Gå til innhold

AMD Ryzen Threadripper tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Ser ut som nye threadripper har kommet ut:

2990WX - 32-core / 64 threads - 3GHz stock / 4.2GHz boost $1799

2970WX - 24-core / 48 threads - 3GHz stock / 4.2GHz boost $1299

2950X - 16-core / 32 threads - 3.5GHz stock / 4.4GHz boost $899

2920X - 12-core / 24 threads - 3.5GHz stock / 4.3GHz bost $649

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2950X - 16-core / 32 threads - 3.5GHz stock / 4.4GHz boost. Denne frister mest, fordi den har høyest boost :D Godt mulig denne er best binnet også. 4000mhz minne (om det hadde funka) hadde vært knall. Har 4x8GB 4000c17 brikker liggende klare

Du vet, jeg stusset fælt da.. fordi når jeg så denne video'en:

AMD Threadripper 2

 

Ut ca. 6:50 så sier han: 12 core, 24 threads 4.5 GHz boost.. dette forvirrer meg.

Tenkte jo først denne var meget interessant CPU.

Lenke til kommentar

Du vet, jeg stusset fælt da.. fordi når jeg så denne video'en:

AMD Threadripper 2

 

Ut ca. 6:50 så sier han: 12 core, 24 threads 4.5 GHz boost.. dette forvirrer meg.

Tenkte jo først denne var meget interessant CPU.

Nice find! Blir spennende å se hva det blir til. Tør vi å håpe på 4,6ghz all core? :D 4000mhz minne hadde vært sååå deilig for Ryzen. Da hadde jeg brukt TR som gamer nr2, og "ditcha" 7900x

Lenke til kommentar

Nice find! Blir spennende å se hva det blir til. Tør vi å håpe på 4,6ghz all core? :D 4000mhz minne hadde vært sååå deilig for Ryzen. Da hadde jeg brukt TR som gamer nr2, og "ditcha" 7900x

Skulle gjerne gjort det samme (12 core, 24 thread hadde vært drømmen), men har ikke penger akkurat nå :-( 

 

Edit: Eneste jeg ikke helt liker er måten du setter CPU på.. skru-mekanikken osv.. vet ikke om det fortsatt er en stor utfordring de fleste hadde da threadripper kom ut.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Skulle gjerne gjort det samme (12 core, 24 thread hadde vært drømmen), men har ikke penger akkurat nå :-( 

 

Edit: Eneste jeg ikke helt liker er måten du setter CPU på.. skru-mekanikken osv.. vet ikke om det fortsatt er en stor utfordring de fleste hadde da threadripper kom ut.

 

Ikkje noe problem med å feste cpu nei. Jeg fant ut av at man måtte skru 3 skruer ned "the hard way" Srkudde bare på den ene siden  :rofl: Dritten ville ikkje boote opp  :wee:

Lenke til kommentar

Eg forstår enda ikkje kvifor dei gidder å lage hovudkort med bare 1Gbps nettverk. Altså, det er 2018, ikkje 2003. Ikkje kom å si at folk ikkje trenge det, fleire og fleire lagre jo spela sin på ein anna maskin for å slippe unaudvendig støy/varme i same rom, samt at backup blir enklare. Eg slite med at 40GbE for treigt. Du får 60 PCIe-lanes, og då er det ikkje 7 M2 slotter eg vil ha, men fleksibilitet og moglegheit for U.2 også.

 

F.eks, lager du ein threadripper server, med 4 GPUer og 4 virtuelle maskiner så kan du streame alle spela til tynnklienter som bruker f.eks rainway.io. Men med bare 1Gbps nettverk så blir det kraftig komprimert med mange artifacts :p

Lenke til kommentar

Eg forstår enda ikkje kvifor dei gidder å lage hovudkort med bare 1Gbps nettverk. Altså, det er 2018, ikkje 2003. Ikkje kom å si at folk ikkje trenge det, fleire og fleire lagre jo spela sin på ein anna maskin for å slippe unaudvendig støy/varme i same rom, samt at backup blir enklare. Eg slite med at 40GbE for treigt. Du får 60 PCIe-lanes, og då er det ikkje 7 M2 slotter eg vil ha, men fleksibilitet og moglegheit for U.2 også.

 

F.eks, lager du ein threadripper server, med 4 GPUer og 4 virtuelle maskiner så kan du streame alle spela til tynnklienter som bruker f.eks rainway.io. Men med bare 1Gbps nettverk så blir det kraftig komprimert med mange artifacts :p

 

Det er bare at vi er sære Siddis :D Jeg har 10GB lan på både x299 og Threadripper, og kunne ikkje tenke meg å gå tilbake til 1Gbit igjen. Flytte store filer er morro nå i forhold til før. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...