Gå til innhold

Dette er Xbox One X


Anbefalte innlegg

 

 

1070 holder ikke til 4k spilling. Da må alle grafikk innstillinger være på low. Ikke vits med 4k spilling da.

hm.... rart at mitt 1070 kjører bf1 på 4k med high settings i 60 fps da...

 

Jeg hadde 1070 og det var ikke spillbart med alt på ultra og 1400p engang. Testet også BF1 i ultra og 4K med 1080Ti og det var heller ikke spillbart.

Det er det negative med PC.. for dere sitter garantert med 2 forskjellige systemer..

sjekker du CPU specen.. kan faktisk din CPU være grunden til at du ikke klarer 1400p mens noen andre klarer 4k..

 

Min CPU (i7-2600K) er overklokket til 4,2 GHZ.. men den henger etter i enkelte spill så jeg ikke får opp FPSen...

Om jeg setter alt på MAX eller MIN på enkelte spill.. så er eneste forskjellen % utnyttelse av GPU.. (FPS er identisk ned til noen få prosent))

 

På en konsoll ville det vært kanskje 0-5% forskjell i FPS avhengig av system... mens 2 GPUer som blir matet av forskjellige PCI-E på samme system kan utgjøre flere ns forsinkelser og ganske store fps utslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1070 holder ikke til 4k spilling. Da må alle grafikk innstillinger være på low. Ikke vits med 4k spilling da.

Husk at konsoll kjører på 30fps stort sett alltid. I tillegg bruker de en del andre teknikker som checkerboard rendering og dynamisk oppløsning for å gjøre at spillene er mindre krevende.

Lenke til kommentar

 

 

1070 holder ikke til 4k spilling. Da må alle grafikk innstillinger være på low. Ikke vits med 4k spilling da.

hm.... rart at mitt 1070 kjører bf1 på 4k med high settings i 60 fps da...

 

Jeg hadde 1070 og det var ikke spillbart med alt på ultra og 1400p engang. Testet også BF1 i ultra og 4K med 1080Ti og det var heller ikke spillbart.

Merkelig. Jeg har gtx1070 og spiller bf1 i 1440p med rundt 80 fps. Går aldri ned til 60 engang, å kalle det uspillbart er litt rart

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer litt på om det er samme cpu som Ryzen? Eller om det er annen serie?

Blir spennende å se om 4k konsoller er verdt prisen.

Samme serie som tidligere, baser på AMD "Jaguar". Fremdeles 8 kjerner.

 

 

1070 holder ikke til 4k spilling. Da må alle grafikk innstillinger være på low. Ikke vits med 4k spilling da.

Du trenger ikke nødvendigvis å kjøre "native 4k oppløsning", det finnes mange triks man kan gjøre som spillutvikler her.

 

Anbefaler å se denne videoen:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 ...en grafikkprosessor som ifølge Microsoft skilter med en ytelse på 6 teraflops.

Dette er omtrent samme grafikkytelse som vi finner på Nvidia-skjermkortet GeForce GTX 1070

 

Nei.

Teraflops er ikke noe mål på grafikkytelse, det er et mål på flyttalloperasjoner. F.eks har RX480 en ytelse på 5.8 TFLOPS, og et 980ti en ytelse på 5.6 TFLOPS. Men 980ti knuser RX480 i grafikkytelse.

 

 

 

 

Konsollen har en også en ganske heftig kjøleløsning bestående av både av vannkjøling 

Nei.

Vapour chamber er ikke vannkjøling, ikke i nærheten engang. Et vapour chamber fungerer på samme måte som heatpipes som finnes i alle over middels gode luftkjølere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På PC kanskje, men på konsoll så blir det optimalisert inn i evigheten og forbi (vanligvis)

 

 

Denne generasjonen har like kraftig PC-maskinvare kjørt spill like bra som konsoll, med noen veldig dårlig optimaliserte PC-utgaver som unntak, slik som Batman Arkham Knight.

 

Så ja, det gjelder ikke på den måten det gjorde det før.

Lenke til kommentar

 

Lurer litt på om det er samme cpu som Ryzen? Eller om det er annen serie?

Blir spennende å se om 4k konsoller er verdt prisen.

 

Da problemer 4k spillere blueray merker man minimal forskjell på fra full hd.

Men tar vel litt tid å utnytte kraften tror jeg.

 

Håper microsoft går for 2 TB harddisk blir standard da jeg har ekstern 2 tb disk.

1 TB blir vel litt lite ut fra artikkelen.

 

Må si meg enig. Til konsoll tror jeg også at 4K har lite å si, eller man merker ihvertfall liten forskjell. Man sitter normalt lenger unna i forhold til størrelsen kontra PC. Mange blindtester av 4K mot Full HD bluray har vist at folk ser ikke forskjell

Det blir ikke sammenlignbart i det hele tatt. 4k i spill er en helt annen utfordring. På film er bildene som vises rendret på forhånd. I spill derimot må bildene rendres konstant. Spesielt i spill med 3D.

Lenke til kommentar

For min del er jeg mer opptatt av hvilke muligheter xbonex kan by på når det gjelder medieavspilling som musikk eller filmer i Blu-Ray/UHD Blu-Ray/3D. Vil den kunne spille av ISOer av Blu-Ray eller må man sette plata i for hver gang... Ellers så vil jo de tekniske egenskapene som HDR/DV, 3D i sann MVC være et must, samt at den takler alle slags fps som er der ute. Regner med at den er mer enn kapabel til å start et spill i 4K, men når det gjelder disse sære tingene er ikke alt like opplagt...

Lenke til kommentar

 

1070 holder ikke til 4k spilling. Da må alle grafikk innstillinger være på low. Ikke vits med 4k spilling da.

Forskjellen ligger i optimalisering..

ja 1070 har samme spec som teoretisk Xboxen får.. men med opptimalisering blir det nok nesten 1080(ti) "effekt" samtidig som du ikke trenger mer en 30 bilder i sekundet.. (og ofte ned mot 24 FPS.)

 

mens en PC krever fort 60FPS.. ettersom monitorene ikke har masse prosessing av bilde før det vises.. mens en TV går over og prosesser bilde. (skaper input lag)

 

Har du noe data som underbygger en slik forskjell?

 

Og det må jo være ganske få som kjører med frame interpolation på spill, da det som du sier skaper ganske stor lag.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

1070 holder ikke til 4k spilling. Da må alle grafikk innstillinger være på low. Ikke vits med 4k spilling da.

hm.... rart at mitt 1070 kjører bf1 på 4k med high settings i 60 fps da...

 

Jeg hadde 1070 og det var ikke spillbart med alt på ultra og 1400p engang. Testet også BF1 i ultra og 4K med 1080Ti og det var heller ikke spillbart.

Merkelig. Jeg har gtx1070 og spiller bf1 i 1440p med rundt 80 fps. Går aldri ned til 60 engang, å kalle det uspillbart er litt rart

 

I fps spill må jeg ha over 80fps for at det flyter godt nok. Under dette føler jeg at det blir for tregt. Under 60fps i fps spill er helt jævlig. Men mulig andre klarer og spille med så lav fps, derfor jeg ikke takler og spille på konsoll xD.

 

Mulig du har bedre CPU og RAM en meg, da mitt begynner og bli noen år gamle. 

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...