Gå til innhold

Fucked med dårlig snitt?


Anbefalte innlegg

Alt går i dass for tiden, føler jeg får en haug ufortjente karakterer slengt i trynet siste året på vgs. Eksamene jeg har foran meg lover dårlig, og er dritt lei.

Karaktersnittet ender nok ikke på mer enn 3.2 eller noe.

 

Lurer egentlig bare på hvor fucked jeg er? Er jeg dømt til å jobbe på mcdonalds eller burgerking i noen tiår nå, til jeg blir en gammel gubbe? 

 

Jeg er desverre litt mer ambisiøs enn det, til tross for at jeg hater skolen. Hvis jeg ønsker å bli for eksempel en samfunnsøkonom nå, hvordan skal jeg få til det? Ingen høyskoler har opptakskrav på 3.2 i snitt, de laveste ligger jo på 3.6 etc. Er det virkelig sånn det er, er vitnemålet fra VGS det helligste en har, eller er karaktersnittet litt oppskrytt? Alle mennesker i Norge på helt forskjellige skoler i landet, med helt forskjellige lærere, og helt forskjellige fag, skal bare ta noen prøver og få et tall som representerer et idiotisk gjennomsnitt. Og dette idiotiske gjennomsnittet skal ha så mye å si for framtida di?

 

Er nok litt ''butthurt'' når det gjelder karakterer og vitnemål, men føler bare at jeg har hatt maks uflaks på utfallet av hver jævla karakter i hvert jævla fag. Irriterer meg grenseløst å se alle forbipassere meg med bra karaktersnitt som bare jukser på hver prøve, og de naive lærerne som ikke fatter noen mistanke, også er det den lille prosentandelen som dedikerer livet sitt til skolen og ikke har noe bedre å finne på. De får jo naturligvis også sine bra karakterer, bare litt mer fortjent, men for noen nerder de er.

 

Føler VGS er en slags grunnmur for en ''karriere'', og er den grunnmuren ræva, aka 3.2 i snitt, så raser jo hele jævla huset sammen. 

 

Nå har jeg klagd litt. Noen andre som hadde ræva snitt på vgs, hvordan gikk det med dere? (Mcdonalds?) Eller er det håp, kan jeg bli noe?

Endret av Kaneltryne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt håp for det er jo ikke ute! Hvis det stemmer at dette snittet var veldig ufortjent har du nok kunnskaper og potensiale til å kunne ta opp fag og forbedre karaktersnittet slik. Hvis du tar opp fagene du har 3 i og får 5 så vil de øke snittet ditt betraktelig om du tar opp ett par fag. Vet ikke hva planene dine er for neste år da. Men når det kommer til å komme inn på høyere utdanning handler det vel egentlig om å få tatt opp fag. I tillegg for du 2 alderspoeng for hvert år i noen år fremover (pluss eventuelt 2 poeng for førstegangstjeneste eller folkehøgskole). Så at du er "fucked" og dømt til å havne på McDonalds stemmer over hodet ikke! Vil anbefale deg å sjekke ut muligheten til å ta opp litt fag i hvert fall. (Om det er slik at høyere utdanning er det du ønsker). Selv har jeg aldri tatt opp noen fag, så har dessverre ingen erfaring når det kommer til det dog.

Lenke til kommentar

Alt går i dass for tiden, føler jeg får en haug ufortjente karakterer slengt i trynet siste året på vgs. Eksamene jeg har foran meg lover dårlig, og er dritt lei.

Karaktersnittet ender nok ikke på mer enn 3.2 eller noe.

 

Lurer egentlig bare på hvor fucked jeg er? Er jeg dømt til å jobbe på mcdonalds eller burgerking i noen tiår nå, til jeg blir en gammel gubbe? 

 

Jeg er desverre litt mer ambisiøs enn det, til tross for at jeg hater skolen. Hvis jeg ønsker å bli for eksempel en samfunnsøkonom nå, hvordan skal jeg få til det? Ingen høyskoler har opptakskrav på 3.2 i snitt, de laveste ligger jo på 3.6 etc. Er det virkelig sånn det er, er vitnemålet fra VGS det helligste en har, eller er karaktersnittet litt oppskrytt? Alle mennesker i Norge på helt forskjellige skoler i landet, med helt forskjellige lærere, og helt forskjellige fag, skal bare ta noen prøver og få et tall som representerer et idiotisk gjennomsnitt. Og dette idiotiske gjennomsnittet skal ha så mye å si for framtida di?

 

Er nok litt ''butthurt'' når det gjelder karakterer og vitnemål, men føler bare at jeg har hatt maks uflaks på utfallet av hver jævla karakter i hvert jævla fag. Irriterer meg grenseløst å se alle forbipassere meg med bra karaktersnitt som bare jukser på hver prøve, og de naive lærerne fatter noen mistanke, også er det den lille prosentandelen som dedikerer livet sitt til skolen og ikke har noe bedre å finne på. De får jo naturligvis også sine bra karakterer, bare litt mer fortjent, men for noen nerder de er.

 

Føler VGS er en slags grunnmur for en ''karriere'', og er den grunnmuren ræva, aka 3.2 i snitt, så raser jo hele jævla huset sammen. 

 

Nå har jeg klagd litt. Noen andre som hadde ræva snitt på vgs, hvordan gikk det med dere? (Mcdonalds?) Eller er det håp, kan jeg bli noe?

Jeg går i 10. klasse enda, jeg får vanlighvis 5 og 6, hvordan kommer jeg til å ligge? Er det sammen nivå eller vankligere?

Lenke til kommentar

Mange med ruttent snitt som får bra jobber og ordner seg så de kan ta videreutdanning. Du kan jobbe et år og ta et par eksamener som privatist. Skal ikke mye til for å jekke 3.2 opp til 3.6+

 

Det viktigste er vel at du ikke stresser og tror alt håp er ute. Det er nok av muligheter og hvis du bare er i VGS-alder så har du en god del år på deg så sant du ikke dauer i en bilulykke eller noe, men da har det ikke så mye å si lengre.

 

Mener du at karakterene du har fått er feil så kan du klage. Da skal en objektiv 3-part, altså en ny lærer, gå gjennom materialet og sette karakter. Mange som får jekket karakteren pga. det da læreren man har hatt ikke er helt objektiv.

Lenke til kommentar

Alt går i dass for tiden, føler jeg får en haug ufortjente karakterer slengt i trynet siste året på vgs. Eksamene jeg har foran meg lover dårlig, og er dritt lei.

Karaktersnittet ender nok ikke på mer enn 3.2 eller noe.

 

Gjennomsnittet i Norge er 3,5. Det er fortsatt mange studier du kan søke på, hvor alle kan komme inn.

 

Lurer egentlig bare på hvor fucked jeg er? Er jeg dømt til å jobbe på mcdonalds eller burgerking i noen tiår nå, til jeg blir en gammel gubbe? 

 

Skole er ikke hele livet, og det finnes mange andre faktorer i livet som også er viktig. Sjekk ut hvilke muligheter du har fra ditt utgangspunkt, du har trossalt fullført vgs - og det er ikke alle som klarer. Livet ditt blir aldri fucked opp, så lenge du bor i Norge (husk: Norge er verdens beste land å bo)

 

Hvis jeg ønsker å bli for eksempel en samfunnsøkonom nå, hvordan skal jeg få til det? Ingen høyskoler har opptakskrav på 3.2 i snitt, de laveste ligger jo på 3.6 etc

 

Du tar opp fagene du har fått karakteren 2 til høsten 2017 og betaler 1000 pr fag. Samtidig får du alderspoeng. Ved å bruke et par tusen så har du fått inngangsbiletten til samfunnsøkonomistudiet. Dette er prisen for å ikke gjøre jobben sin på vgs.

 

Er det virkelig sånn det er, er vitnemålet fra VGS det helligste en har, eller er karaktersnittet litt oppskrytt? 

 

Nei, det er ikke oppskrytt. Dersom du ikke gjør jobben din på vgs, så koster deg mye i form av stress, frustrasjon, penger etc når du først har fått øynene dine opp for hvordan fremtiden blir.

 

Og dette idiotiske gjennomsnittet skal ha så mye å si for framtida di?

 

Ja, desverrre. Det er et knapt fåtall som klarer å få til en god framtiden uten god skolegang. Og som du sier er det mange andre i klassen din som har det, så hvorfor har du ikke klart det? Gjør du den samme feilen igjen, så vil det koste deg enda mer penger i form av studielån.

 

Noen andre som hadde ræva snitt på vgs, hvordan gikk det med dere? (Mcdonalds?) Eller er det håp, kan jeg bli noe?

 

Av de jeg kjenner som du hadde omtrent mange gjennomsnitt som deg, så har de hatt følgende utfall:

 

- En liten gruppe har tatt seg sammen, og jobbet hardt (droppet mye av fritiden sin). De har gode jobber nå, der noen arbeider som avdelingsleder, sjeføkonom, regnskapsleder, etc..

 

- De fleste har fortsatt i samme spor som de gjorde på VGS (klaging og syting). Dette gjør de pr dags dato:

 *Mottar sosial stønad og gjør ikke noe annet i livet.

 *De andre har lavstatus jobber som kassa på rema etc..

 

Irriterer meg grenseløst å se alle forbipassere meg med bra karaktersnitt som bare jukser på hver prøve, og de naive lærerne fatter noen mistanke

 

Det er synd at læreren ikke tar tak i elevene som jukser. Har du prøvd å hinte anonymt til læreren din, f.eks. ved å sende en epost fra en ukjent adresse og forklare situasjonen din.

 

 også er det den lille prosentandelen som dedikerer livet sitt til skolen og ikke har noe bedre å finne på. 

 

Dette viser hvorfor du har så dårlig gjennomsnittskarakter. Med denne mentaliteten, så kommer du ikke lengre enn der du er nå - altså MC-donalds. Du bør helst følge denne gruppen, siden de tar mye mer smartere valg enn deg - nemlig å lese til prøven istedet for å gjøre andre ting!

 

 

Føler VGS er en slags grunnmur for en ''karriere'', og er den grunnmuren ræva, aka 3.2 i snitt, så raser jo hele jævla huset sammen. 

 

Du får som fortjenert, og VGS er en test for å sjekke om du egner deg for høyere utdanning. Hvis det viser seg at du ikke er egnet, så har du valgt feil, du burde ha valgt yrkesfag - deretter påbygg (hvis det var ønskelig).

 

Her er oversikten over alle studiene du kan komme inn på med 3,2 i gjennomsnitt.

Endret av Den Perfekte Jobben
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg går i 10. klasse enda, jeg får vanlighvis 5 og 6, hvordan kommer jeg til å ligge? Er det sammen nivå eller vankligere?

 

Jeg lå på samme nivå. Regner med du vil ligge på rundt samme poengsummen etter VGS, hvis du arbeider mer enn det du gjøre på ungdomsskolen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan ta fag som privatist, det er kanskje enklere enn du tror.
Flere fag kan du lese på 1-2 dager i forkant og regne med karakter 5 eller høyere.
Da tenker jeg på historie, norsk muntlig og naturfag spesielt.

Opptakskravene er gjerne snittet, er det 3,6 kan du si at halvparten har høyere karakterer og halvparten lavere, det er såvidt jeg husker ikke en absolutt grense.

Hvis du tar friår eller jobbeår, ta minimum 1 enkelt fag som privatist samtidig så kommer du et skritt nærmere drømmestudiet.

Lenke til kommentar

Hvis det lave snittet bare er et resultat av at du er lei (men du er ambisiøs), så slapper du heller av et år eller to, tar en verdensomseiling eller jobber litt, og så tar du de eksamenene du trenger å fikse på som privatist.

Du har livet foran deg!

 

Men du bør jo først finne ut nøyaktig hva du vil inn på, slik at du vet nøyaktig hvor høyt snitt du trenger.

Kanskje du ikke trenger mer enn 3.2...

Lenke til kommentar

Jeg hadde selv dårlig snitt fra både ungdomsskolen og vgs. Tok opp to fag og gikk videre på NITH (nå kjent som Westerdals) og fikk øyne opp for å studere. Jeg hadde en helt annen gnist og motivasjon. Endte opp noen A'er, majoritet av B'er og litt div på resten.

 

Livet ditt er helt klart ikke kjørt og du er på ingen måte dømt til å jobbe på McDonalds eller andre ting som du ikke har lyst til. Greit, bør kanskje ta opp par-tre fag hvor du gjorde det dårlig og som du vet du kan gjøre bedre, men du kan kombinere det jobb.

Lenke til kommentar

Takk for mye bra svar.

 

Tror jeg gjør som mange sier, tar et friår med jobb mens jeg tar opp fag. Er interessert i samfunn og økonomi o.l, og derfor også en mulighet til å ta opp vanskeligere matematikk, hadde P-matte (praktisk matte) i 1. og 2. klasse. Så får jeg også tatt opp 2eren i naturfag jeg skammer meg over, kanskje gjort den om til en 5er. 

 

Den eneste bagatellen med å ta opp fag, er det med andregangsvitnemål. Et studie vil ofte ha opptakskrav som ser slik ut: 

Primær: 3.5

Ordinær: 4.3

 

Primær betyr førstegangsvitnemål, og ordinær er andregangsvitnemål, tror jeg hvertfall. Dermed økes jo kravene betraktelig av at du har tatt opp noen fag, så blir det virkelig verdt det?

 

 

 

 

Jeg går i 10. klasse enda, jeg får vanlighvis 5 og 6, hvordan kommer jeg til å ligge? Er det sammen nivå eller vankligere?

 

 

 

Nivået er naturligvis vanskeligere, men du er også klokere. Det er ikke noen voldsom overgang, og hvis du vanligvis får 5 og 6 kommer du nok til å klare deg bra. Du klarer å oppretteholde disse karakterene hvis du fortsetter å jobbe hard på vgs.

Jeg hadde 4.2 i snitt da jeg gikk ut av ungdomsskolen, så jeg har gått ned en hel karakter, men det er uvanlig.

Lenke til kommentar

Takk for mye bra svar.

 

Bare hyggelig

 

Primær betyr førstegangsvitnemål, og ordinær er andregangsvitnemål, tror jeg hvertfall. Dermed økes jo kravene betraktelig av at du har tatt opp noen fag, så blir det virkelig verdt det?

 

Ja, hvis du ønsker å oppnå drømmene dine. Du selvsagt ofre litt av fritiden din framover hvis du ønsker å oppnå det du ønsker.

Endret av Den Perfekte Jobben
Lenke til kommentar

Opptakskravene er gjerne snittet, er det 3,6 kan du si at halvparten har høyere karakterer og halvparten lavere, det er såvidt jeg husker ikke en absolutt grense.

 

Poenggrensene som står på samordnaopptak.no representerer det laveste snittet som kom inn på linjen foregående søkeperiode. Ingen med lavere snitt enn dette kom inn den gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for mye bra svar.

 

Tror jeg gjør som mange sier, tar et friår med jobb mens jeg tar opp fag. Er interessert i samfunn og økonomi o.l, og derfor også en mulighet til å ta opp vanskeligere matematikk, hadde P-matte (praktisk matte) i 1. og 2. klasse. Så får jeg også tatt opp 2eren i naturfag jeg skammer meg over, kanskje gjort den om til en 5er. 

 

Den eneste bagatellen med å ta opp fag, er det med andregangsvitnemål. Et studie vil ofte ha opptakskrav som ser slik ut: 

Primær: 3.5

Ordinær: 4.3

 

Primær betyr førstegangsvitnemål, og ordinær er andregangsvitnemål, tror jeg hvertfall. Dermed økes jo kravene betraktelig av at du har tatt opp noen fag, så blir det virkelig verdt det?

 

 

 

 

Jeg går i 10. klasse enda, jeg får vanlighvis 5 og 6, hvordan kommer jeg til å ligge? Er det sammen nivå eller vankligere?

 

 

 

Nivået er naturligvis vanskeligere, men du er også klokere. Det er ikke noen voldsom overgang, og hvis du vanligvis får 5 og 6 kommer du nok til å klare deg bra. Du klarer å oppretteholde disse karakterene hvis du fortsetter å jobbe hard på vgs.

Jeg hadde 4.2 i snitt da jeg gikk ut av ungdomsskolen, så jeg har gått ned en hel karakter, men det er uvanlig.

WOW, en hel karakter!  :confused:  :dontgetit:

Lenke til kommentar

Alt går i dass for tiden, føler jeg får en haug ufortjente karakterer slengt i trynet siste året på vgs. Eksamene jeg har foran meg lover dårlig, og er dritt lei.

Karaktersnittet ender nok ikke på mer enn 3.2 eller noe.

 

Lurer egentlig bare på hvor fucked jeg er? Er jeg dømt til å jobbe på mcdonalds eller burgerking i noen tiår nå, til jeg blir en gammel gubbe? 

 

Jeg er desverre litt mer ambisiøs enn det, til tross for at jeg hater skolen. Hvis jeg ønsker å bli for eksempel en samfunnsøkonom nå, hvordan skal jeg få til det? Ingen høyskoler har opptakskrav på 3.2 i snitt, de laveste ligger jo på 3.6 etc. Er det virkelig sånn det er, er vitnemålet fra VGS det helligste en har, eller er karaktersnittet litt oppskrytt? Alle mennesker i Norge på helt forskjellige skoler i landet, med helt forskjellige lærere, og helt forskjellige fag, skal bare ta noen prøver og få et tall som representerer et idiotisk gjennomsnitt. Og dette idiotiske gjennomsnittet skal ha så mye å si for framtida di?

 

Er nok litt ''butthurt'' når det gjelder karakterer og vitnemål, men føler bare at jeg har hatt maks uflaks på utfallet av hver jævla karakter i hvert jævla fag. Irriterer meg grenseløst å se alle forbipassere meg med bra karaktersnitt som bare jukser på hver prøve, og de naive lærerne som ikke fatter noen mistanke, også er det den lille prosentandelen som dedikerer livet sitt til skolen og ikke har noe bedre å finne på. De får jo naturligvis også sine bra karakterer, bare litt mer fortjent, men for noen nerder de er.

 

Føler VGS er en slags grunnmur for en ''karriere'', og er den grunnmuren ræva, aka 3.2 i snitt, så raser jo hele jævla huset sammen. 

 

Nå har jeg klagd litt. Noen andre som hadde ræva snitt på vgs, hvordan gikk det med dere? (Mcdonalds?) Eller er det håp, kan jeg bli noe?

Ærlig talt, kjenner jeg blir irritert når jeg leser dette. Du må innse at om du vil ha gode karakterer med påfølgende god utdannelse, jobb og høy lønn, så må du jobbe for det. Du er et voksent menneske, og kan ikke forvente å få en karriere servert på sølvfat. Slutt å skyld på alle andre for din egenmangel på motivasjon/interesse for å gjøre det bra på skolen, og slutt å kall alle andre som tar tak i livet sitt nerder. De gjør faktisk noe for seg selv og fremtiden. På tiden med en reality check!

 

 

Endret av Ustedalen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du minner meg om de i klassen min på VGS som strebet etter høye karakterer, men som overhodet ikke var villig til å legge ned noe arbeid for å få det til. Samtidig var de overbevist over at karakterene de fikk var urettferdige, og det var ikke måte på hvor nerdete de som fikk gode karakterer på redelig vis var.

 

Det er fint å ha ambisjoner, men dette teller ingenting dersom du ikke er villig til å jobbe for å oppnå de. Når du mener at de som jobber hardt på skolen på VGS for å oppnå gode karakterer, som igjen gjør de mulig for dem å oppnå sine ambisjoner, er nerder som ikke har noe bedre å finne på kommer du ikke spesielt langt. Disse har derimot tenkt litt mer langsiktig og innsett at det er lurt å legge ned et arbeid for det som er inngangsporten for videre utdanning.

 

Når du begynner på studiene vil du også se at gjennomsnittsstudenten på de studiene med høyest poenggrense i Norge ikke er en typisk nerd akkurat. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til dere som skriker "reality check"; Den frasen kan fint brukes mot dere og. Selvsagt så har han og vi alle ansvar for egen læring, dog, å kalle vgs for et likt system for alle blir direkte feil. Vi kan ikke forvente at alle er like; noen liker å sitte med bøker mens andre liker å bevege på seg for å lære. Vi vet ingenting om hans bakgrunn, personlige liv eller faktisk innsats på vgs. Det heter det at du skal ikke dømme en bok basert på coveret.

Kaneltryne; Ikke gjør som meg med å vente til du er over 30 med å ta fatt på karakterene dine (uansett grunn) og opp på en bachelor i det du brenner for. Ja, dessverre er du bittelitt fucked, men aksepter det, lær av det, og kom deg opp igjen. Så ditt førstegangsvitnemål er bare å hoppe over nå.

Med kun 3,6 i snitt så ville jeg mene du har veldig gode muligheter til å forbedre deg.

Som nevnt så har du mulighet til å ta opp fag for 2100kr ca p/stk du har 2 eller høyere i (Jeg betalte 1100 å ta et nytt fag som jeg ikke hadde karakter i). Dessuten, ungdomsretten går til 24 år, så er det bør ikke være problem å ta opp fag igjen som vanlig elev, evt hospitere i vanlig klasserom.

Så lenge du får elevstatus så trenger du ikke å betale for en privatisteksamen. Da tar du bare eksamenen som vanlig med de andre. Jeg har selv både tatt privatist eksamenen og "hospitert" med elevstatus, men vil anbefale deg om å snakke med skolen din. Ta deg litt fri nå i sommer, og fortell/forklar at du er interessert og motivert for å bedre karakterene dine.

 

Endret av herbiwere
Lenke til kommentar

Til dere som skriker "reality check"; Den frasen kan fint brukes mot dere og. Selvsagt så har han og vi alle ansvar for egen læring, dog, å kalle vgs for et likt system for alle blir direkte feil. Vi kan ikke forvente at alle er like; noen liker å sitte med bøker mens andre liker å bevege på seg for å lære. Vi vet ingenting om hans bakgrunn, personlige liv eller faktisk innsats på vgs. Det heter det at du skal ikke dømme en bok basert på coveret.

 

Kaneltryne; Ikke gjør som meg med å vente til du er over 30 med å ta fatt på karakterene dine (uansett grunn) og opp på en bachelor i det du brenner for. Ja, dessverre er du bittelitt fucked, men aksepter det, lær av det, og kom deg opp igjen. Så ditt førstegangsvitnemål er bare å hoppe over nå.

 

Med kun 3,6 i snitt så ville jeg mene du har veldig gode muligheter til å forbedre deg.

 

Som nevnt så har du mulighet til å ta opp fag for 2100kr ca p/stk du har 2 eller høyere i (Jeg betalte 1100 å ta et nytt fag som jeg ikke hadde karakter i). Dessuten, ungdomsretten går til 24 år, så er det bør ikke være problem å ta opp fag igjen som vanlig elev, evt hospitere i vanlig klasserom.

 

Så lenge du får elevstatus så trenger du ikke å betale for en privatisteksamen. Da tar du bare eksamenen som vanlig med de andre. Jeg har selv både tatt privatist eksamenen og "hospitert" med elevstatus, men vil anbefale deg om å snakke med skolen din. Ta deg litt fri nå i sommer, og fortell/forklar at du er interessert og motivert for å bedre karakterene dine.

 

 

 

Når man har fullført VGS har man brukt opp ungdomsretten sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde vel et snitt på 3.1 etter to år på VGS, fikk meg lærlingplass og var lærling et år. Droppet ut av faget for det var ikke noe for meg, fikk meg hjelp via NAV og fikk fortsette på en annen avdeling på samme arbeidsplass med helt andre arbeidsoppgaver. Ett år senere fikk jeg ansvaret for nytt utstyr som jeg kjørte inn sammen med en annen ansvarlig. Perioden med NAV var over, og jeg hadde bestemt meg for å omskolere det siste året. Tok alle fagene som var del av det året og snittet økte til 4.3 samt jeg var noen år eldre/mer moden. Fikk meg ny læreplass under mye bedre omstendigheter (egen alder, trivsel på jobb etc). I dag er jeg CNC operatør med fagbrev på en større og lokalt anerkjent bedrift og stortrives.

 

Så ikke se så mørkt på karakterene. Finn deg en jobb du kan holde på med i et par år eller måneder, og planlegg livet videre. Og da mener jeg en plan på papiret, ikke i hodet.

 

Ikke gi opp selv om det kan se noe mørkt ut nå, for det finnes fortsatt mange tog du kan ta dit du selv ønsker, og de stopper ikke med det første.

Lenke til kommentar

Om jeg kan hjelpe til med dette..

 

Jeg er nok egentlig ganske glup, da på ungdomskolen kom jeg ut med 4.1/4.2 i snitt elns, øvde aldri til prøver og tok alt på sparket. Ga blanke f. i skole.

 

Nå på VG1 så er det blitt litt verre, fått endel bedre karakter i noen fag, men tipper jeg vil ende på ca 3.6/3,7 i snitt. 

 

Videregående er utrolig mye vanskeligere. Det er natt og dag i forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...