Gå til innhold

IPS vs indeksfond


Anbefalte innlegg

For meg er den nye ordningen åpenbart en stor fordel for disiplinerte langsiktige sparere. Jeg skal lage tilsvarende grafer som dem jeg postet ovenfor, tilpasset den nye ordningen, senere i dag. Forskjellen over 30 år vil være svært stor.

 

Men hvis fradraget blir 22%, men skattesatsen ved salg blir 22% pluss oppjusteringsfaktor på 1,3 eller noe, så vil det trekke ned ganske mye...

Endret av selters
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

For meg er den nye ordningen åpenbart en stor fordel for disiplinerte langsiktige sparere. Jeg skal lage tilsvarende grafer som dem jeg postet ovenfor, tilpasset den nye ordningen, senere i dag. Forskjellen over 30 år vil være svært stor.

 

Men hvis fradraget blir 22%, men skattesatsen ved salg blir 22% pluss oppjusteringsfaktor på 1,3 eller noe, så vil det trekke ned ganske mye...

Fekk du laga noko graf med dei nye IPS-reglane?
Lenke til kommentar

 

For meg er den nye ordningen åpenbart en stor fordel for disiplinerte langsiktige sparere. Jeg skal lage tilsvarende grafer som dem jeg postet ovenfor, tilpasset den nye ordningen, senere i dag. Forskjellen over 30 år vil være svært stor.

 

Men hvis fradraget blir 22%, men skattesatsen ved salg blir 22% pluss oppjusteringsfaktor på 1,3 eller noe, så vil det trekke ned ganske mye...

Fekk du laga noko graf med dei nye IPS-reglane?

 

 

ipsvstradisjonell3.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...