Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

 

Var ute i kveld da mobilen plutselig skrudde seg "av". Skjermen gikk i svart, en progress-sirkel kom opp i 5-6 sekunder før mobilen fungerte helt som normalt igjen.

Kunne bruke mobilen i ca. 20 sekunder før det samme skjedde igjen i en evig runddans. Mobilen ble i tillegg veldig varm.

Jeg finner svært få som har vært borti det samme, men en kilde sier at factory reset er eneste utvei. Gjør dette nå, og det ser foreløpig lovende ut.

Jeg var heldig med tanke på at jeg ikke var langt hjemmefra, hadde vært helt sinnsykt dritt på ferie eller på et sted der man er helt avhengig av mobilen.

Dere andre får forhåpentligvis ikke oppleve det samme, men moralen må være å ha regelmessige sikkerhetskopier med tanke på bilder osv :) Er ellers utrolig fornøyd med oppgraderingen fra 6s.

Dette hadde nok ikke noe med temperatur å gjøre men heller noe med dato/kalenderbuggen i iOS 11.1 å gjøre. Apple slapp iOS 11.2 i går fordi mange telefoner fikk samme problemet som du beskriver:https://support.apple.com/en-us/HT208332

Denne buggen kostet oss 6400 kr nå på lørdag. Da det skjedde med en Iphone 6/64GB fra 2013 madamen benyttet som jeg trodde hadde en intern hw feil (varm og restartet seg). Hurra for Apple :(

Det ble en ny Iphone 7 128GB.

 

6ern er like fin etter litt mere fikling og resett av instillinger (nullstill alle instillinger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tatt bort. 

Dette hadde nok ikke noe med temperatur å gjøre men heller noe med dato/kalenderbuggen i iOS 11.1 å gjøre. Apple slapp iOS 11.2 i går fordi mange telefoner fikk samme problemet som du beskriver:

 

https://support.apple.com/en-us/HT208332

 

 

Ah! Burde sett den siden før jeg gjorde factory reset, men det var uansett ikke noe stress for meg med iCloud-sikkerhetskopi. Hadde ikke oppdatert til 11.2.

Lenke til kommentar

Det har vært mange innlegg om tråder ladere her. De laderene som leverer 2A ut, lader like raskt som en vanlig iPad lader ja? Slik som denne:

 

https://m.ebay.co.uk/itm/For-Samsung-Galaxy-S8-Note-8-Original-Fast-Qi-Wireless-Charger-Convertible-Pad-/253253482324

ipad lader er vel 12W og 2.4A, så trådløs 7.5W er treigere enn ipad lader men raskere enn den medfølgende 5W 1A laderen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det har vært mange innlegg om tråder ladere her. De laderene som leverer 2A ut, lader like raskt som en vanlig iPad lader ja? Slik som denne:

 

https://m.ebay.co.uk/itm/For-Samsung-Galaxy-S8-Note-8-Original-Fast-Qi-Wireless-Charger-Convertible-Pad-/253253482324

ipad lader er vel 12W og 2.4A, så trådløs 7.5W er treigere enn ipad lader men raskere enn den medfølgende 5W 1A laderen

Takk for raskt svar :). Forsåvidt greit når jeg tenker meg om. Hurtiglading er vell ikke bra i lengden uansett.

Lenke til kommentar

Har en iPhone 8 plus og regnet på det at jeg trengte kun 12w lading . Kjøpte en belkin lader til 299kr ! Meget fornøyd ! Kunne betale nesten 1000 kr for 29w men ser ikke helt poenget ..

 

 

 

Det har vært mange innlegg om tråder ladere her. De laderene som leverer 2A ut, lader like raskt som en vanlig iPad lader ja? Slik som denne:

 

https://m.ebay.co.uk/itm/For-Samsung-Galaxy-S8-Note-8-Original-Fast-Qi-Wireless-Charger-Convertible-Pad-/253253482324

ipad lader er vel 12W og 2.4A, så trådløs 7.5W er treigere enn ipad lader men raskere enn den medfølgende 5W 1A laderen

Takk for raskt svar :). Forsåvidt greit når jeg tenker meg om. Hurtiglading er vell ikke bra i lengden uansett.

 

Bruker 29W med hurtiglading på min og ikke merket noe forskjell ennå unntatt at den blir bittelitt varmere opptil en viss % og da lader den som vanlig lader :)

 

Har en iPhone 8 plus og regnet på det at jeg trengte kun 12w lading . Kjøpte en belkin lader til 299kr ! Meget fornøyd ! Kunne betale nesten 1000 kr for 29w men ser ikke helt poenget ..

Får hurtiglading opp til 50% på 15min med 29W som er ganske greit hvis man trenger ett boost og har dårlig tid så kan se nytten av det men synes også 1000lapp ble litt drøyt, men var heldig og fikk det til drøye 500 lappen i usa og da var det greit nok

Lenke til kommentar

Du vil lade raskere med ein kjappere lader heilt opp til ca 88 prosent på ein iPhone 7 plus.  (1amp) og opp til ca 60% på med ein 7.5 watt lader. 

 

Eg har ikkje fått testa det på iPhone X endå, men det skal eg snart gjere. 

Her er forsøket med iPhone 7 plus:  

Eg testa med ein ipad air 2 også. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Plastfilmer er det vel ingen som bruker lenger, kanskje om man ikke vet bedre. 

 

Er du seriøs nå? TPU er fra min ekstensive opplevelse det beste alternativet. Wet application TPU er det beste alterantivet for meg og andre fordi skjermbeskyttere har en eller flere av disse problemene:

 

1) ikke adhesive over alt, men bare kantene. Det fører til effekter og ikke minst at touchen ikke blir like bra,

 

2) dot matrix, som ødelegger skjermopplevelsen ,

 

3) faller av etter at telefonen får seg lite støt,

 

4) regnuebueeffekt.

 

5) bøyde skjermbeskyttere, som må til på grunn av nyere rammeløse telefoner som har bøyde kanter, før til dårlig touch. Og når de ikke går ut til de bøyde kantene, dekker de oftest ikke hele skjermen.

 

Har selv best erfaring med IQ Shield. 

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...