Gå til innhold

AMD Ryzen Threadripper tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså du bruker ingen programmer som bruker så mange tråder på en gang?

 

Synn å si det, men en intel cpu men vesentlig færre tråder ville ha gjort alle de oppgavene der merkbart raskere :) Men det er kanskje ikkje ytelse du er ute etter? Mange tråder "for the giggles" :p

 

selvfølgelig, det er jo alltid the giggle man er ute etter ;) ? HAHA!

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen små kjappe:

 

Har anskaffet meg b-die nå men den er ikke stabil før jeg kjører tRCDRD: 15, resten av timings kjører fint på dram kalkulatoren sine "fast" innstillinger. Noen innslag på hvorfor det kan være?

 

Hva er en fin bruktpris å ta for en 1950x? Har litt lyst å skifte til en 2950x.

 

Har det noe for seg å kjøre en høyere ramfrekvens en 3200?

Lenke til kommentar

Noen små kjappe:

 

Har anskaffet meg b-die nå men den er ikke stabil før jeg kjører tRCDRD: 15, resten av timings kjører fint på dram kalkulatoren sine "fast" innstillinger. Noen innslag på hvorfor det kan være?

 

Hva er en fin bruktpris å ta for en 1950x? Har litt lyst å skifte til en 2950x.

 

Har det noe for seg å kjøre en høyere ramfrekvens en 3200?

 

Tingen med å kjøre høyere frekvens enn 3200mhz er å få høyere hastighet på komunikasjonen mellom kjernene. Dette skjer kun med høyere hastighet på minne, da denne "komunikasjonen" kjører på samme hastighet som minnet. Har gjort en del tester på dette selv, og det er ikkje tvil om at 3600mhz hjalp godt vs 3200mhz.

 

2-serien kan kjøre 3733-3866 MHz på minnet, med riktig hovedkort og vind I seilene.

 

Finn gode tips her I denne tråden:

 

https://www.overclock.net/forum/10-amd-cpus/1628751-official-amd-ryzen-ddr4-24-7-memory-stability-thread.html

 

I slutten av juni var 1950x need 6100kr, og nå er prisen ca 8000kr. Si da minus 30% av 7000kr er en grei pris. Men så er det å finne den rette kjøperen. 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Min store oppgradering blir når 3xxx serien kommer, gleder meg virkelig om ryktene i forhold til ipc økning stemmer.

 

Forhåpentligvis har jeg nok overskudd til å leke meg igjen med overklokking og ufornuftige kombinasjoner av skjermkort , minne og hovedkort for å få mest mulig ut av penga.

Hadde vært fint å sett en forbruker 16 kjerners CPU med riktig og kjap tilgang til minne per kjerne og at ytelsen kan løftes enda mer ved litt ekstra tilpasning fra vår side...

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Begynner å dukke opp flere rykter om 3. generasjon Threadripper. Tiden vil vise om det er noe i ryktene. 

 

Ikke helt med? AMD har jo bekreftet at Threadripper skal fortsette. Vi visste i grunnen bare ikke hvilke kjerne-nummer versjoner vi kan forvente. Enkelte har spekulert i at det ikke vil komme en 16 kjerners versjon, fordi 3950X nesten gjør den meningsløs, og AMD solgte så få av 1900X, at de ikke lanserte noen 2900X. Og andre mener at vi definitivt ikke vil se 64 kjerner på TR, fordi de i så fall kan "stjele" fra Epyc. Nå har vi i grunnen fått svar på det første ihvertfall; Om det er en qualification sample, så kommer det nesten garantert til å komme en 16 kjerners TR3 i butikkene.

Lenke til kommentar

Jeg missforstod deg kanskje litt da, det er jo lenge siden noen skrev i denne tråden. Siste ryktet jeg hørte var at det ikke skulle komme noen TR3 siden AMD ikke hadde den med på en PP slide i våres. Det ryktet ble til slutt adresserte av AMD selv. Så nå er det bare kjerne antall vi ikke vet, vel unntatt at 16 kjerner ser ut til å være bekreftet nå da...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det er ikke mye som skjer her i denne tråden, så det er vel på tide å komme med nyheter om flere rykter.

 

En 32 kjerners AMD CPU med kodenavn Sharkstooth har dukket opp i Geekbench database, og den er visst ca 35% raskere enn 2990WX i flerkjerne test, ca 7-10 % raskere i single. Den kjørte med 3,6 GHz under testen, men boost er ikke nevnt.

 

Og rykter sier at nye Threadripper kan bli lansert i spetember, men det vil tiden vise.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

 

Det er ikke mye som skjer her i denne tråden, så det er vel på tide å komme med nyheter om flere rykter.
 
En 32 kjerners AMD CPU med kodenavn Sharkstooth har dukket opp i Geekbench database, og den er visst ca 35% raskere enn 2990WX i flerkjerne test, ca 7-10 % raskere i single. Den kjørte med 3,6 GHz under testen, men boost er ikke nevnt.
 
Og rykter sier at nye Threadripper kan bli lansert i spetember, men det vil tiden vise.

 

Egentlig ikkje så veldig spennende. Vi vet jo hvordan TR vil yte nå som Ryzen 3k er ute. Blir ca Ryzen 3k med flere pci-e lanes.

Lenke til kommentar

Hva blir pris? Blir det 48-Kjerner? Mer? Åpner de for 8-minne kanaler om det blir 64-Kjerner? Synst det er spennende med TR eg :)

 

De må jo passe til x399 hovedkorta, så er jo begrenset hvor mye greier de kommer til å gjøre med dem. Blir vel samme nye features som x570 med nytt TR hovedkort "x499"

 

1950x er jo stein gammel, så må vel oppgradere den. Dog den lever litt i sin egen verden med F@H :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...