Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å finne et "vanlig" kabinett.


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ha en lett jobb denne gangen, har ikke så enorme krav til mitt kabinett. Det er et X299/ 1080-oppsett med en M2-ssd, mao trengs det ikke så veldig mye plass til harddisker, men vil gjerne ha et kabinett som har ok kjøling til hovedkomponentene og som er litt stille.

 

Videre

 

- Helst ingen vindu

- "Enkel" look

- 5.25 drev da jeg ripper endel CDer

- Usb FORAN på kabinettet da det henger under pulten

- Om den har dør, så er det fordelaktig om den er høyrehenglset, eller om man kan bytte.

 

 

Trodde ikke dette var så høye krav, men det viser seg å være mye vanskeligere enn jeg trodde. Corsair Obsidian 550D er et alternativ, men er ikke på lager noe sted på lenge(?) og USB-delen er skikkelig stygg. Andre tips?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle ha en lett jobb denne gangen, har ikke så enorme krav til mitt kabinett. Det er et X299/ 1080-oppsett med en M2-ssd, mao trengs det ikke så veldig mye plass til harddisker, men vil gjerne ha et kabinett som har ok kjøling til hovedkomponentene og som er litt stille.

 

Videre

 

- Helst ingen vindu

- "Enkel" look

- 5.25 drev da jeg ripper endel CDer

- Usb FORAN på kabinettet da det henger under pulten

- Om den har dør, så er det fordelaktig om den er høyrehenglset, eller om man kan bytte.

 

 

Trodde ikke dette var så høye krav, men det viser seg å være mye vanskeligere enn jeg trodde. Corsair Obsidian 550D er et alternativ, men er ikke på lager noe sted på lenge(?) og USB-delen er skikkelig stygg. Andre tips?

 

AtW

 

 

Fractal Design R4?

 

Eller en Dan-case? Det tror jeg blir mitt neste.

https://www.dan-cases.com/

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

 

Tenkte jeg skulle ha en lett jobb denne gangen, har ikke så enorme krav til mitt kabinett. Det er et X299/ 1080-oppsett med en M2-ssd, mao trengs det ikke så veldig mye plass til harddisker, men vil gjerne ha et kabinett som har ok kjøling til hovedkomponentene og som er litt stille.

 

Videre

 

- Helst ingen vindu

- "Enkel" look

- 5.25 drev da jeg ripper endel CDer

- Usb FORAN på kabinettet da det henger under pulten

- Om den har dør, så er det fordelaktig om den er høyrehenglset, eller om man kan bytte.

 

 

Trodde ikke dette var så høye krav, men det viser seg å være mye vanskeligere enn jeg trodde. Corsair Obsidian 550D er et alternativ, men er ikke på lager noe sted på lenge(?) og USB-delen er skikkelig stygg. Andre tips?

 

AtW

 

 

Fractal Design R4?

 

Eller en Dan-case? Det tror jeg blir mitt neste.

https://www.dan-cases.com/

 

 

USBen er feil plassert på fractal design, og DAN-case ser ikke ut til å selge noe som tar ATX?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det er noen som er simple og fine som har vifteplass på siden, men det er kanskje ikke ønskelig.

F.eks. slik som dette https://www.komplett.no/product/815144/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/in-win-ea040-midi-tower-sort

Lenke til kommentar

 

Noen som har noen formingen om forskjellen mellom Carbide 100R silent og 330R silent?

 

AtW

 

Tipper 330R er nyere, men sjekk dimensjonene, jeg kjøpte 100R fordi det er anonymt og smått.

 

 

Ser den er litt trang, max kjølerhøyde er bare 150mm, egentlig er 330R litt liten også med 160mm, skulle gjerne hatt 165mm, men så en random anonym fyr på nett mente at man fikk plass til 165mm i den...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...