Gå til innhold

[LØST] Bør helseorganisasjoner gi barn gratis prevensjon?


  

11 stemmer

  1. 1. Bør helseorganisasjoner gi prevensjon til barn?

    • Ja
      8
    • Nei
      3


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Så fattigdom eksisterer ikke i landet mener du?

:hmm:

 

Vi har trygd her i landet. 

Du vet det finnes de som ikke har råd til å sende barna i bursdager fordi dem ikke har en 50-lapp å kjøpe gave til bursdagsbarnet sitt?

 

 

Økonomi er kanskje noe å tenke på før man får barn? De regnet vel bare med at staten ville betale for dem. 

 

 

Ja, det er sant, det er lurt om man tenker nøye igjennom å få barn

 

 

Nettopp. 

 

 

Ja, og da er det kanskje lurt å ikke få det i veldig ung alder, dvs bruke prevensjon når man er ung, eller? Man kan kanskje gå så langt som å si at man burde legge til rette for dette, siden det er lurt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tar man ansvar og sparer til kondomer ;) Ansvar, ansvar, ansvar.

Og dette tror du er noen som noen gang blir gjennomført i praksis?

De under 16 er gjerne ganske kort-tenkte og ser ikke alltid konsekvensen av det de gjør, kanskje langt mindre når de har en partner og er begge er klare.

 

Det er en grunn til at kriminell lavalder er 15..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kan velge det, men det er ikke noe staten trenger å prakke på dem. En viktig del av et konservativt og sivilisert samfunn er at man ikke bidrar til å skape sexpress blant unge. 

Prakke på dem??? Jeg skjønner at f.eks Frelsesarmeen prakker gudstjeneste på folk for å få gratis suppe, men dette er noe helt annet!

 

Heller det du kaller "sex press" enn gravide "fjortisser" og abort.

Endret av CiaroScuro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Debatten raser etter at flere helseorganisasjoner ønsker å gi unge under 16 gratis prevensjon. KrF er blant kritikerne som mener at denne praksisen vil føre til økt sexpress. 

 

Selv er jeg helt imot forslaget. Hvis foreldre ønsker å gi prevensjon til barna sine kan de gjøre det, men det blir helt feil at dette skal organiseres. Især om det gjøres i regi av staten. 

 

Hva mener dere? 

Jeg mener det vil være mer effektivt å forby bosetning nord for Trøndelag. Det er et kjent faktum at folk i Nord-Norge debuterer tidligere enn de i Sør-Norge. For å snu denne trenden bør slik bosetning forbys.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mye man kan gjøre uten å ty til sensur. Sensur er ikke minarkistisk.

 

Det eneste du har å komme med er argumenter som tilsier sensur. Hva mener du kan gjøres?

 

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt VR-katten? Kan jo ikke være et vanskelig spørsmål hvis det er mye vi kan gjøre uten å ty til sensur, eller?

Lenke til kommentar

 

Det er mye man kan gjøre uten å ty til sensur. Sensur er ikke minarkistisk.

 

Det eneste du har å komme med er argumenter som tilsier sensur. Hva mener du kan gjøres?

 

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt VR-katten? Kan jo ikke være et vanskelig spørsmål hvis det er mye vi kan gjøre uten å ty til sensur, eller?

 

 

Vi kan nekte staten å drive med denne utingen. 

Lenke til kommentar

 

Da tar man ansvar og sparer til kondomer ;) Ansvar, ansvar, ansvar.

Og dette tror du er noen som noen gang blir gjennomført i praksis?

De under 16 er gjerne ganske kort-tenkte og ser ikke alltid konsekvensen av det de gjør, kanskje langt mindre når de har en partner og er begge er klare.

 

Det er en grunn til at kriminell lavalder er 15..

 

 

De kan kjøpe kondomer selv, det er enkelt på nettet. 

Lenke til kommentar

Det er mye man kan gjøre uten å ty til sensur. Sensur er ikke minarkistisk.

 

Det eneste du har å komme med er argumenter som tilsier sensur. Hva mener du kan gjøres?

 

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt VR-katten? Kan jo ikke være et vanskelig spørsmål hvis det er mye vi kan gjøre uten å ty til sensur, eller?

 

Vi kan nekte staten å drive med denne utingen.

 

Det er et ikke-svar. Staten har holdt på i mange år uten at situasjonen har blitt påvirket. Ser man på totalbildet så har det blitt mer og mer sex i mediene og det eneste logiske er at mediene og sexualiseringen der er hovedårsaken til at unge har sex.

 

Du får komme med et skikkelig svar.

Lenke til kommentar

 

Det er mye man kan gjøre uten å ty til sensur. Sensur er ikke minarkistisk.

 

Det eneste du har å komme med er argumenter som tilsier sensur. Hva mener du kan gjøres?

 

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt VR-katten? Kan jo ikke være et vanskelig spørsmål hvis det er mye vi kan gjøre uten å ty til sensur, eller?

 

Vi kan nekte staten å drive med denne utingen.

 

Det er et ikke-svar. Staten har holdt på i mange år uten at situasjonen har blitt påvirket. Ser man på totalbildet så har det blitt mer og mer sex i mediene og det eneste logiske er at mediene og sexualiseringen der er hovedårsaken til at unge har sex.

 

Du får komme med et skikkelig svar.

 

 

Gir opp, du får få seieren hvis det får deg til å føle deg bedre ;)

Lenke til kommentar

Så du har ikke noen andre forslag enn at staten skal droppe å gi ut gratis prevensjon? Er det ikke mye man kan gjøre alikevel?

 

Edit; Det er ikke en seier for meg at du ikke kan støtte opp utsagnene dine. Det er vel egentlig et tap da jeg egentlig ville ha noe fornuftig ut av deg :hm:

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er ikke mot prevensjon. Har egentlig sagt mitt i denne tråden, så hvis du enda ikke har forstått poenget vil du aldri gjøre det. /thread

 

 

Jeg ser at dette var et svar til Skurupu. Nå har jeg også sett at tråden er merket som LØST.

 

Jeg synes du er en merkelig skrue, som åpner drøssevis av diskusjonstråder. Men, hvor interessert er du egentlig i å diskutere ting? Det virker på meg som om du forsøker å prakke på andre dine meninger, framfor å skulle kunne diskutere det skikkelig. My 2 cents  :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...