Gå til innhold

AMD Ryzen Threadripper tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Ouch. Dagens tabbe: Bygde en nice maskin med 2950X Threadripper, en masse nøye researchede deler, raske SSDer, og så videre. Da jeg endelig skulle skru på og teste var det liksom noe som manglet:

 

Hadde glemt CPU-kjøleren. Må vente flere dager ekstra. GRRR. SNakk om dustefeil.

 

Men tok sjansen på å skru på noen sekunder da. Rakk akkurat å se POST/BIOS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ouch. Dagens tabbe: Bygde en nice maskin med 2950X Threadripper, en masse nøye researchede deler, raske SSDer, og så videre. Da jeg endelig skulle skru på og teste var det liksom noe som manglet:

 

Hadde glemt CPU-kjøleren. Må vente flere dager ekstra. GRRR. SNakk om dustefeil.

 

Men tok sjansen på å skru på noen sekunder da. Rakk akkurat å se POST/BIOS.

 

Hva slags ram kjøpte du?

Lenke til kommentar

Nei, så fort går det heldigvis ikke. Jeg brukte "finger på cpu"-metoden for å sjekke. Når det begynte å bli vel varmt, slo jeg av :-) Det var nok fortsatt langt under det CPUene tåler.

 

De aller fleste sin absolutte smerteterskel ligger på rundt 58C, så var langt unna ja :)

 

Hadde det vært en Intel CPU ville vel lokket aldri blitt lunkent pga tannpastaen de bruker  :lol:

Lenke til kommentar
Jada, gamle Chavalito bestilte Gigabyte X399 HK til Threadripper 1920X, og HK skulle komme på mandag. Men neida, etter mye om og men viste det seg at pakken hadde forduftet på veien.

 

Så jeg får pengene igjen og nå må jeg ut på ny X399 HK jakt. Lurer på enten MSI X399 MEG Creation eller Gigabyte X399 Aorus Xtreme. Noen som kan gi et hint om hvilket av disse to er best?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har hatt på trappene en stund, at 2990WX skal bestilles ila denne uka, men sliter fortsatt med å finne ram og HK jeg er 100% fornøyd med.

 

sliter også litt med å finne nok penger i lommeboka til å bygge full loop til rakkeren, uten at kona pakker alle klæra mine ut i bilen!

 

Hva skal du bruke cpuen til? 

 

Ikkje vanskelig å finne hk og ram du blir fornøyd med. Hva er det du tenker på egentlig? Hva slags kriterier har du? 

 

Hvis pris er ett av dem, så har du bomma fra starten av. Nevn også hvilke programmer du skal bruke cpuen til, fordi det lurer nok flere på her inne :)

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke cpuen til? 

 

Ikkje vanskelig å finne hk og ram du blir fornøyd med. Hva er det du tenker på egentlig? Hva slags kriterier har du? 

 

Hvis pris er ett av dem, så har du bomma fra starten av. Nevn også hvilke programmer du skal bruke cpuen til, fordi det lurer nok flere på her inne :)

 

CPU`n skal inn i ett system som skal erstatte hovedriggen min, bruker mest Linux, liker å tulle rundt inni der(hehe)

samt at den skal kjøre 2 VM(en VM med fjernstyring fra jobb som jeg kan ordne med Videoer og slikt fra jobb samt ha tilgang til lagring fra og en VM som fungerer som min "hovedmaskin" via laptopen når jeg er ute å reiser)

 

Pris er egentlig ikke noe i tema i den sammenheng jeg kanskje ga uttrykk for, men for en loop som jeg kan være fornøyd med, så er det fort 10 kong harald lapper!

 

Har i dag 64 gig, å som den "entusiasten\hobbyskadede" mannen jeg er, så blir det nok 128 gig denne gangen!

PC`en skal få de 2 EVGA 1080Ti SC black kortene jeg kjøpte på finn, så det blir SLI!

 

Har du noen forslag til god ram til dette system? har fått med meg at du kan dine saker når det gjelder ram!

 

HK er jeg særdeles kresen på når det kommer til "high-end", har selv nesten alltid brukt topp kortene til AsRock på hovedmaskinen, å ALDRI hatt problemer med noen av de.

 

jeg er avhengig av 2\3 m.2 plasser, minimum 6 SATA plugger samt god VRM heatsink originalt, om det er ATX eller E-ATX spiller ingen rolle, så driver å ser litt hva AsRock har å tilby nå!

 

 

Når du spør om programmer: så kjører jeg en god del store Zip-Kompressjoner (noenganger opp mot 600gb), samt at jeg eksperimenterer mye med Linux VM server!

 

Selvom jeg er strålende fornøyd med min 7820X, så er den ganske "begrenset" i forhold til PCI-E lanes og kjerner! 

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...