Gå til innhold

Bitcoin: Slik kommer du i gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Noen her med en coinbase referral de vil dele for 10USD bonus?

 

 

 

https://www.coinbase.com/join/598d77f26b4672008efa20f9

 

Takk! :)

Trøbbel med verifisering, må prøve igjen om 24h  :hrm:

Ja, den verifsiering var ett helvete uten like..

Noen tips? Prøvde kun webcam. På forsøk Nr 2 ble det godkjent, la så inn kredittkort, og fikk da opp at jeg måtte laste inn ID igjen (hvorfor det?) denne gangen klarte jeg ikke på 10 forsøk og ble sperret...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen her med en coinbase referral de vil dele for 10USD bonus?

 

 

https://www.coinbase.com/join/598d77f26b4672008efa20f9

 

Takk! :)

Trøbbel med verifisering, må prøve igjen om 24h  :hrm:
Ja, den verifsiering var ett helvete uten like..

Noen tips? Prøvde kun webcam. På forsøk Nr 2 ble det godkjent, la så inn kredittkort, og fikk da opp at jeg måtte laste inn ID igjen (hvorfor det?) denne gangen klarte jeg ikke på 10 forsøk og ble sperret...

 

Tok meg en del forsøk også, tror jeg måtte ta bilde av førerkortet mitt sånn 3 ganger, men funka til slutt.  Kan prøve med mobilen, det jeg gjorde.

Endret av Neiteh
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Helvete... hvis jeg bare hadde skills til å legge wallet på USB pinne, men jeg tør ikke rote med det, bruker bare blockchain.info men nå begynner jeg å bli irritert... kjøpte fire-fem bitcoins når de kostet 200 dollar og solgte dem igjen litt høyere... nå er det over fire tusen dollar per stykk... Noen som kan linke til en tutorial på hvordan å lage USB-wallet?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Helvete... hvis jeg bare hadde skills til å legge wallet på USB pinne, men jeg tør ikke rote med det, bruker bare blockchain.info men nå begynner jeg å bli irritert... kjøpte fire-fem bitcoins når de kostet 200 dollar og solgte dem igjen litt høyere... nå er det over fire tusen dollar per stykk... Noen som kan linke til en tutorial på hvordan å lage USB-wallet?

Christ du kunne vært rik mann.

Lenke til kommentar

 

Helvete... hvis jeg bare hadde skills til å legge wallet på USB pinne, men jeg tør ikke rote med det, bruker bare blockchain.info men nå begynner jeg å bli irritert... kjøpte fire-fem bitcoins når de kostet 200 dollar og solgte dem igjen litt høyere... nå er det over fire tusen dollar per stykk... Noen som kan linke til en tutorial på hvordan å lage USB-wallet?

Christ du kunne vært rik mann.

 

 

RIk og rik... 120-150.000 kr. Det er penger, men så vidt nok til å betale dokumentavgift på et hus. Man måha litt mer enn dette for å kalle seg rik i Norge, synes jeg. 

 

Hvorfor surre med USB wallet? Du kan kjøpe en Nano Ledger S, men det er jo bare å lagre Bitcoin på paper wallet. 

 

Anonymous poster hash: 2bdce...51f

Lenke til kommentar

Fy søren så mye styr og kødd det virker som det er rundt dette "wallet"-greiene. Og enig med Delvis, når man skal ha -ut- penger av mellomledd, så er det hinder på hinder, timesvis med jobb. Det er lite informasjon rundt de negative faktorene, og maasse oppsnakk.

 

Altså, så lenge man må ha en slags virtuell lommebok for å identifisére seg med sin kryptovaluta, så er det jo ikke akkurat usporbart.

 

Det er rart at denne tråden ikke har fått noe motstand. Jeg tror generelt at det er -noen- som styrer alt som har med kryptovaluta å gjøre. Det er ikke knyttet opp mot noe annet enn spekulanters grådighet på et generelt nivå, og noen få menneskers (om ikke bare ett) ukjente ambisjoner på et ledernivå. Ingen vet om den blir verdt 0 kroner i morgen, så det er essensielt rén gambling. Ingen seriøse investorer ville kjøpt kryptovaluta. De som har tjent penger har kun gjort dét på grunn av flaks og tilfeldigheter.

 

Og hva skjer ved en solstorm/superflare? Blir alt verdiløst, alle penger tapt? Ikke at dét ville blitt verdens største problém, men dog? Hvilken garanti har man, forsikringer, avtalerett?

Lenke til kommentar

 

 

 

Da er jeg i gang, bare vente på overføringen fullføres :) Tuen takk for tråden, hjalp meg i gang!

 

Når jeg overførte til Kraken fikk jeg spm om hvem kostnader ved overføring betales av. Der satt jeg"Avsender betaler kun omk. i Norge". Regner med det er rett?

Tror du må betale hele «turen»

Igjen takk for hjelp. Ser banken skriver at man ikke bør endre til noe annet enn "avsender betaler kun omk i norge" da det kan være fare for at det blir avvist. Ser også at SEPA fra Kraken sin side er kostnadsfritt, samt noe skriverier om at Kraken vil belaste innskuddet om det feks blir endret til wire. Satser på det går fint, så nå er det bare å vente :)

Hold meg oppdatert :-)

Funket bra. Skjedde ikke noe før mandag (første virkedag) pengene er allerede nå kommet på kraken konto. Null gebyr fra Krakens side, kun 40 fra min bank ihht prisliste.

 

Gikk med andre ord over all forventning:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Da er jeg i gang, bare vente på overføringen fullføres :) Tuen takk for tråden, hjalp meg i gang!

 

Når jeg overførte til Kraken fikk jeg spm om hvem kostnader ved overføring betales av. Der satt jeg"Avsender betaler kun omk. i Norge". Regner med det er rett?

Tror du må betale hele «turen»
Igjen takk for hjelp. Ser banken skriver at man ikke bør endre til noe annet enn "avsender betaler kun omk i norge" da det kan være fare for at det blir avvist. Ser også at SEPA fra Kraken sin side er kostnadsfritt, samt noe skriverier om at Kraken vil belaste innskuddet om det feks blir endret til wire. Satser på det går fint, så nå er det bare å vente :)
Hold meg oppdatert :-)

Funket bra. Skjedde ikke noe før mandag (første virkedag) pengene er allerede nå kommet på kraken konto. Null gebyr fra Krakens side, kun 40 fra min bank ihht prisliste.

 

Gikk med andre ord over all forventning:)

 

 

Kjempe!

Lenke til kommentar

Fy søren så mye styr og kødd det virker som det er rundt dette "wallet"-greiene. Og enig med Delvis, når man skal ha -ut- penger av mellomledd, så er det hinder på hinder, timesvis med jobb. Det er lite informasjon rundt de negative faktorene, og maasse oppsnakk.

 

Altså, så lenge man må ha en slags virtuell lommebok for å identifisére seg med sin kryptovaluta, så er det jo ikke akkurat usporbart.

 

Det er rart at denne tråden ikke har fått noe motstand. Jeg tror generelt at det er -noen- som styrer alt som har med kryptovaluta å gjøre. Det er ikke knyttet opp mot noe annet enn spekulanters grådighet på et generelt nivå, og noen få menneskers (om ikke bare ett) ukjente ambisjoner på et ledernivå. Ingen vet om den blir verdt 0 kroner i morgen, så det er essensielt rén gambling. Ingen seriøse investorer ville kjøpt kryptovaluta. De som har tjent penger har kun gjort dét på grunn av flaks og tilfeldigheter.

 

Og hva skjer ved en solstorm/superflare? Blir alt verdiløst, alle penger tapt? Ikke at dét ville blitt verdens største problém, men dog? Hvilken garanti har man, forsikringer, avtalerett?

 

1. Dette er hvor du er nå om du synest det er stress https://www.youtube.com/watch?v=97Y7PUcH0To

 

2. Det er snakk om både negativ og positiv rundt Bitcoin som alt annet. 

 

3. Vis du leser deg litt opp kan du lett være annonym med wallet. 

 

4. Å tro at noen har makt over Bitcoin betyr du ikke har nok kunnskap om Bitcoin, anbefaler å lese litt om Bitcoin får å få en bedre forståelse vi må alle starte en plass.

 

5. Alt kan bli verdt 0 kr over natten, det er slikt verden fungerer. 

 

6. Igjen betyr det at du ikke har nok kunnskap om Bitcoin vis du sier at det ikke er seriøse investorer i Bitcoin. Bitcoin har market cap på $72,023,565,117.

 

Her er en liste over noen av de seriøse investorene.

 

- Bill Gates

- Chamatch Palihapitiya

- Sir Richard Branson

- Rojer Ver

 

Her er liste over noen av de seriøse bankene.

 

- BNP Paribas

- Société Générale (SocGen)

- Citi Bank

- UBS

- Barclays

- Goldman Sachs

- Santander

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...