Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har prøvd seg på re wicking og surring av coil enda?

Jeg bestillte litt forskjellig tråd til coil i dag, både med høy og medium motstand. (Tykkelse på tråden)

http://wires.co.uk/a...MIZER_WIRE.html

Men skulle hatt litt tips til hva som funker som god veke..

 

Tips: ViviNova skal være noe av det enkleste å re wicke.. :)

Endret av Mitra
Lenke til kommentar

Hei, jeg bestilte meg nylig e-sig da jeg leste en artikkel om at det var lovlig i norge, tenkte ikke no mer over det, men leste nå at det ikke er lovlig i norge på tollvesenet sine sider.

Så spørsmålet mitt er da; hva kommer til å skje? Vil varene mine bli beslaglagt på grensa eller er det ikke noe problem?

Om noen vet så blir jeg takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg bestilte meg nylig e-sig da jeg leste en artikkel om at det var lovlig i norge, tenkte ikke no mer over det, men leste nå at det ikke er lovlig i norge på tollvesenet sine sider.

Så spørsmålet mitt er da; hva kommer til å skje? Vil varene mine bli beslaglagt på grensa eller er det ikke noe problem?

Om noen vet så blir jeg takknemlig for svar :)

En link hadde vært fint.

Hvis dem ikke plutselig har endra regler i dag, så er det lov å importere nikotinholdig væske fra EØS land.

Blir det stoppa e-juice med nikotin fra land utenfor EØS vil det vel bare bli sendt i retur..

Batteriene og utstyret du kjøper er det meg bekjent ingen restriksjoner på..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med ego c twist?

Venter på en bestilling.

Lurer på hva jeg kan forvente?

Buker Ego T baterier i dag, med CE4 V2.

Hvordan er batterilevetiden kontra T-versjonen når jeg setter opp volten litt?

Hvordan er dette batteriet med denne fordamperen?

 

Jeg er hoedsaklig ute etter litt mer damp. Rekner med jeg vil få det med høyere volt? Kanskje mer smak som en bonus?

 

Så ja, noen som har noe info og meddele?.

 

Takker for svar. :)

 

Igjen, jeg anbefaler http://www.liberty-flights.co.uk/

hstt krøll med toll en gang, men utenom det så har de vært sjappe med leveringene, og de skriver gift på pakkene så du slipper og tenke så mye på 200 kroners grensa.

Er dog den eneste utenlanske butikken jeg bestiller ifra for øyeblikket....

eGo-T og Twist har forskjellige størrelser på batteriene.

Jeg veit ikke hvor stort eGo-T battei du har fra før, eller hvor stort Twist batteri du har bestillt..

Twist batteriet mitt er på 1000mAh (det største) og det varer meg nesten en dag med moderat damping.

Volt justerer du litt etter smak, men det er ikke noe magic wand som vil få juicen til å endre mye på smaken..

Hovedregel er jo høyere ohm på det du setter på den, jo høyere volt trenger du.

Justerer du for høy volt, så får du brendt smak og levetida til coilen går drastisk ned.

For lav gir en "kald damp" med 0 smak.

CE4 bruker jeg mellom 3,8 og 4,3 på ProVari'n min. Da måler jeg de til 2,3 ohm.

Mye det samme du bør ligge på med Twisten.

 

Mer damp får du ved å bruke en dualcoil med både høy volt og høy ohm, men det viktigeste for damp produksjonen er blandinga av PG/VG i juicen.

Jo mere VG jo mer damp.

Håper det ga deg noen svar. :)

 

Pakkene mine har blitt stoppa og fortolla fordi om de er merka med gift. :p

Kun en som har kommet imellom ufortolla så langt.

 

@Buffy:

Fikk Cheesecake i dag. Takk for tips! :)

Den smaker nesten like smooth som Organic Death By Chocolate fra ukecigstore.com :)

 

Takk for svar.

 

Er 650mAh versjonen jeg venter på.

:)

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

I alle fall inntil HOD endrer reglene slik de har varslet, slik at reseptbelagte midler i Norge ikke kan importeres fra utlandet (selv ikke der midlet er reseptfritt i det landet) uten resept. Siden importstatus da igjen vil bli regulert av stoffets rettslige status i Norge vil også e-sigarettvæske med nikotin bli forbudt å importere.

Endret av krikkert
Lenke til kommentar

Hmm. Detta var kjipt!!

Jeg fikk nytt brev fra Posten i dag der det står:

SENDINGEN ER STOPPET AV TOLLVESENET, INNEHOLDER EL.SIGARETTER SOM ER FORBUDT Å TA INN TIL NORGE FRA USA.

SENDINGEN VIL BLI RETURNERT TIL AVSENDER VED RETURFRISTENS UTLØP.

Jeg ringte inn til det nr som stod oppført nederst i brevet og fikk prate med en hyggelig kar.

Jeg fikk forlenga returfristen til 30. September, sånn at pakka ikke plutserlig blir sendt tilbake.

Han søkte litt rundt og forklarte at jeg måtte sende inn dokumentasjon på at jeg kan ta det inn i landet, men denne dokumentasjonen innebærer ikke legeerklæring eller dokumentasjon på at juicene eller utstyret jeg har kjøpt er uten nikotin..

Da er det litt diffust for meg hvilken dokumentasjon de egentlig vil ha. :p

Han mente at eneste dokumentasjonen som ville hjelpe var fra legemiddelverket..

Fikk et nr jeg skal ringe i mårra for å snakke med de på tollvesenet, men ser for meg at de kommer til å være rimelig firkanta og lite medgjørlige.. :confused:

 

Det er jo litt kjipt om pakka blir sendt i retur. (Ser vel igrunn for meg at det er det som kommer til å skje..)

Pakka var fra VaporGod og inneholdt 15 Cartomizere og tilsammen 155ml e-juice uten nikotin.

Jeg har også passa på å sende mld til de jeg har kjøpt av om at de ikke må sende med noe nikotin, for å være helt sikker.

Men da ser det ut til at ALT som har med import av e-cig's utenfor eøs vil bli stoppa og sendt tilbake.

Æsj! $104 jeg like godt kunne brukt til å fyre opp i ovnen med.. :hm:

Lenke til kommentar

Det er kun selve juicen som blir stoppet, men siden det andre også lå i samme pakke ble "collateral damage". Den største grunnen til hvorfor de stoppet pakken din vil jeg tro er størrelsen på den. 155ml juice er ikke akkurat noe som glir gjennom i en konvolutt.

 

Og ang de $104 så vil j eg tro du får de tilbake av butikken. Varene blir jo returnert til dem.

Lenke til kommentar

VaporGod er jo en seriøs butikk, så det går sikkert greit ja..

Men det står spesifikt El.sigaretter i brevet, og han jeg snakka med pressiserte også at dette gjaldt utstyr.

Se linken lengere opp her..

http://www.toll.no/t...&epslanguage=no

Kan vel innrømme at det tok litt av med den bestillinga der, men er så lei av å vente på pakker i tollen, så da bestillte jeg likegjerne mye på en gang..

Jeg hadde jo en forståelse av at importforbudet kun gjaldt nikotin. :p

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp akkurat samme brevet..! Noen som har fått dette før og løst det på en grei måte, eller må jeg få resept av legen? Totallywicked uk kan vel regnes som "apotek eller tilsvarende", firmaet heter jo pillbox :p

 

. Det rare er dog at jeg ikke venter noen pakke, så det er tydeligvis feilsendt.. o_O

Lenke til kommentar

What?? Det er ikke lov å forby elektroniske varer, som ecigen basicly er. Det er ett batteri, en oppvarmer og en beholder. De har ingenting med det å returnere varen på grunn av e cigaretten.

 

Når du prater med flere, og de sier at det ikke er lov med ecig i norge, så får du spørre hvorfor i helvete det er lov å kjøpe akkurat de samme i norge? Og hvorfor de også selge ejuice i norge?

 

Har kun opplevd at bestillinger fra USA har blitt returnert hvis de inneholdt nikotin. Det er nikotinen som er forbudt, ikke ejuicen! Uten nikotinen så er det ikke noe ''tobakksvare'' lenger!!!

Lenke til kommentar

Jaja, da blir vel min pakke og sendt i retur, heldigvis seriøst firma jeg handlet fra så får jo tilbake penger- minus frakt.

 

Første innlegget mitt her var dårlig formulert, men jeg har fått svar på det jeg lurte om via poster som kom etter dette.

 

Noen som vet om el sig er lovlig i danmark? Kjenner noen som har hus der så kanskje man bare må bestille det dit og hente det selv, regner med det er lettere å få med seg slikt i en bil, enn gjenom postsystemet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...