Gå til innhold

Må bytte ut min Nexus 6P :(


Snylter

Anbefalte innlegg

Da har tiden kommet, min Nexus 6P begynner å bli sliten..

Batteriet har fått standard-feilen med at telefonen slår seg av med opp mot 35% batteri.. Mikrofonen er så dårlig at folk lurer på om jeg har dytta telefonen ned i lomma mens vi prater..

 

Det tar for lang tid å få den reparert til at jeg klarer meg uten (minst en uke postgang hver vei herfra!) og jeg er derfor nødt til å finne meg noe nytt.

 

Jeg elsker at den har fingeravtrykksleseren på baksiden, jeg digger størrelsen, jeg er fornøyd med skjermen.

Jeg er naturligvis glad i at den ikke har all mulig bloatware på toppen..

 

Jeg spiller litt Ingress (mobilspill som er sykt heftig for batteriet) og ønsker en telefon som holder lengst mulig også mens jeg spiller..

 

 

Ny telefon bør ha støtte for trådløs lading (men dette er ikke et absolutt krav) siden jeg får støtte for dette i min nye bil.

 

Jeg er åpen for tips og råd, prisklasse er ærlig talt ikke så viktig. (Jeg får den til forhandlers innpris og slipper å betale mva)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat hevet kjøpet på min Nexus 6P på grunn av de samme feilene som du opplever (batteri- og mikrofontrøbbel), så får hele kjøpesummen tilbake. Kommer til å kjøpe meg Pixel 2 XL når den blir tilgjengelig på markedet.

Når kjøpte du telefonen? Jeg har ikke hatt min i to år enda og har en del batteritrøbbel og dårlig mikrofon. Hadde vært greit å få hevet kjøpet om det var mulig

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar

 

Fikk akkurat hevet kjøpet på min Nexus 6P på grunn av de samme feilene som du opplever (batteri- og mikrofontrøbbel), så får hele kjøpesummen tilbake. Kommer til å kjøpe meg Pixel 2 XL når den blir tilgjengelig på markedet.

Når kjøpte du telefonen? Jeg har ikke hatt min i to år enda og har en del batteritrøbbel og dårlig mikrofon. Hadde vært greit å få hevet kjøpet om det var mulig

 

Den ble kjøpt hos Dustin den 19.11.2015. Sendte den inn til reparasjon 28.08.2017, men da verkstedet ikke greide å reparere den "innen rimelig tid" (jfr. forbrukerkjøpsloven § 30 der "innen rimelig tid" defineres som 4 uker for reklamasjonssaker vedrørende mobiltelefoner), fikk jeg i går hevet kjøpet (jfr. forbrukerkjøpsloven § 32). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det tar for lang tid å få den reparert til at jeg klarer meg uten (minst en uke postgang hver vei herfra!) og jeg er derfor nødt til å finne meg noe nytt.

 

Vil forøvrig minne trådstarter på at man har krav på lånetelefon "hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen", jfr. forbrukerkjøpsloven § 30. Og som tidligere nevnt; hvis reklamasjonen tar mer enn 4 uker (ikke "innen rimelig tid"), vil man kunne kreve kjøpet hevet, jfr. § 32.

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Jeg er klar over de reglene, men nå er det ikke bare kurant å sende en låne telefon hit heller siden postgangen tar en uke.

Jeg kjøpte gjennom Google sin nettbutikk.

Når ny telefon er på plass vil jeg vurdere hva jeg skal gjøre videre med den jeg har.

 

Har bestemt meg for å se hva Google kommer med 4. oktober, håper det kommer noe jeg kan tenke meg da..

Lenke til kommentar

Jeg er klar over de reglene, men nå er det ikke bare kurant å sende en låne telefon hit heller siden postgangen tar en uke.

Jeg kjøpte gjennom Google sin nettbutikk.

Når ny telefon er på plass vil jeg vurdere hva jeg skal gjøre videre med den jeg har.

 

Har bestemt meg for å se hva Google kommer med 4. oktober, håper det kommer noe jeg kan tenke meg da..

Samme gjaldt for min egen del da jeg nå bor i Sørreisa. Sendte derfor min egen telefon først etter at jeg hadde mottatt lånetelefonen.

 

Når det gjelder Google Store så har de veldig god praksis hva gjelder reklamasjon. De sender deg en ny Nexus 6P i posten, så sender du din egen tilbake etter det. Og det er det.

 

Venter selv på Pixel 2 XL som lanseres 4. oktober!  :w00t:

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Pixel XL er ikke et alternativ, den er gammel.. Dessuten kommer den nye utgaven snart og den har en teit ramme..

selv om den er et år gammel så er den fortsatt blant de beste telefonene på markedet.

Jeg skal selv bytte min 5X med en vanlig Pixel nå.

 

 

Pixel 2 er bare å glemme (for min del), ingen headphonejack gjør den ubrukelig.

Lenke til kommentar

selv om den er et år gammel så er den fortsatt blant de beste telefonene på markedet.

Jeg skal selv bytte min 5X med en vanlig Pixel nå.

 

 

Pixel 2 er bare å glemme (for min del), ingen headphonejack gjør den ubrukelig.

Jeg vet at den er blant de bedre ja, men jeg vil ha en modell så ny som mulig.

 

At den trolig ikke har tilkobling for utstyr fra juratiden bekymrer meg ikke veldig, både bilen og mine headset bruker blåtann.

Lenke til kommentar

Sjekk ut Oneplus 5. Fingersensoren er på forsiden dog (men det er den raskeste fingersensoren på markedet i dag)

Kjører stock android uten bloatware, men på steroider (optimalisert for ytelse og batteritid)

Får raskt oppdateringer (Android O kommer i løpet av måneden)

Råeste hardware som er tilgjengelig.

 

Men den mangler OIS på kamera. Kjipt for begge kamera bak er veldig bra ellers.

Kjøpte min for 5500kr på multicom.

 

Ellers er vel Motorola tingen om man skal ha billig telefon med stock android.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg må også bytte ut min Nexus 6P, håper et er greit at jeg skriver her.

 

Jeg er fan av AMOLED, ren Android, høyttalerutgang(!) og en pris <5000 kr.

 

Synd at det er over og ut med Nexus, Pixel er forbannet dyrt og har dessuten like mye krimskrams rundt skjermen som iPhone.

Sjekket ut OnePlus 5, og den så meget lovende ut, men den selges ikke i Norge lenger  :(.

 

Samsung-telefonene synes jeg alle er for trege til å reagere når man skal låse opp skjermen. Fatter ikke at det går så tregt og at folk aksepterer det i så dyre telefoner.

 

Huawei virker å ha litt dårlig brukergrensesnitt, med tung og klumsete Android.

 

LG G6 er den jeg heller mest mot; det den mangler er stereohøyttalere, men en kan jo ikke få alt her i verden. Og prisen på den er hyggelig i dagens marked.

 

Er det noe jeg har glemt?

Endret av Olvis
Lenke til kommentar

Jeg må også bytte ut min Nexus 6P, håper et er greit at jeg skriver her.

 

Jeg er fan av AMOLED, ren Android, høyttalerutgang(!) og en pris <5000 kr.

 

Synd at det er over og ut med Nexus, Pixel er forbannet dyrt og har dessuten like mye krimskrams rundt skjermen som iPhone.

Sjekket ut OnePlus 5, og den så meget lovende ut, men den selges ikke i Norge lenger :(.

 

Samsung-telefonene synes jeg alle er for trege til å reagere når man skal låse opp skjermen. Fatter ikke at det går så tregt og at folk aksepterer det i så dyre telefoner.

 

Huawei virker å ha litt dårlig brukergrensesnitt, med tung og klumsete Android.

 

LG G6 er den jeg heller mest mot; det den mangler er stereohøyttalere, men en kan jo ikke få alt her i verden. Og prisen på den er hyggelig i dagens marked.

 

Er det noe jeg har glemt?

Oneplus 5 selges vel ikke lenger siden dem har stoppet produksjonen.

Ville ha ventet noen uker på Oneplus 5T som kommer.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...