Gå til innhold

Er det noen jenter der?


picatta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går fort unna med matte leksene for noen, så 1+1 blir ofte 1 når begge hodene slår seg sammen for å kalkulere ut svaret :roll:

 

Synes at det er rart at jenter er så sky innen data for de jeg vet om har en tendens til å være like flinke som mange gutter jeg kjenner. Ikke alle jente vennene deres som ønsker seg harddisk og sånnt til jul vel? :xmas:

Jeg er enig i at det er få jenter som tør å drive med data og egentlig litt rart. Men det er vel litt det at en del jenter er mer redde for å fikle med en datamaskin enn de fleste gutter.

Den jenta som har imponert meg mest her på forumet er DrSpawn bare se på det som er på denne worklogen til prosjktet hennes.

Lenke til kommentar
Den jenta som har imponert meg mest her på forumet er DrSpawn bare se på det som er på denne worklogen til prosjktet hennes.

Måtte ta en titt på SSB, og fant ut at audun også kan være kvinne-navn (om dog svært uvanlig), men har alltid trodd at DrSpawn her er gutt!? Noen som kan verifisere?

Vi snakkes storegutt

 

fra gjesteboken på siden HANS. er det bevis nok? vet ikke?

Lenke til kommentar

Vi har blandt annet en mannskultur og en kvinnekultur(guttekultur-jentekultur).Ofte koliderer disse kulturene sammen som ender med oppløsnig i parrforhold.Det er også en tiltrekning mellom disse to kulturene.Data hører under mannskulturen.Hva en typisk Jente/kvinne kultur ønsker med data?

Irc-bestille varer(klær-reiser-etc.)Pc som arbeidsplass.

jenter/kviner som er spessielt interrisert i data er havner litt utafor sin jente/kvinne kultur.De er litt utafor.

Jeg håper at begge kulturene oppløses etterhvert.

Lenke til kommentar

Veldig enig med den siste setningen. Personlig er jeg blandt disse som er litt (mye?) uttafor. Jeg har utdanning innen elektonikk, med hovedvekt på digitalteknikk og datamaskinarkitektur. Jeg trives best med å jobbe med dataen enn på den (e.i. maskina ståråpen 99.9% av tida). Jeg synes casemodding er en trolig morsom og kreativ aktivitet, og når jeg er på lan-parties er jeg minimalt på irc (det får jeg nok av hjemme).

 

Men jeg tror at "fordommene" holder veldig mange tilbake. Jeg tror det er flere jenter enn man tror som trives med også denne delen av dataen, men ingen vil være uttafor så holder de seg selv tilbake. Det blir på en måte det samme som at mange gutter er interisert i data fordi "alle" kammeratene er det. Statistisk sett er det nok litt rett, men statistikken holder nok litt igjenn på sannheten. Få mennesker (spesiellt ungdom) ønsker å skille seg ut og bli sett på som et avvik. Det beste er hvsi fler og fler lærer at det er ikke uttafor å være deg selv. Det er helt normalt.

Lenke til kommentar

Jeg trur det er flere jenter som sitter med data enn oss gutter trur..

Siden data er en mannsdominert hobby og at jenter kan være ganske kyniske mot hverandre, så er det sikkert mange jenter som ikke tørr å si at de sitter masse med datan fordi de ikke vil bli hengt ut på noen måter og bli kallt både det ene og det andre...

Lenke til kommentar
Går fort unna med matte leksene for noen, så 1+1 blir ofte 1 når begge hodene slår seg sammen for å kalkulere ut svaret :roll:

 

Synes at det er rart at jenter er så sky innen data for de jeg vet om har en tendens til å være like flinke som mange gutter jeg kjenner. Ikke alle jente vennene deres som ønsker seg harddisk og sånnt til jul vel?  :xmas:

Jeg er enig i at det er få jenter som tør å drive med data og egentlig litt rart. Men det er vel litt det at en del jenter er mer redde for å fikle med en datamaskin enn de fleste gutter.

Den jenta som har imponert meg mest her på forumet er DrSpawn bare se på det som er på denne worklogen til prosjktet hennes.

WTF.. Er DRspawn ei dame? nå skal jeg si deg at jeg ble imponert :yes: ..Trodde ikke at noen dame kunne gjøre noe sånt eller hadde innteresse for det :p

 

GOD JUL til både damene og gutta

 

mvh BalleMann

Lenke til kommentar

xell skrev:

Det beste er hvsi fler og fler lærer at det er ikke uttafor å være deg selv. Det er helt normalt.

 

 

:thumbs::w00t::thumbup: Enig

 

Kultur er sterke saker på godt og vondt.Den former oss og skaper vane og trygghet.Vår ensomhet driver oss inn i kulturenFinne venner og kjærster.

Hjemme hos oss har mannskulturen ikke blitt dyrket,men den påvirker oss noe.

 

Det beste er hvsi fler og fler lærer at det er ikke uttafor å være deg selv. Det er helt normalt.

:thumbs::thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Hmm... jau... kan si de fleste av veninnene mine egentlig bare instresserer seg for internett og chatting. I klassen i fjor var vi bare jenter (formgivingsklasse) og da ble jeg sett på som litt nørd bare fordi jeg kunne tyde specsa på en PC og skrive html koder... :p Jau, det var den gang... nå har jeg det festlig på IKT linje og det virker som en ny verden har åpnet seg for meg... eh... hehe... :blush:

Lenke til kommentar

damer skulle det vert mange fler av. På min linje, vk2 media og design er det fler jenter en gutter. jeg tror blandingen gjør at miljøet er så bra. Det er ALDRI mobbing! Kunne ikke vert bedre.

 

Så gutter og jenter samla er best tror jeg. Fks når jeg spiller cs og en jente kommer inn, blir humøret i cs så mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...