Gå til innhold

KOMMENTAR: Ta dere sammen, Google!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Den er jo ganske enkel å finne i Norge, problemet er prisen. Alt for dyr sammenlignet med konkurrentene, jeg fikk min billig på finn og er absolutt fornøyd med telefonen men hadde ikke betalt nærmere 10k for den.

Lenke til kommentar

Det kommer jo som et direkte resultat av at Google har slitt veldig med å få denne telefonen i salg, selv i USA så har folk måtte vente fryktelig lenge på leveringer osv.. Hadde telefonen blitt offisielt lansert her i landet så hadde jo prisnivået vært et helt annet. Alt som er nå er jo "gråimport" og da blir jo prisen deretter når forhandler må bruke offisielle kanaler for å få tak i telefonene.

Lenke til kommentar

Kult at HTC blir framstilt som en garasjeprodusent som knapt har solgt mobiler i større antall tidligere.

 

Hvor gammel er forfatteren av dette vaset, 11 ?

Kanskje de burde begynne å faktisk lage gode telefoner med ikke idiotiske design valg og gale priser. Du kan da ikke si at de har hatt noen suksess mobil etter M8. I dag så virker det som HTC har null peiling på hva de driver med.

Endret av samobil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Er 9500,- vanlig pris eller er det blodpris pga den er vanskelig å få tak i?

 

Det er blodpris siden den ikke er offisielt i Norge, så de butikkene som har den har importert selv.

Lenke til kommentar

Er 9500,- vanlig pris eller er det blodpris pga den er vanskelig å få tak i?

 

De nettbutikkene som selger Pixel har jo importert de selv fra enten Tyskland,UK eller US så de må jo selvsagt legge på litt av den grunn, men ellers er prisen ganske nær den Google ville satt hvis de lanserte den i Norge tror jeg
Lenke til kommentar

Her "down under" har den ikke vert spesielt vanskelig å få tak i. Sjekket google play store og alle modeller med alle farger og disk størrelser ser ut til å være på lager. Prisen derimot er alt for høy. Pixel XL med 128GB lagring koster $AUD 1419.  Hvis jeg vil selge den brukt så får jeg igjen mindre enn halvparten AUD $610. Gjør jeg det samme med en iphone 7+ så taper jeg rundt 40% på å selge den brukt. (mobilemonster.com.au)

Lenke til kommentar

Kult at HTC blir framstilt som en garasjeprodusent som knapt har solgt mobiler i større antall tidligere.

 

Hvor gammel er forfatteren av dette vaset, 11 ?

 

Gratulerer med artikkelens første personangrep! Ingen som vil følge opp? Nei? Ingen?

 

Men på den mer alvorlige siden: å påstå at HTC ikke driver produksjon i like stor skala som FoxConn er ikke akkurat oppsiktsvekkende. At selskapet selv heller ikke akkurat har hatt strålende resultater de siste årene kan man heller ikke fornekte. Hva som ligger bak leveringsproblemene vet nok bare HTC og Google selv, men at (relativt) mye større, trygge aktører som allerede produserer enorme opplag for andre produsenter kanskje kunne avhjulpet situasjonen er det ikke spesielt fjernt å tenke seg.

 

PS: Jeg er 21 år. Så vet du det til neste gang du lurer.

 

Med vennlig hilsen,

Torstein

  • Liker 1
Lenke til kommentar

'denne telefonen får du ikke tak i'

Et par cm under artikkelen vises den som på lager hos 3 av 4 nettbutikker som fører den.

 

For min egen del er det prisen som gjør telefonen uspiselig.

 

Hei!

 

Joda, telefonen selges noen steder. Opprinnelig i artikkelen stod det en setning om at de enhetene du kunne få tak i kun hadde minste mengde lagringsplass og var gråimportert fra Storbritannia med dertil lader og spesifikasjoner. Ooooog dertil pris.

 

Hadde den faktisk vært "tilgjengelig" hadde den vært konkurransedyktig priset og – ikke minst – faktisk lansert her til lands.

 

– Torstein

Lenke til kommentar

 

Kult at HTC blir framstilt som en garasjeprodusent som knapt har solgt mobiler i større antall tidligere.

 

Hvor gammel er forfatteren av dette vaset, 11 ?

Gratulerer med artikkelens første personangrep! Ingen som vil følge opp? Nei? Ingen?

 

Men på den mer alvorlige siden: å påstå at HTC ikke driver produksjon i like stor skala som FoxConn er ikke akkurat oppsiktsvekkende. At selskapet selv heller ikke akkurat har hatt strålende resultater de siste årene kan man heller ikke fornekte. Hva som ligger bak leveringsproblemene vet nok bare HTC og Google selv, men at (relativt) mye større, trygge aktører som allerede produserer enorme opplag for andre produsenter kanskje kunne avhjulpet situasjonen er det ikke spesielt fjernt å tenke seg.

 

PS: Jeg er 21 år. Så vet du det til neste gang du lurer.

 

Med vennlig hilsen,

Torstein

Google må vel være det selskapet som er minst interessert i å tjene penger i denne sektoren. Er ikke akkurat det første produktet som ikke selges offisielt i Norge, faktisk så gjelder det flertallet av det de lager av hardware.

 

Og HTC har da fint klart å produsere i store antall tidligere, men er vel ikke produksjonen som er det egentlig problemet her, for som du selv skriver så har de brukt flere produsenter både på mobiler og nettbrett gjennom flere år, uten at det har resultert i at markedet har blitt teppebombet med Nexus og Chromebook produkter.

 

https://www.statista.com/statistics/208911/htc-smartphone-sales-since-2007/

Lenke til kommentar

Foxconn f.eks kan skalere opp produksjonen sin og sette et par tusen arbeidere på å lage en telefon med timers varsel. Det kan ikke HTC gjøre. Så det er et reelt poeng. HTC vil selvsagt kunne lage nok telefoner, hvis de har planlagt for det. De har derimot mindre å gå på om slagstallene langt overstiger antatte salgstall.

 

Det at de ikke har tenkt å selge i Norge er en ting, de har klart gått etter større markeder og bryr seg ikke om de mindre. Det at folk i USA må vente på telefonen sin derimot er ikke noe positivt. OnePlus lagde jo et system der de gjorde det mer eksklusivt og sånn, men for Google så mangler det bare telefoner som skulle vært der. Det er åpenbart et problem. Det trenger ikke være HTC sin feil, da de sikker leverer det Google har bedt dem om, men igjen så har en produsent som Foxconn mer fleksibilitet til å tilby ekstratjeneste for kundene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...