Gå til innhold

Guds kjærlighet


per777

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men at Moses fikk steintavler av gud på fjellet er helt greit.

 

Denne guddommelige uttalelsen gir oss den vitenskapelige forklaring på at ikke noe menneske på jorden på noe tidspunkt  har sett Gud. Mennesket er ikke av samme beskaffenhet eller natur som Gud. Det er for svakt til å kunne overleve en direkte kontakt med Gud, som er i besittelse av en grenseløs, umålelig mengde av dynamisk energi.

Lenke til kommentar

Jeg tror på Gud Fader, den allmektige,
himmelens og jordens skaper.

Jeg tror på Jesus Kristus, Guds enbårne sønn, vår Herre,
som ble unnfanget ved Den hellige ånd,
født av jomfru Maria,
pint under Pontius Pilatus,
korsfestet, død og begravet,
fór ned til dødsriket,
stod opp fra de døde tredje dag,
fór opp til himmelen,
sitter ved Guds, den allmektige Faders høyre hånd,
skal derfra komme igjen for å dømme levende og døde.

Jeg tror på Den hellige ånd,
en hellig, allmenn kirke,
de helliges samfunn,
syndenes forlatelse,
legemets oppstandelse
og det evige liv.
Amen.

Lenke til kommentar

 

Men at Moses fikk steintavler av gud på fjellet er helt greit.

 

Denne guddommelige uttalelsen gir oss den vitenskapelige forklaring på at ikke noe menneske på jorden på noe tidspunkt  har sett Gud. Mennesket er ikke av samme beskaffenhet eller natur som Gud. Det er for svakt til å kunne overleve en direkte kontakt med Gud, som er i besittelse av en grenseløs, umålelig mengde av dynamisk energi.

 

Hvor er den vitenskaplige forklaringen? jeg ser ingen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Men at Moses fikk steintavler av gud på fjellet er helt greit.

 

Denne guddommelige uttalelsen gir oss den vitenskapelige forklaring på at ikke noe menneske på jorden på noe tidspunkt  har sett Gud. Mennesket er ikke av samme beskaffenhet eller natur som Gud. Det er for svakt til å kunne overleve en direkte kontakt med Gud, som er i besittelse av en grenseløs, umålelig mengde av dynamisk energi.

 

Hvor er den vitenskaplige forklaringen? jeg ser ingen.

 

 

Hva tror du Gud er. Tror du at han bare er et menneske, slik en i fortiden trodde om de mystiske guder som det ble laget statuer av. Vi skrøpelige mennesker kan ikke tåle å se på en atombombeeksplosjon på nært hold uten å bli blindet. Kunne da menneskene tåle å se på ham som har skapt solen, som jo er en lysende gasskule hvor det stadig foregår atomeksplosjoner som sender strømmer av kjernepartikler ut i verdensrommet.

Lenke til kommentar

Hva tror du Gud er. Tror du at han bare er et menneske, slik en i fortiden trodde om de mystiske guder som det ble laget statuer av. Vi skrøpelige mennesker kan ikke tåle å se på en atombombeeksplosjon på nært hold uten å bli blindet. Kunne da menneskene tåle å se på ham som har skapt solen, som jo er en lysende gasskule hvor det stadig foregår atomeksplosjoner som sender strømmer av kjernepartikler ut i verdensrommet.

Det var en dårlig analogi for selv om gud skapte sola så må man kunne se han uten å brenne opp på lik linje med at det var fult mulig å snakke med medlemmer av manhatten prosjektet under 2. verdenkrig.

Du hadde blitt ganske krispy om du sto for nærme da det smalt mens skaperen av bomben kunne du fint møte ansikt til ansikt.

Dessuten er vel gud allmektig eller har jeg missforstått noe her?

Endret av perpyro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men Jehova sende sin sønn Jesus ned på jorden og forkynne om kristendommen.

... og jehova gud somlet med å be menneskene skrive det ned, så det ble bare rør, løgn og overdrivelse i lite troverdige bøker samlet i en bok som flere og flere ikke lenger tror på, ja i enkelte land har denne somlingen kostet så mye at kristendommen er på vei til å bli det kristendom egentlig er, en myte... 

Lenke til kommentar

 

 

18 ingen har noen gang sett Gud

 

Men mange har jo sett Jesus

Moses møtte ham "ansikt til ansikt". 

 

 

Jehova Gud sa til Moses : Du kan ikke se mitt åsyn, for intet ( ingen ) menneske kan se meg og leve. ( 2.Mos 33: 18-33 )

 

Exodus 33:11  So the LORD spoke to Moses face to face, as a man speaks to his friend. 

 

Hadde Moses blitt blind? Var det midt på natta? Befalte gud Moses å holde øynene lukket? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men Jehova sende sin sønn Jesus ned på jorden og forkynne om kristendommen.

 

Hvorfor skriver du alltid Jehova Gud?, holder det ikke med bare Gud?.

Eller er det en anerkjennelse på at det finnes andre guder siden du skriver din guds navn?.

 

 

Satan er også en gud  ( verdens gud ) Jakob 4:4

 

Jehovas navn er et fast tårn, til det løper den rettferdige og bli berget. ( ordsp 18:10 )

Lenke til kommentar

Har du noen skriftsteder som bekrefter dette?

2. Mos 33:11,22,23 : Herren ( Jehova ) talte til Moses åsyn til åsyn, liksom en mann taler med sin neste og når min herlighet går forbi, da vil jeg la deg stå i fjellkløften og jeg vil dekke med min hånd over deg til jeg er gått forbi, så vil jeg ta min hånd bort, da kan du se meg bakfra, men mitt åsyn kan ingen se.

 

5.Mos 4: 15-16: Ta eder nå vel i vare, så sant I har eders liv kjært for I så ingen skikkelse den dag Herren ( Jehova ) talte til eder på Horeb midt ut av ilden at I ikke forsynder eder med å gjøre eder noe utskåret bilde , noe slags avgudsbilde.

Lenke til kommentar

 

Har du noen skriftsteder som bekrefter dette?

2. Mos 33:11,22,23 : Herren ( Jehova ) talte til Moses åsyn til åsyn, liksom en mann taler med sin neste og når min herlighet går forbi, da vil jeg la deg stå i fjellkløften og jeg vil dekke med min hånd over deg til jeg er gått forbi, så vil jeg ta min hånd bort, da kan du se meg bakfra, men mitt åsyn kan ingen se.

 

5.Mos 4: 15-16: Ta eder nå vel i vare, så sant I har eders liv kjært for I så ingen skikkelse den dag Herren ( Jehova ) talte til eder på Horeb midt ut av ilden at I ikke forsynder eder med å gjøre eder noe utskåret bilde , noe slags avgudsbilde.

 

Jeg trekker meg fra denne diskusjon, setter deg på "ignore" og sender en rapport til moderator. Du er ikke et ærlig menneske og det er bortkastet tid å forholde seg til slike som deg.

 

Du tar første setning i 2. mosebok 33:11  "Og Herren talte til Moses åsyn til åsyn, likesom en mann taler med sin næste." og hopper over resten av vers 11:  "Så vendte han tilbake til leiren, men hans tjener Josva, Nuns sønn, en ung mann, vek ikke fra teltet".

 

I stedet fjerner du punktum "." i første setning og later som om innholdet i 2. mosebok 33:22 "og når min herlighet går forbi, da vil jeg la deg stå i fjellkløften og jeg vil dekke med min hånd over deg til jeg er gått forbi, så vil jeg ta min hånd bort, da kan du se meg bakfra, men mitt åsyn kan ingen se." er en del av første setning i vers 11.

 

Det er å forfalske teksten!

Endret av CiaroScuro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...