Gå til innhold

Hvilket parti vil gi vanlige folk tykkest lommebok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde de forsikring mot det du nevner. :)

 

Forsikringen dekker ikke slikt. Det er hva folk ikke skjønner og hva politikkerne unnlater å si.

 

Og jeg kjenner flere amerikanere som bekrefter dette samt min egen slekt i USA. Har du ikke fått med deg det bør du faktisk sjekke det opp for det er et ganske viktig punkt. At et barn med eller uten (slang på uten fordi jeg mener det ikke bør spille noen rolle) fosikring ikke skal få medisinsk hjelp etter en medfødt feil er for meg sykt og sadistiskt.

Lenke til kommentar

Hva med det den norske stats sykeforsikring ikke dekker?

Viste ikke at vi lot barn dø her?

 

Forklar argumentet for meg er du snill. "Hvis noe har noen mangler her hvorfor ikke ha det langt værre?" leser jeg det som. Skal det rettferdiggjøre noe?

Lenke til kommentar

 

Betal for din egen da mann :)

Yupp.

 

 

Hva med det den norske stats sykeforsikring ikke dekker?

Viste ikke at vi lot barn dø her?
Ingen barn dør i Norge?

 

Fordi foreldrene har lite midler? Håper faen ikke det. Og er det et argument for å kopiere noe langt værre lurer jeg på? Forsvarer du at kvinner utsatt for voldtekter eller nyfødte barn ikke skal få hjelp selv om foreldrene har forsikring eller er det bare barn med foreldre uten forsikring du syns det er greit det skjer med?

Lenke til kommentar

Fordi foreldrene har lite midler? Håper faen ikke det.

Foreldrene har lite midler fordi Staten har trukket deres "forsikringspremie" via skatteseddelen, og staten nekter å hjelpe dvs å "dekke alt" som forsikringsselgerne (politikerne) har solgt dem.

 

Og er det et argument for å kopiere noe langt værre lurer jeg på?

Jeg forsvarer ikke det norske systemet, som såvidt jeg ser er det som er "noe langt værre".

 

 

 

Forsvarer du at kvinner utsatt for voldtekter eller nyfødte barn ikke skal få hjelp selv om foreldrene har forsikring eller er det bare barn med foreldre uten forsikring du syns det er greit det skjer med?

Nei, det er det at barn hvis foreldre har "kjøpt" den fantastiske norske "dekker alt" helseforsikringen norske politikere selger, og som ikke får hjelp som jeg syns er galt.
Lenke til kommentar

 

Tydeligvis viktigere for deg med skatteprosent en med liv og død så da avslutter jeg diskusjonen mellom oss IOM at vi har totalt forskjellige verdier.

Tydeligvis, du er ikke villig til å diskutere defektene i det "perfekte" norske offentlige helsesystemet, kun det forferdelige "private" amerikanske systemet. Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan da så klart diskutere det men du unnskylder feil i ett system med mangler i et annet og jeg mener det er tåpelige premisser. Å si at en svakheter i det norske systemet rettferdiggjør at barn dør p.g.a. manglende betalingsevne hos foreldre i et annet land er faktisk ikke noe jeg gidder å diskutere for det er uavhengig av hverandre.

 

Har aldri kalt det norske systemet perfekt. Når du ikke kan diskutere uten å konstruere meninger for andre er du uinteressant å diskutere med deg og det har ikke noe med at jeg ikke kan svare for meningene å gjøre.

Lenke til kommentar

Denne tråden er om hvem som gir mest til lommeboken. Vel, vi vet jo at norsk helsesystem behandler og dekker alt unntatt veldig spesielle, vanskelige dyre ting. Noen ganger betaler de for å dra til utlandet, andre ganger ikke.

 

Så 99.99% får jo uansett dekket behandling. Det er jo og rimelig åpenbart at når noe skjer så dekker offentlige langt mer enn privat.

 

Og vi ser jo at privat definitivt er dyrere. Så da sitter du igjen med mer penger om du betaler skatt for offentlig helse, enn betale forsikringsselskap. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...