Gå til innhold

Virtual Console vs emulatorer vs the real thing?


p10

Anbefalte innlegg

Er fortsatt ikke overbevist. Høyere framerate betyr ikke nødvendigvis mindre input lag. Og bilspill er det ikke like krise heller, det er i spill som Tetris og Mario, som er designet med og for null forsinkelse, at man best merker det. Spiller man med BT-kontroller på telefon kan forsinkelsen bli direkte følbar, men selv på bedre løsninger får man en nummenhet i kontrollen på utsatte titler.

Dette var en interessant artikkel:

http://www.tested.com/tech/gaming/2712-why-perfect-hardware-snes-emulation-requires-a-3ghz-cpu/

Kilden, Byuu, skaperen av higan:

https://arstechnica.com/gaming/2011/08/accuracy-takes-power-one-mans-3ghz-quest-to-build-a-perfect-snes-emulator/

 

Når du leser den artikkelen, og ser hvor nøye de som lager emulatorer for optimal emulring, og ikke fart, er, så burde det fjerne mye av tvilen din. Dette er folk som er ekstremt nøye på å få ting riktig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

N64-spill bruker ofte polygonmodeller, ikke sprites. Der har emulatorer den fordelen at de kan rendre disse i høyere oppløsning enn orginalen, noe som gir et ganske imponerende resultat. Det er også mulig med high res texture packs som kan endre utseendet på spillet til det bedre.

 

Virtual Console er forøvrig en emulator, bare en offisiell, til dels begrensa en. Det er noen festlige anekdoter rundt akkurat det: http://www.eurogamer.net/articles/2017-01-18-did-nintendo-download-a-mario-rom-and-sell-it-back-to-us

Morsomt, mange gamle pc spill har fått ofisielle patcher siden kopierings beskyttelsen stoppet dem fra å kjøre på nyere windows. 

Vanligvis skrues kopierings beskyttelsen av, noen har kopiert hacks og brukt dem som ofisiel patch. 

 

Men hvorfor ninteno skal gjøre det sjønner jeg ikke siden det er orginal filene. 

Lenke til kommentar

Har lenge ønsket meg en Dreamcast, men aldri fått meg til å kjøpe en. Har derimot samlet en del spill til den, og gjerne collector's edition osv. Tok derfor like greit og lastet ned en emulator og noen av spillene jeg har i hylla, og dette fungerer overraskende bra på PCen min. Grafikken er mye skarpere enn jeg regnet med (pga høyere oppløsning), og gameplayet er like jevnt og stødig som på en ekte Dreamcast. Jeg er sterkt imot piratkopiering, selv til gamle spill, men dette var en bra måte å få spilt spill jeg har i hylla uten å surre med å finne frem en kasse-TV, kabler, minnekort og alt det der. :)

Lenke til kommentar

Har lenge ønsket meg en Dreamcast, men aldri fått meg til å kjøpe en. Har derimot samlet en del spill til den, og gjerne collector's edition osv. Tok derfor like greit og lastet ned en emulator og noen av spillene jeg har i hylla, og dette fungerer overraskende bra på PCen min. Grafikken er mye skarpere enn jeg regnet med (pga høyere oppløsning), og gameplayet er like jevnt og stødig som på en ekte Dreamcast. Jeg er sterkt imot piratkopiering, selv til gamle spill, men dette var en bra måte å få spilt spill jeg har i hylla uten å surre med å finne frem en kasse-TV, kabler, minnekort og alt det der. :)

 

Ja, emulatorer er gull, og spesielt når man har mange gamle systemer, ikke bare ett.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Funker som bare det. Det er noen få spill som ikke funker, men ingen jeg savner personlig. Det eneste er at man må begrense seg litt og ikke legge til for mange spill. Det er litt begrenset lagringsplass på snes'en.

 

Hmm, lurer på hva salgs emulator de bruker, virker ikke som den er av de mest nøyaktige da.

 

AtW

Lenke til kommentar

Funker som bare det. Det er noen få spill som ikke funker, men ingen jeg savner personlig. Det eneste er at man må begrense seg litt og ikke legge til for mange spill. Det er litt begrenset lagringsplass på snes'en.

 ok leste om noe som het hakchi2 uten at jeg vet noe om det.

Tror ikke jeg tør å begynne å flashe osv ettersom jeg er noob...vil jo ikke ende med å ha en "murstein" av en snes heller.

Lenke til kommentar

Funker som bare det. Det er noen få spill som ikke funker, men ingen jeg savner personlig. Det eneste er at man må begrense seg litt og ikke legge til for mange spill. Det er litt begrenset lagringsplass på snes'en.

Jepp,funka fint å legge inn spill på snes classic

Endret av 1ZERSSBR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...