Gå til innhold

Ikke forvent å se The Elder Scrolls VI på veldig, veldig lenge


Anbefalte innlegg

I samme slengen innfører de mods på konsollutgavene, og i hvertfall eiere av spillet på Xbox One fikk dermed mye mer innhold å leke seg med. Det er ikke noe Bethesda tjener penger på, og for min del viser det at de er mer dedikert enn noen gang for å støtte spillene sine lenge etter release. Det samme gjelder med den nylig annonserte Creation Club, som ser ut til å være en helt ypperlig måte å forlenge spillets levetid på.

 

Så, gjerne belys meg, akkurat hvordan er Bethesda grisk eller grådig eller ditt eller datt?

 

Husker du betalt-mod saken på Steam? 

 

Vel, nå er de tilbake igjen med å skulle ta betalt for mods. Det er kvalmt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når folk fortsatt kjøper Skyrim om og om igjen for enhver ny konsoll release og tjener penger på det, så har Bethesda ingen økonomisk insentiv til å gi ut TES 6. Betalt mods og rerelansering er den nye melkemetoden.

 

For at TES 6 skal komme må forbrukerene slutte å kaste penger til Bethesda.

 

Når folk kjøper mods og til flere konsoller på TES 5, hvilke prognoser tror du det gir for TES 6?

Ganske gode økonomiske insentiv.

Unødvendig å fremstille spillere og forbrukere som ofre.

 

Jeg er ikke noen tilhenger av dagens aksjemarked og den amerikanske kaptialismen, men Skyrim er langt ifra det verste eksempelet på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I samme slengen innfører de mods på konsollutgavene, og i hvertfall eiere av spillet på Xbox One fikk dermed mye mer innhold å leke seg med. Det er ikke noe Bethesda tjener penger på, og for min del viser det at de er mer dedikert enn noen gang for å støtte spillene sine lenge etter release. Det samme gjelder med den nylig annonserte Creation Club, som ser ut til å være en helt ypperlig måte å forlenge spillets levetid på.

 

Så, gjerne belys meg, akkurat hvordan er Bethesda grisk eller grådig eller ditt eller datt?

 

Husker du betalt-mod saken på Steam? 

 

Vel, nå er de tilbake igjen med å skulle ta betalt for mods. Det er kvalmt.

 

 

 

Det er overhodet ikke tilfellet. Fra Bethesdas egen blogg, les nøye:

 

"No. Mods will remain a free and open system where anyone can create and share what they’d like. Also, we won’t allow any existing mods to be retrofitted into Creation Club, it must all be original content. Most of the Creation Club content is created internally, some with external partners who have worked on our games, and some by external Creators. All the content is approved, curated, and taken through the full internal dev cycle; including localization, polishing, and testing. This also guarantees that all content works together. We’ve looked at many ways to do “paid mods”, and the problems outweigh the benefits. We’ve encountered many of those issues before. But, there’s a constant demand from our fans to add more official high quality content to our games, and while we are able to create a lot of it, we think many in our community have the talent to work directly with us and create some amazing new things"

Lenke til kommentar

Og dette er akkurat det samme som de prøvde med Steam.

Ikke slik jeg forsto det, betalte mod for steam var enkelt å greit at en hver modder kunne si at han ville ha betalt for mods. 

Du kunne i praksis laste ned en mod, laste den opp som din egen å ta betalt. 

 

Nå virker det som om de stiller strenge krav inklusive intern testing og gjenomgang. 

Om dette ikke bare er BS er det mer a klassen tredjepart dlc en vanlige mods.

Lenke til kommentar

 

 

I samme slengen innfører de mods på konsollutgavene, og i hvertfall eiere av spillet på Xbox One fikk dermed mye mer innhold å leke seg med. Det er ikke noe Bethesda tjener penger på, og for min del viser det at de er mer dedikert enn noen gang for å støtte spillene sine lenge etter release. Det samme gjelder med den nylig annonserte Creation Club, som ser ut til å være en helt ypperlig måte å forlenge spillets levetid på.

 

Så, gjerne belys meg, akkurat hvordan er Bethesda grisk eller grådig eller ditt eller datt?

 

Husker du betalt-mod saken på Steam? 

 

Vel, nå er de tilbake igjen med å skulle ta betalt for mods. Det er kvalmt.

 

 

 

Det er overhodet ikke tilfellet. Fra Bethesdas egen blogg, les nøye:

 

"No. Mods will remain a free and open system where anyone can create and share what they’d like. Also, we won’t allow any existing mods to be retrofitted into Creation Club, it must all be original content. Most of the Creation Club content is created internally, some with external partners who have worked on our games, and some by external Creators. All the content is approved, curated, and taken through the full internal dev cycle; including localization, polishing, and testing. This also guarantees that all content works together. We’ve looked at many ways to do “paid mods”, and the problems outweigh the benefits. We’ve encountered many of those issues before. But, there’s a constant demand from our fans to add more official high quality content to our games, and while we are able to create a lot of it, we think many in our community have the talent to work directly with us and create some amazing new things"

How do I get Creation Club content?

 

Creation Club is available via in-game digital marketplaces in both Fallout 4 and Skyrim Special Edition and purchased with Credits. Credits are available for purchase on PSN, Xbox Live, and Steam. Your Credits are transferable and can be used in both games on the same platform.

Lenke til kommentar

 

 

 

I samme slengen innfører de mods på konsollutgavene, og i hvertfall eiere av spillet på Xbox One fikk dermed mye mer innhold å leke seg med. Det er ikke noe Bethesda tjener penger på, og for min del viser det at de er mer dedikert enn noen gang for å støtte spillene sine lenge etter release. Det samme gjelder med den nylig annonserte Creation Club, som ser ut til å være en helt ypperlig måte å forlenge spillets levetid på.

 

Så, gjerne belys meg, akkurat hvordan er Bethesda grisk eller grådig eller ditt eller datt?

 

Husker du betalt-mod saken på Steam? 

 

Vel, nå er de tilbake igjen med å skulle ta betalt for mods. Det er kvalmt.

 

 

 

Det er overhodet ikke tilfellet. Fra Bethesdas egen blogg, les nøye:

 

"No. Mods will remain a free and open system where anyone can create and share what they’d like. Also, we won’t allow any existing mods to be retrofitted into Creation Club, it must all be original content. Most of the Creation Club content is created internally, some with external partners who have worked on our games, and some by external Creators. All the content is approved, curated, and taken through the full internal dev cycle; including localization, polishing, and testing. This also guarantees that all content works together. We’ve looked at many ways to do “paid mods”, and the problems outweigh the benefits. We’ve encountered many of those issues before. But, there’s a constant demand from our fans to add more official high quality content to our games, and while we are able to create a lot of it, we think many in our community have the talent to work directly with us and create some amazing new things"

How do I get Creation Club content?

 

Creation Club is available via in-game digital marketplaces in both Fallout 4 and Skyrim Special Edition and purchased with Credits. Credits are available for purchase on PSN, Xbox Live, and Steam. Your Credits are transferable and can be used in both games on the same platform.

 

 

 

Ja, du betaler, det er det ingen som har sagt noe på. Men dette er ikke tilfeldige mods som hvem som helst kan lage og legge ut for salg. Alt skal testes og godkjennes av Bethesda før det legges ut, og for meg høres det ut som en ypperlig måte å forlenge levetiden til spillene ytterligere, samtidig som de aller beste mod-skaperne får betalt for arbeidet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når folk fortsatt kjøper Skyrim om og om igjen for enhver ny konsoll release og tjener penger på det, så har Bethesda ingen økonomisk insentiv til å gi ut TES 6. Betalt mods og rerelansering er den nye melkemetoden.

 

For at TES 6 skal komme må forbrukerene slutte å kaste penger til Bethesda.

Klart de har et insentiv for å starte utviklingen. Hvis de starter utviklingen tidlig så kan de fortsette å melke med en ny utgivelse når folk slutter å kjøpe Skyrim. Men de har altså ikke startet utviklingen engang.

Lenke til kommentar

Bethesda... what happaned! De melke kuen så godt det kan for tiden. Skyrim special edition. snart kommer 4k edition også tipper jeg. Og så nå får vi også ny mods til spillet gjennom creation club. Det koster bare lit penger å skaffe seg til et 6 år gammalt spill.

Lenke til kommentar

Bethesda... what happaned! De melke kuen så godt det kan for tiden. Skyrim special edition. snart kommer 4k edition også tipper jeg. Og så nå får vi også ny mods til spillet gjennom creation club. Det koster bare lit penger å skaffe seg til et 6 år gammalt spill.

Så det er negativt at de støtter spillene sine u mange år?

 

Og hvordan er det melking å lage VR-utgave av spillene? Salgstallene til VR er elendige, og Bethesda kan på ingen måte forvente å tjene penger der, så det er nok mer et prosjekt for å dytte teknologien videre. Klarer ikke se noe negativt med det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

The Elder Scrolls V: Skyrim ble sluppet. Det åpne rollespillet ble en knallsuksess, og karret til seg en 10-er på terningen her på Gamer.no. Anmelder Joachim Froholt var veldig imponert, men påpekte at spillet hadde noen feil. 

– Men for min del forsvinner de stort sett inn i bakgrunnen. Skyrim fengsler meg med sin storslagne verden og sitt dype univers, og når jeg etter over åtti timer med spillet fortsatt gleder meg hemningsløst til å fortsette spillingen er det klart at dette er et enspillerspill utenom det vanlige.

 

Godt å se at det er TES lojalister i Gamer.no som ikke lar seg lure av at det også finnes andre gode crpg som er gode på sitt. :thumbup:

 

Jeg ble nysgjerrig på bildet øverst i artikkelen; er det fra expansion til ESO? Hvor kan jeg finne det og tilsvarende bilder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

 

The Elder Scrolls V: Skyrim ble sluppet. Det åpne rollespillet ble en knallsuksess, og karret til seg en 10-er på terningen her på Gamer.no. Anmelder Joachim Froholt var veldig imponert, men påpekte at spillet hadde noen feil. 

– Men for min del forsvinner de stort sett inn i bakgrunnen. Skyrim fengsler meg med sin storslagne verden og sitt dype univers, og når jeg etter over åtti timer med spillet fortsatt gleder meg hemningsløst til å fortsette spillingen er det klart at dette er et enspillerspill utenom det vanlige.

 

Godt å se at det er TES lojalister i Gamer.no som ikke lar seg lure av at det også finnes andre gode crpg som er gode på sitt. :thumbup:

 

Jeg ble nysgjerrig på bildet øverst i artikkelen; er det fra expansion til ESO? Hvor kan jeg finne det og tilsvarende bilder?

Nei, det er ikke fra ESO, Ingen byer der så store, den byen i bildet der er større en imperial city som er en pvp sone i ESO.

 

Det er uansett konsept art, er det en 3d modell i spillet er de godt i gang.

Og ja større byer er noe alle ønsker seg.

Lenke til kommentar

Tror ikke skyrim relanseringer er grunnen, tror heller grunnen er at Elder scrolls online endelig har fått skikkelig fotfeste, elder scrolls 6 ville vært katastrofalt for ESO hvis det ble lansert nå

 

Det var vel det jeg fryktet og regnet med da ESO ble lansert. Er så lei av den typen MMO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...