Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?


  

218 stemmer

  1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

  2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

  3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nord Korea trenger ikke Kina til å ta vare på dem lenger. Om kinesisk etteretning har fått tak i falske plantegninger av rakettramper hjelper det dem ikke særlig mye. Enda vanskligerere er det å holde kontroll over de rakett-trailerne som stadig flytter på seg.

 

Ikke uten grunn at kineserne øver som bare det på å stanse rakettangrep fra NK for tiden.

De fleste land med utviklede rakettprogram bruker siloer, mobile ramper, ubåter, fly osv til å kunne lever atomvåpen.

 

Jeg vil påstå at det beste valget for Nord-Korea er å spre siloer rundt i landet og at disse vil være bortimot umulige å finne. Jeg vil anta at Nord-Korea allerede er klar over dette og muligens også har gjort dette.

 

Å skyte ut fra mobile ramper er ikke like enkelt, iallefall ikke med primitive initerkontinentale ballistiske missiler. Det vil ta en del ekstra utvikling. Jada, vi har sett noen av rakettene på mobile platformer. Det er en fordel å ha disse i tillegg til siloer.

 

Jeg har hørt, ja.. At Nord-Korea ønsker ubåter som kan levere atomvåpen. Om de er i nærheten av en slik teknologi tviler jeg på, men isåfall vil de enkelt kunne treffe hele USA.

Lenke til kommentar

Tenk litt, litt logisk over dette.

 

NK har atombomber. Så derfor får NK SK. Men om NK bruker de atombombene på SK, så finnes det ikke noe SK. Heller ikke NK. De ødelegger alt. Kim kommer ut av bunkeren og han vil være konge over ruinene.

Ærlig talt. Tenker du ikke over hva du sier? Hvorfor i huleste skulle Nord-Korea ønske å bombe Sør-Korea? Er du i det hele tatt klar over HVA du sier? Nord-Korea og Sør-Korea er et broderfolk. Drømmen til Nord-Korea er et forent Korea.

 

Det er USA som er årsaken til at Nord-Korea har utviklet atomvåpen, det er ikke Sør-Korea som er årsaken eller målet. Det er ikke Sør-Korea de trenger atomvåpen for å forsvare seg mot. Nord-Korea har da like lite interesse av å bruke atomvåpen mot Sør-Korea som Norge har av å bombe Stockholm til grus.

Lenke til kommentar

De fleste land med utviklede rakettprogram bruker siloer, mobile ramper, ubåter, fly osv til å kunne lever atomvåpen.

Jeg vil påstå at det beste valget for Nord-Korea er å spre siloer rundt i landet og at disse vil være bortimot umulige å finne. Jeg vil anta at Nord-Korea allerede er klar over dette og muligens også har gjort dette.

 

Å skyte ut fra mobile ramper er ikke like enkelt, iallefall ikke med primitive initerkontinentale ballistiske missiler. Det vil ta en del ekstra utvikling. Jada, vi har sett noen av rakettene på mobile platformer. Det er en fordel å ha disse i tillegg til siloer.

 

Jeg har hørt, ja.. At Nord-Korea ønsker ubåter som kan levere atomvåpen. Om de er i nærheten av en slik teknologi tviler jeg på, men isåfall vil de enkelt kunne treffe hele USA.

Å spre rakketarsenalet utover mange forskjellige plattformer er nok sikrere enn å satse alt på en type.

Lenke til kommentar

Det er USA som er årsaken til at Nord-Korea har utviklet atomvåpen, det er ikke Sør-Korea som er årsaken eller målet. Det er ikke Sør-Korea de trenger atomvåpen for å forsvare seg mot. Nord-Korea har da like lite interesse av å bruke atomvåpen mot Sør-Korea som Norge har av å bombe Stockholm til grus.

Nå har ikke Sverige vært i krig med Norge i 60 år. Dessuten er ikke Sverige styrt av en diktator i samme klasse som Stalin og Mao.
Lenke til kommentar

Dette regimet bruker ikke penger på noe annet enn militæret i det hele tatt... :roll:

Ser du dine egne videoer? Tenkte jeg skulle gi et forsøk på den der. Som han sier rundt 2:48 inn i videoen "The guides were always watching us. Making sure we would only film what they wanted us to see".

 

Lengre inn når man kommer inn til ski-resorten så ser man jo hvor innøvd og falskt alt er "Thanks to the love of our Marshal Kim-Jong Un" hele tiden fra alle sammen.

Og så ser du hvor tomt alt er. De eneste som er der er de som er satt inn for å lage innslaget.

Lenke til kommentar

"der hæren fortsatt bruker antikke Soviet våpen og de mangler ca alt"

 

Afghanistan klarte seg bra mot både Sovjet og USA......

Se på topografikart, etnisitetskart og kart over rundtliggende land. Det sier seg at Afghanistan er et mareritt å føre krig i. Men det verste med Afghanistan er å holde kontroll. Det er det som er største problemet. Og de hater både NATO og Soviet, og hverandre. Så "lokal" president funker ikke, fordi største deler av landet liker ikke han og folkegruppen hans uansett. Nord-Korea er en helt annen situasjon.

 

Ellers Soviet var ikke akkurat kjent for å være så organiserte og flinke i krig, og Afghanerne fikk våpen fra amerikanerne. Tipper de har bedre våpen i Afghanistan enn i NK, fordi de får penger til å kjøpe av blant annet Saudi og våpen flyter rimelig fritt i Midtøsten.

Lenke til kommentar

 

Tenk litt, litt logisk over dette.

 

NK har atombomber. Så derfor får NK SK. Men om NK bruker de atombombene på SK, så finnes det ikke noe SK. Heller ikke NK. De ødelegger alt. Kim kommer ut av bunkeren og han vil være konge over ruinene.

Ærlig talt. Tenker du ikke over hva du sier? Hvorfor i huleste skulle Nord-Korea ønske å bombe Sør-Korea? Er du i det hele tatt klar over HVA du sier? Nord-Korea og Sør-Korea er et broderfolk. Drømmen til Nord-Korea er et forent Korea.

 

Det er USA som er årsaken til at Nord-Korea har utviklet atomvåpen, det er ikke Sør-Korea som er årsaken eller målet. Det er ikke Sør-Korea de trenger atomvåpen for å forsvare seg mot. Nord-Korea har da like lite interesse av å bruke atomvåpen mot Sør-Korea som Norge har av å bombe Stockholm til grus.

 

Det er jo akkurat det jeg og sier. Hvorfor i huleste skulle NK bombe SK. Vi er enige. Så NK kan ikke true andre for å få SK, fordi det gir ikke mening å bombe SK. Og de kan ikke ta SK. Selv om ingen andre hadde gjort noe så hadde den Sør-Koreanske hæren ødelagt den nord-koreanske så hardt at det ikke hadde vært morsomt engang. Det virkelig er ikke en konkurranse engang. 2x befolkning + 1000000000 ganger bedre våpen.

Lenke til kommentar

 

Dette regimet bruker ikke penger på noe annet enn militæret i det hele tatt... :roll:

Ser du dine egne videoer? Tenkte jeg skulle gi et forsøk på den der. Som han sier rundt 2:48 inn i videoen "The guides were always watching us. Making sure we would only film what they wanted us to see".

 

Lengre inn når man kommer inn til ski-resorten så ser man jo hvor innøvd og falskt alt er "Thanks to the love of our Marshal Kim-Jong Un" hele tiden fra alle sammen.

Og så ser du hvor tomt alt er. De eneste som er der er de som er satt inn for å lage innslaget.

 

Morsomste er slik som når de skulle bygge et veldig stort fint hotell. De klarte aldri å bli ferdig :p Det bare står der, ubrukt. Imens bygger Sør-Korea høye bygninger for emirater i Midtøsten. 

 

Det er og helt elendig å bygge store prosjekter, når folket ditt ikke har mat engang. Åpenbart tror After Dark det er bra at Kim bygger eget skiresort for seg selv. Istedenfor å bruke alt på militæret. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...