Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følger ikke helt med for tiden ..

 

Er det slutt på å kunne kjøpe f.eks 54 eller 72mg/ml nikotin fra UK? Jeg bestile noe for en liten evighet siden fra TotallyWicked men kan virke som om tollerene har stoppet det. 

 

Klarte noen uker uten vanlig sigg vba esigarett, men gikk tom for nikotin. Bestilte i god tid, men det tok så lang tid å få det (har ennå ikke fått det) at jeg gikk på en smell :\ Uten nikotin hjelper ikke esigg en dritt for min del, det er iallfall sikkert. Er en slave av 20-pakningen igjen.

 

Så .. Noen som kan peke meg i retning av konsentrert nikotin så jeg kan få lit sving på juicen her igjen?

Er fornøyd med modden, tanken og juicen nå. Men MÅ ha nikotin i denne greia for at jeg skal klare å stumpe siggen.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jeg har en Aspire Triton 2 tank som jeg har litt problemer med. Når jeg damper så smeller/knitrer det, og jeg kan kjenne små dråper treffe leppene mine. Det er m.a.o ikke tett.

 

Har tatt alt fra hverandre og rengjort det - men det hjelper ikke. For meg kan det virke som om problemet er den o-ringen inne i tanken som fordamperhodet skal tette mot, når man skrur tanken fast til mod. 

 

Det er ingen gjengefeste på dette, det virker som om fordamperhode skrus fast mot overgang mellom tank og mod, og så skrus tanken fast mot denne overgangen med fordamperhode tredd inn. Som dere ser på bildet er det gjenger på selve fordamperhodet, men det er ingen gjenger inni tanken. Her ligger bare en liten o-ring som dette liksom skal låse/tette mot. 

 

Elendig design - og det går heller ikke ann å demontere denne tanken for å bytte/utbedre o-ring (?).

 

product_pic16.png

 

Så jeg trenger ny tank nok en gang. Syntes det er mye jalla utstyr "der ute".

 

Anbefalinger til en GOD tank?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

@Kyrre S Siden jeg er ny har jeg ikke rukket å få veldig bred erfaring ennå, men jeg stemmer i at det er mye varierende å få kjøpt. Har et par tanker som var fullstendig bomkjøp, det putrer og smeller i dem når en damper. Er så en nesten forventer at de skal gå opp i flammer. Og dette med standard coiler, og det er ikke kloner men originale. Har en gemini rta som er elendig, eller det kan være at jeg ikke greier å få til dette med vekene. Men den tanken lekker alltid litt. Har byttet alt jeg kan finne av o-ringer og fortsatt lekkasje. Så da blir jo tanken ikke brukt da. 

 

Så har jeg noen kina kloner som er veldig bra, en mini og v5. Disse kostet nesten ingenting og var overraskende gode. 

 

Men favoritten smok tfv4 mikro. Flott liten tank. Super match med liten mod feks Pico men går fint med større mod også. Tanken veier lite og tar lite plass. Fantastisk enkel toppfylling, toppen er hengslet og en trenger ikke skru av noe som helst for å fylle. Ser noen har nevnt at toppen kan åpnes feks i lommene, men bruker et vape band på toppen så det er lungt. Utrolig fin og enkel å justere luftflødet. Lett å bytte coiler og en kan også bruke RBA og lage egne coiler. Solid bygget, Og bra munnstykke med luftjustering for å kjøle ned dampen. Med lav ohms coil så blir det plenty med damp og masse smak selv på rundt 40-45 watt og pleier å ligge på mellom 45-50 watt mtp damp og smak avhengig av hvilken juice som er i tanken. Super som direkte lungetrekk og munn til lunge, da en kan dampe på høyere ohm og strupe inn på luftflødet. Tanken er tett og fin,alt av gjenger er av høy kvalitet. Ikke noe slark, ingen treghet når en skal stramme/løsne noe.Tanken er liten men uansett vil jeg si at det er favoritten og den jeg bruker aller mest. Blir nok å skaffe flere av denne slik at en kan ha forskjellig juice stående i forskjellige tanker. Alt i alt en perfekt tank for meg, og jeg anbefaler den gjerne til andre. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Fresing betyr som regel at coilen blir for varm.

 

 

For varm i forhold til hva? Om det freser i en tank når en kjører originale coiler og på mindre watt enn max watt for coilene så skjønner jeg ikke at coilene "blir for varme". Da må det være noe gæernt med designet. Når det heller ikke produseres særlig mye damp selv om det freser og bruser i tanken så virker det for meg som et godt gammeldags bomkjøp av et drittprodukt. 

Lenke til kommentar

Synd det er Smok.

 

 

Ja er ikke alt fra smok som ruler. Har feks vtc pro fra smok og de suger. At Vtc pro er en dårlig serie betyr ikke at smok ikke kan treffe gull. TFV4 micro rake motsetning til kvaliteten på vtc pro. Og en skulle virkelig ikke tro de kom fra samme produsent.  

 

 

Ja jeg leste litt erfaringer med den på nett nå, og at den lekker går tydeligvis igjen hos flere.

 

 

 

Når jeg fikk tanken så demonterte jeg tanken, vasket delene i zalo for å fjerne evt. maskinolje og gikk for den store tanken. Når jeg satte sammen tanken så la jeg noen små dråper e-juice på alle O-ringer, primet coilen og satte sammen og lot den stå et kvarter før damping.  Null lekkasje og fantastisk smak og damp produksjon. 

 

Har hatt tanken fra hverandre flere ganger nå for rengjøring, bytting av coiler eller tankstørrelse og hver gang er jeg på med noen små dråper e-juice på O-ringene og hver gang blir tanken 100 % tett. 

 

Om tanken lekker med RBA deck så er det mest sannsynlig wickinga som har skylda. Forsøk på ny, juster evt. lengde på bomull og ikke overdriv mengde bomull.  Virket for meg. 

Lenke til kommentar

Sååå jeg kjøpte meg en ny E-sigg i dag. Men er litt usikker på innstillingene så jeg driver å prøver meg frem.

 

Kjøpt en x2o kronos r2-50w.

 

Etter litt forskjellig watt så gikk jeg ned til 15w (mellom 15-20w) med 6mg juice. Men er litt usikker på hvor mye motstand jeg skal ha. Får teste litt til gitt 

 

Edit: Det er en sub ohm tank på den 

 

Edit: 20-25w fungerer også greit, men da får jeg veldig mye damp! . Holder med 2-3 trekk

 

Usikker på hva jeg fortrekker her altså :p 

Endret av Disconnected
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...