Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@BAS den eneste forsendelsen jeg har mottatt til nå var en med Liqua HP Summer Drift, som er mango. Fra norsk sjappe. Helt grei smak men kanskje litt mye smak? Eller savner jeg bare tobakksmaken? Føles kanskje som om den blir litt mye til å vape fast, men den er deilig etter maten men litt for søt til kaffen. Har du testet Liqua HP, og om du har åssen er den i forhold til mangoen fra hangsen? 

 

Tror kanskje jeg bare deljer til og tar en storbestilling fra Fasttech, tenker at alt man har fylt lungene med i årevis må være langt verre enn ting man damper. Billig sigg fra Russland eller de gamle østblokk-landene. Garantert kopier, eller merker du aldri har hørt om. Man fikk kjøpt dem kassevis for prisen av en kartong i norske butikker. Og selv om det smakte litt høgg og vi skjønte det ikke var originale varer så røkte man nå 20 om dagen likevel. Tenker damping selv med kina-varer må være som solskinn og feriekoloni for lungene. 

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det finnes en måte å sjekke om utstyret er originalt eller kopi?

Har kjøpt noen smok vct pro, og tankene virket å være veldig godt tilpasset. Men når jeg skulle vaske tankene før bruk så oppdaget jeg at O-ringen nederst på coilene satt skjevt. Dette gjaldt begge coilene i hver pakken. Og om man holdt coil mellom tommel og pekefinger på topp/bunn så kunne en føle at coilene ga etter om man presset lett. 

 

Sjekket da eskene som de var pakket i, og alle tankene hadde nøyaktig samme serienummer. Det virker jo litt rart?

Serienummer, det gir seg selv at da bruker man løpenummer eller? Dvs at hver enhet har forskjellig nummer for å kunne identifisere en bestemt tank. 

 

Har en RTA tank fra en annen produsent og den kom med skrapenummer og en IR kode som førte en til en side der en kunne sjekke om produktet var ekte eller ei. Forsøkte å sjekke SMOK sin hjemmeside men fant ikke noe der. 

 

Har jeg kjøpt kopivarer og hvordan kan jeg sjekke opp serienummer?

Lenke til kommentar

De fleste store produsenter har kode på embalasjen som du kan bruke til å sjekke om det er originalt. Vet ikke om coilene til Smok har en slik kode.

Strekkoden er ikke en sånn kode, det er kun en identifikasjonskode. På samme måte som at alle pakkene med Gilde Kjøttdeig har samme kode.

 

Du kan sjekke koden til Smok her.

Lenke til kommentar

Hva bør en bruke for å prøvesmake nye typer ejuice? Har en del ny smaker jeg ønsker å prøve, men det er ikke spesielt optimalt å bytte fordamperhode på en nautilus for hver eneste smak.

 

http://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_324067.html?wid=21

Kjøp ekstra glass, de sprekker, ikke glas men acryl. http://www.gearbest.com/accessories/pp_320606.html?wid=21

Bruk 28g kanthal. Du trenger ikke å fylle opp tanken, bare fukt bomullen ved prøvesmaking.

 

Lettere fortvilet her nå i min jakt på en bra MTL tank med toppfylling.

 

Kjøpte Cubis Pro og Nautilus X her om dagen i håp om at disse kan bli en fin erstatter for Naut Mini.

 

Nautilus X hoster jeg meg halvt ihjel av uansett hvilken juice og W jeg damper på, Naut mini hoster jeg av innimellom, men ikke så ofte at det er noe stort problem.

 

Cubis Pro er ikke dette noe problem med, men her mangler det så mye i smak fra både Naut X og Naut Mini at den ikke er aktuell som fast tank.

 

Tidligere blitt tipset om at det er nikkel i coil som får meg til å hoste, men forhandlere skriver jo ikke noe om hva coil til Naut X, Mini og Cubis inneholder så det er ikke lett å velge riktig da og finne ut hva som egentlig er problemet.

 

Noen gode tips her?

Motsatt opplevelse her. Har prøvd eGo AIO med de nye fordamperhodene og klarte ikke den, elendig dampe følelse. Har gått fra å kun bruke drippere i 2mnd. til Nautilus X nå og kunne ikke vært mere fornøyd. 

 

Z5 virker å bli litt i største laget for min del.

 

Noen som har testet denne?

 

Har hatt flere. Grei tank. Men det finnes ikke reserve glass(ikke glass) og de kan sprekke. OBS! Bunnplate er metall(minus), glass mellom og topp i metall(pluss), ikke hold noe ledende mellom bunn og toppen mens du fyrer av.

 

Noen som har vært i Hegdehaugen 4 og kjøpt e-sigaretter?

Prisnivået er vel litt over middels kanskje?

Har veldig lyst til å kjøpe en startpakke, men er usikker på å kjøpe fra utenlandske nettsteder, pga momsen. (20% av summen inkludert frakt) Kunne sikkert ha funnet masse nyttig informasjon her, hvis jeg hadde orka å lese gjennom alle 700+ sidene. Har allerede funnet masse bra info, og har planer om å fordype meg i emnet etter hvert.

Flott tråd egentlig!!! :)

Du kan handle inntil 350kr inkl. frakt momsfritt, hold deg en 20kr under grensen så går det fint.

Bestilte en Aspire Nautlus X tank og en 5pk 1,8ohm's fordamperhoder fra esmokes.se, det kostet 317SEK inkl. frakt. kom i postkassen etter 2-3 dager. En Nautlus X i Norge koster 295kr og en fordamperhode koster 35kr.

En slik tank sammen med iStick 40W og kanskje 4ml adapteret hvis man ønsker ekstra juice kapasitet vil være et godt startsett, IMO.

 

 

 

Noen som har vært i Hegdehaugen 4 og kjøpt e-sigaretter?

Prisnivået er vel litt over middels kanskje?

Har veldig lyst til å kjøpe en startpakke, men er usikker på å kjøpe fra utenlandske nettsteder, pga momsen. (20% av summen inkludert frakt) Kunne sikkert ha funnet masse nyttig informasjon her, hvis jeg hadde orka å lese gjennom alle 700+ sidene. Har allerede funnet masse bra info, og har planer om å fordype meg i emnet etter hvert.

Flott tråd egentlig!!! :)

 

Grei startpakke

 

https://www.nosmoke.no/eleaf-istick-tc100w.html

 

​+ 2 batterier

 

og denne

 

https://www.nosmoke.no/joyetech-cubis-pro-sub-ohm-tank.html

 

totalt 900 kr

 

følger med flere typer coiler så du kan prøve deg frem, les på colien hvilken watt den er beregnet for så er du i gang  :)

 

 

Elendig startpakke. Tungt og stort.

 

Du kan gå for Cuboid med Triton 2 på 10-14w (1,8 ohm coil).

Cuboiden trenger 2 stk batterier. Anbefales at man bruker egen batterilader. Kjøp derfor 4 stk batterier, som du parer. Husk etui til batterier.

Samme som over, men værre. Da er istick Pico er bedre, liten og lett, et batteri som varer nesten like lenge som de to i Cuboiden.

Lenke til kommentar

 

Lettere fortvilet her nå i min jakt på en bra MTL tank med toppfylling.

 

Kjøpte Cubis Pro og Nautilus X her om dagen i håp om at disse kan bli en fin erstatter for Naut Mini.

 

Nautilus X hoster jeg meg halvt ihjel av uansett hvilken juice og W jeg damper på, Naut mini hoster jeg av innimellom, men ikke så ofte at det er noe stort problem.

 

Cubis Pro er ikke dette noe problem med, men her mangler det så mye i smak fra både Naut X og Naut Mini at den ikke er aktuell som fast tank.

 

Tidligere blitt tipset om at det er nikkel i coil som får meg til å hoste, men forhandlere skriver jo ikke noe om hva coil til Naut X, Mini og Cubis inneholder så det er ikke lett å velge riktig da og finne ut hva som egentlig er problemet.

 

Noen gode tips her?

Motsatt opplevelse her. Har prøvd eGo AIO med de nye fordamperhodene og klarte ikke den, elendig dampe følelse. Har gått fra å kun bruke drippere i 2mnd. til Nautilus X nå og kunne ikke vært mere fornøyd. 

 

 

Har endt opp med Triton Mini og Kayfun v3 mini som mine to faste tanker nå, alt det andre ligger å samler støv i en skuff. Synes disse to er helt fantastisk. Likte Titon mini bedre enn Nautilus X og Nautilus Mini, så har du ikke testet denne vil jeg anbefale den, spesielt 1.8 ohm fordampere.

Lenke til kommentar

Har brukt Triton mini 1,8 og 1,2 ohm's fordamperhoder i Nautilus'en min. Trur ikke jeg betaler 20-30USD for en 2ml tank når jeg kan bruke en 5ml nautilus(som jeg har) og de samme fordamperhodene :p Triton mini er jo egentlig Nautilus/Nautilus mini V2....

 

Nautilus X er 1,5cm kortere enn Triton mini, den kommer i 22mm bredde istedet for 20mm, dagens standard, de fleste modder er 22mm.

 

Hadde to Kayfun v3 mini kloner, gode de også, men jeg har kuttet ut all selvbygging og selv mixing av e-juice(har gått ned fra 20ml til 2-3ml pr dag nå).

 

Av Joyetech eGo ONE, Joyetech eGo AIO/Cubis, Eleaf Gs-Air, Innokin Endura/Prism T22 og Aspire Nautilus + RDTA/RTA som SXK Corolla og Kayfun V3 mini (klone) så foretrekker jeg Aspire Nautilus X(Har kjøpt 3 av dem).

Lenke til kommentar

Så en lenge en er fornøyd med hva en har så er jo det viktigst :)

 

Hvorfor har du sluttet å lage juice selv?

 

Selv damper jeg ikke fordi jeg trenger det, men fordi det smaker så utrolig godt og det er en fine måte for meg å droppe sjokolade og den type snacks i løpet av dagen. 90% av tiden har jeg uten nikotin, og når jeg er på jobb 15 dager i strekk offshore så klarer jeg meg fint uten. 

 

Forøvrig så har aldri mitt forbruk vært i nærheten av 20ml for dagen. En flaske på 30ml har jeg i en uke :)

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Fikk meg en overraskelse idag da jeg hentet pakke fra molinship. Bestilte et par smaker i 1 x 12mg og samme smak i 2 x 0 mg. For da tenkte jeg at jeg kunne blande ned styrken på nikotin. Så flere anbefalte å starte på 3 mg nikotin når en først starter på mods og sub ohm tank. Neida, i pakken var det kun 12 mg flasker. På alle smakene. Sendte dem en mail og ba de ettersende de andre. 

 

Vet ikke om jeg bare er helt ny på vaping eller om 12mg nic er mye på subohm? Hadde en 0,2 ohm coil i og startet på 35 watt. 

Det var nesten som da jeg en gang i tiden startet å røke. Ja det var rett og slett ubehagelig å inhalere DL. MTL med lufta strupet godt igjen fungerte så passelig, klarte å dampe da. Jøss dette er virkelig ikke som de cig-a-like greiene jeg har brukt før. 

 

Er vel bare å pese på og bli vant til dette med masse damp og nic? Er vel bedre enn rullings selv om jeg hoster litt og føler kassa blir trang når jeg drar inn dampen. Forsøkte å justere watt mellom 30 og 40w. Stod noe på nettet en plass at subohm burde brukes fra 30 watt og opp, stemmer dette eller kan jeg forsøke å gå ned på watt uten å herpe coil, mods eller batteri?

Lenke til kommentar

 

Hva bør en bruke for å prøvesmake nye typer ejuice? Har en del ny smaker jeg ønsker å prøve, men det er ikke spesielt optimalt å bytte fordamperhode på en nautilus for hver eneste smak.

 

http://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_324067.html?wid=21

Kjøp ekstra glass, de sprekker, ikke glas men acryl. http://www.gearbest.com/accessories/pp_320606.html?wid=21

Bruk 28g kanthal. Du trenger ikke å fylle opp tanken, bare fukt bomullen ved prøvesmaking.

 

Lettere fortvilet her nå i min jakt på en bra MTL tank med toppfylling.

 

Kjøpte Cubis Pro og Nautilus X her om dagen i håp om at disse kan bli en fin erstatter for Naut Mini.

 

Nautilus X hoster jeg meg halvt ihjel av uansett hvilken juice og W jeg damper på, Naut mini hoster jeg av innimellom, men ikke så ofte at det er noe stort problem.

 

Cubis Pro er ikke dette noe problem med, men her mangler det så mye i smak fra både Naut X og Naut Mini at den ikke er aktuell som fast tank.

 

Tidligere blitt tipset om at det er nikkel i coil som får meg til å hoste, men forhandlere skriver jo ikke noe om hva coil til Naut X, Mini og Cubis inneholder så det er ikke lett å velge riktig da og finne ut hva som egentlig er problemet.

 

Noen gode tips her?

Motsatt opplevelse her. Har prøvd eGo AIO med de nye fordamperhodene og klarte ikke den, elendig dampe følelse. Har gått fra å kun bruke drippere i 2mnd. til Nautilus X nå og kunne ikke vært mere fornøyd. 

 

Z5 virker å bli litt i største laget for min del.

 

Noen som har testet denne?

 

Har hatt flere. Grei tank. Men det finnes ikke reserve glass(ikke glass) og de kan sprekke. OBS! Bunnplate er metall(minus), glass mellom og topp i metall(pluss), ikke hold noe ledende mellom bunn og toppen mens du fyrer av.

 

Noen som har vært i Hegdehaugen 4 og kjøpt e-sigaretter?

Prisnivået er vel litt over middels kanskje?

Har veldig lyst til å kjøpe en startpakke, men er usikker på å kjøpe fra utenlandske nettsteder, pga momsen. (20% av summen inkludert frakt) Kunne sikkert ha funnet masse nyttig informasjon her, hvis jeg hadde orka å lese gjennom alle 700+ sidene. Har allerede funnet masse bra info, og har planer om å fordype meg i emnet etter hvert.

Flott tråd egentlig!!! :)

Du kan handle inntil 350kr inkl. frakt momsfritt, hold deg en 20kr under grensen så går det fint.

Bestilte en Aspire Nautlus X tank og en 5pk 1,8ohm's fordamperhoder fra esmokes.se, det kostet 317SEK inkl. frakt. kom i postkassen etter 2-3 dager. En Nautlus X i Norge koster 295kr og en fordamperhode koster 35kr.

En slik tank sammen med iStick 40W og kanskje 4ml adapteret hvis man ønsker ekstra juice kapasitet vil være et godt startsett, IMO.

 

 

 

Noen som har vært i Hegdehaugen 4 og kjøpt e-sigaretter?

Prisnivået er vel litt over middels kanskje?

Har veldig lyst til å kjøpe en startpakke, men er usikker på å kjøpe fra utenlandske nettsteder, pga momsen. (20% av summen inkludert frakt) Kunne sikkert ha funnet masse nyttig informasjon her, hvis jeg hadde orka å lese gjennom alle 700+ sidene. Har allerede funnet masse bra info, og har planer om å fordype meg i emnet etter hvert.

Flott tråd egentlig!!! :)

 

Grei startpakke

 

https://www.nosmoke.no/eleaf-istick-tc100w.html

 

​+ 2 batterier

 

og denne

 

https://www.nosmoke.no/joyetech-cubis-pro-sub-ohm-tank.html

 

totalt 900 kr

 

følger med flere typer coiler så du kan prøve deg frem, les på colien hvilken watt den er beregnet for så er du i gang  :)

 

 

Elendig startpakke. Tungt og stort.

 

Du kan gå for Cuboid med Triton 2 på 10-14w (1,8 ohm coil).

Cuboiden trenger 2 stk batterier. Anbefales at man bruker egen batterilader. Kjøp derfor 4 stk batterier, som du parer. Husk etui til batterier.

Samme som over, men værre. Da er istick Pico er bedre, liten og lett, et batteri som varer nesten like lenge som de to i Cuboiden.

 

 

2 batterier holder lengre enn ett batteri, dobbelt faktisk, når batteriene er like.

Den er noe stor og tung, men har sett så mange komme med startpakker med dårlige batterier som knapt holder en dag, da legger de den på hylla. Tungt betyr ,mye strømkapasitet og det er ikke elendig.

Lenke til kommentar

Takk for de tipsene som har blitt gitt.

 

Bestilte et startersett fra dampjuice.com. Mye valuta for pengene. Bra til mitt bruk i alle fall. Men 18mg nikotin var for mye, sjøl for en tidligere rullings-røyker. Men da kan jeg bare dampe mindre.

 

Den derre momsgrensa på 350,-. Jeg fulgte ikke med, og sluttsummen (på noe e-juice fra pink.mule) kom på 353,-. Så det ikke før jeg hadde betalt.

Gjør aldri den feilen igjen. Var nok for ivrig, haha.

 

E-sig er det beste som har skjedd meg på veldig lenge, yuhuu!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...