Gå til innhold

Fantasy Premier League 2017/18


Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke si at noen av de er noe å samle på. Lingard og Fellaini er ikke faste i startoppstillingen, og Matic og Herrera er spillere som ikke får mye poeng. Vet ikke hvorfor Herrera ikke startet, men har var en av våre beste spillere forrige sesong, så tror han er en starter, men med tanke på hvor gode Matic og Pogba var i går er det ikke sikkert han får starte likevel. 

 

Tror spillere som Loftus-Cheek og Ward-Prowse er bedre alternativer i forhold til prisen. Gayle til 6.5 mill kan være et bra alternativ om du vil legge om formasjon.

 

Av United-spillerne tror jeg Mkhitaryan er den beste spilleren i forhold til prisen (8m). Fikk to assist mot West Ham. Tror han kommer til å score veldig mange poeng i år. Vurderer å sette inn Jones etter hvert. Virket veldig solid mot West Ham, og om han forsvarer startplassen er han et røverkjøp for 5m.

Lenke til kommentar

Bruker denne siden for å sjekke hvem som har enklest kampprogram: 

 

https://fantasyfootballfirst.co.uk/team-performance/game-difficulty-checker-2/

 

CP har et ganske tøft program fremover ja, møter 5 av topp 6-lag i løpet av de 10 neste kampene. Jeg tar vare på LC de neste 4 kampene ihvertfall, og siden han er så billig er det bare å sette han på benken når de går inn i den tøffe perioden med City, United og Chelsea etter hverandre.

Lenke til kommentar

 

Når skal bench boost benyttes?

Akkurat når du vil, men de fleste venter til slutten av sesongen med å spille alle tre kortene. Altså bench boost, triple captain og tidligere all out attack.
Det er jo bare en delvis sannhet. De fleste venter med å spille dem til det er "doble kampuker", altså når mange lag spiller sine utsatte kamper samtidig i en kampuke. Dette skjer typisk mot slutten av sesongen.

 

Mange i en liga jeg er med i spilte trippelkaptein på Lukaku nå i første runde. Selv om det nok er å anbefale å gjøre det når et lag har en såkalt dobbeltkamp så traff de jo greit.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

 

 

Når skal bench boost benyttes?

Akkurat når du vil, men de fleste venter til slutten av sesongen med å spille alle tre kortene. Altså bench boost, triple captain og tidligere all out attack.
Det er jo bare en delvis sannhet. De fleste venter med å spille dem til det er "doble kampuker", altså når mange lag spiller sine utsatte kamper samtidig i en kampuke. Dette skjer typisk mot slutten av sesongen.

 

Mange i en liga jeg er med i spilte trippelkaptein på Lukaku nå i første runde. Selv om det nok er å anbefale å gjøre det når et lag har en såkalt dobbeltkamp så traff de jo greit.

Tenkte jeg ikke på når jeg skrev, men ja. Doble runder er absolutt best å bruke disse på.

Lenke til kommentar

Synes egentlig det er ganske rart at man ikke får poeng på den runden kampene egentlig skulle spilles når de utsettes. Man planlegger jo ofte laget i flere kamper fremover, og om en kamp blir utsatt må man bytte alle spillerne fra lagene som har utsatt kamp. Kan fort være snakk om 4-5 spillere som må byttes.

Men det fører nok til komplikasjoner for spillmotoren som avslutter rundene for å oppdatere tabeller og slikt. Og i tillegg er det jo noe urettferdig om spilleren du hadde vinteren når kampen blir utsatt plutselig er skadet to måneder etterpå når kampen spilles. Du hadde jo ikke hatt spilleren i laget om du visste han var skadet?

Lenke til kommentar

Nei. Du må ha ganske gode grunner til det. Du kan selvfølgelig gamble høyt og bytte til spillere du tror får mye poeng kortsiktig, men det beste er nok å spille over lengre tid.

 

Unntak er jo om nøkkelspillere plutselig blir skadet i flere kamper eller åpenbart er ute av form etc. Da kan det være en god taktikk å bytte jo før jo heller.

Lenke til kommentar

Mee hjemme mot WBA er ikke usannsynlig at blir 6 poeng. Daniels spiller også hjemme mot Watford (som riktignok scoret tre første kamp). Carroll mot United er nesten garantert 2 poeng. Så spørsmålet, slik jeg ser det, er om du ønsker å ha med Fabregas videre etter neste runde og om du tror Willian kommer til å få mer poeng enn Mee/Carroll/Daniels borte mot Spurs og fremover sett opp mot Fabregas.

 

Samtidig er det mange som har solgt Fabregas nå. Jeg vet ikke hvor grensen ligger, men du kan jo være uheldig med et prisfall om du venter.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...