Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tips for ekteskap


Anbefalte innlegg

 

Er ekteskap viktigere for landet enn å ha selvstendige kvinner :hmm:

Det handler ikke om å ikke være selvstendig. Det handler bare om at "siste ord" er mannens, og ting det krangles om, avgjør mannen. Slik kan nesten alle krangler som eskalerer evig bli unngått.

 

Et ekteskap med "maktkamp" er dømt til å feile. I et ekteskap hvor kvinnen underordner seg mannen og mannen har siste bestemmelsesrett, så vil ikke dette skje for begge vet at mannen har den endelige bestemmelsesretten.

 

Det betyr ikke at kvinner ikke kan være selvstendige. Kvinner kan være 100% selvstendige selv om de underordner seg mannen som sjef i husholdningen.

Men kjære deg... Selvfølgelig blir det mindre maktkamp om mannen bare "har det siste ordet". Men håper du skjønner at det blir like lite maktkamp om kvinnen bare bestemmer. Problemet er at ved maktbruk følger undertrykkelse. Og heldigvis har menneskeheten begynt å skjønne at det ikke finnes noen gode grunner for at det er kun kvinner som skal undertrykkes. Om det går på bekostning av ekteskapet som institusjon, så hva så? Jeg har ihvertfall ikke lyst å bli min kjæres tøfler, så hvorfor skal jeg trakte etter å gjøre henne til mine? Kun for å redde forholdet? Det henger virkelig ikke på greip...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men kjære deg... Selvfølgelig blir det mindre maktkamp om mannen bare "har det siste ordet". Men håper du skjønner at det blir like lite maktkamp om kvinnen bare bestemmer. Problemet er at ved maktbruk følger undertrykkelse. Og heldigvis har menneskeheten begynt å skjønne at det ikke finnes noen gode grunner for at det er kun kvinner som skal undertrykkes. Om det går på bekostning av ekteskapet som institusjon, så hva så? Jeg har ihvertfall ikke lyst å bli min kjæres tøfler, så hvorfor skal jeg trakte etter å gjøre henne til mine? Kun for å redde forholdet? Det henger virkelig ikke på greip...

Som sagt, hvis du vil at kvinnen skal være sjef i huset, så er det opp til deg. Hovedoenget er at noen må være sjef for å unngå problemene. Underpoenget er at det bør være mannen, og at det er en naturlig rolle for mannen i husholdningen.

 

Å unngå konflikter for å redde ekteskapet er noe som vil spille ut positivt i lengden. En fornøyd mann er en mann som elsker sin kone mer, og en bitter mann er en mann som alltid må stride med sine kone, og alltid kjempe om makten i huset og alltid krangle om unødvendige ting. Da er det ikke mye tid til å elske sin kone eller stemme harmonien i forholdet.

 

Det er ikke noe rart forhold i dagens samfunn feiler i majoriteten av alle tilfeller, med god margin. Og at folk både gifter seg 2,3,4 og 5 ganger. Papiret de skriver under på og løftet de gir er totalt meningsløst når papiret ikke gir noen som helst beskyttelse og løftet er noe folk flest gir totalt blaffen i.

 

Dagens ekteskapslov er nesten ekslusivt en forretning, heller enn å ha faktisk substans.

Lenke til kommentar

 

Men kjære deg... Selvfølgelig blir det mindre maktkamp om mannen bare "har det siste ordet". Men håper du skjønner at det blir like lite maktkamp om kvinnen bare bestemmer. Problemet er at ved maktbruk følger undertrykkelse. Og heldigvis har menneskeheten begynt å skjønne at det ikke finnes noen gode grunner for at det er kun kvinner som skal undertrykkes. Om det går på bekostning av ekteskapet som institusjon, så hva så? Jeg har ihvertfall ikke lyst å bli min kjæres tøfler, så hvorfor skal jeg trakte etter å gjøre henne til mine? Kun for å redde forholdet? Det henger virkelig ikke på greip...

Som sagt, hvis du vil at kvinnen skal være sjef i huset, så er det opp til deg. Hovedoenget er at noen må være sjef for å unngå problemene. Underpoenget er at det bør være mannen, og at det er en naturlig rolle for mannen i husholdningen.

 

Å unngå konflikter for å redde ekteskapet er noe som vil spille ut positivt i lengden. En fornøyd mann er en mann som elsker sin kone mer, og en bitter mann er en mann som alltid må stride med sine kone, og alltid kjempe om makten i huset og alltid krangle om unødvendige ting. Da er det ikke mye tid til å elske sin kone eller stemme harmonien i forholdet.

 

Det er ikke noe rart forhold i dagens samfunn feiler i majoriteten av alle tilfeller, med god margin. Og at folk både gifter seg 2,3,4 og 5 ganger. Papiret de skriver under på og løftet de gir er totalt meningsløst når papiret ikke gir noen som helst beskyttelse og løftet er noe folk flest gir totalt blaffen i.

 

Dagens ekteskapslov er nesten ekslusivt en forretning, heller enn å ha faktisk substans.

Ærlig talt zeebra. Vet ikke om jeg skal ta deg seriøst eller ikke. Nøkkelen til et hvert forhold er kompromiss. Enveiskjøring er ikke sunt, verken for hun eller han uansett hvem som bestemmer. At det er vanskelig å få til i praksis, ja det kan jeg skrive under på, men at kvinner skal være undertrykte av den grunn?? Hører du selv hvor latterlig det høres ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...)

Det er ikke noe rart forhold i dagens samfunn feiler i majoriteten av alle tilfeller, med god margin. Og at folk både gifter seg 2,3,4 og 5 ganger. Papiret de skriver under på og løftet de gir er totalt meningsløst når papiret ikke gir noen som helst beskyttelse og løftet er noe folk flest gir totalt blaffen i.

 

Dagens ekteskapslov er nesten ekslusivt en forretning, heller enn å ha faktisk substans.

De færreste forhold er ment å vare livet ut. Skilsmisser er bare positivt. Alle er tjent med en skilsmisse, inkludert eventuelle barn.

 

Det beste hadde vært om folk bare sluttet å gifte seg. Man kan for eksempel være "gift i lovens øyne" etter et visst antall år samboerskap. En slik lov finnes i flere land. Da blir det enda lettere å gå i fra hverandre, noe jeg ser på som utelukkende positivt. Den eneste grunnen til at man skal holde sammen, er fordi man gjør hverandre lykkelig. Så fort den følelsen er borte, burde man se seg om etter noe nytt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

(...)

Det er ikke noe rart forhold i dagens samfunn feiler i majoriteten av alle tilfeller, med god margin. Og at folk både gifter seg 2,3,4 og 5 ganger. Papiret de skriver under på og løftet de gir er totalt meningsløst når papiret ikke gir noen som helst beskyttelse og løftet er noe folk flest gir totalt blaffen i.

 

Dagens ekteskapslov er nesten ekslusivt en forretning, heller enn å ha faktisk substans.

De færreste forhold er ment å vare livet ut. Skilsmisser er bare positivt. Alle er tjent med en skilsmisse, inkludert eventuelle barn.

 

Det beste hadde vært om folk bare sluttet å gifte seg. Man kan for eksempel være "gift i lovens øyne" etter et visst antall år samboerskap. En slik lov finnes i flere land. Da blir det enda lettere å gå i fra hverandre, noe jeg ser på som utelukkende positivt. Den eneste grunnen til at man skal holde sammen, er fordi man gjør hverandre lykkelig. Så fort den følelsen er borte, burde man se seg om etter noe nytt.

 

 

Bruk og kast med andre ord. Ok. det er ditt tips. Greit nok.

 

Jeg har en annen mening.

Lenke til kommentar

Ærlig talt zeebra. Vet ikke om jeg skal ta deg seriøst eller ikke. Nøkkelen til et hvert forhold er kompromiss. Enveiskjøring er ikke sunt, verken for hun eller han uansett hvem som bestemmer. At det er vanskelig å få til i praksis, ja det kan jeg skrive under på, men at kvinner skal være undertrykte av den grunn?? Hører du selv hvor latterlig det høres ut?

Hvor har jeg sagt enveiskjøring? Tydeligvis er svært mange her så tjukke i hodet at de ikke forstår forskjellen på enveiskjøring/diktat og en bestemmelsesrett (siste ord)..

 

Utrolig imponerende.

Lenke til kommentar

Duuh, stakkar liten. Følte du deg trakka på? Som mann skal jeg ha siste ord, så da får du bare innfinne deg med å være enig med meg!

Nei, at du har problemer med å se nyanser og ser alt i ekstremer gjør ikke at jeg føler meg tråkket på. Jeg har ikke noe problem med det. Det er du som har problemet, som også mange andre lider av.

 

Det er liksom slik at om man sier noe, så antar folk ekstreme ting, eller det motsatte. Enten, eller ekstremisme eller kjøre små pip gjennom megafon for å blåse huet av folk.

Det går vel an å lese ting litt mer bokstavelig og ta ting som de er ment, heller enn å gjøre helt ville fantasitolkninger?

 

Akkurat som fjompenissene som sier man er Russisk spion så snart man ikke sprer anti-Russisk hat eller er uenige med de som sprer dette. Eller fordi man er imot det USA driver med i verden idag så må man være for Russland.

 

Det viruset de slapp eter hjernen. Slå av telefonen og kast tv'en ut vinduet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg oppfatter deg som usikker på deg selv og din evne til å vinne en diskusjon/inngå et kompomiss med en eventuell kone. Hadde jeg vært så uheldig(og blind) å giftet meg med noen med dine meninger, hadde det blitt skillsmisse på flekken. Hvorfor skulle jeg i det hele tatt gidde å diskutere med en mann, når han uansett er den som bestemmer? Med din evne til å diskutere og med din usikkerhet på egen maskulinitet, forstår jeg at en underdannig kone er en enkel og grei løsning for deg. Jeg mener ikke å hakke på deg som person, men jeg mener at disse meningene lyser usikkerhet lang vei.

 

Så skriver du at mannen har den tyngste jobben, altså å elske og ære sin kone. Hvis jeg må være underdanning i hjemmet for at en mann kan elske meg, vil jeg faktisk heller leve et selvstendig liv alene. Heldigvis fungerer ikke virkeligheten slik, og jeg vet at menn kan elske meg til tross for at jeg ikke underordner meg dem og undertrykker meg selv som et selvstendig og fritt menneske. Lykke til med å finne din fremtidige kone iallfall. Håper du oppdaterer her når(hvis) du blir gift, og hvor lang tid det tar før kona di trosser din siste bestemmelsesrett og tar ut skilsmisse mot din vilje :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det finnes haugevis av fornuftige, dydige og sunne kvinner i verden som er feminine og ønsker og er stolt over å være kvinne. Å finne disse blant alle kvinnene som ønsker å være menn, korthårede lesber med dongeribukse, ekstremfeminister (maskulinister), dumme blondiner, stabukker og kranglefanter osv, er ikke en enkel oppgave, men det er nok fint mulig.

 

Det er ikke like vanskelig som å finne en nål i en høystakk, men det krever nok mer enn å finne seg et tilfeldig høl på fylla, en lørdagskvelden på en eller annen usivisiert pub eller nattklubb.

Lenke til kommentar

Det finnes haugevis av fornuftige, dydige og sunne kvinner i verden som er feminine og ønsker og er stolt over å være kvinne. Å finne disse blant alle kvinnene som ønsker å være menn, korthårede lesber med dongeribukse, ekstremfeminister (maskulinister), dumme blondiner, stabukker og kranglefanter osv, er ikke en enkel oppgave, men det er nok fint mulig.

 

Det er ikke like vanskelig som å finne en nål i en høystakk, men det krever nok mer enn å finne seg et tilfeldig høl på fylla, en lørdagskvelden på en eller annen usivisiert pub eller nattklubb.

Tror du seriøst at kvinner enten er underdanige eller felleshøl? Eller jomfruer på 30?

 

Anonymous poster hash: fa1f1...66a

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er liten vits å diskutere med strå menn dessverre.

 

Zeebra, du legger selv opp til at vi tror du mener at "alle fornuftige, dydige og sunne kvinner i verden som er feminine og ønsker og er stolt over å være kvinne", er de som er villige til å underkaste seg mannen. Og at de som ikke er villige til det "ønsker å være menn, korthårede lesber med dongeribukse, ekstremfeminister (maskulinister), dumme blondiner, stabukker og kranglefanter". Ikke nok med det, men du påstår at vi som er uenig med deg er de ekstreme i denne tråden?? ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gjorde et ærlig forsøk, men fyren i videoen strødde om seg med bibelsitater i hytt og pine, og det er jeg ærlig talt ikke interessert i å høre på. Det hadde vært enklere om du hadde gjengitt en kort og konsis forklaring på hva han mener, men jeg kan se det ikke er greit heller mtp hvor lang den videoen var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre har de fleste antatt hva videoen handler om uten å ha peiling. Derfor kommer de med ekstreme "eller" varianter hele tiden.

 

Slik som, "fordi du ikke drikker brus"

- så vil du dø, fordi du ikke drikker

- man må drikke for å overleve

 

osv.

 

Det fungerer ikke å diskutere slik.

 

Enten, ellerismen, anno 2017.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Da er det ganske snodig at samboer og jeg har holdt sammen og fortsatt er lykkelige etter 13 år uten at noen av oss er "sjef".Vi klarer helt fint å løse konflikter uten at det eskalerer selv om ingen av oss har noen endelig bestemmelsesrett. 

 

Hvis man ikke klarer dette og bare ender opp med masse konflikter, så tenker jeg det sier mer om at man ikke passer sammen (eller at en eller begge ikke er gode til saklig diskusjon og å være løsningsorientert). Det å gi noen endelig bestemmelsesrett er bare en "quick fix" fordi da slipper man å jobbe med seg selv og bli bedre til den type ting.

Joda, jeg leser hva du skriver om at en "fornuftig mann vil.." osv, men nå er nå sannheten det at mange av oss, både menn og kvinner, ikke alltid er fornuftige. Hvis man da ender opp med en mann som viser seg å være ufornuftig og umoden, som misbruker bestemmelsesretten - hva skal man da gjøre som kvinne siden man ikke har lov å skille seg? Mannen kan ha fremstått som veldig snill og hyggelig før den tid, og man får jo begrenset mulighet til å finne ut hvordan han virkelig er siden man i et sånt kristent samfunn ikke kan leve sammen uten å være gift. 

 

Alternativt tror jeg du kan finne en partner i BDSM-miljøet, hos noen som ønsker, og tenner på, å leve i den type forhold du skisserer. De finnes jo også. Vi er forskjellige og ingen av oss passer inn i en så snever mal som du prater om. Men noen gjør det, så er bare å finne dem. Forhåpentligvis vil du også bli mindre dømmende mot de som velger å leve annerledes enn deg etterhvert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi kvinner og menn er forskjellige av natur.

 

Kvinner tenderer generelt til å være mer emosjonelle og følelseorienterte, og tar sine beslutninger basert på dette. Menn derimot tenderer generelt til å være mer logisk og rasjonelt orienterte, og tar derfor avgjørelser basert på fornuft.

 

Tullball. Menn er ikke mer rasjonelle og drives av følelser i like stor grad. Forskjellen ligger i at kvinner har en tendens til å gråte lettere som menn forveksler med "så hysterisk hun er kan hun ikke bare bruke logikk og rasjonalitet". Vel, logikk og rasjonalitet er subjektivt og pedofile klarer å rasjonalisere misbruk og voldtekt av barn. Så menn er helt sikkert mer rasjonelle og logiske, men det hjelper lite når de to ordene er intetsigende.

 

En manns oppgave i familien er å forsørge og beskytte sin familie. En fornuftig mann vil derfor aldri sette sin familie i fare ved å ta med seg familien til et farlig og krigsherjet område. Det er direkte uansvarlig og irrasjonelt å gjøre.

 

Hvem har ansvaret for de aller fleste kriger da? Svært sjelden kvinner står i sentrum av drepingen. Hvor ble det av logikken og rasjonaliteten her? La oss starte en krig, men vi skal ikke ha familien i krigen. Dævan der var foten skutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...