Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Har bestilt derfra før og er enig i at de er gode. Legger inn en bestilling jeg.

Det var faktisk det at jeg var tom for jordbærsmak som utløste desperasjonen i meg som fikk meg til å bestille mer ^^,

 

EDIT: Cheesecake, Strawberry, Peach og Candy Cane. 30ml alle sammen og med "twitter" som coupon ble det rett under tollgrensa :D

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt derfra før og er enig i at de er gode. Legger inn en bestilling jeg.

Det var faktisk det at jeg var tom for jordbærsmak som utløste desperasjonen i meg som fikk meg til å bestille mer ^^,

 

EDIT: Cheesecake, Strawberry, Peach og Candy Cane. 30ml alle sammen og med "twitter" som coupon ble det rett under tollgrensa :D

 

"« på: 20 Juni , 2012, 02:59 »

Jeg elsket vaporgod.com sin cheesecake, men nå stopper tollen alt som kommer fra dem som inneholder nikotin."

 

..?

http://www.norsk-dampselskap.no/NorskDampselskapForum/generelt/blande-ferdigblandet-e-juice-uten-nikotin-med-nikotin/

Lenke til kommentar

Hvor er det best å bestille ejuice med nikotin fra? :)

Om du ikke er redd for tollerne, så er USA ok.

Om du vil betale ørlite mer men ha kortere transporttid, og være sikker på det går gjennom tolla, må du til EØS. For de fleste dampere blir det UK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Er det ingen som har lest om dette tidligere:

http://www.norsk-dam...ibre-i-lungene/

 

Hvis det stemmer, så kan jo dette føre til noe som er farligere en kols.

Hei, om du er bekrymret for dette, ville jeg brukt cartomizers med polyfyll, cartomizers med bunn-coil(ce3) eller det nye tank-systemet(510-T) - da slipper du alt som heter veker, og dermed bekymringen :)

 

Skal jeg være ærlig, så skjønner jeg ingen ting av det du sier.. Jeg kjøper meg fluid, batteri, forbrenner og ampull. eGo fra TW. Er jeg da på den trygge siden?

 

Å hva er veker?

Lenke til kommentar

Er det ingen som har lest om dette tidligere:

http://www.norsk-dam...ibre-i-lungene/

 

Hvis det stemmer, så kan jo dette føre til noe som er farligere en kols.

Hei, om du er bekrymret for dette, ville jeg brukt cartomizers med polyfyll, cartomizers med bunn-coil(ce3) eller det nye tank-systemet(510-T) - da slipper du alt som heter veker, og dermed bekymringen :)

 

Skal jeg være ærlig, så skjønner jeg ingen ting av det du sier.. Jeg kjøper meg fluid, batteri, forbrenner og ampull. eGo fra TW. Er jeg da på den trygge siden?

 

Å hva er veker?

Hvordan fraktes oljen din fra ampull til forbrenner? Link til ampull/forbrenner-oppsettet ditt.

 

De farlige "stoffene"/trådene som nevnes er i vekematieralet. En veke er en hyssingstump som frakter olje fra kammer til forbrenner, og ser ut som veken på et stearinlys, eller som en lunte om du vil. Ergo, bruker du produkter uten veke, er du på den sikre siden. Her er et produkt MED veker, så du ser hva det er:

 

DSC_0452.jpg

 

Her, et produkt UTEN veker(denne har bunncoil, og forsyner forbrenneren med olje rett og slett med tyngdekraft):

Clearomizer-CE3.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei. Spørsmål. Jeg har lyst på noe som jeg kan bruke hjemme, så det kan være gigantisk, som gir skikkelig mye damp. Hva kjøper jeg da?

Jeg har en Lavatube, men der er nok ikke optimal. Den har nemlig en sperre på 2.2 amp som skal sikre den for overbelastning. Veldig rart egentlig da andre mods man bruker de samme batteriene i kan gå langt over 2.2 amp. Men det betyr kort sagt at dual-coil er det bare å drite i på den. Jeg får bruke dual-coil cartomizere på runt 1.8-2.0ohm og ned, men noe over dette og Lavatuben begrensen volten og etterlater cartomizeren ganske ubrukelig.

 

Lavatube-E-Cig-Power-Levels-by-Voltage-and-Resistance.png

 

Nå har jeg fått to Ego Twist som jeg bruker hjemme. Lavatuben føles enorm i forhold til de og de går opp til 4.8v. De er heller ikke kongemed dual-coil cartomizers, men de tar 1.8-2.0v dual coils helt greit. Sammen med en 3.0ohm atomizer eller en clearomizer derimot er de konge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY

Toth, da skjønner jeg hva veke er. Det ser ikke ut som om det er noe form for veke på den jeg bruker. Men når jeg ser nærmere på forbrenneren og piller med når i den, så kommer det noe bommulsaktig opp fra den. Nesten som glassfiber.

 

13-typea-%28page-picture-large%29.jpg

 

Hvis du ser helt på spissen der, og rett på innsiden ligger det jeg nevnte over. Er dette noe av det som kan være "farlig"?

Lenke til kommentar

*snip*

 

Har ikke kommet så langt at jeg har lært meg alt om spenningene og sånt, dessverre, så det sier meg lite :p

 

Jeg bruker akkurat nå tanksystemet, har lyst til å fortsette med det for alle større tanks jeg har prøvd (clearomizer, viva nova) kommer ikke helt frem med smaken. Enten er jeg bare jævla uheldig eller blitt veldig bortskjemt med tanksystemet mitt (det skal sammenlignes med drypping, skal det ikke det?).

 

Kort og godt hva jeg er ute etter: God smak, damp, altså noen man anbefaler på det høyeste og som man har fått knallgod erfaring med. Kan også som sagt være gigantisk.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Har ikke kommet så langt at jeg har lært meg alt om spenningene og sånt, dessverre, så det sier meg lite :p

 

Jeg bruker akkurat nå tanksystemet, har lyst til å fortsette med det for alle større tanks jeg har prøvd (clearomizer, viva nova) kommer ikke helt frem med smaken. Enten er jeg bare jævla uheldig eller blitt veldig bortskjemt med tanksystemet mitt (det skal sammenlignes med drypping, skal det ikke det?).

 

Kort og godt hva jeg er ute etter: God smak, damp, altså noen man anbefaler på det høyeste og som man har fått knallgod erfaring med. Kan også som sagt være gigantisk.

Jeg tok nettopp frem en gammel dual coil, og enkte straks på deg og denne posten - har du et ego-batteri ? Denne gir hvertfall meg tonnevis med damp og th:

http://www.madvapes.com/eGo-Mega-Dual-Coil-Cartomizer-Flat-Tip_p_3225.html

 

Btw, folk snakker ofte om at en carto er god om den varer 3-5 dager før den brenner ut - er jeg den eneste som bruker dem i uke- og månedsvis uten at de blir ødelagt? Eneste jeg gjør er å være sikker på de aldri er knusktørre..

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...