Gå til innhold

De beste abonnementene for deg som omtrent ikke bruker datatrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Sammenliknet med Telenor og Telias billigste abonnementer (som inkluderer det samme) uten aldersbegrensning, er dette å regne for et røverkjøp. Telenor og Telia tar nemlig stive 249 kroner i måneden. "

 

Det er Stjelenor og Stjelia som er røvarane, ikkje kundane som har vett til å velje det som ikkje er ekstremt overprisa.

 

Jaha??? Vis meg et selskap som gir deg 15gb med data bellig ?? så ska eg bytte.... for at det e ingen som kan gi det unde 399... det betale eg hos telenor.

Lenke til kommentar

 

"Sammenliknet med Telenor og Telias billigste abonnementer (som inkluderer det samme) uten aldersbegrensning, er dette å regne for et røverkjøp. Telenor og Telia tar nemlig stive 249 kroner i måneden. "

 

Det er Stjelenor og Stjelia som er røvarane, ikkje kundane som har vett til å velje det som ikkje er ekstremt overprisa.

 

Jaha??? Vis meg et selskap som gir deg 15gb med data bellig ?? så ska eg bytte.... for at det e ingen som kan gi det unde 399... det betale eg hos telenor.

Sidan det berre er data du spør etter så leverer ICE 15GB for 299, men halv pris dei første 6 mnd: https://www.ice.no/private/mobile-broadband/
Lenke til kommentar

 

"Sammenliknet med Telenor og Telias billigste abonnementer (som inkluderer det samme) uten aldersbegrensning, er dette å regne for et røverkjøp. Telenor og Telia tar nemlig stive 249 kroner i måneden. "

 

Det er Stjelenor og Stjelia som er røvarane, ikkje kundane som har vett til å velje det som ikkje er ekstremt overprisa.

 

Jaha??? Vis meg et selskap som gir deg 15gb med data bellig ?? så ska eg bytte.... for at det e ingen som kan gi det unde 399... det betale eg hos telenor.

Hvordan har du fått til det? På nettsidene til Telenor koster 15GB 499.. Selv er jeg på komplett der jeg får 12 for 379

Lenke til kommentar

Chess skal ha kun 0.29,- for tale, sms og mms for deres kontant abonnement. Data 0,99,-. Står ingenting om oppstartspriser for vanlige samtaler. Det er faktisk billigere enn telipol basis til 39,-/mnd om man ringer 100 minutter uten å bruke data.

 

I min dual sim telefon har jeg nå komplettmobil 6GB i sim #1 og chess kontant i sim #2. Viderekobling fra nr i simspor #1 til simspor #2 i tilfelle jeg er i et område der telia har dekning og telenor er fraværende. Fin og billig backup. Det koster ingenting å viderekoble heller i dag, så lenge man befinner seg i EU/EØS området.

Lenke til kommentar

 

Bruker man en android telefon med ice mobilt bredbånd, funker det ikke overhodet.

 

Om du setter på data roaming så pleier det og virke.

Hos alle andre operatører kan man putte i mobilt bredbånd-sim lett som bare det, men min svoger prøvde i sommer med ice mobilt bredbånd abonnement i en huawei dual sim tlf. Skrudde på roaming. Null kontakt med nettverk i verken norge, sverige eller danmark.

Lenke til kommentar

 

"Sammenliknet med Telenor og Telias billigste abonnementer (som inkluderer det samme) uten aldersbegrensning, er dette å regne for et røverkjøp. Telenor og Telia tar nemlig stive 249 kroner i måneden. "

 

Det er Stjelenor og Stjelia som er røvarane, ikkje kundane som har vett til å velje det som ikkje er ekstremt overprisa.

 

Jaha??? Vis meg et selskap som gir deg 15gb med data bellig ?? så ska eg bytte.... for at det e ingen som kan gi det unde 399... det betale eg hos telenor.

Talkmore gir 25% rabatt på månedsprisen i ett år uten bindingstid, da får du 15 GB til 374,50 kroner måneden. Billigste jeg har funnet så langt.

Lenke til kommentar

Chess skal ha kun 0.29,- for tale, sms og mms for deres kontant abonnement. Data 0,99,-. Står ingenting om oppstartspriser for vanlige samtaler. Det er faktisk billigere enn telipol basis til 39,-/mnd om man ringer 100 minutter uten å bruke data.

 

 

 

Chess kontant 0,99/0,29 vs One Call 0,39/0,39. Chess vet at en gjennomsnittsamtale er på 1,5 min. Du må faktisk ringe minst 5 min. før det jevner seg med OC (og Talkmore?) Tele2 var vel de første ut med det trikset der.

Lenke til kommentar

 

 

Bruker man en android telefon med ice mobilt bredbånd, funker det ikke overhodet.

 

Om du setter på data roaming så pleier det og virke.
Hos alle andre operatører kan man putte i mobilt bredbånd-sim lett som bare det, men min svoger prøvde i sommer med ice mobilt bredbånd abonnement i en huawei dual sim tlf. Skrudde på roaming. Null kontakt med nettverk i verken norge, sverige eller danmark.

Det er fordi ICE bruker det gamle NMT (400MHz)nettet på bredbånd samt sitt eget 4g-nett. Da Ingen normale telefoner eller nettbrett støtter NMT-nett lengre, så vil ICE MBB kun fungere med deres eget utstyr. På mobilabbo leier de telia sitt mobilnett og har derfor en helt annen dekning og nettverk

Lenke til kommentar

Nja! Det gamle 450 nettet til ice var basert på cdma der enhetene ikke brukte simkort, men heller ble registrert med s/n mot nettverket. Med dagens LTE nettverk registreres enheter via simkort, som hos alle andre operatører. Dog teknisk løsning der er jeg usikker på. Kanskje simkort og MAC nr per enhet blir flettet sammen i abonnement på MBB?

Lenke til kommentar

Nja! Det gamle 450 nettet til ice var basert på cdma der enhetene ikke brukte simkort, men heller ble registrert med s/n mot nettverket. Med dagens LTE nettverk registreres enheter via simkort, som hos alle andre operatører. Dog teknisk løsning der er jeg usikker på. Kanskje simkort og MAC nr per enhet blir flettet sammen i abonnement på MBB?

Riktig det du sier der altså, men uansett har ikke dagens telefoner og nettbrett antenne/modem for 450MHz :p

Lenke til kommentar

 

Nja! Det gamle 450 nettet til ice var basert på cdma der enhetene ikke brukte simkort, men heller ble registrert med s/n mot nettverket. Med dagens LTE nettverk registreres enheter via simkort, som hos alle andre operatører. Dog teknisk løsning der er jeg usikker på. Kanskje simkort og MAC nr per enhet blir flettet sammen i abonnement på MBB?

Riktig det du sier der altså, men uansett har ikke dagens telefoner og nettbrett antenne/modem for 450MHz :p

Så langt er vi enige, men hva med 800 MHZ og 1800 MHZ som ice også opererer med? LTE er likt hos alle operatører nå. Samme standarder kjøres i alle verdensdeler. Det er kun frekvensene som er forskjellige. Da burde det ikke være noe i veien for å bruke ice mobilt bredbånd i en telefon. Jeg selv har jo brukt mobilt bredbåndsabonnementer fra Telenor, Telia, Talkmore og Chess i telefonene mine. Jeg har også brukt et helt vanlig mobiltelefonabonnement fra Telia i en huawei b593 mobilt bredbåndsrouter. Det gikk helt fint.

 

Så jeg lurer fortsatt på hvorfor det ikke virker hos Ice. Fordi telefonen nektet å koble seg opp mot ice' nettverk overhodet. Null nada nachos.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...