Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holdt på å bli sprø!

Jeg hadde mine vardar på radiatorene mine og det er ikke pga luftstrøm, men det er ulyd i motor/lager.

Bruker nå Corsair 120ML pro og det er en helt annen verden når det kommer til støy på lav rpm(450-1200), men jeg hadde nok tatt Nidec GT om jeg skulle skifte igjen.

Hadde Schyte versjonen av dem på gamle loopen uten pwm og det er beste viftene jeg har hatt =)

Lenke til kommentar

Beklager dette ble en del offtopic, men angående disse Nidec Gentle Typhoon 1850 RPM - PWM.

Jeg kan ikke se at det står noe fra og til 1850 RPM. Betyr dette at disse viftene kjører konstant 1850RPM? Det kan jo ikke stemme ettersom de er PWM.

De starter vel lavt et sted.

Farten (rpm) styrte man tidligere med volten. Nå støtter de fleste vifter pwm.  

Lenke til kommentar

Joda, men støtten må komme først likevel, det er vel ikke så mye 4500-brikker enda i det heletatt enda heller. Ser for meg et godt 4266-kit hadde passet bra her.
Tror dette kortet ikke blir noen sinke mot de andre toppkortene, om man ser på OCF sin historikk. Tror det blir et bra kjøp. Og er man heldig så kommer det til en OK pris også :)

Lenke til kommentar

Ser ut som at 4,6 er det beste chippen min klarer ihvertfall, også på Apex kortet 

Booter inn i Windows på 4.8, 4.9 og 5, men når Tj Max iløpet av et par sekunder av AIDA64 :p

4.7 er litt meh, men må øke spennionga såpass at jeg ikke føler det er verd det for 24/7 klokk ihvertfall

 

Og endelig fått 4200MHz på minnet au :D  Som ikke gikk med full minnemengde som det de fra MSI support konkluderte med til slutt

Endret av Fast_Eddie
Lenke til kommentar

Ser ut som at 4,6 er det beste chippen min klarer ihvertfall, også på Apex kortet

Booter inn i Windows på 4.8, 4.9 og 5, men når Tj Max iløpet av et par sekunder av AIDA64 :p

4.7 er litt meh, men må øke spennionga såpass at jeg ikke føler det er verd det for 24/7 klokk ihvertfall

 

Og endelig fått 4200MHz på minnet au :D Som ikke gikk med full minnemengde som det de fra MSI support konkluderte med til slutt

Nais :)

Lenke til kommentar

Hmm hvordan hadde det vært å kjøre de kommende HCC CPU'ene til Intel UTEN IHS tro...? Jeg mener chippen er ganske stor, og direkte kontakt mellom den og kjøler er jo knall. Eller får man kanskje ikke god nok kontakt kanskje? Om dette hadde funket, så hadde man vel fått enda lavere temps enn bare vanlig delidd-relidd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...