Gå til innhold

Dette er Xbox One X


Anbefalte innlegg

1070 er IKKE laget for 4K :)

Den driver knapt nok 1080p. Har to stk 1080TI for å drive 4K i 100 HZ. Eneste måte de kan slippe unna med en tilsvarende 1070 er å dra ned framerate og kvalitet så mye at hele 4K poenget forsvinner. Papirtall helt uten hold i virkeligheten.

 

Gratulerer med å ha brukt, sånn ca 25k på kun skjerm og GPU? :p SLI er nok på vei ut også, hadde vært bedre om Nvidia lagde et 1090 kort men det passer nok ikke inn i markedsføringen de driver med. Uansett så er 1070 mer enn godt nok for 1080p og vil nok også klare 30fps i 4k. Er jo der konsollene ligger :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1070 er IKKE laget for 4K :)

Den driver knapt nok 1080p. Har to stk 1080TI for å drive 4K i 100 HZ. Eneste måte de kan slippe unna med en tilsvarende 1070 er å dra ned framerate og kvalitet så mye at hele 4K poenget forsvinner. Papirtall helt uten hold i virkeligheten.

håper virkelig du tuller, nvidia lagde 1070 for de som spiller på 1440p, hva surrer du med? om et 1070 kan ligge i oppmot 100 fps med alt på ultra i 1440p på bf1, så er ikke akkurat 1080 sore problemet?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

1070 holder ikke til 4k spilling. Da må alle grafikk innstillinger være på low. Ikke vits med 4k spilling da.

hm.... rart at mitt 1070 kjører bf1 på 4k med high settings i 60 fps da...

 

Jeg hadde 1070 og det var ikke spillbart med alt på ultra og 1400p engang. Testet også BF1 i ultra og 4K med 1080Ti og det var heller ikke spillbart.
Merkelig. Jeg har gtx1070 og spiller bf1 i 1440p med rundt 80 fps. Går aldri ned til 60 engang, å kalle det uspillbart er litt rart

 

I fps spill må jeg ha over 80fps for at det flyter godt nok. Under dette føler jeg at det blir for tregt. Under 60fps i fps spill er helt jævlig. Men mulig andre klarer og spille med så lav fps, derfor jeg ikke takler og spille på konsoll xD.

 

Mulig du har bedre CPU og RAM en meg, da mitt begynner og bli noen år gamle. 

Du har ikke de samme twitch bevegelsene på konsoll som du har på PC (grunnet kontroller istedenfor mus), på en konsoll til 5000kr så er 60fps plenty, hvertfall frem til variabel framerate er allment støttet på tver.
Lenke til kommentar

 

Lurer litt på om det er samme cpu som Ryzen? Eller om det er annen serie?

Blir spennende å se om 4k konsoller er verdt prisen.

 

Da problemer 4k spillere blueray merker man minimal forskjell på fra full hd.

Men tar vel litt tid å utnytte kraften tror jeg.

 

Håper microsoft går for 2 TB harddisk blir standard da jeg har ekstern 2 tb disk.

1 TB blir vel litt lite ut fra artikkelen.

 

Må si meg enig. Til konsoll tror jeg også at 4K har lite å si, eller man merker ihvertfall liten forskjell. Man sitter normalt lenger unna i forhold til størrelsen kontra PC. Mange blindtester av 4K mot Full HD bluray har vist at folk ser ikke forskjell

Prøv 4k med HDR. Hvis du ikke klarer å se forskjell da. Oppsøk øyelege.

Lenke til kommentar

 

 

1070 holder ikke til 4k spilling. Da må alle grafikk innstillinger være på low. Ikke vits med 4k spilling da.

hm.... rart at mitt 1070 kjører bf1 på 4k med high settings i 60 fps da...

 

Jeg hadde 1070 og det var ikke spillbart med alt på ultra og 1400p engang. Testet også BF1 i ultra og 4K med 1080Ti og det var heller ikke spillbart.

Kanskje cpuen var for dårlig?

 

Jeg kan teste 4k ultra i bf1 etterpå med ett 1080ti. Er klar for å motbevise løgnen din :)

 

Så klarer jeg over 60fps? Helst min fps over 60?

 

Jeg får 78-95 fps i Bf1 ultrasettings i 4k med ultrapreset. Hvis ikkje det er spillbart med ett 1080ti, så er det noe galt.

 

Tror du enten ikkje har testet et 1080ti i 4k i BF1, eller så brukte du en forferdelig dårlig cpu  :rofl:

 

Testet på på de store utebanene.

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

1070 holder ikke til 4k spilling. Da må alle grafikk innstillinger være på low. Ikke vits med 4k spilling da.

hm.... rart at mitt 1070 kjører bf1 på 4k med high settings i 60 fps da...

 

Jeg hadde 1070 og det var ikke spillbart med alt på ultra og 1400p engang. Testet også BF1 i ultra og 4K med 1080Ti og det var heller ikke spillbart.

Kanskje cpuen var for dårlig?

 

Jeg kan teste 4k ultra i bf1 etterpå med ett 1080ti. Er klar for å motbevise løgnen din :)

 

Så klarer jeg over 60fps? Helst min fps over 60?

 

Jeg får 78-95 fps i Bf1 ultrasettings i 4k med ultrapreset. Hvis ikkje det er spillbart med ett 1080ti, så er det noe galt.

 

Tror du enten ikkje har testet et 1080ti i 4k i BF1, eller så brukte du en forferdelig dårlig cpu  :rofl:

 

Testet på på de store utebanene.

 

Begynner og bli noen år CPU'en min ja, 4770K ^^

FPS'en min ligger på 55-65 i 4K, og det er ikke spillbart for meg.

Lenke til kommentar

 

 

Lurer litt på om det er samme cpu som Ryzen? Eller om det er annen serie?

Blir spennende å se om 4k konsoller er verdt prisen.

 

Da problemer 4k spillere blueray merker man minimal forskjell på fra full hd.

Men tar vel litt tid å utnytte kraften tror jeg.

 

Håper microsoft går for 2 TB harddisk blir standard da jeg har ekstern 2 tb disk.

1 TB blir vel litt lite ut fra artikkelen.

 

Må si meg enig. Til konsoll tror jeg også at 4K har lite å si, eller man merker ihvertfall liten forskjell. Man sitter normalt lenger unna i forhold til størrelsen kontra PC. Mange blindtester av 4K mot Full HD bluray har vist at folk ser ikke forskjell

Prøv 4k med HDR. Hvis du ikke klarer å se forskjell da. Oppsøk øyelege.

Blinde tester viser at 4k er veldig vanskelig å se. Hdr derimot er et stort fremskritt. Det gjelder pcskjermer også Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

 

Begynner og bli noen år CPU'en min ja, 4770K ^^

 

 

Du kan ikkje klage på at skjermkortet ikkje er bra nok. Altså 1070 er også bra nok til 4k ;) Bare ikkje med cpu som er flaskehals...

 

Selvfølgelig er det bra nok. Men ikke til ultra settings. Og de fleste spill som lagger på ultra ser jeg jo at CPUen ligger på 60-80% bruk og skjermkortet ligger på 100%. Av benchmarks jeg har sett så er det ikke så veeeldig stor forskjell på f.eks. 4770K og 7700K når det kommer til spill.

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

 

 

Begynner og bli noen år CPU'en min ja, 4770K ^^

 

 

Du kan ikkje klage på at skjermkortet ikkje er bra nok. Altså 1070 er også bra nok til 4k ;) Bare ikkje med cpu som er flaskehals...

 

Selvfølgelig er det bra nok. Men ikke til ultra settings. Og de fleste spill som lagger på ultra ser jeg jo at CPUen ligger på 60-80% bruk og skjermkortet ligger på 100%. Av benchmarks jeg har sett så er det ikke så veeeldig stor forskjell på f.eks. 4770K og 7700K når det kommer til spill.

 

 

Det er tydeligvis bra nok i Bf1 ;)

 

At cpuen ikkje er på 100%, betyr ikkje at cpuen er rask nok. Minnet er i mange tilfeller også flaskehals. Du har sikkert ikkje 2800mhz ddr3 minne heller.

Lenke til kommentar

 

 

 

Begynner og bli noen år CPU'en min ja, 4770K ^^

 

 

Du kan ikkje klage på at skjermkortet ikkje er bra nok. Altså 1070 er også bra nok til 4k ;) Bare ikkje med cpu som er flaskehals...

 

Selvfølgelig er det bra nok. Men ikke til ultra settings. Og de fleste spill som lagger på ultra ser jeg jo at CPUen ligger på 60-80% bruk og skjermkortet ligger på 100%. Av benchmarks jeg har sett så er det ikke så veeeldig stor forskjell på f.eks. 4770K og 7700K når det kommer til spill.

 

 

Det er tydeligvis bra nok i Bf1 ;)

 

At cpuen ikkje er på 100%, betyr ikkje at cpuen er rask nok. Minnet er i mange tilfeller også flaskehals. Du har sikkert ikkje 2800mhz ddr3 minne heller.

 

Nope, 2400MHz. Men det er en ting jeg merket at CPUen har blitt flaskehals, det er at etter jeg fikk 1080Ti'en så blir CPUen så varm at den klokker seg noe voldsomt ned (fra 4.5 til 1.6GHz).... xD 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Begynner og bli noen år CPU'en min ja, 4770K ^^

 

 

Du kan ikkje klage på at skjermkortet ikkje er bra nok. Altså 1070 er også bra nok til 4k ;) Bare ikkje med cpu som er flaskehals...

 

Selvfølgelig er det bra nok. Men ikke til ultra settings. Og de fleste spill som lagger på ultra ser jeg jo at CPUen ligger på 60-80% bruk og skjermkortet ligger på 100%. Av benchmarks jeg har sett så er det ikke så veeeldig stor forskjell på f.eks. 4770K og 7700K når det kommer til spill.

 

 

Det er tydeligvis bra nok i Bf1 ;)

 

At cpuen ikkje er på 100%, betyr ikkje at cpuen er rask nok. Minnet er i mange tilfeller også flaskehals. Du har sikkert ikkje 2800mhz ddr3 minne heller.

 

Nope, 2400MHz. Men det er en ting jeg merket at CPUen har blitt flaskehals, det er at etter jeg fikk 1080Ti'en så blir CPUen så varm at den klokker seg noe voldsomt ned (fra 4.5 til 1.6GHz).... xD 

 

 Så når alt kommer til alt, så er det brukerfeil som er årsaken her. Dårlig kjøling på cpu ER brukerfeil ;)

 

Nå er jeg slem  :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...