Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

510T settet gir veldig mye smak. Det er faktisk så at jeg ikke takler 10 mg væsker i tank engang.. men i cartos og andre typer tanks med veke så er de mye bedre. Dette er jeg ganske sikker på er pga at cartos og tanks med veke ikke gir ''full smak'', for jeg takler absolutt ikke noe over 5-6 mg på tank. Smaken kommer på en måte mye mer frem, så vær forsiktig med hva du velger å bruke i den :p Jeg liker godt søte væsker med 5-6 mg styrke på en tank, og kan likeså puffe 10 mg på en carto, og til og med 18 mg på en tank med veke.

Når det gjelder varme så vil jeg si at det spørs på hva slags batterier du bruker. Jeg har ett ego T batteri som jeg liker veldig godt, og som jeg bruker med 510T settet. Syns det blir mye mer ''varme'' i vapen, og at det kommer noe mer.

 

Når det kommer til 510 batterier så vil jeg anbefale auto. Har aldri hatt problemer med at de har tømt seg ved hjelp av vinden eller noe sånt som andre har klaget på, og jeg syns det føles mye mer ut som en sigarett når du bare trenger å ta ett drag istedet for å holde inn en knapp samtidig. I tillegg så er batteriene på de manuelle batteriene veldig.. ''kleine'', rett og slett. Det er ubehagelig å prøve å holde knappen inne samtidig som man skal trekke inn. Tror mye av dette kommer av at de er så små i omkrets så det blir litt rart å prøve å holde inne knappen. Knappen er (ihvertfall på mine manuelle 510batterier) veldig vonde å holde inn og i og med at de er mer sånn gummi aktige, og kan være klønete å prøve å holde dem ned. Jeg elsker forøvrig mitt ego T batteri selv om den har knapp. Ego'en er større så det blir enklere å holde inn knappen samtidig, og knappen er hard og enkel å holde inn.

Lenke til kommentar

Til dere som bruker cartomizers:

Hvor ofte må dere fylle på?? Jeg er som sagt vandt til tanks hvor man bare må holde atomizeren våt med nok væske, altså stoppe ved første ''brent smak'', eller eventuelt fylle på eller bytte tank når man ser at den er tom.

 

Jeg sitter her med en cartomizer som jeg fikk av en venn. Mener å tro at det er en xl eller xxl boge carto. Føler hele tiden at den er tørr, selv om den er full. Når jeg fyller den skal det bare noen dråper til før den begynner å ''flood'' (altså, at man ser at væsken ligger oppå der du fyller istedetfor å sive ned). Er det bare i hodet mitt og smaksløkene siden det faktisk er en carto med fyll istedet for en tank, som jeg er vandt med, eller må de ''toppes'' hele tiden?

Lenke til kommentar

Its all in your head ;) på en vanlig mini-510 carto kan du dampe hvertfall en halv dag uten fylling - du merker når det begynner å bli lite damp :)

Vil du ha mer væske i etter den er floodet, så setter du en "kondom"(de hettene de kommer med) i batterienden, legger cartoen i en improvisert "slynge"(en pose eller kremmerhus med tau feks) og gir den et par gode snurr, så sørger g-kreftene for å mette bomullen skikkelig :)

Endret av toth
Lenke til kommentar

Må anbefale vermillion river sine ejuicer! Har prøvd hawaiian pineapple og cinnamon rolls og har skikkelig lyst til å bestille mer.

 

Bestilte fra ecigwizard, der koster det 4,5 pund for en 10 ml flaske. Er ganske stivt. Men! På deres egen nettside så selger de hele 60 ml til 32,50 dollar.. Åååååå som det frister å kjøpe med nikotin!!! Hadde jeg ikke vært redd for at det bli tatt i tollen så :(

 

Edit: damper dem på en cartomizer. Prøvd på tank, men atomizeren min er full av mentholsmak.. isj..

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Til dere som bruker cartomizers(IGJEN!): hvor kjøper dere cartomizerne deres???

 

Jeg vil ha gode cartomizers som holder lenge, som kan holde en del juice, som passer godt til søte og sure smaker og som gir god vape! Noen forslag? Burde jeg heller skaffe tank og ha cartomizerne i den?? Hvorfor hvorfor ikke? Hjelp! :)

 

Om du har et 510 system som er kompatibelt med ego/riva, kan jeg anbefale Vision eGo Clearomizers (gå for de med lavest ohm). Ved heavy bruk varer de ca en uke hver. Er en relativt kjølig vape, så egner seg best til fruktige smaker, men fungerer fint til tobakkssmaker også.

 

Om du ikke har promotion code hos LF, så er min kode SHA10 (gir deg 10% rabatt på handelen og jeg får 5% i kreditt for fremtidige kjøp)

Lenke til kommentar

Takk for svar :) Men jeg har to stykker derfra, og den ene gjør så smaken blir nesten borte på væsken, og den andre avgir en plastsmak i tillegg :/

Snodig. Vision eGo er vel den som har gitt meg _mest_ smak av de cartomizers og atomizers jeg har prøvd. Nyeste revisjon har mye lengre veker enn de tidligere revisjonene.

 

Vær også obs på at clearomizers som oftest ikke når sin performance peak før etter 2. eller 3. filling.

 

Ellers er jo Boge sine 2.0 ohm's cartomizers gode, da med en drip tip of your choice for å få et dugelig munnstykke. Om du har et batteri med variabel spenning, så vil 2.7 ohm være et bedre valg for "high voltage vaping". De varer dog ikke like lenge som Vision eGo, men prisen er deretter mye lavere.

Lenke til kommentar

Kan godt hende at de er mye bedre etterhvert, men jeg klarer rett å slett ikke å dampe på noe som gir meg en fæl plastsmak. En av de funker noenlunde greit, men jeg syns jeg får så sinnsykt lite smak (jeg bruker vanligvis tank). Den som jeg syns er mye bedre er også den ene av de tre som har korte ''tråder'' inni.

Er det trygt å koke dem? Kanskje jeg kan koke smaken ut.. :p

 

Boge sine cartomizers er greie ja, har slitt ihjel en xxl carto nå på noen dager :p smaker veldig bra med sterke smaker som blir for mye i tank. Cinnamon rolls fra vermillion river eller Hawaiian pineapple (begge er 10 mg i styrke) ble himmelsk på boge'n, men helt forferdelig sterk i tank i både smak og styrke (pleier å dampe 5,4 mg sånn ca på tank, alt over blir for mye, derfor jeg mener at tanken gir den absolutt ''sterkeste'' smaken).

Skulle gjerne hatt noe som ville vare i mer enn noen dager :)

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Er det trygt å koke dem? Kanskje jeg kan koke smaken ut.. :p

Tror ikke plasten liker koking, man kan vistnok koble alt fra hverandre og koke selve coilen, men det er nok unødvendig mye stress og vil trolig ikke bli kvitt plastsmaken du kjenner.

 

Selv bruker jeg denne metoden for å rense de, men hovedsakelig bare om jeg skal bytte til en annen type juice.

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Prøvde på den lilla med korte tråder inni. Gir meg blandede resultater.. noen hits smaker bra, mens mesteparten har den plastikksmaken :(

Smaksløkene dine er nok litt spissere enn mine (mulig pga jeg har røykt fast i 12 år). Jeg bruker dog 18 mg som muligens kamuflerer smakene mer. Bruker du PG eller VG?

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...