Gå til innhold

[PL] Tottenham - Man United


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jævlig overraska over hvordan vi spiller. Bailly ser ut som en vingback mens Tuanzebe er mer som et anker. Sistnevnte blir med opp i nesten alle angrepene våre, og Bailly blir også ofte med. Merkelig. 

 

Martial blir stort sett helt isolert på topp. Midtbanen er for treg. Carrick har vært dårlig. 

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så få tekniske finesser i toppfotballen? Hvor er overstegsfintene, rulettene, choppene osv.?

 

Når jeg spiller på bedriftslaget mitt så gjør jeg disse lekkerbiskene gang på gang med stort hell - så hvorfor klarer ikke verdens beste fotballspillere og gjøre det samme?

Lenke til kommentar

(1) Hurtig pasningsspill er mer effektivt. (2) Konsekvensen av å gjøre feil (miste ballen, så motstanderlaget får overgang, osv) er mye større enn gevinsten det er å prøve på slikt spill. (3) Og forssvarsspillere er vanligvis såpass gode 1-1, at det rett og slett er svært få spillere som får det til. Så jo hvordan det gikk med Memphis i PL, men lykkes mye bedre med slikt spill i svakere ligaer. Edit: Og (4), som Danielzu skriver, er nok få som er like flinke som deg :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=Rpuk81HBfZY

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...