Gå til innhold

Er Nord-Korea egentlig en trussel? Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?


  

218 stemmer

  1. 1. Utgjør Nord-Korea en trussel mot omverden?

  2. 2. Kan verden leve med et Nord-Korea med atomvåpen?

  3. 3. Er det riktig å sanksjonere mot Nord-Korea?



Anbefalte innlegg

Jo, du insisterer på det gjennom alt du poster utenom de 3 punktene dine - du forsøker gjennom videoer og innlegg å til en viss grad forherlige NK og skape et bilde om at det rett og slett ikke er så ille der som resten av omverden mener. Hvorfor? Regner med du har sett satelittbildene fra de massive konsentrasjons/arbeidsleirene, og sett intervjuene med barn født i fangenskap som blir tvunget til å falskt angi familiemedlemmer og sende dem i døden?

 

Jeg har svart på alle de tre punktene mine gjentatte ganger. Noe som fortsatt er uklart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jo, du insisterer på det gjennom alt du poster utenom de 3 punktene dine - du forsøker gjennom videoer og innlegg å til en viss grad forherlige NK og skape et bilde om at det rett og slett ikke er så ille der som resten av omverden mener. Hvorfor? Regner med du har sett satelittbildene fra de massive konsentrasjons/arbeidsleirene, og sett intervjuene med barn født i fangenskap som blir tvunget til å falskt angi familiemedlemmer og sende dem i døden?

Jeg har svart på alle de tre punktene mine gjentatte ganger. Noe som fortsatt er uklart?

Så du står fortsatt på at fangene lyver? Eller har det endret seg?

Lenke til kommentar

Så du står fortsatt på at fangene lyver? Eller har det endret seg?

 

Hva skal ha endret seg? Hittil har du ikke klart å komme med et eneste seriøst innlegg og ikke bevist noe som helst. Du har brukt tullenavn mens brukernavnet mitt var Pentagram og forøkt å flytte diskusjonen over i tråden om Trumps presidentskap. I denne tråden har du ikke bidratt med noe som helst eller motbevist noe som helst!

 

Jeg har tidligere linket til at en rømt fange fra Nor-Korea endret forklaringen sin og løy første gang. Du kan si at jeg bedriver propaganda, men da kan jeg si tilbake at du bedriver propaganda. Du har ikke bevist noe som helst!

Lenke til kommentar

 

 

Det er du som kommer med påstander om at ting er ok I Nord-Korea når det er allmenn-kunnskap det som har hendt i Nord-Korea i mange år. Da må du backe de opp. Det er du som har bevis-byrden. Og å bare poste videoer og be alle se de er ikke godt nok, det er ikke slik et diskusjonsforum fungerer. Jeg kan linke deg til timesvis med video som forklare hvor ille Nord-Korea er. Hvem vinner diskusjonen da? Nei her må man bruke skrift og fakta også.

 

 

Lenke til kommentar

 

Jo. Men de fleste land har ikke konsentrasjons- og arbeidsleire for politiske motstandere og deres familier, hvor barn arver foreldres synder og straff.

 

Gjør dette regimet til en trussel mot omverden?

 

Ja. Hvis de kan gjøre det mot egne folk, er de troende til å ville gjøre det med andre.

Lenke til kommentar

 

Jeg har tidligere linket til at en rømt fange fra Nor-Korea endret forklaringen sin og løy første gang. Du kan si at jeg bedriver propaganda, men da kan jeg si tilbake at du bedriver propaganda. Du har ikke bevist noe som helst!

 

Han endret ubetydelige detaljer, det mobeviser ikke den helhetlige historien.

Lenke til kommentar

 

Det er du som kommer med påstander om at ting er ok I Nord-Korea når det er allmenn-kunnskap det som har hendt i Nord-Korea i mange år. Da må du backe de opp. Det er du som har bevis-byrden. Og å bare poste videoer og be alle se de er ikke godt nok, det er ikke slik et diskusjonsforum fungerer. Jeg kan linke deg til timesvis med video som forklare hvor ille Nord-Korea er. Hvem vinner diskusjonen da? Nei her må man bruke skrift og fakta også.

 

 

Hvilke beviser og/eller påstander er det du vil ha?

Lenke til kommentar

 

Ja. Hvis de kan gjøre det mot egne folk, er de troende til å ville gjøre det med andre.

 

 

 

Nei, det er de ikke. Å terrorisere deler av befolkningen er en ting. Å angripe andre land er en annen ting. Når det gjelder det sistnevnte vet regimet utmerket godt at de ville blitt knust! Det er mye du kan si om Kim Jong-un og hans regime, men de er ikke direkte dumme.

Lenke til kommentar

 

 

Han endret ubetydelige detaljer, det mobeviser ikke den helhetlige historien.

 

Han løy første gang og hans troverdighet som vitne er ødelagt.

 

Tullball. 

Om jeg forteller deg at jeg kjørte fra Oslo til Stockholm i går, og holdt fartsgrensene hele veien - mens jeg egentlig lå i snitt 10km/t over fartsgrensen - så gjør ikke det det mindre troverdig at jeg faktisk kjørte fra Oslo til Stockholm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så du står fortsatt på at fangene lyver? Eller har det endret seg?

Hva skal ha endret seg? Hittil har du ikke klart å komme med et eneste seriøst innlegg og ikke bevist noe som helst. Du har brukt tullenavn mens brukernavnet mitt var Pentagram og forøkt å flytte diskusjonen over i tråden om Trumps presidentskap. I denne tråden har du ikke bidratt med noe som helst eller motbevist noe som helst!

 

Jeg har tidligere linket til at en rømt fange fra Nor-Korea endret forklaringen sin og løy første gang. Du kan si at jeg bedriver propaganda, men da kan jeg si tilbake at du bedriver propaganda. Du har ikke bevist noe som helst!

Bevist? Jeg spurte om du, slik du har sagt i denne tråden, fortsatt tror fangeleirene er oppspinn? Den gang stolte du på uttalelsene til Kim.

 

Videre: Du viste meg denne fangen som "løy". Det viste seg at noen av datoene hans var feil. Ingen benektet at han hadde væet torturert. Det glemte du den gangen. Men post gjerne :)

Endret av Mammakamelen
Lenke til kommentar

Nord-Korea slik du neppe har sett det

 

Her får du se en annen side av Nord-Korea enn de offisielle bildene pleier å vise frem.

 

Bildene viser nordkoreanere som spiller fotball, lager mat og har piknik ved stranden.

 

post-131018-0-88400300-1504787108_thumb.jpg

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/nord-korea-soer-korea/nord-korea-slik-du-neppe-har-sett-det/a/23322332/

 

For et grusomt land å leve i...

Lenke til kommentar

 

Tullball. 

 

 

Om jeg forteller deg at jeg kjørte fra Oslo til Stockholm i går, og holdt fartsgrensene hele veien - mens jeg egentlig lå i snitt 10km/t over fartsgrensen - så gjør ikke det det mindre troverdig at jeg faktisk kjørte fra Oslo til Stockholm.

 

 

Men i det eksempelet har du uansett løyet. En løgn er en løgn.

Lenke til kommentar

 

Bevist? Jeg spurte om du, slik du har sagt i denne tråden, fortsatt tror fangeleirene er oppspinn? Den gang stolte du på uttalelsene til Kim.

 

Videre: Du viste meg denne fangen som "løy". Det viste seg at noen av datoene hans var feil. Ingen benektet at han hadde væet torturert. Det glemte du den gangen. Men post gjerne :)

 

 

Hvor har jeg sagt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...