Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama sov over hos en annen. Utroskap?


Anbefalte innlegg

Det er utroskap å gjøre noe med andre som man ikke kan gjøre dersom partneren er til stede. Hvordan du håndterer dette er opp til deg, men det er tydelig at det plager deg og det er forståelig. Jeg vil vel ikke si at det er normalt å gjøre som hun gjorde, i hvert fall ikke uten å avklare på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne har jeg gjort flere ganger før, med opptatte damer... For meg var det den gang egentlig en bonus om de hadde type, da ble det mindre stress etterpå. Offisielt så lå de bare over hos meg som kompis, de sa som oftest at de hadde eget rom eller i alle fall egen seng, det var selvsagt bare pisspreik. Jeg hadde det gøy, de hadde det gøy, og typene deres fikk aldri vite noe...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, så er utroskap en rekke med mindre gode valg over tid som leder til selve utroskapet. 

 

Gjorde hun noe som teknisk sett er utroskap? Egentlig ikke, og det er veldig lett (for henne) å feie det under med setninger som "bare møte en kompis, ikke farlig"  men vi kan alle være enig om at hun tok et valg. Eller faktisk flere valg den kvelden:

Valg 1: Møte på tomannshånd med en mann.

Valg 2: Dra ut på byn og drikke seg sørpe.

Valg 3: Ikke dra hjem i fornuftighetens tid.

Valg 4: Sove hjemme hos han.

Valg 5: Sove i samme seng med han.

 

Ingen av disse tingene hun gjorde er teknisk sett utroskap. Men hun kunne absolutt tatt andre valg når som helst på kvelden, som f.eks call it a night tidligere før hun drakk seg full med manne kompisen. Hun kunne også valgt å sove på en sofa.

Kanskje det finnes et sjette valg hun tok, som var å ikke kline med kompisen.

 

Når man er over 18 og er ansvarlig for sine egne valg i livet, må man også være bevisst på om valgene man tar er smarte, eller mindre gode og hvilken signaler dette gir og påvirker et forhold og det emosjonelle. Valgene man tar forteller hvem man er. Trådstarter får kanskje aldri vite sannheten om den kvelden, men han vet mer om hvem han er sammen med basert på hennes valg i livet.

 

Det er egentlig synd at TS er i en situasjon der det er vanskelig å stole på hverandre pga av det hun valgte å gjøre. Det er absolutt ikke noe som bidrar å bygge et eksklusivt langtidsforhold, men hennes respons til denne kvelden og hvordan hun ser, ev ikke ser, at det er det motsatte av å skape et godt forhold burde si noe mer... Du får lytte med alle sansene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Denne har jeg gjort flere ganger før, med opptatte damer... For meg var det den gang egentlig en bonus om de hadde type, da ble det mindre stress etterpå. Offisielt så lå de bare over hos meg som kompis, de sa som oftest at de hadde eget rom eller i alle fall egen seng, det var selvsagt bare pisspreik. Jeg hadde det gøy, de hadde det gøy, og typene deres fikk aldri vite noe...

Det tror jeg på. Bare de siste fire årene har fem jenter prøvd seg, og alle har hatt typer. Helt sjukt hvor mange villige jenter det er. Jeg har bare hatt en hyggelig tone, ut av det blå hopper i fanget mitt eller skal tafse meg i skrittet.

 

Anonymous poster hash: e02e4...aea

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Langsiktig så er forholdet deres over, sannsynligvis. Det betyr ikke at du ikke kan få noe mer ut av det. Si faktumet tilbake, som er at hun har brutt din tillitt. Vil hun ha den tilbake, så får hun jobbe for den. Kortsiktig vil det si mer gøy på deg, om hun virkelig angrer. Angrer hun ikke, så blir det ikke mer gøy på deg fra hun, og hun har praktisk sett gitt deg et frikort til å finne det et annet sted før forholdet ryker pladask uansett.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

 

Denne har jeg gjort flere ganger før, med opptatte damer... For meg var det den gang egentlig en bonus om de hadde type, da ble det mindre stress etterpå. Offisielt så lå de bare over hos meg som kompis, de sa som oftest at de hadde eget rom eller i alle fall egen seng, det var selvsagt bare pisspreik. Jeg hadde det gøy, de hadde det gøy, og typene deres fikk aldri vite noe...

Det tror jeg på. Bare de siste fire årene har fem jenter prøvd seg, og alle har hatt typer. Helt sjukt hvor mange villige jenter det er. Jeg har bare hatt en hyggelig tone, ut av det blå hopper i fanget mitt eller skal tafse meg i skrittet.

 

Anonymous poster hash: e02e4...aea

 

 

Så dette er ikke uvanlig? All statistikk tilsier jo at utroskap skjer, men jeg har lite direkte erfaring med det selv (både helt personlig og i vennekrets) og vil gjerne ikke tro at dette forekommer.

 

Men opplevde en gang at en jente ville ha meg til sengs samtidig som hun hadde type og jeg hadde dame (virket som det tente henne bare mer). Hun begrunnet det med at vi begge bodde i ulike byer (hun var på besøk) og at ingen ville finne ut av det. Ingenting skjedde selvsagt ettersom jeg har stålkontroll og ikke er typen til å være utro. 

 

Men bortsett fra denne ene episoden har jeg ingen erfaringer med utroskap.

 

Anonymous poster hash: 26f38...26b

Lenke til kommentar

 

 

Denne har jeg gjort flere ganger før, med opptatte damer... For meg var det den gang egentlig en bonus om de hadde type, da ble det mindre stress etterpå. Offisielt så lå de bare over hos meg som kompis, de sa som oftest at de hadde eget rom eller i alle fall egen seng, det var selvsagt bare pisspreik. Jeg hadde det gøy, de hadde det gøy, og typene deres fikk aldri vite noe...

Det tror jeg på. Bare de siste fire årene har fem jenter prøvd seg, og alle har hatt typer. Helt sjukt hvor mange villige jenter det er. Jeg har bare hatt en hyggelig tone, ut av det blå hopper i fanget mitt eller skal tafse meg i skrittet.

 

Anonymous poster hash: e02e4...aea

 

 

Så dette er ikke uvanlig? All statistikk tilsier jo at utroskap skjer, men jeg har lite direkte erfaring med det selv (både helt personlig og i vennekrets) og vil gjerne ikke tro at dette forekommer.

 

Men opplevde en gang at en jente ville ha meg til sengs samtidig som hun hadde type og jeg hadde dame (virket som det tente henne bare mer). Hun begrunnet det med at vi begge bodde i ulike byer (hun var på besøk) og at ingen ville finne ut av det. Ingenting skjedde selvsagt ettersom jeg har stålkontroll og ikke er typen til å være utro. 

 

Men bortsett fra denne ene episoden har jeg ingen erfaringer med utroskap.

 

Anonymous poster hash: 26f38...26b

 

Dette er absolutt ikke uvanlig. I en epoke av livet mitt var opptatte damer preferansen. Jeg er på ingen måte noen don johan, jeg bare levde det livet og var åpen om det, og da var det helt klart forholdsvis mange damer som fant det attraktivt. Det å være en ærlig og grei kar, som samtidig er til å stole på og holder kjeft, har litt erfaring og ellers er litt frempå... Tror jeg på det meste hadde 4-5 jenter som jeg traff i ny og ne for vennskap og sex, og da var flesteparten av dem i forhold. 

Lenke til kommentar

Jeee!

 

Blir litt satt ut av dere.

Maktbalanse? Tillitsbrudd? Forholdet er over på langsikt, men du kan få mer ut av det?

 

Jeg forstår virkelig ikke problemet, at man sover i samme seng som en venn er helt ok. Hadde du hatt noe problem med det hvis det var ei jente eller hvis fyren var homofil? Spørsmålet er ikke om det er akseptabelt å gjøre noe sånt, fordi det er det, men heller om du stoler på kjæresten din. Hvis du ikke er sikker på om hun var utro eller ikke så kan du like godt slå opp. Enten er hun ikke til å stole på eller så er ikke du moden nok.

 

Personlig hadde jeg stussa litt over det og kanskje ikke vært i kjempe godt humør, men jeg hadde stolt på min kjæreste og lagt det bake meg ganske fort. Altså, hvem har ikke vært på fylla og sovet over hos en venn? Jeg har delt seng med både gutter og jenter uten at vi har hatt sex, det er helt normalt.

 

Ro dere ned folkens.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

klart utroskap tenner folk, det er jo forbudt, spennende og ulovlig.... ingenting som tenner folk mer enn det. 

 

Anonymous poster hash: e805b...645

 

Sier noe der, en bekjent som jeg misliker prøver seg nesten bare utelukkende på damer i forhold, da har han game face on og prøver hardt. Han er veldig utspekulert på den måten, han kan finne på hva som helst om seg selv, det var en kveld der jeg ødela for han da jeg spurte han ang om hans jobb.. 

Ligger vel noe i det at han føler seg vel overlegen når han kan få damer som er i forhold.. vite at han er "bedre" enn disse typene i forholdene da de velger han..

generelt rimlig triste greier..

 

 

 

Anonymous poster hash: 5b7c2...0d0

Lenke til kommentar

Ville vært interessant å høre hva damen til TS tenker om det der i grunn. Angret hun på det hun gjorde? Var det derfor hun fortalte det? I så fall tyder det jo på at hun visste hun gjorde noe feil. Og det er ikke akkurat positivt at hun tar slike valg, full eller ei, når hun vet det vil såre typen. Eller spurte TS "Hvordan kom du deg hjem i natt da?", og hun svarte "sov over hos en klassekamerat. Kubbet der siden det var lettere og billigere. Ingenting skjedde, vi bare sov". Mener faktisk at hun virker mer troverdig i sistnevnte "scenario". Hun var fult klar over hva hun gjorde og mener hun ikke gjorde noe galt. Førstnevnte derimot... 

 

Uavhengig av dette, har det seg slik at TS ikke er komfortabel med at damen sover over hos kompiser, i samme seng. Så, som jeg skrev i første innlegg, må TS gi klar og tydelig beskjed om at det ikke skal skje igjen, og skjer det, er det slutt. Damen kan lett akseptere dette eller avslutte forholdet fordi "han ikke stoler på hun". 

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår virkelig ikke problemet, at man sover i samme seng som en venn er helt ok.

 

"venn" 

 

lol. Du er jammen ikke vrien å lure. 

 

 

Hvis du ikke kan stole på den du er sammen med så er det ikke noe vits i å være sammen med den personen. Du kan ikke bare tro at dama ikke vil være utro, du må vite det.

 

Det handler ikke om å være lettlurt eller naiv. Det er kanskje vanskelig å forstå, men det er nå sånn det er.

Lenke til kommentar

Dette er absolutt ikke uvanlig. I en epoke av livet mitt var opptatte damer preferansen. Jeg er på ingen måte noen don johan, jeg bare levde det livet og var åpen om det, og da var det helt klart forholdsvis mange damer som fant det attraktivt. Det å være en ærlig og grei kar, som samtidig er til å stole på og holder kjeft, har litt erfaring og ellers er litt frempå... Tror jeg på det meste hadde 4-5 jenter som jeg traff i ny og ne for vennskap og sex, og da var flesteparten av dem i forhold. 

 

 

 

Skremmende, men ikke overraskende, dessverre. Det verste her synes jeg er at det virker å skje med overlegg. Altså ikke et engangstilfelle i et svakt øyeblikk, men over tid.

 

Hvor gamle var disse? Helt normale jenter? I så fall - hvordan kan man egentlig stole på jenter når man vet slikt?

 

Stoler DU på din nåværende partner om du har en i lys av slik informasjon?

 

Hvis du ikke kan stole på den du er sammen med så er det ikke noe vits i å være sammen med den personen. Du kan ikke bare tro at dama ikke vil være utro, du må vite det.

 

Det handler ikke om å være lettlurt eller naiv. Det er kanskje vanskelig å forstå, men det er nå sånn det er.

 

 

Vel, hvordan kan man VITE? Utgangspunktet i et forhold burde være tillit, men så skjer det gjerne ting underveis som gjør at den tilliten blir satt under tvil. Som denne episoden her. 

 

For min del hadde det vært vesentlig bedre om det var en gammel venn som jeg visste helt sikkert bare var en venn. Her er det en klassekamerat som TS ikke kjenner. Og alkohol er involvert. Ikke bra.

 

Synes dette var veldig godt oppsummert. Er man i et forhold så skal man ikke i utgangspunktet sette seg i en posisjon hvor man KAN bli fristet. 

 

 

Slik jeg ser det, så er utroskap en rekke med mindre gode valg over tid som leder til selve utroskapet. 

 

Gjorde hun noe som teknisk sett er utroskap? Egentlig ikke, og det er veldig lett (for henne) å feie det under med setninger som "bare møte en kompis, ikke farlig"  men vi kan alle være enig om at hun tok et valg. Eller faktisk flere valg den kvelden:

Valg 1: Møte på tomannshånd med en mann.

Valg 2: Dra ut på byn og drikke seg sørpe.

Valg 3: Ikke dra hjem i fornuftighetens tid.

Valg 4: Sove hjemme hos han.

Valg 5: Sove i samme seng med han.

 

Slik jeg ser det, så er utroskap en rekke med mindre gode valg over tid som leder til selve utroskapet. 

 

Gjorde hun noe som teknisk sett er utroskap? Egentlig ikke, og det er veldig lett (for henne) å feie det under med setninger som "bare møte en kompis, ikke farlig"  men vi kan alle være enig om at hun tok et valg. Eller faktisk flere valg den kvelden:

Valg 1: Møte på tomannshånd med en mann.

Valg 2: Dra ut på byn og drikke seg sørpe.

Valg 3: Ikke dra hjem i fornuftighetens tid.

Valg 4: Sove hjemme hos han.

Valg 5: Sove i samme seng med han.

 
Lenke til kommentar

 

Dette er absolutt ikke uvanlig. I en epoke av livet mitt var opptatte damer preferansen. Jeg er på ingen måte noen don johan, jeg bare levde det livet og var åpen om det, og da var det helt klart forholdsvis mange damer som fant det attraktivt. Det å være en ærlig og grei kar, som samtidig er til å stole på og holder kjeft, har litt erfaring og ellers er litt frempå... Tror jeg på det meste hadde 4-5 jenter som jeg traff i ny og ne for vennskap og sex, og da var flesteparten av dem i forhold. 

 

 

 

Skremmende, men ikke overraskende, dessverre. Det verste her synes jeg er at det virker å skje med overlegg. Altså ikke et engangstilfelle i et svakt øyeblikk, men over tid.

 

Hvor gamle var disse? Helt normale jenter? I så fall - hvordan kan man egentlig stole på jenter når man vet slikt?

 

Stoler DU på din nåværende partner om du har en i lys av slik informasjon?

 

 

 

Dette var helt normale jenter ja, hovedsaklig fra tidlig 20-årene til midten av 30-årene. Min erfaring er at jentene er verre enn gutta. Jentene er langt mer utspekulerte og nøye, de sørger for å ikke kunne bli arrestert på noe og har alltid en god troverdig historie. Det er nesten imponerende hvor lett mange lyver.

 

Selv velger jeg å stole på min samboer. Hun er langt oftere ute med venner og kolleger enn jeg er, det er ofte alkohol med i bildet og ellers tilrettelagte omstendigheter, men jeg velger som sagt å ha full tillit. Jeg VET at jeg ikke kan gjøre noe til eller fra med å være mistenksom, det går kun utover meg selv. Nei, jeg oppfordrer samboeren min til å dra ut med venner og kolleger, oppfordrer henne til å ha det gøy, med eller uten meg, og velger å stole på at hun tar de rette avgjørelsene. For meg er dette også en forutsetning for å gidde å være i noe forhold, jeg gidder ikke være mistenksom og jeg gidder ikke ha no dame som er mistenksom. Snart skal vi på tur hver for oss, hun skal på jentetur til syden og jeg skal være med på Eurorally 2017. Jeg kommer ikke til å bekymre meg for hva hun foretar seg, og om hun er bekymret vet hun i alle fall bedre enn å fortelle meg det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...