Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Stockholm i 2015. Kom helt latterlig store mengder styrtregn på kort tid. Det var egentlig greit nok. Men jeg var absolutt ikke kledd for regn. Småløp flere kilometer til bilen i tskjorte og jeans. Det var som om jeg hadde svømt med klærne på. Bodde på en campingplass utenfor sentrum - og sov i bilen. Så var ikke like lett å skifte & ordne seg. 
Har selvfølgelig opplevd tåke, snøstorm, haglebyger på fjellet. Men da er jeg skodd for det. Og orkanvind i Spania/Portugal - der jeg ikke klarte å stå på veien. 

Hva for en sær hobby tror du Scarvo har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror Scarvo samler på skjell som han har funnet på alle verdens strender. Men først og fremst langs kysten i Sør-Norge. Samt at han i tillegg samler på steiner med spesielle fasonger og farger, som han av og til går igjennom, kjenner på, og forsøker å finne en urkraft igjennom.

Hvordan blir julen din i år?

Lenke til kommentar

image.png.6014f06c86edd7785248459db334fdf8.png

En deilig bibel av kokebok på 650 sider. Det er ikke bare en kokebok. Men de tar for seg alle de ulike teknikkene, metodene og - ja, i grunn ALT man trenger å vite som kokk. Når jeg tok kokkeutdannelsen min. Var ikke denne boken på pensumlisten. Men jeg brukte den daglig; og takken være den boka - ble jeg en habil og god kokk. Kunnskap jeg vil ta med meg livet ut; selv om jeg ikke jobber som kokk i dag.

Hvem fikk du sist til å le? Hva skjedde?

Lenke til kommentar

Kan endelig være trett, men kan  ikke huske sist jeg var trett jeg ønsket noen fredag og helg med det samme. Kan jo ha sammeheng med at verken lørdag eller søndag tilbringes i seng eller sofa her, det betyr andre oppgaver enn mandag-fredag. (Ellers rimelig sikker på at bedriftslegen vår ville diagnostisert slikt tilfelle som “utidig dovenskap” og skrevet blå resept på et solid trimprogram + en ny time om en del uker med test av kondissjekk-forbedring hos "søster" før timen.) 

Er selv en del av en frikirke og en personene som her har undervisningsansvar for de unges bibelskole gruppe A og B, typisk alder som hhv 8. og 9. klasse. (Tenk gjerne gruppeB noenlunde tilsvarende konfirmantgruppe hos det statlige religonsservicekontor - også kjent som DnK - bortsett fra tre poster: a) Knfirmasjonsbegreoet blir teologisk tyttebærtur siden det ikke er noen dåp å “confirmaire, slik at begrepet aldri brukes. b) Gruppe A er nødvendig før gruppe B og kan påstartes tidligst -  og absolutt mest vanlig - samtidig med start 8. klasse, ellers i teorien hvilket skoleår som måtte passe så lenge man definerer seg selv som “ung”. c) Det er mulig  - om ikke akkurat vanlig - å få instruks om å gjennomgå gruppe A og/eller B repeat på grunnlag av testet kunnskapsmangel før noen deltagelse på fesmøte for gruppe B med høytidelig utdeling kursbevis.) Hvilken ukedag/hvilke ukedager antar du som fast(e) samlingsdag(er) for gruppen B og hvor mange deltakere antar du gruppe B årgang 2021/2022 består av (1-5, 6-10, 11-20, 21-30, 31-40, 41-50 eller >50 )? 
 

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig!! 

Ta sats EN gang til -i våken tilstand og ikke kl 0136, bevis at du behersker det norsek språk bittelitt over nivå Donald  og besvar - ærlig - spørsmålet fra mitt  forrige innlegg,  pent kursiver både der og nå, nå også uthevet: Hvilken ukedag/hvilke ukedager antar du som fast(e) samlingsdag(er) for gruppen B og hvor mange deltakere antar du gruppe B årgang 2021/2022 består av (1-5, 6-10, 11-20, 21-30, 31-40, 41-50 eller >50 )? "Ukedag" vil altså - til orienterning for alle som fikk vintemål for bestått folke-/ungdoms-/tilsvarende  skole ved en feilttagelse - si søndag/mandag/tirsdag/onsdag/torsdag/fredag/lørdag. 

Lenke til kommentar
GJESTESVAR skrev (4 timer siden):

Ja, selvfølgelig!! 

Ta sats EN gang til -i våken tilstand og ikke kl 0136, bevis at du behersker det norsek språk bittelitt over nivå Donald  og besvar - ærlig - spørsmålet fra mitt  forrige innlegg, 

Tåpelig personangrep. Respektløst og direkte barnslig av deg.

Forumet skal være åpen og inkluderende for absolutt alle - uavhengig av bakgrunn, alder, kjønn, legning, religion, helse - eller grad av intellektualitet og språklig forståelse. Og spesielt her på Lekeplassen. SCM har skrivevansker og sliter ofte med å forstå komplekse avhandlinger. Og helt ærlig; Gjestesvar. (Siden vi er på "svar ærlig" -tråden). Du skriver unødvendig avanserte innlegg på Lekeplassen. For på Lekeplassen skal man nettopp; kunne fjase & tulle litt - uten at ting er alt for seriøst. Ta mitt spørsmål under som referanse. 

Jeg hopper over spørsmålet ditt. Fordi jeg tenker det ikke er relevant. 

Nytt spørsmål: Hva skal du ha til middag i dag?

Edit: Artig at du kritiserer språkforståelsen til SCM. Samtidig som du har fem (!) skrivefeil i setningen jeg siterte fra deg.

Endret av Milhouse85
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg gikk til psykolog da jeg gikk på ungdomsskolen. Det var på grunn av angst som tok over hele livet mitt. Først gikk jeg til en litt yngre mann, som var flink og hyggelig, men litt direkte synes jeg. Så byttet jeg til en eldre mann som var veldig trivelig. Gode erfaringer med psykolog sånn fagmessig og tilrettelegging etc. Men i mitt tilfelle hjalp det ikke. Eksponeringsterapi hjelper ikke når man er i slike situasjoner daglig, og tankene til en 13 år gammel pubertal, litt ADHD, litt tvangstanker, litt depressiv gutt som ikke passer inn noen plass er ikke lett å få has på. Jeg kan tenke ja, men alt som skal læres, alt som er nytt, alt som er skummelt, alt som kommer over en i et fragilt sinn er i praksis så overveldende at man ikke kan sortere tankene. Heldigvis så vokser man.

Hvilke diagnoser mener du at du har, eller er i grenseland til å ha, uten å ha fått det diagnostisert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...