Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten så fant jeg fort ut av at ebay har gjort det ulovlig å selge e-cig greier på deres side. Man finner ikke noe annet enn sånne vesker å ha dem i, for å si det sånn.

Om det er kit eller "hver for seg" er ikke så nøye.

Det er egentlig ikke for meg det er for min mor, det som gjelder er vel at det virker ekte.

Har tidligere kjøpt på Elagenten.com, men viser seg at dem ikke er helt serriøse.

Forresten så fant jeg Man må elske det når man får prosenter av prisen!

http://www.healthcab...roducts_id=8020

 

Den er kanskje grei. mhm

Hva er forskjellen op Auto og Manual?

 

Og hva betyr dette?

The empty cartomizers must be filled with ejuice before you vape them. We carry HC ejuice or Dekang ejuice for your choice.

Jeg kjenner ikke til "cartomizer", "ejuice" og "vape"

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Automatiske batterier aktiveres ved at du bare ''trekker inn''. Manuelle batterier aktiveres ved at du trykker ned en knapp. Jeg foretrekker automatiske. Ikke spør meg hvorfor, er ikke helt sikker på hvorfor selv :p Kan hende at jeg får mer ''den'' røykefølelsen hvis jeg bruker en automatisk.

 

En cartridge må ha en atomizer for å funke. Altså da må man ha batteri, atomizer og cartridge.

En cartomizer er atomizer og cartridge i ett. Altså da trenger man bare batteri og cartomizer. ''Vape'' betyr bare damp. Det kalles altså å dampe (vaping), ikke røyking.

 

E-juice (også kjent som eliquid) er det du fyller på e-sigaretten. Du får det med og uten nikotin i forskjellige styrker, men du får kun kjøpt med nikotin fra eu/eøs land, som f.eks fra england, altså alle nettsider med .co.uk på slutten. Man får ikke kjøpt ejuice med nikotin i norge. Du får også ejuicen i forskjellige smaker. Jeg røyker, men hater tobakkssmakene, så dette er noe man bare må prøve seg frem med. Man får dem også i forskjellige versjoner. (PG: tynnere ejuice, mer harsk smak. VG: tykkere ejuice, mer vape (damp) og søtere ejuice. man kan også kjøpe blandinger eller blande selv.)

 

Jeg kjøpte ett Ego T startsett for min svigermor på e-sigaretten.no. Mest fordi jeg ikke var kjent med Ego selv, så ville ikke risikere å kjøpe noe ''rart'' fra utlandet. Hadde jeg visst hvordan de egentlig var så hadde jeg ikke hatt noe betenkligheter med å kjøpe fra utlandet.

 

Selv foretrekker jeg å bruke tanks. Altså da har man batteri, atomizer og en tank. Forskjellen på tanks og cartridges og cartomizers er at i cartridges og cartomizers er det ett polyesterfyll, som jeg ikke er så veldig glad i. Trekker jeg for ofte og for hardt smaker det fort ''brent'', spesielt med tykkere ejuicer. Med 'tanken' så er det ingenting inni, så du bare fyller med ejuice og stikker den inn i atomizeren.

Husk at tanken må ha T atomizere, mens cartridges og cartomizere trenger en vanlig en. Dette er fordi systemene er helt forskjellige.

Lenke til kommentar

Hos netthandelen www.vapors.no får man kjøpt både eGo-T og den nye ego-C startsett fra Joyetech. De er eneste (norske) godkjente businesspartner med Joyetech, og har dermed også de beste prisene. Vil anbefale at man prøver eGo-C framfor eGo-T, da den har utbyttbare atomizer head. . Send meg en PM, så fikser jeg en liten rabattkode i tillegg. :)

 

-Raytro

Endret av Raytro
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd de man får kjøpt i sverige? Med nok juice som tilsvarer 20 eller 200 sigaretter (husker ikke mengden nå). Når den er tom, så kaster man den.

 

Har prøvd de også, men ingen effekt. Kjøper man en e-sigarett med tank system, kjøper man e-væske enten i Norge eller importerer selv fra f.eks. England for en rimeligere penge. Alle startsettene på vapors.no levers med 20mg væske som holder til ca 10 dager . (dersom du benytter 2 tanker om dagen) Deretter kjøper du væske for under 1/10 del av hva sigaretter koster i norge.

Lenke til kommentar

Vil anbefale at man prøver eGo-C framfor eGo-T, da den har utbyttbare atomizere. (fordampere).

 

-Raytro

 

Dette er tull. Sitter her med en Ego t som man så absolutt kan bytte ut fordamper på. Det er også det gjennomgående konseptet med en personlig fordamper - at man skal kunne bytte ut utstyr.

 

Edit: På e-sigaretten.no får man også ego t med tanksystem til samme pris som på vapors.no, hvor de kun har ego t med cartomizer (ihvertfall det jeg kunne se, var veldig dårlig informasjon om hva som faktisk fulgte med startsettet).

 

Jeg vil uansett anbefale å bestille fra utlandet! Er som regel samme garanti, og du får det mye billigere og som regel med en frakt som er laaangt billigere enn posten i norge.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hos netthandelen www.vapors.no får man kjøpt både eGo-T og den nye ego-C startsett fra Joyetech. De er eneste godkjente businesspartner med Joyetech, og har dermed også de beste prisene. Vil anbefale at man prøver eGo-C framfor eGo-T, da den har utbyttbare atomizere. (fordampere). Send meg en PM, så fikser jeg en liten rabattkode i tillegg. :)

 

-Raytro

For det første så er det retningslinjer på dette forumet, og det hadde vært fint om du fulgte dem ettersom du står som èn av to styremedlemmer i det aktuelle firmaet:

 

5. Bedrifter, ansatte og reklamering
  • Det er tillatt for næringsvirksomhet og organisasjoner å ha en offisiell brukerkonto som benyttes til å svare på spørsmål eller påstander som blir fremmet, såfremt de ikke er forbudte etter norsk lov eller strider med forumets retningslinjer. Det foreligger spesifikke regler for en slik konto:
  • Den kan benyttes av flere personer innenfor virksomheten.
  • Brukernavnet skal tilsvare virksomhetens navn.
  • Kontoen kan kun benyttes til å delta i diskusjoner som omfatter virksomheten eller tema relatert til virksomheten.
  • Brukerkontoen skal ikke benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame.
  • Signaturen til kontoen skal ikke inneholde annet enn kontaktinformasjon.
  • Brukerkontoer for bedrifter og virksomheter skal ligge i en egen brukergruppe for dette. Kontakt en administrator for å bytte brukergruppe på bedriftskontoen.
  • Om du deltar i diskusjoner som omhandler din arbeidsplass/bedrift eller virksomhetens konkurrenter så plikter du å opplyse om dette i tråden.

http://wiki.diskusjo..._og_reklamering

 

For det andre så er strengt talt alle atomizere/fordampere utbyttbare, så å antyde at denne modellen er en av få med denne muligheten er i verste fall feilaktig reklame. Prisen skal jeg ikke kommentere, da jeg vet at ting koster mer her i Norge enn fra utlandet på en generell basis - men til de av dere som titter innom Vapors.no og synes prisene var stive, ja, man får tak i det billigere.

 

Og så til slutt det jeg opprinnelig skulle skrive: Jeg fikk min Ego Twist 1000mah i går. Vel, jeg fikk faktisk to av en eller annen grunn, men jeg klager ikke. Jeg vet ikke om de var fulladet da jeg mottok dem og jeg har ikke fått laderen min enda (bestilte den fra en annen nettside), men jeg brukte den ene fra 18 til 24:00 ca i går og den andre på jobb i dag. Førsteinntrykket er nydelig! De presterer konge med en 3ohm atomizer på 4v+ (jeg liker dripping), og også med en 2ohm Dual Coil cartomizer m/tank på 4,8v. Mtp prisen på under 200 kroner er disse noe jeg vil anbefale til alle som vil ta steget opp fra en sigarettformet e-sigg.

 

Og jeg er helt enig med de her som sier at VG juice er veldig tykk. Fikk med en smaksprøve med 50/50 blandingsforhold av PG og VG og den er så tykk at den ikke vil sive inn i cartomizerne mine. Eller, den siver inn, men om jeg tar noe særlig mer enn to trekk om gangen får jeg en svidd smak med en gang. Egentlig like greit, da Tutti Frutti smaken var veldig svak.

 

Venter bare på ett par CE4 Clearomizere som er på vei så jeg får testet dem og så får vi se om tankene mine kanskje får seg en pause.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å puffe 60/40 VG/PG her en dag i en cartridge med atomizer.. funket særdeles dårlig! Masse svidd smak, og fylte på konstant for å få noe smak overhode. Men har merket at dette varierer kraftig fra sted til sted. Første stedet jeg bestilte fra, www.altsmoke.com, fikk jeg en 50/50 variant som funket utmerket med nevnt utstyr! Bestilte for litt siden fra www.freedomvape.co.uk.. den var sinnsykt tykk! Var den som var 60/40 VG/PG. Tror alt spørs på hva de blander inn ekstra. Fra f.eks vaporgod.com, som jeg venter pakken fra nå, så blander de PG, VG, VANN, PGbasert nikotin og smakstilsetninger. De vet jeg har veldig tynne juicer, selv om man bestiller 40/60 VG/PG som jeg har gjort nå. Det er nok vannet og den ekstra piffen med PG som gjør uttellinga, tror jeg.

Lenke til kommentar

Hos netthandelen www.vapors.no får man kjøpt både eGo-T og den nye ego-C startsett fra Joyetech. De er eneste godkjente businesspartner med Joyetech, og har dermed også de beste prisene. Vil anbefale at man prøver eGo-C framfor eGo-T, da den har utbyttbare atomizere. (fordampere). Send meg en PM, så fikser jeg en liten rabattkode i tillegg. :)

 

-Raytro

For det første så er det retningslinjer på dette forumet, og det hadde vært fint om du fulgte dem ettersom du står som èn av to styremedlemmer i det aktuelle firmaet:

 

5. Bedrifter, ansatte og reklamering
  • Det er tillatt for næringsvirksomhet og organisasjoner å ha en offisiell brukerkonto som benyttes til å svare på spørsmål eller påstander som blir fremmet, såfremt de ikke er forbudte etter norsk lov eller strider med forumets retningslinjer. Det foreligger spesifikke regler for en slik konto:
  • Den kan benyttes av flere personer innenfor virksomheten.
  • Brukernavnet skal tilsvare virksomhetens navn.
  • Kontoen kan kun benyttes til å delta i diskusjoner som omfatter virksomheten eller tema relatert til virksomheten.
  • Brukerkontoen skal ikke benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame.
  • Signaturen til kontoen skal ikke inneholde annet enn kontaktinformasjon.
  • Brukerkontoer for bedrifter og virksomheter skal ligge i en egen brukergruppe for dette. Kontakt en administrator for å bytte brukergruppe på bedriftskontoen.
  • Om du deltar i diskusjoner som omhandler din arbeidsplass/bedrift eller virksomhetens konkurrenter så plikter du å opplyse om dette i tråden.

http://wiki.diskusjo..._og_reklamering

 

For det andre så er strengt talt alle atomizere/fordampere utbyttbare, så å antyde at denne modellen er en av få med denne muligheten er i verste fall feilaktig reklame. Prisen skal jeg ikke kommentere, da jeg vet at ting koster mer her i Norge enn fra utlandet på en generell basis - men til de av dere som titter innom Vapors.no og synes prisene var stive, ja, man får tak i det billigere.

 

Og så til slutt det jeg opprinnelig skulle skrive: Jeg fikk min Ego Twist 1000mah i går. Vel, jeg fikk faktisk to av en eller annen grunn, men jeg klager ikke. Jeg vet ikke om de var fulladet da jeg mottok dem og jeg har ikke fått laderen min enda (bestilte den fra en annen nettside), men jeg brukte den ene fra 18 til 24:00 ca i går og den andre på jobb i dag. Førsteinntrykket er nydelig! De presterer konge med en 3ohm atomizer på 4v+ (jeg liker dripping), og også med en 2ohm Dual Coil cartomizer m/tank på 4,8v. Mtp prisen på under 200 kroner er disse noe jeg vil anbefale til alle som vil ta steget opp fra en sigarettformet e-sigg.

 

Og jeg er helt enig med de her som sier at VG juice er veldig tykk. Fikk med en smaksprøve med 50/50 blandingsforhold av PG og VG og den er så tykk at den ikke vil sive inn i cartomizerne mine. Eller, den siver inn, men om jeg tar noe særlig mer enn to trekk om gangen får jeg en svidd smak med en gang. Egentlig like greit, da Tutti Frutti smaken var veldig svak.

 

Venter bare på ett par CE4 Clearomizere som er på vei så jeg får testet dem og så får vi se om tankene mine kanskje får seg en pause.

 

 

Hei. Du har helt rett. Selvsagt er det mange e-sigger med utbyttbare atomizere, Det kom litt feil ut i farten. Hva jeg mente er at eGo-C har utbyttbare Atomizer head, slik at du slipper å bytte hele atomizeren, men kun selve hodet. Men at jeg har antydet at eGo-C er den eneste som har dette, er vel å ta litt hardt i, er det ikke? Jeg sammenlignet kun eGo-T mot eGo-C.

 

-Raytro

Lenke til kommentar

Takk for svar Buffy, selv om det ikke gjorde meg særlig klokere.

Det jeg trenger er egentlig en slik eletrisk røyk med følgende krav: føles ekte, mye røyk, ingen nikotin. Pris, max ca 300kr inkl noe "påfyll elns"

 

Føles ekte? Det er en bit elektronikk, som vil være litt tyngere hvis man ikke går for en f.eks mini, men da vil ikke batteritiden være den aller beste.

 

Her er ett par som jeg fant som kanskje kan være aktuelle:

http://www.ecigwizard.com/shop/en/electronic-cigarette-starter-kits/186-510-get-started-kit.html

http://www.ecigwizard.com/shop/en/electronic-cigarette-starter-kits/347-sd-keyring.html

 

Du kan bestemme om du vil ha cartomizerne som følger med fylt med e juice med nikotin eller ei.

 

Siden du skal ha nikotinfri ejuice så er det bare å bestille hvor som helst. Tror ikke de har det på ecigwizard.

De har det på f.eks www.vaporgod.com, men der er frakten litt stiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...