Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Bestilte min iPhone X fra Telia den 27 kl 1630, men ikke hørt noe ennå.. noen andre som bestilte denne dagen og har fått telefonen? og noen som kanskje vet når jeg kan se for meg å motta telefonen? :) Og noen som vet om telia har en ordehistorikk som gjør at man kan følge med på sin ordre?

Jeg bestilte tidlig den dagen. Min ble sendt 28/11. Fortsatt ikke mottatt den. Har du sjekket på dine sider om den er til plukking osv?
Det står på ordren at den er under behandling, hva vil det egentlig si?
At de venter på flere telefoner

Da får jeg bare smøre meg med tolmodighet da... haha, ingen som vet når de får inn fler heller? eller når det blir sendt flere til Norge?
Jo, det kommer store leveranse nå fremover. Vil tro du kan regne med at den blir sendt om en uke, to maks.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser egentlig ikke poenget i å pakke ned telefonere i masse skjermbeskyttere. Touch blir uresponsiv, telefon blir stygg og man ofrer mye skjermkvalitet. Mye bedre å koste på telefonen en god forsikring i mine øyne.

Javel, da kan du jo prøve og ha den i en arbeidbukse med verktøy eller noe annet krams, så kan du fortelle hvordan telefonen vil se ut etter en kort stund. Hvis du ikke skulle forstå hva resultatet blir, kan jeg opplyse deg at den ikke vil se så veldig fin ut.

Alle sitter ikke på skolebenken eller på et kontor hele dagen.

Dummeste kommentar jeg har hørt i dag.

Lenke til kommentar

Sikkert spurt før, men noen dekselanbefalinger her? Tenker å lime på en lomme bak til å ha kortene i, men vil ha noe som ikke stikker ut for mye rundt, samtidig som den beskytter.

Denne har egen lomme for kort.

 

https://www.mytrendyphone.no/shop/iphone-x-vrs-221020p.html?trackid=google.com_google.no&gclid=Cj0KCQiAgZTRBRDmARIsAJvVWAsJQnBjoxgema8KP5pfQqbCOKQKDP10EThmYwHHTgycrm9kzRyL5BMaAiJHEALw_wcB&tagcl=1&trackid=google.no_google.no&refHost=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt dønn seriøs. Jeg kan ikke huske hvor lenge siden eg såg noen bruke en plastfilm på telefonen sin egentlig. Min oppfatning må gjerne være feil altså.

 

 

Ser egentlig ikke poenget i å pakke ned telefonere i masse skjermbeskyttere. Touch blir uresponsiv, telefon blir stygg og man ofrer mye skjermkvalitet. Mye bedre å koste på telefonen en god forsikring i mine øyne. 

 

 

Da tror jeg ikke dere har sett har hvor gode dagens skjermbeskyttere er. Merker ikke at de er på. Plastfilm er ut. Det som er in er temperert glass. Betyr basically bare at glasset blir 0,3mm tykkere. Det er det eneste man merker. Mye heller det enn å få en ripe. Gud så irriterende DET er.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

 

Helt dønn seriøs. Jeg kan ikke huske hvor lenge siden eg såg noen bruke en plastfilm på telefonen sin egentlig. Min oppfatning må gjerne være feil altså.

Ser egentlig ikke poenget i å pakke ned telefonere i masse skjermbeskyttere. Touch blir uresponsiv, telefon blir stygg og man ofrer mye skjermkvalitet. Mye bedre å koste på telefonen en god forsikring i mine øyne.

Da tror jeg ikke dere har sett har hvor gode dagens skjermbeskyttere er. Merker ikke at de er på. Plastfilm er ut. Det som er in er temperert glass. Betyr basically bare at glasset blir 0,3mm tykkere. Det er det eneste man merker. Mye heller det enn å få en ripe. Gud så irriterende DET er.

0,3 mm tykke, dot effekt og stygge rammer min iPhone X er fortsatt helt ripefri siden launch. Den eneste telefonen jeg har hatt problemer med når det kommer til riper, er iPhone 7. Ha telefonen i en egen lomme og behandle den godt, null problem.

 

Jobber man ute i feltet så er det forståelig, da er det en helt annen greie. Bare glad jeg slipper å benytte meg av ting som fører til at man ofrer kvaliteten på den gode skjermen. Har vært borti mange typer «tempererte glass», touchen blir mindre responsiv mot kantene av skjermen.

Endret av danielch
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Ser egentlig ikke poenget i å pakke ned telefonere i masse skjermbeskyttere. Touch blir uresponsiv, telefon blir stygg og man ofrer mye skjermkvalitet. Mye bedre å koste på telefonen en god forsikring i mine øyne. 

 

Forsikring dekker ikke riper på telefonen, som alle telefoner får etter bruk. Skjermbeskyttere blir først og fremst brukt for å forhindre dette (selv om mange tror det også beskytter mot knuste skjermer, fins det ingen praktiske tester som beviser at de gjør det), så bruktverdien ikke går nede i fremtiden. Det er også derfor jeg ikke bruker deksel - det bekymrer meg bare om ripene den får når den faller -- ikke noe annet. Med deksel og skjermbeskytter, er forsikring overflødig for min del. Om den skulle bli stjelt tar jeg den bare på innbo- eller reiseforsikring.

 

 

Helt dønn seriøs. Jeg kan ikke huske hvor lenge siden eg såg noen bruke en plastfilm på telefonen sin egentlig. Min oppfatning må gjerne være feil altså.

 

 

Ser egentlig ikke poenget i å pakke ned telefonere i masse skjermbeskyttere. Touch blir uresponsiv, telefon blir stygg og man ofrer mye skjermkvalitet. Mye bedre å koste på telefonen en god forsikring i mine øyne. 

 

 

Da tror jeg ikke dere har sett har hvor gode dagens skjermbeskyttere er. Merker ikke at de er på. Plastfilm er ut. Det som er in er temperert glass. Betyr basically bare at glasset blir 0,3mm tykkere. Det er det eneste man merker. Mye heller det enn å få en ripe. Gud så irriterende DET er.

 

 

TPU er absolut ikke "ut". Herdet glass har altfor mange ulemper til at jeg velger å bruke det foran plast. Dot matrix, dårlig lim, regnbueeffekt, dårlig touch (spesielt med de nye telefonene som er rammeløse og har buede kanter). Disse problemene forekommer med de dyreste utgavene og.

 

Herdet glass har den fordelen over TPU ved at fingrene glir bedre med den, og jeg bruker det innimellom  i stedet for plast etter preferanse og nysjerrighet. Men generelt føler jeg en god kvalitets-TPU, som IQShields Wet Application, er det beste når alt tas til betraktning. Og så er det mye billigere og. 

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

 

Helt dønn seriøs. Jeg kan ikke huske hvor lenge siden eg såg noen bruke en plastfilm på telefonen sin egentlig. Min oppfatning må gjerne være feil altså.

 

 

Ser egentlig ikke poenget i å pakke ned telefonere i masse skjermbeskyttere. Touch blir uresponsiv, telefon blir stygg og man ofrer mye skjermkvalitet. Mye bedre å koste på telefonen en god forsikring i mine øyne. 

 

 

Da tror jeg ikke dere har sett har hvor gode dagens skjermbeskyttere er. Merker ikke at de er på. Plastfilm er ut. Det som er in er temperert glass. Betyr basically bare at glasset blir 0,3mm tykkere. Det er det eneste man merker. Mye heller det enn å få en ripe. Gud så irriterende DET er.

 

 

 

Er jo det jeg sier :p Glass all the way ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jQUdcq

Problemet med Spigen er stygge logoen nede. Kan få samme minimalistiske utseende og silicone case for mye billigere på eBay. Bedre å gå for det.

Endret av Slettet-jQUdcq
Lenke til kommentar

 

 

Helt dønn seriøs. Jeg kan ikke huske hvor lenge siden eg såg noen bruke en plastfilm på telefonen sin egentlig. Min oppfatning må gjerne være feil altså.

 

 

Ser egentlig ikke poenget i å pakke ned telefonere i masse skjermbeskyttere. Touch blir uresponsiv, telefon blir stygg og man ofrer mye skjermkvalitet. Mye bedre å koste på telefonen en god forsikring i mine øyne. 

 

 

Da tror jeg ikke dere har sett har hvor gode dagens skjermbeskyttere er. Merker ikke at de er på. Plastfilm er ut. Det som er in er temperert glass. Betyr basically bare at glasset blir 0,3mm tykkere. Det er det eneste man merker. Mye heller det enn å få en ripe. Gud så irriterende DET er.

 

 

 

Er jo det jeg sier :p Glass all the way ;)

 

Prøvde meg med 4smarts sin hybrid flex glass. Største fordelen er at den er tynnere enn tempered glass. 0.16mm vs 0.3mm.

Har også hatt litt problemer med at tempered glass sprekker veldig lett.

 

http://www.4smarts.com/products/hybrid-flex-glass-screen-protector/

Endret av edyrli
Lenke til kommentar

 

Plastfilmer er det vel ingen som bruker lenger, kanskje om man ikke vet bedre. 

 

Er du seriøs nå? TPU er fra min ekstensive opplevelse det beste alternativet. Wet application TPU er det beste alterantivet for meg og andre fordi skjermbeskyttere har en eller flere av disse problemene:

 

1) ikke adhesive over alt, men bare kantene. Det fører til effekter og ikke minst at touchen ikke blir like bra,

 

2) dot matrix, som ødelegger skjermopplevelsen ,

 

3) faller av etter at telefonen får seg lite støt,

 

4) regnuebueeffekt.

 

5) bøyde skjermbeskyttere, som må til på grunn av nyere rammeløse telefoner som har bøyde kanter, før til dårlig touch. Og når de ikke går ut til de bøyde kantene, dekker de oftest ikke hele skjermen.

 

Har selv best erfaring med IQ Shield. 

 

 

Wet TPU er noe av det mest verste jeg noen gang har brukt. Teksturen på skjermen blir absolutt rævva.

 

1) Skjer ikke med min skjermbeskytter.

2) Glassbeskytter gir langt bedre skjermopplevelse enn TPU. Milevis bedre enn wet tpu.

3) Aldri skjedd

4) Aldri sett noe sånt på en glass skjermbeskytter med mindre du har kjøpt noe veldig billig fra eBay.

5) Merker ikke noe verre touch med min.

 

https://imgur.com/a/XS6p5

Her er bilder av min med tempered glass. Ser så vidt at glasset er på, og skjermkvaliteten er så og si helt lik uten.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...