Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig. Og på sms får jeg servert løgnen om at det er problemer i telenettet. Så hvorfor er meldingen en annen på web.

 

Vel - slik blir det når en forsøker å spare penger vha outsorcing. Blir det flere falske anmeldelser på appstore som en desperat save-face handling?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fatter ikke at Liv Fiksdal, eller for ikke å snakke om Rune Bjerke, kan få fortsette.
De og Inderne skulle vært kastet på dør for lenge siden.
Trist å se hvordan ett dyktig norsk IT-miljø har blitt rasert fullstendig.
:(

Lenke til kommentar

Jeg vil bare legge inn denne:

http://www.cw.no/artikkel/norske-leverandorer-har-mye-laere

 

Så kan de utviklerene som sitter igjen i DnB kanskje svare på sannhetsgehalten i utsagnet til uberstohrmbahnfuhrer Liv Fiksdahl

 

"De har en mulighet til å løfte seg til et nytt og mer profesjonelt nivå. Både når det gjelder metodikk, industrialiserte prosesser og profesjonalitet er det mange som har mye å lære av indiske selskaper.

 

- Det TCS har gjort or oss er vi faktisk mer fornøyd med enn da vi gjorde det selv. "

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

EVRY har vel ikke noe med dette å gjøre?

 

Ikke umulig, DNB har vel satt bort all drift til Evry og indiske HCL, så en av de er vel i det minste ansvarlig for å få systemet opp igjen så raskt som mulig.

Det er HCL som drifter utstyret på Rennesøy. Men DNB (eventuelt avisene) navngir aldri dem, kun hvis EVRY er årsaken...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er trist å se at god kompetanse ble kastet på dør for dette, håper de er fornøyd med løsningen som skulle være bedre enn det de hadde

 

En teknisk kompetent ledelse hadde i alle fall skjønt at de måtte beholde kontrollen med utvikling og drift av sentral infrastruktur internt i selskapet.

 

Man kan ikke bare lukke øynene og sende det til India...

 

Man må skjønne at IT-tekniske beslutninger vil være en sentral del av det å styre selskapet, nå, og i fremtiden. Konsekvensen av dette er at større deler av toppledelse og styre også bør bestå av folk som faktisk skjønner hvordan IT-systemer er konstruert, og som skjønner hva som må til for å kunne utvikle, drifte og forvalte de på en sikker og forutsigbar måte.

 

Det holder ikke med styremedlemmer og ledere som "kan litt om IT". De som "kan litt om IT" bør hives ut, og de bør erstattes av folk som har IT som kjernekompetanse...

 

Det handler trolig om at noen av de som har makt i DnB-konsernet i dag bør gi slipp, og at man i stedet bør slippe til folk som vet hva de snakker om når det gjelder forvaltning av IT-tekniske løsninger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg vil bare legge inn denne:

http://www.cw.no/artikkel/norske-leverandorer-har-mye-laere

 

Så kan de utviklerene som sitter igjen i DnB kanskje svare på sannhetsgehalten i utsagnet til uberstohrmbahnfuhrer Liv Fiksdahl

 

"De har en mulighet til å løfte seg til et nytt og mer profesjonelt nivå. Både når det gjelder metodikk, industrialiserte prosesser og profesjonalitet er det mange som har mye å lære av indiske selskaper.

 

- Det TCS har gjort or oss er vi faktisk mer fornøyd med enn da vi gjorde det selv. "

Vi har selvsagt kun noen veldig små utfordringer igjen, som at hele banken går ned i hytt og pine, men dette må være som barnesykdommer å regne. Dette er vi strålende fornøyd med.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil bare legge inn denne:

http://www.cw.no/artikkel/norske-leverandorer-har-mye-laere

 

Så kan de utviklerene som sitter igjen i DnB kanskje svare på sannhetsgehalten i utsagnet til uberstohrmbahnfuhrer Liv Fiksdahl

 

"De har en mulighet til å løfte seg til et nytt og mer profesjonelt nivå. Både når det gjelder metodikk, industrialiserte prosesser og profesjonalitet er det mange som har mye å lære av indiske selskaper.

 

- Det TCS har gjort or oss er vi faktisk mer fornøyd med enn da vi gjorde det selv. "

Vi har selvsagt kun noen veldig små utfordringer igjen, som at hele banken går ned i hytt og pine, men dette må være som barnesykdommer å regne. Dette er vi strålende fornøyd med.

 

"Vi har også spart masse penger på dette så alt i alt er dette veldig bra for hele konsernet."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Vi kan ikke gjøre annet enn å beklage" -DNB

 

Hva med å innføre erstatningsregler etter samme mål som når flyselskapene forsinker deg?

Hvis hver kunde fikk en tier eller en femtilapp for hver time tjenestene var ute av drift/utilgjengelige så tror jeg de hadde investert enda mer i å holde systemene sine oppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...