Gå til innhold

Transvestigation - etterforskning av tvekjønn hos samfunnstopper


Anbefalte innlegg

En aner da et raseri fra dem som anser seg som moderne, mot forestillingen om en eksklusivt mannlig Gud.

 

Vi vet ikke om de første kristne menighetene hadde en mannsside og en kvinneside, slik de hadde ganske lenge i Norge.

Men det er ikke utenkelig, med tanke på at kvinnene ikke skulle være lærere.

 

Det er ganske stor kontrast fra en menighet med mannsside og kvinneside, til en menighet med transe-hekser som sitter hvor de vil?

 

Er det noen bibelvers jeg har referert til som du lurer på autensiteten til?

 

 

Ve den ugudelige! Ham går det ille; for det hans hender har gjort, skal gjøres mot ham selv. 12Mitt folks herskere er barn, og kvinner råder over det. (Jesaja 3)

As for My people, children are their oppressors,
And women rule over them.
O My people! Those who lead you cause you to err,
And destroy the way of your paths.”

Endret av Widewanka S.Trømpe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det sånn å forstå at du mener at hvis man sitter hvor man vil i kirken og ikke forholder seg til en "mannsside og kvinneside", betyr det at man er en "transeheks"? Sorry, men det er i så fall noe av det dummeste jeg har hørt.

 

Hva slags rolle spiller det hvor man sitter i kirken? Er man kristen og føler et behov for å gå i kirken er det vel det samme hvor i kirken man sitter. Skal man måtte "dele opp" familien når man går i kirken fordi det "forventes" at menn sitter på den ene siden og kvinner på den andre?

 

 

Hele temaet med denne tråden er forsåvidt langt ute å kjøre etter min mening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Er det sånn å forstå at du mener at hvis man sitter hvor man vil i kirken og ikke forholder seg til en "mannsside og kvinneside", betyr det at man er en "transeheks"? Sorry, men det er i så fall noe av det dummeste jeg har hørt."

 

Det var ment å vise de ytterpunktene som kan finnes av menigheter.

En persons kjønnstilhørighet blir naturligvis ikke direkte endret av å skifte plass i kirka.

Lenke til kommentar

En aner da et raseri fra dem som anser seg som moderne, mot forestillingen om en eksklusivt mannlig Gud.

 

Mer oppgitthet enn raseri, slik jeg oppfatter det. Og det er nokså jevnt fordelt hos se som vil fornye kirken og de som vil tilbake til fordums teologi. Folk utover de troende på begge sider, som ellers oppfatter seg som "moderne", heller vel mer mot å droppe forestillingen om en gud helt...

 

Vi vet ikke om de første kristne menighetene hadde en mannsside og en kvinneside, slik de hadde ganske lenge i Norge.

Men det er ikke utenkelig, med tanke på at kvinnene ikke skulle være lærere.

 

Vi kan nok anta at siden både Peter og Paulus holdt kvinnen for å være mannens like, så var de senere "haustafeln" et forsøk på å tekkes romerne og deres strengt patriarkalske orden, slik at de ikke skulle knuse disse menighetene i fødselen. Paulus snuoperasjon er ganske oppsiktsvekkende, for å si det mildt, og vi kan spekulere på hva som drev ham.

 

Jfr. galaterbrevene:

"Her er ikke jøde eller greker, her er ikke slave eller fri, her er ikke mann og kvinne. Dere er alle én i Kristus Jesus. 29 Og hører dere Kristus til, er dere Abrahams ætt og arvinger etter løftet."

 

Det er ganske stor kontrast fra en menighet med mannsside og kvinneside, til en menighet med transe-hekser som sitter hvor de vil?

 

Ja. Og så? Ingenting galt med kontraster, spesielt ikke når det forgangne erstattes av noe bedre. Hvorfor skal ikke mennesker få sitte hvor de vil, enten det nå er i kirken eller på bussen:

 

250px-Rosa_parks_bus.jpg

 

Det er ingenting galt med transer. Ikke en gang med "hekser", bortsett fra at de i likhet med Gud ikke finnes.

 

En persons kjønnstilhørighet blir naturligvis ikke direkte endret av å skifte plass i kirka.

 

 

Der er vi enig. :)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er det noen bibelvers jeg har referert til som du lurer på autensiteten til?

Jeg stusser mer over mangelen på bibelvers. Kan du finne det hvor Satan omtales som tvekjønnet? Kan du finne noe om transer, og som knytter dem til ondskap og sammenheng til konspirasjoner?

 

En ting skal du ha, du har en bemerkelsesverdig evne til å ignorere spørsmål du ikke har svar på.

 

Har du lest bibelen?

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Kan du finne det hvor Satan omtales som tvekjønnet?"

 

Da jeg skrev at deres gud er tvekjønnet, var det med bakgrunn i at det hevdes at heksenes gud Baphomet, er tvekjønnet. Og såvidt jeg kan se er det en geit med kvinnebryster (eller noe slikt).

Om denne guden er den samme som noen av avgudene som er nevnt i Bibelen, er jeg ikke 100% sikker på.  Men det er ikke utenkelig at det er en parallell til en av de avgudene som er nevnt i Bibelen.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Baphomet

Lenke til kommentar

Om denne guden er den samme som noen av avgudene som er nevnt i Bibelen, er jeg ikke 100% sikker på.  Men det er ikke utenkelig at det er en parallell til en av de avgudene som er nevnt i Bibelen.

Ingenting synes å være utenkelig for deg, så lenge det ikke har et vitenskapelig fundament. Da er det automatisk "eliten" som lurer oss. Jeg synes forøvrig det er litt morsomt at artister og idrettsutøvere i dine øyne er samfunnstopper.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Jeg synes forøvrig det er litt morsomt at artister og idrettsutøvere i dine øyne er samfunnstopper."

 

Dette er dem som får ekstremt mye oppmerksomhet, ja, og dermed har de innflytelse. Men håper også at folk vil gå videre til å undersøke bilder av politikere, næringslivstopper og kongelige.

Lenke til kommentar

"Kan du finne det hvor Satan omtales som tvekjønnet?"

 

Da jeg skrev at deres gud er tvekjønnet, var det med bakgrunn i at det hevdes at heksenes gud Baphomet, er tvekjønnet. Og såvidt jeg kan se er det en geit med kvinnebryster (eller noe slikt).

Om denne guden er den samme som noen av avgudene som er nevnt i Bibelen, er jeg ikke 100% sikker på.  Men det er ikke utenkelig at det er en parallell til en av de avgudene som er nevnt i Bibelen.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Baphomet

Har du lest bibelen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Michelle Obama har vært en gjenganger i diverse konspirasjonsmiljøer. Spesielt i høyreeksstreme konspirasjonsmiljøer.

 

Kanskje, men det hevdes faktisk at det gjelder alle førstedamene i historien, og dermed trolig også presidentene, men det er vanskeligere å oppdage hos menn.

Lenke til kommentar

"Kan du finne det hvor Satan omtales som tvekjønnet?"

 

Da jeg skrev at deres gud er tvekjønnet, var det med bakgrunn i at det hevdes at heksenes gud Baphomet, er tvekjønnet. Og såvidt jeg kan se er det en geit med kvinnebryster (eller noe slikt).

Om denne guden er den samme som noen av avgudene som er nevnt i Bibelen, er jeg ikke 100% sikker på.  Men det er ikke utenkelig at det er en parallell til en av de avgudene som er nevnt i Bibelen.

Spurte jeg om Baphomet? Spurte jeg om avuder? Hvis ikke, hvorfor snakker du om det da?

 

Det virker som du bare spyr ut tull og tøys du ikke har peiling på.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spurte jeg om Baphomet? Spurte jeg om avuder? Hvis ikke, hvorfor snakker du om det da?

 

Det virker som du bare spyr ut tull og tøys du ikke har peiling på.

 

 

Det er korrekt, for du har ikke spurt om noenting. Du møter bare opp for å si at jeg ikke har peiling.

 

Fra Dynastiet på 80-tallet:

 

dynasty_dvdstory2.jpg

Lenke til kommentar

 

En god del av den..... Les resten, begyn i dag"

 

Et godt råd. Men mener du at jeg ikke har rett til å diskutere et tema uten å ha lest absolutt hele Bibelen? Mangler litt i småprofetene. Har du lest dem selv?

Jeg har lest bibelen og gikk kristen privatskole fra første til tiende klasse.

Jeg tror at om du leser hele så vil du nok finne en stor mangel på grunnlag for konspirasjonsteorier, det er ikke det bibelen handler om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...