magiga Skrevet 12. august 2017 Skrevet 12. august 2017 Se brannbilen som suser forbi trafikkorken - og henter folk ut av brennende skyskrapere
kajable Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Hummer og kanari. Konseptet har vært prøvd mange ganger og har nå det tillegget som gjør det realiserbart, bruk av sensorer og styring, slik at en ikke baserer seg på en mekanisk gyro alene. 3D skissene her derimot er direkte fryktelige og gjør konseptet en bjørnetjenseste. Hva er poenget med å lage dem som gigantiske osteklokker... Upraktisk, tar unørvendig plass, dyrt å produsere, vankelig å frakte, unødvendig luftmotstand og ombygging av eksisterende gatestruktur, bredden gjør den potensielt mer vanskelig å stablisere. Og så toppe det hele med en urealistisk drone, som andre her inne har påpekt kunne komme dit på enenhånd. Google: monorail brennan https://www.youtube.com/watch?v=PunuGGJ8dqs 1
hekomo Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Hvordan skal den greia der holde balansen egentlig? 2
kajable Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Hvordan skal den greia der holde balansen egentlig? På samme måte som en "snurrebass" holder seg oppe, bare litt mer rafinert satt opp. Lettere for den å holde seg oppe enn å forandre retningen på kreftene du har opplagret i gyroen, i en gitt retning.
misanthrope Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Kan de ikke bare fly dit først som sist? Akkurat det jeg tenkte. Finnes helikoptre og droner. Om man ikke skal ha med seg vann på tank så må det jo være lettere å benytte luften. 1
Martin O. Nygård Skrevet 13. august 2017 Skrevet 13. august 2017 Kan de ikke bare fly dit først som sist? Det er en ledning fra "dronen" til kjøretøyet så vil anta tunge motorer/generatorer og drivstoff er i kjøretøyet på bakken, man unngår tunge batterier, og kun en lett karbonramme med lette elektriske motorer og slukkeskum flyr opp i luften. I tillegg virker bakkeenheten som en ferdig platform for å lande reddede og fyllle mer skum. 3
Jarl Arntzen Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Jeg foreslår at slike bygninger alltid bygges i par slik at man: a) Kan stå på taket av den ene og slukke den andre. b) Kan redde folk over med bro mellom bygningene. De bygninger på mer enn 30 m som allerede finnes i klynger må utstyres med lange nok vannslanger eller iallfall koblinger på eksisterende røropplegg til å kunne slukke alle etasjer over der stigebilen ikke rekker til. Litt som at brannhydranten flyttes opp og er tilgjengelig 10, 20, 30, 40 m fra bakken. 1
kjetilkl Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Jeg foreslår at slike bygninger alltid bygges i par slik at man: a) Kan stå på taket av den ene og slukke den andre. b) Kan redde folk over med bro mellom bygningene. De bygninger på mer enn 30 m som allerede finnes i klynger må utstyres med lange nok vannslanger eller iallfall koblinger på eksisterende røropplegg til å kunne slukke alle etasjer over der stigebilen ikke rekker til. Litt som at brannhydranten flyttes opp og er tilgjengelig 10, 20, 30, 40 m fra bakken. Ser for meg scenene når 100.000 arbeidere og besøkende prøver å komme seg over broen fra fra ett bygg til et annet 1
Kakeshoma Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 For en gjeng idioter i den byen der.. Ingen som prøver å slippe frem brannbilene litt engang.
Jarl Arntzen Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Ser for meg scenene når 100.000 arbeidere og besøkende prøver å komme seg over broen fra fra ett bygg til et annet Løsningen er som alltid: "More cowbell". Flere broer
RJohannesen Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Jeg foreslår at slike bygninger alltid bygges i par slik at man: a) Kan stå på taket av den ene og slukke den andre. b) Kan redde folk over med bro mellom bygningene. De bygninger på mer enn 30 m som allerede finnes i klynger må utstyres med lange nok vannslanger eller iallfall koblinger på eksisterende røropplegg til å kunne slukke alle etasjer over der stigebilen ikke rekker til. Litt som at brannhydranten flyttes opp og er tilgjengelig 10, 20, 30, 40 m fra bakken. Ser for meg scenene når 100.000 arbeidere og besøkende prøver å komme seg over broen fra fra ett bygg til et annet Ser du på det som mer eller mindre komplisert enn 100.000 arbeidere som prøver å komme seg om bord i den "dronen"?
Roger Hansen Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Ser noe rart ut. Hvordan kjører de opp flere kubikk med vann flere etasjer opp i luften gjennom den syltynne spaghetti ledningen under dronen? Trenger jo også kraftig trykk for å ha høyt nok vanntrykk og volumn så høyt over bakken til at det skal kunne brukes til annet enn å gjøre vinduskarmen fuktig. Forstår konseptet med ledningen under dronen. Med egen strømtilførsel til dronen så unngår man jo batterier... spørsmålet er jo bare hvor tung er kabelen som henger under dronen i forhold til å ha batterier installert? En kobber eller aluminiumkabel veier jo en del kilo når det blir flere meter lang og hengende i løse luften.
KennethJohansen Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 For en gjeng idioter i den byen der.. Ingen som prøver å slippe frem brannbilene litt engang. hvordan?
Kakeshoma Skrevet 14. august 2017 Skrevet 14. august 2017 Ved å ikke kjøre inn til siden. De er riktignok animerte, men jeg unnskylder ingen.
55GE57GD Skrevet 15. august 2017 Skrevet 15. august 2017 Hva gjør denne brannbilen hvis det står en lastebil i veien? De digreste lastebilene er jo nesten 5 m høye. I Norge får vi nok derimot oppleve scener lenge før antall arbeidere og besøkende nærmer seg 100 000, selv uten brann. Norges høyste bygning, Oslo Plaza, har f.eks. 676 rom og 1500 senger. Pål Jensen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå