Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå fått all hardware til min X299 build, og lurte på om dere kunne hjelpe meg med plassering av vifter (håper det ikke blir for off topic; la meg i så fall vite, så skal jeg poste i en annen tråd).

 

Har en i9 7940X (ikke de-lidded), et ASUS WS X299 Pro, en Kraken X62 med mer (GPU, SSD-er etc.) i et Fractal Define R5, og ønsker en støysvak maskin med høy ytelse til bruk i lydstudio.

 

Har 6 vifter:

2 x Noctua NF-A14 PWM, 140 mm

2 x NZXT 140 mm (som kom med X62)

2 x Fractal 140 mm (som kom med R5)

 

Vil det være noe poeng i å ha 4 vifter på radiatoren?

Eller, for ikke å få negativt lufttrykk i casen, kan det være en idé å ha 3 vifter på radiatoren (tenker da typ to Noctua i serie [push/pull] og én NZXT i pull) og de tre resterende viftene som intake?

 

Hvor ville dere ha montert viftene?

Hvor/hvordan ville dere ha koblet til viftene?

 

Tusen takk!

 

ville ha solgt X62 ;)

 

https://www.digitalimpuls.no/search?q=ek-mlc

 

Ligger i trappen her nå.. så kommer i systemet / på lager om 30min ish.

 

Jeg slutter på Digital Impuls 31.1.18 - så bare ta kontakt frem til da ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hei!

 

Har nå fått all hardware til min X299 build, og lurte på om dere kunne hjelpe meg med plassering av vifter (håper det ikke blir for off topic; la meg i så fall vite, så skal jeg poste i en annen tråd).

 

Har en i9 7940X (ikke de-lidded), et ASUS WS X299 Pro, en Kraken X62 med mer (GPU, SSD-er etc.) i et Fractal Define R5, og ønsker en støysvak maskin med høy ytelse til bruk i lydstudio.

 

Har 6 vifter:

2 x Noctua NF-A14 PWM, 140 mm

2 x NZXT 140 mm (som kom med X62)

2 x Fractal 140 mm (som kom med R5)

 

Vil det være noe poeng i å ha 4 vifter på radiatoren?

Eller, for ikke å få negativt lufttrykk i casen, kan det være en idé å ha 3 vifter på radiatoren (tenker da typ to Noctua i serie [push/pull] og én NZXT i pull) og de tre resterende viftene som intake?

 

Hvor ville dere ha montert viftene?

Hvor/hvordan ville dere ha koblet til viftene?

 

Tusen takk!

ville ha solgt X62 ;)

 

https://www.digitalimpuls.no/search?q=ek-mlc

 

Ligger i trappen her nå.. så kommer i systemet / på lager om 30min ish.

 

Jeg slutter på Digital Impuls 31.1.18 - så bare ta kontakt frem til da ;)

RIP

 

?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AdoredTV hadde nettopp en video der han kritiserte PCPer for å benytte den programvaren. Han sa flere test sider hadde blitt tilbudt programvaren i forbindelse med Ryzen lanseringen, men insinuerte at bare PCPer hadde vært uetiske nok til å faktisk bruke den. Han sa ikke spesifikt hvor programvaren stammer fra, men det er vel naturlig å anta den kommer fra Intel?

 

Videoen er forøvrig ikke tilgjengelig nå av en eller annen grunn.  :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AdoredTV hadde nettopp en video der han kritiserte PCPer for å benytte den programvaren. Han sa flere test sider hadde blitt tilbudt programvaren i forbindelse med Ryzen lanseringen, men insinuerte at bare PCPer hadde vært uetiske nok til å faktisk bruke den. Han sa ikke spesifikt hvor programvaren stammer fra, men det er vel naturlig å anta den kommer fra Intel?

 

Videoen er forøvrig ikke tilgjengelig nå av en eller annen grunn. :roll:

Det virker som en godt bevart hemmelighet. Finner ikke dritten av info rundt testmetodikken

Lenke til kommentar

 

AdoredTV hadde nettopp en video der han kritiserte PCPer for å benytte den programvaren. Han sa flere test sider hadde blitt tilbudt programvaren i forbindelse med Ryzen lanseringen, men insinuerte at bare PCPer hadde vært uetiske nok til å faktisk bruke den. Han sa ikke spesifikt hvor programvaren stammer fra, men det er vel naturlig å anta den kommer fra Intel?

 

Videoen er forøvrig ikke tilgjengelig nå av en eller annen grunn. :roll:

Det virker som en godt bevart hemmelighet. Finner ikke dritten av info rundt testmetodikken

 

 

Som sånn sett er med på å forsterke kritikken mot PCPer. Hva er poenget med å oppgi verdier som folk ikke selv kan kontrollere at stemmer? Når programvaren de tester med ikke er tilgjengelig for vanlige forbrukere, så kan de jo sånn sett putte inn akkurat hva de vil av verdier.. Ikke at jeg tror de gjør det.. Men poenget med testen forsvinner i stor grad i mine øyne..

Lenke til kommentar

Hva kan grunnen være til at temp på maskinen min har blitt høyere nå uten at jeg har gjort noe endringer ? før så hadde jeg med 100% CPU load at din gikk litt over 80 grader men nå så ser jeg i henhold til både aida og CAM alt fra 90 hele veien til over 100+ grader  :huh:

Endret av Datafriken
Lenke til kommentar

Noen som har en formening om dette kortet? MSI X299 XPower Gaming AC

 

Ankom i en mystisk pakke fra Tyskland i dag... :)

Veldig bra kort, får mye bedre minne ytelse på det kortet enn på asus apex VI som liksom skal være konge. Ikke så mange opsjoner i bios men kortet er bra. Hvis du ikke trenger wifi kan du ta av den chippen, 2 skruer på undersiden, og wifi opsjonen vil da forsvinne fra bios. Det skjer ikke på asus kortet mitt, der kan du fortsatt slå av/på wifi selv om du har fysisk fjernet det, lol.

Lenke til kommentar

 

Noen som har en formening om dette kortet? MSI X299 XPower Gaming AC

 

Ankom i en mystisk pakke fra Tyskland i dag... :)

Veldig bra kort, får mye bedre minne ytelse på det kortet enn på asus apex VI som liksom skal være konge. Ikke så mange opsjoner i bios men kortet er bra. Hvis du ikke trenger wifi kan du ta av den chippen, 2 skruer på undersiden, og wifi opsjonen vil da forsvinne fra bios. Det skjer ikke på asus kortet mitt, der kan du fortsatt slå av/på wifi selv om du har fysisk fjernet det, lol.

At du fikk dårlig minneytelse er garantert brukerfeil :p

 

?

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har en formening om dette kortet? MSI X299 XPower Gaming AC

 

Ankom i en mystisk pakke fra Tyskland i dag... :)

Veldig bra kort, får mye bedre minne ytelse på det kortet enn på asus apex VI som liksom skal være konge. Ikke så mange opsjoner i bios men kortet er bra. Hvis du ikke trenger wifi kan du ta av den chippen, 2 skruer på undersiden, og wifi opsjonen vil da forsvinne fra bios. Det skjer ikke på asus kortet mitt, der kan du fortsatt slå av/på wifi selv om du har fysisk fjernet det, lol.

At du fikk dårlig minneytelse er garantert brukerfeil :p

 

 

Og det sier du basert på? :p 

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har en formening om dette kortet? MSI X299 XPower Gaming AC

 

Ankom i en mystisk pakke fra Tyskland i dag... :)

Veldig bra kort, får mye bedre minne ytelse på det kortet enn på asus apex VI som liksom skal være konge. Ikke så mange opsjoner i bios men kortet er bra. Hvis du ikke trenger wifi kan du ta av den chippen, 2 skruer på undersiden, og wifi opsjonen vil da forsvinne fra bios. Det skjer ikke på asus kortet mitt, der kan du fortsatt slå av/på wifi selv om du har fysisk fjernet det, lol.
At du fikk dårlig minneytelse er garantert brukerfeil :p

 

 

Og det sier du basert på? :p
Magefølelsen ?

 

Det kommer jo lite info, så derfor. Når jeg vet at kortet yter meget bra med riktig instillinger, så kan det jo bare være brukerfeil, eller hardwarefeil.

 

http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=132407&d=1503073527

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Noen som har en formening om dette kortet? MSI X299 XPower Gaming AC

 

Ankom i en mystisk pakke fra Tyskland i dag... :)

Veldig bra kort, får mye bedre minne ytelse på det kortet enn på asus apex VI som liksom skal være konge. Ikke så mange opsjoner i bios men kortet er bra. Hvis du ikke trenger wifi kan du ta av den chippen, 2 skruer på undersiden, og wifi opsjonen vil da forsvinne fra bios. Det skjer ikke på asus kortet mitt, der kan du fortsatt slå av/på wifi selv om du har fysisk fjernet det, lol.

At du fikk dårlig minneytelse er garantert brukerfeil :p

 

 

Det tviler jeg ekstremt sterkt på.

Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har en formening om dette kortet? MSI X299 XPower Gaming AC

 

Ankom i en mystisk pakke fra Tyskland i dag... :)

Veldig bra kort, får mye bedre minne ytelse på det kortet enn på asus apex VI som liksom skal være konge. Ikke så mange opsjoner i bios men kortet er bra. Hvis du ikke trenger wifi kan du ta av den chippen, 2 skruer på undersiden, og wifi opsjonen vil da forsvinne fra bios. Det skjer ikke på asus kortet mitt, der kan du fortsatt slå av/på wifi selv om du har fysisk fjernet det, lol.
At du fikk dårlig minneytelse er garantert brukerfeil :p

 

 

Det tviler jeg ekstremt sterkt på.

Bevis det da:p

 

Ikkje kom å si at du kjørte stock vs stock :D

Lenke til kommentar

Sliter med "phantom throttling" her i gården, tror rett og slett ikke hovedkortet (Asus TUF MK 2) klarer å levere nok strøm straks jeg passerer 1.34v på min 7820x. Litt bittert, da jeg fint kjører 4.8-5.0GHz med hyper threading avskrudd (men da på lavere vcore), men straks jeg skrur det på så phantom throttler CPUen. Til info har vrm egen vifte i nærheten, og PSUen er 750w. Så burde jo gå i teorien, men kortet er vel for "billig" til å overklokkes hardere med :p

Lenke til kommentar

Sliter med "phantom throttling" her i gården, tror rett og slett ikke hovedkortet (Asus TUF MK 2) klarer å levere nok strøm straks jeg passerer 1.34v på min 7820x. Litt bittert, da jeg fint kjører 4.8-5.0GHz med hyper threading avskrudd (men da på lavere vcore), men straks jeg skrur det på så phantom throttler CPUen. Til info har vrm egen vifte i nærheten, og PSUen er 750w. Så burde jo gå i teorien, men kortet er vel for "billig" til å overklokkes hardere med :p

Hva har du cpu input på? jeg måtte opp på 1,86 for å få det bort

 

EDIT: med så mye som 1,34vcore må du sikkert ha enda mer input

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som har en formening om dette kortet? MSI X299 XPower Gaming AC

 

Ankom i en mystisk pakke fra Tyskland i dag... :)

Veldig bra kort, får mye bedre minne ytelse på det kortet enn på asus apex VI som liksom skal være konge. Ikke så mange opsjoner i bios men kortet er bra. Hvis du ikke trenger wifi kan du ta av den chippen, 2 skruer på undersiden, og wifi opsjonen vil da forsvinne fra bios. Det skjer ikke på asus kortet mitt, der kan du fortsatt slå av/på wifi selv om du har fysisk fjernet det, lol.
At du fikk dårlig minneytelse er garantert brukerfeil :p

 

 

Det tviler jeg ekstremt sterkt på.

Bevis det da:p

 

Ikkje kom å si at du kjørte stock vs stock :D

 

 

Tror neppe jeg gidder skifte tilbake til andre hovedkortet for å ta noen screenshots, med alt det arbeidet det medfører. Er og tom for destillert vann.. Jeg har dog fått tweaket timings så jeg er på on par med msi kortet, og fått opp hastigheten generelt sett. Men msi kortet gjør en veldig god jobb med dette selv for brukeren, og det er det som er så bra. Likte og godt at det gjenkjente at wifi var fjernet, og det har en veldig god vifte kontroller i bios, så det er et kjempeflott kort med god verdi for penga.Aida64 Latency testen har jeg fått tweaket til rundt samme hastighet, kanskje hakket kjappere, men det er og med ddr4000 cl16, og jeg hadde rundt det samme med 3600cl15 på msi kortet, rundt 57-58ns. Så er nok mulig å få tweaket det noe mer, men det er tid og arbeid. Men jeg er godt fornøyd likevel, Det er et kaldere kort pga m.2 disker som ikke varmer opp tempen så mye og andre små ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...