Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

 

Ønsker IMEI i frykt for at vedkommende ikke vippser, sånn at jeg kan blokkere IMEI hans evt.

Du kan ikke uten videre bare blokkere et IMEI-nummer.

Du må kunne dokumentere et tyveri/ran, det vil jeg tro du skal slite med i dette tilfellet om du har bevist levert fra deg telefonen..

 

Er det ikke nok at vedkommende ikke har betalt for seg, om det skjer? Han tilstendte meg halvparten nå, der han tydelig skrev resterende 50% ved ankomst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ønsker IMEI i frykt for at vedkommende ikke vippser, sånn at jeg kan blokkere IMEI hans evt.

Du kan ikke uten videre bare blokkere et IMEI-nummer.

Du må kunne dokumentere et tyveri/ran, det vil jeg tro du skal slite med i dette tilfellet om du har bevist levert fra deg telefonen..

 

Er det ikke nok at vedkommende ikke har betalt for seg, om det skjer? Han tilstendte meg halvparten nå, der han tydelig skrev resterende 50% ved ankomst.

 

Tror en anmeldelse til politiet og varsling til apple/operatør vil være nok får å få IMEI blokket. En kompis av meg fikk sin mobil frastjålet, og etter noen uker etter anmeldelse hadde politiet/operatør fått IMEI låst og sporet (?). De fant hvem som hadde stjålet mobilen og de gikk til konfliktråd.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ønsker IMEI i frykt for at vedkommende ikke vippser, sånn at jeg kan blokkere IMEI hans evt.

Du kan ikke uten videre bare blokkere et IMEI-nummer.

Du må kunne dokumentere et tyveri/ran, det vil jeg tro du skal slite med i dette tilfellet om du har bevist levert fra deg telefonen..

 

Er det ikke nok at vedkommende ikke har betalt for seg, om det skjer? Han tilstendte meg halvparten nå, der han tydelig skrev resterende 50% ved ankomst.

 

Tror en anmeldelse til politiet og varsling til apple/operatør vil være nok får å få IMEI blokket. En kompis av meg fikk sin mobil frastjålet, og etter noen uker etter anmeldelse hadde politiet/operatør fått IMEI låst og sporet (?). De fant hvem som hadde stjålet mobilen og de gikk til konfliktråd.

 

Ah ok. Men å ikke betale for seg går vel ca under samme kategori? Er det politi jeg må evt gå til da? Eller kan operatør gjøre dette?

Endret av coby
Lenke til kommentar

 

 

Ja altså, det er jo ikke den mest stødige løsningen du har valgt. Har du ikke lært i fra den andre tråden?

La oss glemme hele denne diskusjonen.

 

Sorry for avsporing.

 

Det beste er å bare bruke finn betalingsgaranti. Hvis kjøperen er ærlig så skal ikke det være noe problem.

 

Ja, han er seriøs. Men jeg tenker i framtiden. Må man til politi for å sperre IMEI? Operatør kan ikke gjøre dette?

Lenke til kommentar

Det må politianmeldes. Vet ikke om du uten videre hadde fått det akseptert hvis du solgte en telefon og han kunne vise til å ha betalt halvparten for telefonen din.

Aldri forhåndsbetal noe som helst. Aldri send noe til noen uten å ha fått ALT på forhånd, evt bruk Finn betalingsgaranti. Når det er sagt er det noen som spekulerer i å bruke den garantien. De sier varen ikke var som forventet osv. Prøver å hale ut tiden for at du skal gi de en rabatt.

Det sikreste er å møte alle du kjøper og selger av. Og så ikke finn på å kjøp noe på oppkrav. Det er ikke sikkert. Da setter du deg selv i en situasjon hvor du er utsatt for risiko. Ja, det er du som velger hvordan du vil kjøpe en telefon. Det er ingen som selger nye telefoner for mange tusener under det den koster i butikken. Da er den tjuvgods, smuglet inn i landet eller lignende. Vil ikke selger bruke betalingsgarantien eller kan møte deg personlig dropper du det bare. Uansett selv om du tror sjansen for at du blir lurt er liten. Man kan ikke stole på noen. Det kryr av kjeltringer på Finn. Ikke ta unødvendig risiko. Og sist men ikke minst; er noe for godt til å være sant, ja så er det det. 

Håper ikke du må kjøpe en murstein på oppkrav til 10.000 før du lærer :)

Lenke til kommentar

 

Du fyller bare ut en anmeldelse her: https://www.politiet.no/tjenester/anmelde-tyveri-eller-skade/anmeldelse/ også skjer resten automatisk. Opperatør trenger du bare å ringe om du må sperre SIM-kort.

Det der funker ikke, altså online. Man må møte opp hos Politiet for å anmelde :)
Jeg gjorde det der online.

 

Ahhh du er under 18 muligens?

Endret av nism0o
Lenke til kommentar

 

 

Du fyller bare ut en anmeldelse her: https://www.politiet.no/tjenester/anmelde-tyveri-eller-skade/anmeldelse/ også skjer resten automatisk. Opperatør trenger du bare å ringe om du må sperre SIM-kort.

Det der funker ikke, altså online. Man må møte opp hos Politiet for å anmelde :)
Jeg gjorde det der online.

 

Ahhh du er under 18 muligens?

 

Nei, rundt 20 :)

 

Man kan bare anmelde online om man ikke kjenner navnet på gjerningspersonen.

Endret av coby
Lenke til kommentar

Var ute i kveld da mobilen plutselig skrudde seg "av". Skjermen gikk i svart, en progress-sirkel kom opp i 5-6 sekunder før mobilen fungerte helt som normalt igjen. 

Kunne bruke mobilen i ca. 20 sekunder før det samme skjedde igjen i en evig runddans. Mobilen ble i tillegg veldig varm. 
 

Jeg finner svært få som har vært borti det samme, men en kilde sier at factory reset er eneste utvei. Gjør dette nå, og det ser foreløpig lovende ut. 

Jeg var heldig med tanke på at jeg ikke var langt hjemmefra, hadde vært helt sinnsykt dritt på ferie eller på et sted der man er helt avhengig av mobilen. 

Dere andre får forhåpentligvis ikke oppleve det samme, men moralen må være å ha regelmessige sikkerhetskopier med tanke på bilder osv :) Er ellers utrolig fornøyd med oppgraderingen fra 6s. 

Lenke til kommentar

Var ute i kveld da mobilen plutselig skrudde seg "av". Skjermen gikk i svart, en progress-sirkel kom opp i 5-6 sekunder før mobilen fungerte helt som normalt igjen.

 

Kunne bruke mobilen i ca. 20 sekunder før det samme skjedde igjen i en evig runddans. Mobilen ble i tillegg veldig varm.

 

Jeg finner svært få som har vært borti det samme, men en kilde sier at factory reset er eneste utvei. Gjør dette nå, og det ser foreløpig lovende ut.

 

Jeg var heldig med tanke på at jeg ikke var langt hjemmefra, hadde vært helt sinnsykt dritt på ferie eller på et sted der man er helt avhengig av mobilen.

 

Dere andre får forhåpentligvis ikke oppleve det samme, men moralen må være å ha regelmessige sikkerhetskopier med tanke på bilder osv :) Er ellers utrolig fornøyd med oppgraderingen fra 6s.

Siden dette er iPhone 8/Plus/X tråd, hvilken mobil er det snakk om?
Lenke til kommentar

Var ute i kveld da mobilen plutselig skrudde seg "av". Skjermen gikk i svart, en progress-sirkel kom opp i 5-6 sekunder før mobilen fungerte helt som normalt igjen.

 

Kunne bruke mobilen i ca. 20 sekunder før det samme skjedde igjen i en evig runddans. Mobilen ble i tillegg veldig varm.

 

Jeg finner svært få som har vært borti det samme, men en kilde sier at factory reset er eneste utvei. Gjør dette nå, og det ser foreløpig lovende ut.

 

Jeg var heldig med tanke på at jeg ikke var langt hjemmefra, hadde vært helt sinnsykt dritt på ferie eller på et sted der man er helt avhengig av mobilen.

 

Dere andre får forhåpentligvis ikke oppleve det samme, men moralen må være å ha regelmessige sikkerhetskopier med tanke på bilder osv :) Er ellers utrolig fornøyd med oppgraderingen fra 6s.

Dette hadde nok ikke noe med temperatur å gjøre men heller noe med dato/kalenderbuggen i iOS 11.1 å gjøre. Apple slapp iOS 11.2 i går fordi mange telefoner fikk samme problemet som du beskriver:

 

https://support.apple.com/en-us/HT208332

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...