Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Hm, vurderer å teste dette, men er ikke interessert i for mange spørsmål fra andre, så jeg vil gjerne ha noe som ser mest mulig ut som en "vanlig" røyk. Noen tips?

Prøv deg på en micro-510 med rødt lys, de ligner mest i størrelse.

Dog litt usikker på hvordan tilgangen på hvite er.. Evt er som oftest engangs-variantene(disposable) designet mest mulig likt vanlig sigg, bortsett fra at de er større.

 

Edit: Joda, hvit har de: http://www.theelectroniccigarette.co.uk/products/microlite-cartomiser-starter-kit/microlite-cartomiser-kit-white-2-2-product.html

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei.. begynner å bli litt lei av å måtte fylle på hele tiden når jeg 'vaper' hele dagen.

 

Er det noen som vil anbefale en vaporizer som har god kapasitet? Altså at jeg kan fylle en del e juice. Også vil jeg jo gjerne at selve vaporizeren skal være god også. Hadde også vært fint å kunne ha ett passthrough-batteri i tillegg (ett batteri man kan lade mens man bruker det).

Lenke til kommentar

Jeg kjører en 1,6-1,8ml CE4:

DiscountVapers.com_eGo_Vision_CE4_DV_edition_longer_wicks_2__72207_zoom.jpg

 

På et eGo- passthrough:

egopassthrough-2.jpg

 

De er tilpasset hverandre i størrelse, så den ser sleek ut.

 

Tanken varer jo en dag for de fleste, og batteriet fulladet varer minst 2 hele dager, også er det bare kjøre passthrough et par timer på jobb, så har du 2 nye dagers levetid.

 

(hvordan likte du colaen forresten? Smakte den rart hos deg og?)

 

edit: I tillegg er CE4-tankene geniale - enkle å fylle rett fra flaska, ingen olje i munnen, og null sjans for lekkasjer grunnet den flotte designen med at lufta ikke går "gjennom" oljen.

Endret av toth
Lenke til kommentar

:)

Nå blander du litt begreper: Atomizer er den separate "fordamperen" man må kombinere med forskjellige tanker og cartridges -

Men cartomizer, og denne typen som kalles clearomizer (betyr bare gjennomsiktig cartomizer) er det vanlige 2-i-1 produktet.

Altså har den innebygd fordamper, som en helt vanlig carto med bomullsfyll og glødetråd. Her trenger du altså ingenting ekstra, eller å bytte noe(man kan bytte, men det er enklere å kjøpe ny).

Her er bare fylle på olje og vape i vei.

 

Har kjøpt clearo's både fra madvapes, totallywicked og healthcabin, alle er like og like gode, så det er fritt valg :)

 

PS: Det finnes både CE4 og CE4+, CE4 har to veke"stumper", som jeg syns er best, men de tar ikke opp tykke oljer like bra om man ikke lar oljen komme i direktekontakt med stumpene. CE4+ har derimot 4 veker som går til bunnen av tanken og suger opp, ala CE2.

CE4+ er også kjent som Vision eller CE4 v2.

 

vision-clearomizer-v2-2.jpg

Endret av toth
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke har en favoritt blant CE4, er at alle er like - tipper de kommer fra samme fabrikk :)

 

Ang butikker:

Madvapes er favoritt på pris og kundevennlighet, men USA-post tar jo lengre tid:

http://www.madvapes.com/search.asp?keyword=vision%20ego%20clearomizer&catid=

 

TW er favoritt på oljer og leveringstid, men jeg har ikke prøvd deres CE4, den er litt annerledes:

http://www.totallywicked-eliquid.co.uk/products/cartomiser-systems/ce4-tankomiser-products.html

rommer visst 1,2, og er cone-shaped - men de var veldig på tilbud..!

 

Healthcabin er som regel først med det siste, mistenker det er fabrikkens egen butikk. Men bruker du vanlig kinapost istedetfor ems, tar det lang tid:

http://www.healthcabin.net/index.php?main_page=index&cPath=1076_1125

 

 

Jeg tipper 1,8ml skal holde hele dagen, uten at jeg vet hvor mye du suger - men jeg damper en del, og fyller på morgenen, og igjen på ettermiddagen - da er den halvfull, så jeg bare topper opp.

Lenke til kommentar

Passthrough inneholder alt du trenger, så er det bare clearo/carto utenom. Den kan brukes sammen med alt som har 510 og eGo-gjenger.

 

Jeg syns TW's "titan/tornado"-fluid er god på smak - men den er nok ikke fryktelig mye bedre enn andre, jeg bestiller derfra i hovedsak fordi det er innen eøs, og posten går fortere fra UK en statene/kina. Men jeg har juice fra healthcabin og (ville ha en stoor flaske RY4, da jeg sper de fleste smakene med RY4 så det ikke skal bli for søtlig/for mye fruktsmak), og den smaker flott. Ikke prøvd andre smaker derfra, dog.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettopp en Ego Twist. Det er en Ego med variabel volt (3.2 til 4.8)

Kjøpte den her: http://altsmoke.com/feature/ego-c-twist-variable-voltage.html

 

 

Og så prøvde jeg meg på noen smaker hos Freedomvape. De med gratis frakt fra forrige side.

 

 

Hm, vurderer å teste dette, men er ikke interessert i for mange spørsmål fra andre, så jeg vil gjerne ha noe som ser mest mulig ut som en "vanlig" røyk. Noen tips?

Disse batteriene fra Vapor4Life ser veldig anonyme og bra ut, samt at de yter veldig bra.

Regular length og hvit farge. Diamond er med et lite lys på tuppen som lyser svakt når du trekker og/eller er tom for batteri. Stealth-utgaven har ikke dette lyset. Kjøp gjerne to stykker + en lader. Et par av disse cartomizerne også så har du en pakke med good shit. Jeg har iallefall kjøpt disse delene til noen kompiser og alle er strålende fornøyde.

 

Eneste du mangler da er selve "juicen", men den får du overalt - inkludert de sidene jeg linket til. Det er også linket til en butikk som har gratis frakt på forrige side i tråden.

Lenke til kommentar

OBS! Vil ikke anbefale å bruke freedomvapes sin 60/40 VG/PG juice i (ihvertfall 510) carts og cartomizers. Smaker ''brent'' bare etter ett par skikkelig drag, må trekke inn veldig hardt, virker som om juicen også sliter litt med å ''bli brukt''. Satt og brukte en halv 10 ml flaske fordi jeg så absolutt ville at det skulle funke! :( Har sikkert noe med at det er hele 60 VG. Veldig tykk juice.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg pleier som regel å holde atomizeren under vasken i en pølseklype med så varmt vann som går. Etter et par runder med skylling og blåsing "fyrer jeg av" atomizeren på 6v. Pleier som regel å gløde rødt og da stopper jeg. Det er vel eneste måten jeg har brukt for å rense de og jeg bruker fremdeles den første atomizeren jeg kjøpte samtidig som min første e-sigg.

Lenke til kommentar

Hvor lenge siden er det? Hva slags atomizere er det snakk om? Bruker du bare vann?

 

Jeg la mine i vanlig vodka for en liten stund, for så å tørke av utsiden, blåse ut overflødig væske inni, så koble dem til ett batteri og bare trykke for harde livet til det begynte å komme masse røyk og sånt og den glødet.

 

Vil også legge til at HOLY SHIT så brun vodkaen ble, kunne også se at olje fløyt på overflaten.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...