Gå til innhold

Guds kjærlighet


per777

Anbefalte innlegg

Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss,

at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden

for at vi skulle leve ved ham.

 

10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud,

men at han har elsket oss

og sendt sin Sønn til soning for våre synder. (1.Joh. 4) ... For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. (Joh. 3) ... Men Gud viser sin kjærlighet til oss ved at Kristus døde for oss mens vi ennå var syndere. (Rom. 5)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor måtte noen dø? var det ikke bare å glemme hele greia med arvesynden.

Høres ut som gud var en sånn regelrytter at han ikke kunne endre sine egne regler.

Universets skaper kunne ikke endre sine egne regler slik at hans enbårne sønn måtte dø ved å bli spikret fast på et kors for å henge der til han døde en lang og pinfull død.

Da er du en regelrytter uten sidestykke samtidig som du ikke er allmektig.

Lenke til kommentar

Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss,

at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden

for at vi skulle leve ved ham.

 

10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud,

men at han har elsket oss

og sendt sin Sønn til soning for våre synder. (1.Joh. 4) ... For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. (Joh. 3) ... Men Gud viser sin kjærlighet til oss ved at Kristus døde for oss mens vi ennå var syndere. (Rom. 5)

Var dette det beste denne guden klarte å finne på? Nok et mord ì et forsøk på å "løse" sine egne fuckups? 

 

Jeg er ikke imponert... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss,

at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden

for at vi skulle leve ved ham.

 

10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud,

men at han har elsket oss

og sendt sin Sønn til soning for våre synder. (1.Joh. 4) ... For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. (Joh. 3) ... Men Gud viser sin kjærlighet til oss ved at Kristus døde for oss mens vi ennå var syndere. (Rom. 5)

 

Gud sendte sin enbårne Sønn....

 

Hva er navnet på Gud ?  Bibelen Guds ord kaller Satan denne verdens gud. ( 2. kor 4:4 )

Lenke til kommentar

 

Og ved dette ble Guds kjærlighet åpenbart blant oss,

at Gud sendte sin enbårne Sønn til verden

for at vi skulle leve ved ham.

 

10 Ja, dette er kjærligheten, ikke at vi har elsket Gud,

men at han har elsket oss

og sendt sin Sønn til soning for våre synder. (1.Joh. 4) ... For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. (Joh. 3) ... Men Gud viser sin kjærlighet til oss ved at Kristus døde for oss mens vi ennå var syndere. (Rom. 5)

Gud sendte sin enbårne Sønn....

 

Hva er navnet på Gud ? Bibelen Guds ord kaller Satan denne verdens gud. ( 2. kor 4:4 )

Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd er eit vesen og samtidig 3 personar. ... I begynnelsen var Ordet.

Ordet var hos Gud,

og Ordet var Gud.

 

2 Han var i begynnelsen hos Gud.

 

3 Alt er blitt til ved ham,

uten ham er ikke noe blitt til.

 

Det som ble til

4 i ham, var liv,

og livet var menneskenes lys.

 

5 Lyset skinner i mørket,

og mørket har ikke overvunnet det.

 

6 Et menneske sto fram, utsendt av Gud. Navnet hans var Johannes. 7 Han kom for å vitne. Han skulle vitne om lyset, så alle skulle komme til tro ved ham. 8 Selv var han ikke lyset, men han skulle vitne om lyset.

 

9 Det sanne lys,

som lyser for hvert menneske,

kom nå til verden.

 

10 Han var i verden,

og verden er blitt til ved ham,

men verden kjente ham ikke.

 

11 Han kom til sitt eget,

og hans egne tok ikke imot ham.

 

12 Men alle som tok imot ham,

dem ga han rett til å bli Guds barn,

de som tror på hans navn.

 

13 De er ikke født av kjøtt og blod,

ikke av menneskers vilje

og ikke av manns vilje,

men av Gud.

 

14 Og Ordet ble menneske

og tok bolig iblant oss,

og vi så hans herlighet,

en herlighet som den enbårne Sønn

har fra sin Far,

full av nåde og sannhet.

 

15 Johannes vitner om ham og roper ut: «Det var om ham jeg sa: Han som kommer etter meg, er kommet før meg, for han var til før meg.»

 

16 Av hans fylde har vi alle fått,

nåde over nåde.

 

17 For loven ble gitt ved Moses,

nåden og sannheten kom ved Jesus Kristus.

 

18 Ingen har noen gang sett Gud,

men den enbårne, som er Gud,

og som er i Fars favn,

han har vist oss hvem han er. (Joh. 1) ... I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden.

2 Jorden var øde og tom, mørke lå over dypet, og Guds ånd svevde over vannet. 3 Da sa Gud: «Det skal bli lys!» Og det ble lys. (1.Mos. 1) ... Gud sa: «La oss lage mennesker i vårt bilde, så de ligner oss! De skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden.» 27 Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, som mann og kvinne skapte han dem. (1.Mos. 1) ... Han var i Guds skikkelse

og så det ikke som et rov

å være Gud lik,

 

7 men ga avkall på sitt eget,

tok på seg tjenerskikkelse

og ble mennesker lik.

 

Da han sto fram som menneske,

 

8 fornedret han seg selv

og ble lydig til døden, ja, døden på korset.

 

9 Derfor har også Gud

opphøyd ham til det høyeste

og gitt ham navnet over alle navn.

 

10 I Jesu navn skal derfor

hvert kne bøye seg,

i himmelen, på jorden og under jorden,

 

11 og hver tunge skal bekjenne

at Jesus Kristus er Herre,

til Gud Faders ære! (Fil. 2) ... Tomas sier til ham: «Herre, vi vet ikke hvor du går. Hvordan kan vi da vite veien?» 6 Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg. 7 Har dere kjent meg, skal dere også kjenne min Far. Fra nå av kjenner dere ham og har sett ham.»

8 Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» 9 Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: ‘Vis oss Far’? 10 Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. 11 Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. (Joh. 14) ... Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Jeg har fått all makt i himmelen og på jorden. 19 Gå derfor og gjør alle folkeslag til disipler: Døp dem til Faderens og Sønnens og Den hellige ånds navn. (Matt. 28) ... For denne verdens gud har blindet de vantros sinn, så de ikke ser lyset som stråler fram fra evangeliet om Kristi herlighet, han som er Guds bilde. (2.Kor. 4) ... Men jeg sier dere sannheten: Det er det beste for dere at jeg går bort. For dersom jeg ikke går bort, kommer ikke Talsmannen til dere. Men går jeg bort, kan jeg sende ham til dere. 8 Og når han kommer, skal han gå i rette med verden og vise den hva synd er, hva rettferdighet er, og hva dom er: 9 Synden er at de ikke tror på meg. 10 Rettferdigheten er at jeg går til Far, og dere ser meg ikke lenger. 11 Dommen er at denne verdens fyrste er dømt.

12 Ennå har jeg mye å si dere, men dere kan ikke bære det nå. 13 Men når sannhetens Ånd kommer, skal han veilede dere til hele sannheten. For han skal ikke tale ut fra seg selv, men si det han hører, og gjøre kjent for dere det som skal komme. 14 Han skal herliggjøre meg, for han skal ta av det som er mitt, og forkynne det for dere. 15 Alt det som min Far har, er mitt. Derfor sa jeg at han skal ta av det som er mitt, og forkynne det for dere. (Joh. 16)

Endret av hjortesvin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

18 ingen har noen gang sett Gud

 

Men mange har jo sett Jesus

Gud Fader

 

 

På den tredje dagen han lå døden i graven, reiste hans udødelig Fader, Jehova Gud, ham opp fra døden, ikke som en menneskelig Sønn, men som en mektig, udødelig, åndelig Sønn, med all makt i himmel og på jord nest etter den høyeste Gud selv.

Lenke til kommentar

 

 

18 ingen har noen gang sett Gud

 

Men mange har jo sett Jesus

Gud Fader

På den tredje dagen han lå døden i graven, reiste hans udødelig Fader, Jehova Gud, ham opp fra døden, ikke som en menneskelig Sønn, men som en mektig, udødelig, åndelig Sønn, med all makt i himmel og på jord nest etter den høyeste Gud selv.

Vi ble begravet med ham da vi ble døpt med denne dåpen til døden. Og som Kristus ble reist opp fra de døde ved sin Fars herlighet, skal også vi vandre i et nytt liv. 5 Har vi vokst sammen med Kristus i en død som er lik hans, skal vi være ett med ham i en oppstandelse som er lik hans. 6 Vi vet at vårt gamle menneske ble korsfestet med ham, for at den kroppen som er underlagt synden, skulle tilintetgjøres og vi ikke lenger skulle være slaver under synden. 7 For den som er død, er befridd fra synden. 8 Er vi døde med Kristus, tror vi at vi også skal leve med ham. 9 Vi vet jo at når Kristus er oppreist fra de døde, så dør han ikke mer; døden har ikke lenger makt over ham. 10 For døden han døde, den døde han for synden, én gang for alle, men livet han lever, det lever han for Gud. 11 På samme måte skal dere regne dere som døde for synden, men som levende for Gud i Kristus Jesus. (Rom. 6) ... Men vi vet at ikke noe menneske blir rettferdig for Gud ved gjerninger som loven krever, bare ved troen på Jesus Kristus. Derfor satte også vi vår lit til Kristus Jesus, så vi skulle bli kjent rettferdige ved troen på Kristus og ikke ved lovgjerninger. For ikke noe menneske blir rettferdig ved lovgjerninger. (Gal. 2) ... Da Jesus levde som menneske, bar han fram bønner og nødrop, med høye skrik og tårer, til ham som kunne frelse ham fra døden, og han ble bønnhørt fordi han var gudfryktig. (Heb. 5) ... Ingen annen er steget opp til himmelen enn han som er steget ned fra himmelen: Menneskesønnen, som er i himmelen. (Joh. 3) ... Og dette er vitnesbyrdet: Gud har gitt oss evig liv, og dette liv er i hans Sønn. 12 Den som har Sønnen, har livet, men den som ikke har Guds Sønn, har ikke livet. (1.Joh. 5) ?
Lenke til kommentar

Da Jesus levde som menneske, bar han fram bønner og nødrop, med høye skrik og tårer, til ham ( Jehova ) som kunne frelse ham fra døden og han ble bønnhørt fordi han var gudfryktig.

 

Det var ikke Guds hensikt at Jesus skulle bli ydmykt for evig ved å være et kjødelig menneske for evig, for da Jesus hadde ofret sitt fullkomme menneskeliv, reiste Jehova den allmektige ham opp opp igjen til udødelig himmelsk liv som en herlig åndskapning. Han opphøyde ham over alle engler og alle andre deler av Guds universelle organisasjon, til å bli den høyeste nest etter ham selv, den høyeste Gud.

Lenke til kommentar

Da Jesus levde som menneske, bar han fram bønner og nødrop, med høye skrik og tårer, til ham ( Jehova ) som kunne frelse ham fra døden og han ble bønnhørt fordi han var gudfryktig.

 

Det var ikke Guds hensikt at Jesus skulle bli ydmykt for evig ved å være et kjødelig menneske for evig, for da Jesus hadde ofret sitt fullkomme menneskeliv, reiste Jehova den allmektige ham opp opp igjen til udødelig himmelsk liv som en herlig åndskapning. Han opphøyde ham over alle engler og alle andre deler av Guds universelle organisasjon, til å bli den høyeste nest etter ham selv, den høyeste Gud.

Men nå er jo Kristus stått opp fra de døde, som førstegrøden av dem som er sovnet inn. 21 Fordi døden kom ved et menneske, er også de dødes oppstandelse kommet ved et menneske. 22 For slik alle dør på grunn av Adam, skal alle få liv ved Kristus. 23 Men hver i sin tur: Kristus er førstegrøden. Deretter, ved hans gjenkomst, følger de som hører Kristus til. 24 Så kommer slutten, når han overgir sin kongsmakt til Gud, sin Far, etter at han har tilintetgjort alle makter, myndigheter og krefter. 25 For han skal være konge helt til Gud har lagt alle fiender under hans føtter. 26 Den siste fienden som blir tilintetgjort, er døden. 27 For alt la han under hans føtter. Når det står alt, er det klart at Gud er unntatt. Det er jo Gud som legger alt under ham. 28 Men når alt er underlagt ham, skal også Sønnen selv underordne seg Gud, som har lagt alt under ham, og Gud skal være alt i alle. (1.Kor. 15) ... Og det finnes himmelske kropper og jordiske kropper; de himmelske har én glans, de jordiske en annen. 41 Én glans har solen, en annen har månen og en annen igjen har stjernene. Ja, én stjerne skiller seg fra en annen i glans.

42 Slik er det også med de dødes oppstandelse. Det blir sådd i forgjengelighet, det står opp i uforgjengelighet. 43 Det blir sådd i vanære, det står opp i herlig glans. Det blir sådd i svakhet, det står opp i kraft. 44 Det blir sådd en kropp som hadde sjel, det står opp en åndelig kropp.

Om det finnes en kropp med sjel, finnes det også en åndelig kropp. For slik står det skrevet: 45 Det første mennesket, Adam, ble en levende sjel. Den siste Adam ble en ånd som gir liv. 46 Det åndelige var altså ikke det første, men det sjelelige. Deretter kom det åndelige. 47 Det første mennesket var fra jorden og skapt av jord, det andre mennesket er fra himmelen. 48 Slik det første jordiske mennesket var, slik er også de andre jordiske. Og slik den himmelske er, slik skal også de himmelske være. 49 På samme måte som vi har båret det jordiske menneskets bilde, skal vi også bære den himmelskes bilde. 50 Men det sier jeg, søsken: Kjøtt og blod kan ikke arve Guds rike, og det forgjengelige skal ikke arve uforgjengelighet.

51 Se, jeg sier dere en hemmelighet: Vi skal ikke alle sovne inn, men vi skal alle forvandles, 52 brått, på et øyeblikk, ved det siste basunstøt. For basunen skal lyde, de døde skal stå opp i uforgjengelighet, og vi skal bli forvandlet. 53 For det forgjengelige må bli kledd i uforgjengelighet, og det dødelige må bli kledd i udødelighet. 54 Og når dette forgjengelige er kledd i uforgjengelighet og dette dødelige er kledd i udødelighet, da oppfylles det som står skrevet:

Døden er oppslukt, seieren vunnet.

 

55 Død, hvor er din brodd?

Død, hvor er din seier?

56 Dødens brodd er synden, og syndens kraft er loven. 57 Men Gud være takk som gir oss seier ved vår Herre Jesus Kristus! (1.Kor. 15) ?

Lenke til kommentar

I Joh 4: 24 får vi denne opplysningen om ham: Gud er ånd og de som tilber ham, bør tilbe i ånd og sannhet. Jehova er ånd og derfor er han og vil alltid være, usynlig for menneskeøyne. Han sa til Moses: Du kan ikke se mitt åsyn for intet (ingen ) menneske kan se meg og leve. ( 2.Mos 33:20 )

Lenke til kommentar

I Joh 4: 24 får vi denne opplysningen om ham: Gud er ånd og de som tilber ham, bør tilbe i ånd og sannhet. Jehova er ånd og derfor er han og vil alltid være, usynlig for menneskeøyne. Han sa til Moses: Du kan ikke se mitt åsyn for intet (ingen ) menneske kan se meg og leve. ( 2.Mos 33:20 )

For Guds ansikt, han som gir alle ting liv, og for Kristus Jesus, han som vitnet og bar fram den gode bekjennelsen for Pontius Pilatus, pålegger jeg deg: 14 Ta vare på oppdraget og hold det rent, så du ikke kan anklages for noe, helt til vår Herre Jesus Kristus kommer. 15 Det skal han la oss oppleve når tiden er inne,

han, den salige og eneste hersker,

kongenes konge og herrenes herre,

 

16 den eneste som er udødelig,

som bor i et lys dit ingen kan komme,

han som intet menneske har sett

og ingen kan se.

Ham tilhører ære og evig makt! Amen. (1.Tim. 6) ... Jesus sier til henne: «Tro meg, kvinne, den time kommer da det verken er på dette fjellet eller i Jerusalem dere skal tilbe Far. 22 Dere tilber det dere ikke kjenner, men vi tilber det vi kjenner, for frelsen kommer fra jødene. 23 Men den time kommer, ja, den er nå, da de sanne tilbedere skal tilbe Far i ånd og sannhet. For slike tilbedere vil Far ha. 24 Gud er ånd, og den som tilber ham, må tilbe i ånd og sannhet.» 25 «Jeg vet at Messias kommer», sier kvinnen – Messias er det samme som Kristus – «og når han kommer, skal han fortelle oss alt.» 26 Jesus sier til henne: «Det er jeg, jeg som snakker med deg.» (Joh. 4) ... Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. (Joh. 14) ... Han er den usynlige Guds bilde,

den førstefødte før alt det skapte.

 

16 For i ham er alt blitt skapt,

i himmelen og på jorden,

det synlige og det usynlige,

troner og herskere,

makter og åndskrefter –

alt er skapt ved ham og til ham.

 

17 Han er før alt,

og i ham blir alt holdt sammen.

 

18 Han er hodet for kroppen, som er kirken.

Han er opphavet,

den førstefødte fra de døde,

så han i ett og alt kan være den fremste.

 

19 For i ham ville Gud la hele sin fylde ta bolig,

 

20 og ved ham ville Gud forsone alt med seg selv,

det som er på jorden, og det som er i himmelen,

da han skapte fred ved hans blod på korset.

21 Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke med de onde gjerningene deres. 22 Men nå har han forsonet dere med seg, da Kristus led døden i sin kropp av kjøtt og blod. Hellige, uten feil og uangripelige ville han føre dere fram for seg. 23 Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og stødige, uten å la dere rive bort fra håpet som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det. (Kol. 1) ... Far, timen er kommet. Herliggjør din Sønn, så Sønnen kan herliggjøre deg. 2 For du har gitt ham makt over alle mennesker, for at han skal gi evig liv til alle som du har gitt ham. 3 Og dette er det evige liv, at de kjenner deg, den eneste sanne Gud, og ham du har sendt, Jesus Kristus. 4 Jeg herliggjorde deg på jorden da jeg fullførte den gjerning du ga meg å gjøre. 5 Far, gi meg nå din herlighet, den herligheten som jeg hadde hos deg før verden ble til.

6 Jeg har åpenbart ditt navn for de mennesker du ga meg fra verden. De var dine, og du ga meg dem, og de har holdt fast på ditt ord. 7 Nå vet de at alt som du har gitt meg, er fra deg. 8 For jeg har gitt dem de ord du ga meg, og de har tatt imot dem. Nå vet de i sannhet at jeg er gått ut fra deg, og de har trodd at du har sendt meg.

9 Jeg ber for dem. Jeg ber ikke for verden, men for dem som du har gitt meg, for de er dine. 10 Alt mitt er ditt, og det som er ditt, er mitt, og jeg er blitt herliggjort gjennom dem. 11 Jeg blir ikke lenger i verden, men de er i verden, og jeg går til deg. Hellige Far, bevar dem i ditt navn, det navnet du har gitt meg, så de kan være ett, slik som vi er ett. 12 Da jeg var hos dem, bevarte jeg dem i ditt navn, det navnet du har gitt meg. Jeg passet på dem, og ingen av dem gikk fortapt unntatt fortapelsens sønn, så Skriften skulle bli oppfylt. 13 Nå kommer jeg til deg. Men dette sier jeg mens jeg ennå er i verden, for at de kan eie min glede i fullt mål. 14 Jeg har gitt dem ditt ord. Men verden har lagt dem for hat, for de er ikke av verden, slik heller ikke jeg er av verden. 15 Jeg ber ikke om at du skal ta dem ut av verden, men at du skal bevare dem fra det onde. 16 De er ikke av verden, slik jeg ikke er av verden. 17 Hellige dem i sannheten, ditt ord er sannhet. 18 Som du har sendt meg til verden, har jeg sendt dem til verden. 19 Jeg helliger meg for dem, så også de skal helliges i sannheten.

20 Jeg ber ikke bare for dem, men også for dem som gjennom deres ord kommer til tro på meg. 21 Må de alle være ett, slik du, Far, er i meg og jeg i deg. Slik skal også de være i oss, for at verden skal tro at du har sendt meg. 22 Den herligheten du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, slik vi er ett: 23 jeg i dem og du i meg, så de helt og fullt kan være ett. Da skal verden skjønne at du har sendt meg, og at du elsker dem slik du har elsket meg. 24 Far, du har gitt meg dem, og jeg vil at de skal være der jeg er, så de får se min herlighet, den du har gitt meg fordi du elsket meg før verdens grunnvoll ble lagt. 25 Rettferdige Far, verden kjenner deg ikke. Men jeg kjenner deg, og disse vet nå at du har sendt meg. 26 Jeg har gjort ditt navn kjent for dem og skal fortsatt gjøre det, for at den kjærlighet du har hatt til meg, kan være i dem og jeg selv kan være i dem.» (Joh. 17) ?

Lenke til kommentar

[...]

Var dette det beste denne guden klarte å finne på? Nok et mord ì et forsøk på å "løse" sine egne fuckups? 

 

Jeg er ikke imponert...

 

Det som er imponerende er at du er så imot religion at du er mer interresert i religion enn de fleste religiøse. Du snakker antagelig mer om religion enn paven.

 

Hvis religion er så ille hvorfor holder du på med det verste som finnes i religion?

Lenke til kommentar

til hjortesvin

 

25 Rettferdige Far, verden kjenner deg ikke. Men jeg kjenner deg og disse vet nå at du har sendt meg. 26 Jeg har gjort ditt navn ( Jehova ) kjent for dem og skal fortsatt gjøre det for at den kjærlighet du har harr til meg, kan være i dem og jeg selv kan være i dem.

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

til hjortesvin

 

25 Rettferdige Far, verden kjenner deg ikke. Men jeg kjenner deg og disse vet nå at du har sendt meg. 26 Jeg har gjort ditt navn ( Jehova ) kjent for dem og skal fortsatt gjøre det for at den kjærlighet du har harr til meg, kan være i dem og jeg selv kan være i dem.

Det var en mann som het Nikodemus. Han var fariseer og en av jødenes rådsherrer. 2 Han kom til Jesus om natten og sa: «Rabbi, vi vet at du er en lærer som er kommet fra Gud. For ingen kan gjøre de tegnene du gjør, uten at Gud er med ham.» 3 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» 4 «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i mors liv igjen og bli født for andre gang?» 5 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike. 6 Det som er født av kjøtt, er kjøtt, men det som er født av Ånden, er ånd. 7 Undre deg ikke over at jeg sa til deg: ‘Dere må bli født på ny.’ 8 Vinden blåser dit den vil, du hører den suser, men du vet ikke hvor den kommer fra, og hvor den farer hen. Slik er det med hver den som er født av Ånden.» 9 «Hvordan kan dette skje?» spurte Nikodemus. 10 Jesus svarte: «Du er en lærer for Israel og vet ikke det? 11 Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Vi taler om det vi vet og vitner om det vi har sett, men dere tar ikke imot vårt vitneutsagn. 12 Hvis dere ikke tror når jeg taler til dere om det jordiske, hvordan kan dere da tro når jeg taler om det himmelske? 13 Ingen annen er steget opp til himmelen enn han som er steget ned fra himmelen: Menneskesønnen, *som er i himmelen•. 14 Og slik Moses løftet opp slangen i ørkenen, slik må Menneskesønnen bli løftet opp, 15 for at hver den som tror på ham, skal ha evig liv. 16 For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. 19 Og dette er dommen: Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset fordi deres gjerninger var onde. 20 For den som gjør det onde, hater lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. 21 Men den som følger sannheten, kommer til lyset, så det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.» (Joh. 3) ?
Lenke til kommentar

 

til hjortesvin

 

25 Rettferdige Far, verden kjenner deg ikke. Men jeg kjenner deg og disse vet nå at du har sendt meg. 26 Jeg har gjort ditt navn ( Jehova ) kjent for dem og skal fortsatt gjøre det for at den kjærlighet du har harr til meg, kan være i dem og jeg selv kan være i dem.

Det var en mann som het Nikodemus. Han var fariseer og en av jødenes rådsherrer. 2 Han kom til Jesus om natten og sa: «Rabbi, vi vet at du er en lærer som er kommet fra Gud. For ingen kan gjøre de tegnene du gjør, uten at Gud er med ham.» 3 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» 4 «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i mors liv igjen og bli født for andre gang?» 5 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike. 6 Det som er født av kjøtt, er kjøtt, men det som er født av Ånden, er ånd. 7 Undre deg ikke over at jeg sa til deg: ‘Dere må bli født på ny.’ 8 Vinden blåser dit den vil, du hører den suser, men du vet ikke hvor den kommer fra, og hvor den farer hen. Slik er det med hver den som er født av Ånden.» 9 «Hvordan kan dette skje?» spurte Nikodemus. 10 Jesus svarte: «Du er en lærer for Israel og vet ikke det? 11 Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Vi taler om det vi vet og vitner om det vi har sett, men dere tar ikke imot vårt vitneutsagn. 12 Hvis dere ikke tror når jeg taler til dere om det jordiske, hvordan kan dere da tro når jeg taler om det himmelske? 13 Ingen annen er steget opp til himmelen enn han som er steget ned fra himmelen: Menneskesønnen, *som er i himmelen•. 14 Og slik Moses løftet opp slangen i ørkenen, slik må Menneskesønnen bli løftet opp, 15 for at hver den som tror på ham, skal ha evig liv. 16 For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. 19 Og dette er dommen: Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset fordi deres gjerninger var onde. 20 For den som gjør det onde, hater lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. 21 Men den som følger sannheten, kommer til lyset, så det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.» (Joh. 3)

 

 

Du kan se og lese at Jesus er ikke Gud men Guds sønn

 

Joh 17: 3 : ( Jesus sa i bønn til sin Far)  Dette er det evige liv at de kjenner deg, den eneste  sanne Gud og ham du har utsendt, Jesus Kristus.

Lenke til kommentar

 

 

til hjortesvin

 

25 Rettferdige Far, verden kjenner deg ikke. Men jeg kjenner deg og disse vet nå at du har sendt meg. 26 Jeg har gjort ditt navn ( Jehova ) kjent for dem og skal fortsatt gjøre det for at den kjærlighet du har harr til meg, kan være i dem og jeg selv kan være i dem.

Det var en mann som het Nikodemus. Han var fariseer og en av jødenes rådsherrer. 2 Han kom til Jesus om natten og sa: «Rabbi, vi vet at du er en lærer som er kommet fra Gud. For ingen kan gjøre de tegnene du gjør, uten at Gud er med ham.» 3 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.» 4 «Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i mors liv igjen og bli født for andre gang?» 5 Jesus svarte: «Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Den som ikke blir født av vann og Ånd, kan ikke komme inn i Guds rike. 6 Det som er født av kjøtt, er kjøtt, men det som er født av Ånden, er ånd. 7 Undre deg ikke over at jeg sa til deg: ‘Dere må bli født på ny.’ 8 Vinden blåser dit den vil, du hører den suser, men du vet ikke hvor den kommer fra, og hvor den farer hen. Slik er det med hver den som er født av Ånden.» 9 «Hvordan kan dette skje?» spurte Nikodemus. 10 Jesus svarte: «Du er en lærer for Israel og vet ikke det? 11 Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Vi taler om det vi vet og vitner om det vi har sett, men dere tar ikke imot vårt vitneutsagn. 12 Hvis dere ikke tror når jeg taler til dere om det jordiske, hvordan kan dere da tro når jeg taler om det himmelske? 13 Ingen annen er steget opp til himmelen enn han som er steget ned fra himmelen: Menneskesønnen, *som er i himmelen•. 14 Og slik Moses løftet opp slangen i ørkenen, slik må Menneskesønnen bli løftet opp, 15 for at hver den som tror på ham, skal ha evig liv. 16 For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. 19 Og dette er dommen: Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset fordi deres gjerninger var onde. 20 For den som gjør det onde, hater lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. 21 Men den som følger sannheten, kommer til lyset, så det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.» (Joh. 3)

Du kan se og lese at Jesus er ikke Gud men Guds sønn

 

Joh 17: 3 : ( Jesus sa i bønn til sin Far) Dette er det evige liv at de kjenner deg, den eneste sanne Gud og ham du har utsendt, Jesus Kristus.

1I begynnelsen var Ordet.

Ordet var hos Gud,

og Ordet var Gud.

 

2 Han var i begynnelsen hos Gud.

 

3 Alt er blitt til ved ham,

uten ham er ikke noe blitt til.

 

Det som ble til

4 i ham, var liv,

og livet var menneskenes lys.

 

5 Lyset skinner i mørket,

og mørket har ikke overvunnet det.

 

6 Et menneske sto fram, utsendt av Gud. Navnet hans var Johannes. 7 Han kom for å vitne. Han skulle vitne om lyset, så alle skulle komme til tro ved ham. 8 Selv var han ikke lyset, men han skulle vitne om lyset.

 

9 Det sanne lys,

som lyser for hvert menneske,

kom nå til verden.

 

10 Han var i verden,

og verden er blitt til ved ham,

men verden kjente ham ikke.

 

11 Han kom til sitt eget,

og hans egne tok ikke imot ham.

 

12 Men alle som tok imot ham,

dem ga han rett til å bli Guds barn,

de som tror på hans navn.

 

13 De er ikke født av kjøtt og blod,

ikke av menneskers vilje

og ikke av manns vilje,

men av Gud.

 

14 Og Ordet ble menneske

og tok bolig iblant oss,

og vi så hans herlighet,

en herlighet som den enbårne Sønn

har fra sin Far,

full av nåde og sannhet.

 

15 Johannes vitner om ham og roper ut: «Det var om ham jeg sa: Han som kommer etter meg, er kommet før meg, for han var til før meg.»

 

16 Av hans fylde har vi alle fått,

nåde over nåde.

 

17 For loven ble gitt ved Moses,

nåden og sannheten kom ved Jesus Kristus.

 

18 Ingen har noen gang sett Gud,

men den enbårne, som er Gud,

og som er i Fars favn,

han har vist oss hvem han er. (Joh. 1) ... Han var i Guds skikkelse

og så det ikke som et rov

å være Gud lik,

 

7 men ga avkall på sitt eget,

tok på seg tjenerskikkelse

og ble mennesker lik.

 

Da han sto fram som menneske,

 

8 fornedret han seg selv

og ble lydig til døden, ja, døden på korset.

 

9 Derfor har også Gud

opphøyd ham til det høyeste

og gitt ham navnet over alle navn.

 

10 I Jesu navn skal derfor

hvert kne bøye seg,

i himmelen, på jorden og under jorden,

 

11 og hver tunge skal bekjenne

at Jesus Kristus er Herre,

til Gud Faders ære! (Fil. 2) ... Tomas sier til ham: «Herre, vi vet ikke hvor du går. Hvordan kan vi da vite veien?» 6 Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg. 7 Har dere kjent meg, skal dere også kjenne min Far. Fra nå av kjenner dere ham og har sett ham.»

8 Da sier Filip: «Herre, vis oss Far, det er nok for oss.» 9 Jesus svarer: «Kjenner du meg ikke, Filip, enda jeg har vært hos dere så lenge? Den som har sett meg, har sett Far. Hvordan kan du da si: ‘Vis oss Far’? 10 Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger.11 Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. (Joh. 14) ... Gud sa: «La oss lage mennesker i vårt bilde, så de ligner oss! De skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden.» 27 Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, som mann og kvinne skapte han dem. 28 Gud velsignet dem og sa til dem: «Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere! Dere skal råde over fiskene i havet og over fuglene under himmelen og over alle dyr som det kryr av på jorden.» (1.Mos. 1) ... Den som har Sønnen, har livet, men den som ikke har Guds Sønn, har ikke livet. (1.Joh. 5) ?

Lenke til kommentar

 

[...]

Var dette det beste denne guden klarte å finne på? Nok et mord ì et forsøk på å "løse" sine egne fuckups? 

 

Jeg er ikke imponert...

 

Det som er imponerende er at du er så imot religion at du er mer interresert i religion enn de fleste religiøse. Du snakker antagelig mer om religion enn paven.

 

Hvis religion er så ille hvorfor holder du på med det verste som finnes i religion?

 

Religiøs fordummning må bekjempes. Da må man tilfeldigvis snakke om religion, om ikke for annet enn å vise hvor fordummet man faktisk blir at å tro på religiøst sludder...

 

Og nei, er ikke for disse kamphanene som slår hverandre ihjel med religiøse bibelsalater jeg skriver, de er mest sannsynlig FUBAR allikevel og kommer aldri til å bli frie og tenkende mennesker, det er for de som lurker i trådene, de som kanskje kunne tenkt seg å flørte litt nærmere med religiøst visvas, de trenger å bli advart om at religion IKKE er løsningen på annet enn ignoranse, fordumning og idiotisk grunnløs tro... 

 

Som jeg sa i en annen tråd, jeg er ferdig med kosingen og klappingen, jeg sier heller rett ut det jeg føler om religiøs tro. Også til religiøse jeg treffer F2F.. Sparer ikke dem lenger heller, lar dem få full breddside om hvor ufattelig stupid det er å tro på primitive, grunnløse og ubekreftede påstander. Denne dårskapen må ende snart og til fortere til bedre..

 

Men du mener altså at side opp og side ned med meningsløse bibel salater er bedre enn at noen roper vasku? Jeg har ingen rett til å si i mot troshodene, jeg skal bare la dem gape og ødelegge enda flere mennesker, er det sånn du tenker? Vel, dette er et diskusjons forum der enhver er fri til å si sin mening, så hvis du trodde din lille sarkastiske tale ville bite på meg så kjenner du meg ikke, noe du heller ikke gjør.

 

Men like så fritt som disse kan gape over seg av bibel salater kan jeg kaste litt lys inn i den mørke tunnelen og kanskje jeg klarer å skremme vekk noen som hadde tenkt seg inn i den mørke tunnelen religion faktisk er? Hvem vet...  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...