Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Var sånn passe uheldig etter delidding av min 7820x, når jeg satte den inn i hovedkortet klarte jeg å bøye en av pinnene i CPU-socketen. Resultatet ble ødelagt prosessor og hovedkort! Så nå har jeg bestilt ferdig deliddet 7820x fra Digital Impuls, og nytt hovedkort fra Netonnet (Asus TUF Mk II), tar ingen sjanser denne gangen. Jævlig surt, men får kostnadsføre tapet på erfaringskontoen!

Binner DI X299 chipper også?

Er du helt sikker på cpu er ødelagt? Trodde egentlig ikke at det gikk ann ødelegge cpu pga bøyde pins på hk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke de binner Skylake-X på DI nei. Men ja, CPU er jeg 99% sikker på er ødelagt. Fått et rart merke på undersiden ca samme sted hvor den hadde kontakt med de bøyde pinnene på hovedkortet. Har prøvd den i et annet hovedkort, uten å få "start".

Skjønner ikke hvordan du har klart å ødelegge en sånn pinn. Har du brukt makt for å sette den i?! De er jo knapt en millimeter om det. Tror heller du har hatt et mandagskort el no, jeg er akkurat ferdig med å bytte over hovedkort pga en usb port var kommet ferdig med en halvveis knekt pin i den ene porten. Som jeg absolutt vil bruke pga intel chipset master race på usb spesielt.

Har flytta samme prosessoren fram og tilbake mellom hovedkorta 5-6 ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått asus apex VI kortet til å kjøre minnet på 4000mhz, endelig. Kjører aida64 test på minne med 16-16-16-36, laveste prøvd så langt, på 1.4v.

Minnet er ikke QVL godkjent, og jeg slet med å få det til å "lese" alle 64gb på 4000 til å begynne med, men ved å disable read+write vref centering el hva det heter, så fungerer det fint. Det pussige er at msi kortet mitt hadde bedre ytelse på minne uansett.

 

På msi kortet hadde jeg minne kjørende på 3600mhz cl15-15-15-36cr1 og fikk rundt 58ns i aida64 og rundt 115gb/lese. Får rundt 65-68ns på asus kortet og omtrent akkurat 100gb/sec på den lese testen i aida64, selv om jeg da kjørte 3800 cl15 etc der (!).

Skjønner det ikke.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg fikk en ganske middelmådig 7820x fra DI (ikke deres feil selvfølgelig), trenger 1.37v for å nå 5ghz på de to beste kjernene stabilt (uten HT). Men for all del, kan også være hovedkortet (TUF MK II). Fremdeles litt tweaking som gjenstår, blir spennende å se hva jeg kan presse ut av CPUen, er jo dette som gjør denne hobbyen så spennende ?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nå fått all hardware til min X299 build, og lurte på om dere kunne hjelpe meg med plassering av vifter (håper det ikke blir for off topic; la meg i så fall vite, så skal jeg poste i en annen tråd).

 

Har en i9 7940X (ikke de-lidded), et ASUS WS X299 Pro, en Kraken X62 med mer (GPU, SSD-er etc.) i et Fractal Define R5, og ønsker en støysvak maskin med høy ytelse til bruk i lydstudio.

 

Har 6 vifter:

2 x Noctua NF-A14 PWM, 140 mm

2 x NZXT 140 mm (som kom med X62)

2 x Fractal 140 mm (som kom med R5)

 

Vil det være noe poeng i å ha 4 vifter på radiatoren?

Eller, for ikke å få negativt lufttrykk i casen, kan det være en idé å ha 3 vifter på radiatoren (tenker da typ to Noctua i serie [push/pull] og én NZXT i pull) og de tre resterende viftene som intake?

 

Hvor ville dere ha montert viftene?

Hvor/hvordan ville dere ha koblet til viftene?

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...