Gå til innhold

AMD Ryzen Threadripper tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Kjøles lett med ek vannblokk her :)

For er noen finn selgere som sier Noctua NH-U14S TR4-SP3 med 700 RPM er nok til å teste cpuen i prime 95.

Så er litt usikker på om de faktisk er mulig, Noctua nd 14 er jo mye bedre. Og merker tempraturene på 3.87 Ghz på ryzen 7 om sommeren.

Så hvis ikke tempraturen der blir så mye høyere er det rart syns jeg. God mulig siden cpuen er større leder den varme bedre? Eller tror du selger ikke er så ærlig i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For er noen finn selgere som sier Noctua NH-U14S TR4-SP3 med 700 RPM er nok til å teste cpuen i prime 95.

 

Jeg vet at den Noctua kjøleren er god nok for de nye TR CPU'ene ved stock hastighet. Skal du overklokke dem, så trenger du minst en AIO som f.eks Kraken X62.

 

Du som har en Ryzen 1700 burde vel heller vente på Zen 2 som kommer neste år. Mer fornuftig oppgradering det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøler en 5960X på 4.6Ghz uten problemer med en H110i GT her. 48-50c i gaming og 75 i stresstest. Da går heller ikke viftene for fullt.

 

Litt OT. men men

 

Om du kjøpte den ved lansering, så var nok det et av de beste CPU kjøpene man kunne gjøre. Du kan fint ha den en stund til :)

Eneste grunnen til at jeg har en 6900K var en RMA sak der min 5960X døde, ellers hadde jeg også sitti med en slik enda.

Lenke til kommentar

Du som har en Ryzen 1700 burde vel heller vente på Zen 2 som kommer neste år. Mer fornuftig oppgradering det.

Spørs vel hvor dyr ryzen 3700 blir? 5000 kr? Eller hvor god cpu ytelse eller tror du jeg sparer mye penger å vente å kjøpe ny en å kjøpe brukt threadrippel til rundt 10 000 kr? For er ikke lett å vite hva som er best invistering? Eller vil Nvidia GeForce GTX 2080 holde seg bedre i pris selv på bruktmarkedet? Regner vel den fort koster 10 000 kr.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Spørs vel hvor dyr ryzen 3700 blir? 5000 kr? Eller hvor god cpu ytelse eller tror du jeg sparer mye penger å vente å kjøpe ny en å kjøpe brukt threadrippel til rundt 10 000 kr? For er ikke lett å vite hva som er best invistering? Eller vil Nvidia GeForce GTX 2080 holde seg bedre i pris selv på bruktmarkedet? Regner vel den fort koster 10 000 kr.

 

Har du hørt at det er noe som heter å over-tenke noe...? :p

 

Ryzen 3000 serien vil sikkert koste det samme som 2000 serien.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det tror ikke jeg 16 tråder 32 kjerner vil koste samme som ryzen 2700. Prisen er er samme på 1700 og 2700 fordi det er kun klokkehastigheten som er forskjellen. GTX 2080 er ryktet blir litt dyrere en GTX 1080. Men sparer vel hovedkort og kjøler vertfall så kanskje lurt å vente. Men mistenker cpuen ikke blir like rask. Blir litt tregere og dårligere PCI-E buss? Har jeg grunn å mistenke det?

 

Både AMD og intel vil helst folk skal kjøpe det dyreste.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det tror ikke jeg 16 tråder 32 kjerner vil koste samme som ryzen 2700. Prisen er er samme på 1700 og 2700 fordi det er kun klokkehastigheten som er forskjellen.

 

[...]

 

Både AMD og intel vil helst folk skal kjøpe det dyreste.

Det er sannsynlig at en 16 core Ryzen 2 vil koste mer enn en 8 Core 2700X, men du kjøper selvfølgelig den modellen som passer best til ditt bruk. Om du prioriterer gaming, er ikke 32 tråder hensiktsmessig, uansett hva AMD måtte foretrekke å selge deg.

 

AMD vil neppe slutte å selge CPU-er med åtte kjerner bare fordi de lager en enda større toppmodell.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er sannsynlig at en 16 core Ryzen 2 vil koste mer enn en 8 Core 2700X, men du kjøper selvfølgelig den modellen som passer best til ditt bruk. Om du prioriterer gaming, er ikke 32 tråder hensiktsmessig, uansett hva AMD måtte foretrekke å selge deg.

 

AMD vil neppe slutte å selge CPU-er med åtte kjerner bare fordi de lager en enda større toppmodell.

Ja det mistenker jeg også ryzen 7 3700-3800x blir nok en del dyrere sikkert over 4000 kr per cpu.

Men hva med SLI\Crossfire støtte, merker det funger dårlig med X370 samt flere PCI-E SSD disker samsung 970 får jeg lyst å kjøpe flere av, da duger ikke x370 vertfall. Threadripper har større buss. Så den vil klare det, X370 tror jeg vil slite med 16 kjerner 32 tråder. Da vil bussen få problemet med sli\crossfire.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, nå skal det snart bli mye skøy her da gamle Chavalito kommer til å bytte ut min Intel CPU og Asus HK med AMD 1920X og Gigabyte HK. Jeg har vel ikke hatt AMD siden ...... 1997 eller noe slikt.  :rofl:

Håper du vet at du vil få dårligere ytelse i de fleste spill vs din nåværende cpu :p

 

Oppimot 15-20% dårligere ytelse på nvme m.2 ssder i 4k random read qd=1 :p

 

Håper du skal rendre masse og exportere mye .raw bilder til jpeg :D

 

Og kjøre cinebench noen runder daglig :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...