Gå til innhold

Hvilken rimelig mobil?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter klar til å handle en rimelig mobil etter halvannet år med Win10, kroken på døra ble DNB's stopp for Vipps på windows mobil  :hrm:

 

Jeg sitter med en oversikt fra prisjakt, men klarer ikke helt å bestemme meg.

 

Med priser fra 18-1900 kr for Moto G4-G5 og P9 lite, 2200 for Honor8 lite, 2700 kr for P10 lite og G5 plus, og opptil 3500 kr for Honor 8 32GB.

 

Hvilke bør jeg ikke velge og hvorfor, hvilke har fordeler de andre ikke har? Noen som vil komme med kvalifiserte vurderinger?

 

Og er det andre modeller jeg burde tenkt på i vurderingen i pris mot ytelse og funksjoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Tror kanskje jeg hadde gått for Honor 8, selv om den er dyrest. Moto G4/5 har vel ikke varsellys, og dette synes jeg er irriterende. I tillegg liker jeg at telefonene tilbyr noe mer enn standard android slik som Huawei gjør. Jeg synes også samtalekvaliteten i Huawei er overlegent de fleste andre telefoner.

 

LG har noen rimelige alternativer, men hvor gode de er vet jeg ikke.

 

Nå har forøvrig Moto blitt rost opp i skyene i tester av rimelige telefoner, kanskje verdt å notere seg dette bak øret.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Takk for innspill! 

 

Jeg endte opp med G4 plus til kr 1490 i slutten av juli. Valget ble gjort mer ut fra budsjettmessige vurderinger pris/ytelse enn ut fra funksjoner/egenskaper.  I sammenligning med P9 lite som min sønn hovedsakelig bruker til pokemonGo kan jeg si følgende: g4plus er ikke like rask til å pinpointe gps-lokasjon som p9 lite. Den bruker lengre tid (sekund-er) på starte spillet, den bruker lengre tid på å fange pokemons, den bruker lengre tid på navigere i menyer. Som i tiendedeler til sekund. Ellers det ikke noe i daglig bruk som jeg legger merke til. 

 

Jeg har en mistanke om at g4plus' 2GB RAM mot p9 lite's 3 GB har skylden av mye av opplevd ytelse i pokemon go. 

 

Totalt sett vet jeg ikke om tusenlappen opp til p9 lite fra i fjor ville vært verdt forskjellen, men da p9 lite var på salg tidlig i sommer var den et kupp; den også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...