Gå til innhold

Call of Duty WWII har fått trailer og slippdato


Anbefalte innlegg

 

Folk prater om at COD var bra når det handla om andre verdenskrig og at det kun har gått nedover derfra. Surver over at COD spillene kun handler om å "skyte de brune terroristene", så klager de over at det er "tullete sci-fi drit" og når de tar steget tilbake til røttene så er det galt og.

 

Hvilke epoke skulle de tatt for å være bra nok?

 

PS: Nå skal det nevnes at jeg ikke er fan av COD serien, har ikke spilt siden Modern Warfare 1. Dette er bare det jeg ser utenfra.

Med andre ord, folk har forskjellige meninger?

 

 

*mind blown*

 

Spøk til side. Jeg har aaaaaaaaaldri sett ÉN eneste klage om COD i WWII settingen, mens jeg har sett titusenvis av klager om den moderne settingen og hundretusenvis av klager om den futuristiske settingen..

 

Rettelse: Jeg har sett noen klager om WWII settingen. De som kan ses i denne tråden.

 

 

Folk prater om at COD var bra når det handla om andre verdenskrig og at det kun har gått nedover derfra. Surver over at COD spillene kun handler om å "skyte de brune terroristene", så klager de over at det er "tullete sci-fi drit" og når de tar steget tilbake til røttene så er det galt og.

 

Hvilke epoke skulle de tatt for å være bra nok?

 

PS: Nå skal det nevnes at jeg ikke er fan av COD serien, har ikke spilt siden Modern Warfare 1. Dette er bare det jeg ser utenfra.

 

Du virker til å være i villfarelsen at "folk" er en stor homogen masse der alle mener det samme, og en person i gruppa er ansvarlig for en annen person i gruppa sine meninger. Til informasjon så er det ikke riktig.

 

AtW

 

 

Ctrl-C + Ctrl-V = Jeg har aaaaaaaaaldri sett ÉN eneste klage om COD i WWII settingen, mens jeg har sett titusenvis av klager om den moderne settingen og hundretusenvis av klager om den futuristiske settingen..

Rettelse: Jeg har sett noen klager om WWII settingen. De som kan ses i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rettelse: Jeg har sett noen klager om WWII settingen. De som kan ses i denne tråden.

Føler nesten jeg får presisere. Jeg digger at det er tilbake til WW2. Jeg bare føler at potensialet til å gjøre noe nytt, stort noe er der. Men at dette blir en veldig standard "liten gruppe, US-Heroes, gun-ho" stil.

 

Altså, tilogmed det første CoD var inne på idèen, da de første oppdragene så gikk man aldri "tom" for allierte. Det var en viss mengde som ble rendret, men om noen døde, så kom det reinforcements. I dag burde det være fint mulig å skippe den biten, og gå rett på med store slag.

Tross alt var WW2 mer store slag, og man var noe mer ubetydelig enn hva man som enkeltperson kan være i dag.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Vedr. store slag: D-dagen og Battle of the Bulge skal representeres i spillet. Jeg vil tippe operasjon Cobra og slaget om Rhinen også er med.

 

Enig i at det med fordel kunne vært andre frontavsnitt. Spillet ville vært langt mer variert med en britisk hovedperson, som for eksempel deltok i slaget om Narvik, Kreta, El Alamein osv.

Lenke til kommentar

Alle klager jo ikke. Jeg er sjeleglad for at de endelig forlater den jævla sci-fi fremtidsdritten. Men jeg håper også at de greier, på ett mirakuløst vis å roe ned selve gameplayet noen hakk i enspiller delen. Konstant run & gun og eksplosjoner legger ikke til grunn for karakteroppbygging om de er den veien de ønsker å gå. Håper på mange varierte oppdrag og i forskjellig skala fint fordelt utover :)

 

Er selv spent på om de greier å balansere online biten tempomessig slik at også jeg kan henge med i ett COD spill etter gammelt :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvis dere aldri har sett noen klage over en 2. verdenskrig-setting, så forteller det meg mest at dere enten lider av selektivt hukommelsestap eller ikke var gamle nok til å spille spill rundt 2002-2006. Da var WWII-shooters en ganske uttværet sjanger med bøttevis av merkevarer, som egentlig hadde toppet seg med Battlefield 1942 for multiplayer, Call of Duty 2 for "cinematisk singleplayer"  og Red Orchestra for mer hardcore realisme og fokus på østfronten. Den nå fallerte serien Medal of Honor var jo egentlig hovedkonkurrenten til Call of Duty i WW2-FPS-segmentet. Det var også derfor Call of Duty 4 (sjokkerende nok, sett med dagens øyne) var et friskt pust i FPS-sjangeren. Oppfølgeren World at War (også første CoD-spill uten tall), som gikk tilbake til 2. verdenskrig, gjorde det nokså bra hos kritikerne, men jeg husker også hvor lite begeistret folk var for at Treyarch ikke tok konsekvensen av Infinity Ward sin genistrek med Modern Warfare - folk var lei av 2. verdenskrig. Derfor har vi holdt oss i en (litt ahistorisk) versjon av Vietnam, nåtid, eller fremtid siden.

Men nå er tydeligvis syklusen komplett - vi er leie av både kontemporær krigføring i en verden som fremstår stadig mer som en Clancy-feberdrøm, og vi er leie av fremtidskriger med jetpacks og veggløping. Det er morsomt at både EA og Activision ser ut til å ha innsett dette omtrent samtidig - det er verdt å huske på at Sledgehammer har jobbet med dette spillet siden før Infinite Warfare fikk en lunken mottakelse, så det er ikke bare en knefallsreaksjon.

 

Om man går tilbake og spiller WaW nå, så er det et ganske morsomt spill som tør å vie litt mer oppmerksomhet enn vanlig til Stillehavs- og østfronten. Hvis man ikke har spilt kampanjen i Call of Duty 2, så burde man sette av noen timer til den også. Du har selvsagt den obligatorske D-dag-biten hvor man spiller som en amerikaner, men høydepunktene er å spille som russer ved Stalingrad og brite i Nord-Afrika (hvor man også møter første inkarnasjon av Captain Price).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Rettelse: Jeg har sett noen klager om WWII settingen. De som kan ses i denne tråden.

Føler nesten jeg får presisere. Jeg digger at det er tilbake til WW2. Jeg bare føler at potensialet til å gjøre noe nytt, stort noe er der. Men at dette blir en veldig standard "liten gruppe, US-Heroes, gun-ho" stil.

 

Altså, tilogmed det første CoD var inne på idèen, da de første oppdragene så gikk man aldri "tom" for allierte. Det var en viss mengde som ble rendret, men om noen døde, så kom det reinforcements. I dag burde det være fint mulig å skippe den biten, og gå rett på med store slag.

Tross alt var WW2 mer store slag, og man var noe mer ubetydelig enn hva man som enkeltperson kan være i dag.

 

 

Der skal jeg være enig. Når har jeg ikke spilt COD på lenge, (Modern Warfare 1) men jeg synes det alltid virker som det har vært litt for mye fokus på hvor stor en "helt" spilleren er, personlig synes jeg det er artigere når fokuset er på lagarbeid og slikt.

Men dette er vanskelig å få til med datidens (og dagens AI).

Lenke til kommentar

Hvis dere aldri har sett noen klage over en 2. verdenskrig-setting...

Husker når første COD kom, så er gammel nok. Og det skal nevnes at jeg har hørt mange klage over WWII epoken i spill generelt, men har hørt ytterst lite klager om WWII epoken i spesifikt COD serien. Da det er ytterst mange som har sagt det i årevis at "COD var bedre i gamledager da det ikke var sci-fi drit/taliban jakting og heller fokus på krigen. Godt mulig at dette hovedsaklig har vært gamle fans av serien som ser fortiden med nostalgiske briller.

 

Understreker at det er jeg personlig som har sett lite av klager angående WWII epoken i COD serien. Sier ikke at ingen noensinne har klaget på akkurat det. Det regner jeg nesten med at noen har gjort.

Endret av Sigiles
Lenke til kommentar

 

Jeg liker hvordan dere alle klager over at dere vill ha ett krigsspill fra 2nd verdenskrig osv når de lanserer spacewar spill, men når de faktisk lanserer WW2 spill, så er det også galt.

Jeg liker at jeg ser denne kommentaren langt oftere enn jeg ser folk som faktisk klager over WW2.

Ja snurrig det der. På samme måte hvordan man tar for gitt at de som klager på cod er en mer eller mindre homogen gruppe.

Lenke til kommentar

Jeg så Angry joes sin reaksjon til traileren  han har en del ekstra info som virker lovende

 

 

Men snakk om å være en over happy  puppy.

Han gir spillet creds  for at Garanden har en ping lyd når den  går  tom. Seriously? Det har vært standar siden vel ever? MOH 1 hadde det i hvertfall.

Lenke til kommentar

Om man går tilbake og spiller WaW nå, så er det et ganske morsomt spill som tør å vie litt mer oppmerksomhet enn vanlig til Stillehavs- og østfronten. Hvis man ikke har spilt kampanjen i Call of Duty 2, så burde man sette av noen timer til den også. Du har selvsagt den obligatorske D-dag-biten hvor man spiller som en amerikaner, men høydepunktene er å spille som russer ved Stalingrad og brite i Nord-Afrika (hvor man også møter første inkarnasjon av Captain Price).

Hmm, husker jeg aldri fikk fullført WaW p.g.a ett SP-mission som ikke ville loade. Kanskje det er på tide å innstallere det og prøve på nytt.

Lenke til kommentar

Håper på avrevne lemmer i WW2, World at War var hel det første (eneste?) som hadde det mener jeg.

 

EDIT: Husker ikke om Treyarch brakte dette tilbake i Black Ops 3?

Du skyter av armen på en kar i modern warfare men det er jo en scriptet sene.

 

Armer og bein fly kraftig i bia hells highway. Og må si den "action" cam saken som setter i gang nesten hver gang du blåser ut hjernen på en tysker virkelig ikke passer i det som et et relativt realistisk spill. Heldigvis kan du slå det av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...