Gå til innhold

Disse 20 havnene får landstrøm-støtte fra Enova


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg legger merke til att flere av de som har søkt har fått sum helt ned til kronen. Det sier meg bare at de allerede har gjort seg ett opp ett konstradsbilde, som sikkert er levert på tilbud fra entrepenør. Mot andre som bare sier "koster sikkert 5 mill".

 

Eller så koster det veldig mye, og at de tar en del av kosten selv, mot at Enova supplerer med noe.

 

Dette er en kommune, tipp selv.

Lenke til kommentar

De tre eldste skipene til Stena og DFDS, hvor mye slipper de ut når de ligger til havn i Oslo?

Alt oppstyret rundt el-biler, bomring, bilfritt sentrum også nekter de to selskapene å gjøre noe med dårlig Oslo luft. Lukter en god artikkel.

Spesielt hvis de er like ille eller værre enn disse båtene:

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/Disse-ni-batene-forurenser-like-mye-som-40000-biler-281384b.html

Lenke til kommentar

De tre eldste skipene til Stena og DFDS, hvor mye slipper de ut når de ligger til havn i Oslo?

Alt oppstyret rundt el-biler, bomring, bilfritt sentrum også nekter de to selskapene å gjøre noe med dårlig Oslo luft. Lukter en god artikkel.

Spesielt hvis de er like ille eller værre enn disse båtene:

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/Disse-ni-batene-forurenser-like-mye-som-40000-biler-281384b.html

 

Motsvaret bør vel egentlig ganske klart. Øk havneavgiftene for de som ikke benytter landstrøm der det tilbys. Sett prisene såpass høye at rederiene får en god grunn til å revurdere den beslutningen eller skifter ut til nyere skip med dette allerede implementert, raskere enn de ellers ville gjort.

 

Slik jeg forstår det, vil reduksjonen i utslipp av avgasser være langt større enn hva man får til ved elektrifisering av hele bilparken som er innom f.eks. Oslo, og det midt i byen der gevinsten er størst, og der man aller mest trenger reduksjon i utslipp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...