Gå til innhold

Hvilket parti vil gi vanlige folk tykkest lommebok?


Anbefalte innlegg

Det er bare unnskyldninger. Det er typisk for folk som ønsker å forsvare sosialisme der man stadig prøver å distansere seg fra sosialisme i praksis, Venezuela og Nord Korea er prakteksemplar på hvordan det (ikke) fungerer.

Helt enig, si det ikke høyt. Du få bare mye kjeft. Som jeg har via min jobb som er(LO) begynte der i 85 .

Er som å hive bensin på bålet om du sier du ikke stemmer ap.

Fikk det da jeg var lærling og sa jeg skulle stemme høyre.

Stemte høyre i protest på grunn av all kjeften jeg fikk. Stemmer i dag FRP

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må lage dine egne fiktive fineder for å få høyrepopulistvrølet til å gå opp.

 

Først:

 

1: Si til deg selv om og om igjen at alle til venstre for deg selv jobber for å spre en videreføring av russisk kommunisme som nesten er alt du noen gang trenger for å avvise alt statlig i alle tider for da blir det siktatyur. (Viktig å ikke tenke på at Stalin neppe hadde vært en Reagan ellers).

 

2: Glem alt du har fått gratis av staten hele livet og klag som faen på den dråpa du må betale tilbake frodi noen som tjener mye mer skal slippe (da slipper du å bruke deg selv som eksempel IOM at rike tjener i snitt 16 000 hver dag på skattekuttet til blåblått og du 10 kr).

 

3: Få en gruppe rødstrømper som var hissige i media og forsvant for mange år siden til å bli en gigantisk gruppe på venstre fløy som er ute etter å ta alt fra menn.

 

4: Glem at det er FRP de uten jobb eller utdannelse stemmer, kall disse sosialister som stemmer til venstre for å få mest mulig penger NAVende og tro det er de du stemmer mot.

 

5: Tro 2 mrd mennesker plutselig ville drepe deg og alle du kjenner i terrorangrep etter 11/9

 

6: Alle eksperter, forskere og spesialister som er uenige med deg er nå i politisk ærend. Du svskaffer vitenskap som tro og stoler på Carl Ivar.

 

7: Glem hva ting ser ut som. Hvis du kan komme deg unna på en teknikalitet man ser en kilometer unna ervdet mer en nok. Ingen trenger tro på deg for du kan ikke motbevises.

 

8: Husk at politikk ikke handler om fakta, kun følelser. Da kan du si masse som ikke vil lønne seg men høres bra så får du flere stemmer selv om politikken gir null mening men er basert på et prinsipp som heller ikke gir mening hvis man ser på det.

 

Prøv å innbill deg det der så gir FRP mening for de fleste :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Liberalistene (Norges raskest voksende parti) vil kutte skattene kraftig. Men betyr dette at det er partiet som vil gi vanlige folk tykkest lommebok? Er det kanskje heller MDG/Rødt-politikk som vil gjøre vanlige folk rike, nemlig ved å ta fra de rikeste og fordele det utover? Eller er det noe midt imellom, som for eksempel Ap/H?

Anonymous poster hash: 9a7cb...17d

 

Politikken til MDG/Rødt er ikke å ta fra de rike og gi til middelklassen, det er bare retorikk.

 

Det de egentlig vil er å ta penger fra middelklassen og fordele pengene til fattige og statlige prosjekter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Politikken til MDG/Rødt er ikke å ta fra de rike og gi til middelklassen, det er bare retorikk.

 

Det de egentlig vil er å ta penger fra middelklassen og fordele pengene til fattige og statlige prosjekter.

 

Tror du og stemmer blått og bidrar til litt mer oveskudd til noen som ikke merker detsom gjør at vi går fra å tjene penger som oljenasjon til å bruke penger og du rike har fått alt.

 

Og dette skjer i hele Verden og har skjedd i lang tid og man visste resultatet på forhånd. Økonomi er matte. Ikke ideoligi.

Lenke til kommentar

Tror du og stemmer blått og bidrar til litt mer oveskudd til noen som ikke merker detsom gjør at vi går fra å tjene penger som oljenasjon til å bruke penger og du rike har fått alt.

 

Og dette skjer i hele Verden og har skjedd i lang tid og man visste resultatet på forhånd. Økonomi er matte. Ikke ideoligi.

 

Antagelsene dine er feil. Jeg kommer ikke til å stemme blått eller rødt i neste valg, jeg er ikke engang i Norge. Og jeg har normal inntekt.

 

Men jeg er blant de 30 - 40% i Norge som jobber fulltid. Så lenge du jobber, så betaler du vesentlig mer enn du får tilbake. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ap, Ap, Ap. Blått skaper bare større forskjeller. Vil man bli rik, så må man bryte ut av normene man er blitt indoktrinért til uansett om det er rødt, grønt eller blått som styrer. Rødt fordéler i det minste godene til flest mulig, så da får man mest mulig vélstand til flest mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart.

 

De ønsker å fjerne duste forbud som bruffboksing. Høyres utenrikspolitikk ser ut til å ha slått til. FRPs avgiftspolitikk på f.eks. øl, vin og tobakk som er håpløse. Selv om jeg er enig i mye av det som har skjedd syns jeg Erna har vist seg som en sterk leder. Forsvaret blit drevet på en tilfredstillende måte. Selv om det er trøblete trenger vi større kommuner noen steder og det er tatt tiltak. Gode reaksjoner etter terroren i Sverige... Er ikke vanskelig det. 

 

Er så objektv jeg kan å tar avgjørelser etter logikk. Har ingen annen politisk agenda en å få frem meningene mine.

Lenke til kommentar

FRPs avgiftspolitikk på f.eks. øl, vin og tobakk som er håpløse.

Hæ, frp har 16% av stemmene, de må dilte etter de andre. H/krf/v her mere + resten av stortinget med 165 seter.

 

Avgiftene er håpløse...

 

Jeg var enig. At folk er enige gjør det uansett ikke rett i annet en populist-Verden

Lenke til kommentar

Piss. Langt bedre i dag og det skulle bare mangle. Når jobber går lettere og letter og ting blir billigere er det kun at folk lar seg manipulere til å gi bort resten av lønnsoverskuddet til rike arvinger for grunner som vil bli rettferdiggjort av de som betaler summen med meg i neste innlegg tipper jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det du spør om er et særlig betent tema, og om det var et klart svar ville mye av den politiske debatten vært ikkeeksisterende.

Hva mener du med "klart svar"? Man diskuterer mye rart, selv om det finnes et "klart svar" på det. For eksempel finnes det et klart svar på om Holocaust skjedde, men likevel nekter mange for det.

 

Anonymous poster hash: 9a7cb...17d

Med klart svar mener jeg at man kan finne en årsakssammenheng som alle som tenker logisk og rasjonelt kan være enige om.

Lenke til kommentar

 

Det du spør om er et særlig betent tema, og om det var et klart svar ville mye av den politiske debatten vært ikkeeksisterende.

 

Min mening er at mest mulig frihet vil gjøre alle rikere, med unntak av politikere og f.eks. landeiere. Vanlige folk vil nok i første omgang merke på lommeboka at de ikke kan stemme seg til å ta penger fra mindre velgergrupper som er både rike og fattige, men på sikt vil man forstå at det var til det beste.

Definer frihet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Liberty

 

Altså ikke frihet til å skade andre, men all øvrig frihet, frihet fra vold og tvang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Mindre skatter vil si at vi må kutte på velferdstilbud og totalt sett så betyr det at folk må betale mer for det vi får av spleiselaget i dag. Jeg har en mistanke om at mindre skatter vil gjøre folk fattigere pengemessig totalt sett.

 

Men det er selvfølgelig veier man kan gå for å spleise mindre og fortsatt ha de samme, om ikke bedre, velferdstilbudene. Problemet er at de veiene er uønsket.

Nei, folk må totalt sett betale mindre. utgiftene vil faktisk bli mindre enn i dag hvor hver skattebetaler i snitt må ut med kr 78 000,- kun til helsebudsjettet. Man kan få en rimelig heftig helseforsikring for kr 78 000,-. Og husk at det kun er for helseforsikring. I tillegg kommer alt annet som skattebetalerne i dag må finansiere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Definer frihet.

For meg selv? At jeg kan få leve i fred fra mennesker som ønsker å diktere hva jeg skal og ikke kunne gjøre. At jeg selv kan høste fruktene av mitt eget arbeid uten å måtte gi det bort til ymse formål bestemt av politikerne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Det er bare unnskyldninger. Det er typisk for folk som ønsker å forsvare sosialisme der man stadig prøver å distansere seg fra sosialisme i praksis, Venezuela og Nord Korea er prakteksemplar på hvordan det (ikke) fungerer.

Nettopp. Så snart sosialismen i land <X> ikke fungerer, da er sosialistene kjapt ute med å si at det jo egentlig ikke er sosialisme; det er noe annet. Enten det eller så unnskylder de seg med at "jamen det er jo ikke sånn sosialisme skal fungere, de som styrer har bare gjort det på feil måte".

 

Her i landet ble jo Venezuela og Hugo Chavez i sin tid skrytt opp i skyene av SV, men i de siste årene så har man ikke hørt så mye skryt av Venezuela fra SV sin kant.

Lenke til kommentar

Ee det snakk om tjukkaste lommeboka eller størst kjøpekraft?

 

Ved å kutte alt av skatt og privatisere alle tjenester så får sjølvsagt vanlige folk mykje meir utbetalt. Men det hjelper kanskje ikkje så mykje når dei same pengane meir eller mindre obligatorisk må betalast ut i form av forsikring, kjøp av renovasjon, vannavgift, helseforsikring, veiutbygging, og alt slikt som vi i dag i stor grad betaler gjennom skatt og avgifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Ee det snakk om tjukkaste lommeboka eller størst kjøpekraft?

 

Ved å kutte alt av skatt og privatisere alle tjenester så får sjølvsagt vanlige folk mykje meir utbetalt. Men det hjelper kanskje ikkje så mykje når dei same pengane meir eller mindre obligatorisk må betalast ut i form av forsikring, kjøp av renovasjon, vannavgift, helseforsikring, veiutbygging, og alt slikt som vi i dag i stor grad betaler gjennom skatt og avgifter.

Er vel både og. Ja det er riktig at større grad av privatisering vil gjøre at man selv må tegne helseforsikring og slikt. Men husk at i dag så betaler hver innbygger rundt kr 78 000 årlig bare til helsevesenet i form av skatter, og det er kun til helse. Man kan få en rimelig bra helseforsikring for en sånn sum.

 

Hva de andre tingene angår:

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...