Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Stygg". Det er et sterkt ord, og sjelden et ord som passer til å beskrive noens utseende. Faktisk kan jeg berolige deg, TS, og fortelle deg at jenter flest ikke legger like mye vekt på ditt utseende som du gjør på jenter. Det viktigste er at du er velstelt og gjør en viss innsats for å se bra ut. Går du rundt med mopedbart, masse uren og tørr hud, gule tenner (+ dårlig ånde), "fettete" eller knusktørt hår, busemenn i nesen og ørehår stående ut ørene, med ørevoks på... Da er det ikke mange jenter som vil finne deg attraktiv. Dette er derimot ting du kan gjøre noe med! Stå opp 10 min tidligere om morgenen og bruk litt tid på å stelle deg.

 

Hårfrisyre er også ganske viktig. Finn ut hvilke hårfrisyrer som passer ditt ansiktsform. Finn noen bilder på nettet av kjekkaser med frisyren du tror vil passe deg og spør din frisør om hennes/hans mening. Har du skjegg er det kanon i disse dager. "menns sminke" sies det...

 

Deretter bør du ha en god klesstil. Det viktigste her er passform. Er du en tynn mann skal du ikke gå i XL hettegenser og "slaskebukse". De aller fleste menn ser bra ut i en dongeribukse, hvit t-skjorte og en svart skinnjakke. Du kan starte med det, men husk: passform er viktigst av alt! Kjøp riktig størrelse. Prøv i butikken, og ikke vær redd for å prøve 10 plagg for å henge alt tilbake.

 

Sist men ikke minst; haken opp, brystet frem og skuldrene litt bak og ned. Kroppsholdningen din er viktig. Søk og les. Trening hjelper veldig på dette (og mye annet, som helsen), så vil anbefale deg styrketrening.

 

Du trenger bare å ha det enkle og grunnleggende på plass, så vil du være attraktiv i mange jenters øyne. Så ikke tro du må se ut som David Beckham eller Stian Blipp(han er vel ganske sexy?).

 

Nå har jeg satt på driteren lenge her. Så avslutter innlegget nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

TS: Du kan sørge for å være bra trent, spise sunt, sove nok, kle deg ok, passe på å klippe deg jevnlig osv... Men utover det så er det bare å 'senke skuldrene', være sosial og ha det gøy. Det er ikke vits å bruke noe energi på noe en ikke får gjort noe med (som ansiktstrekk, høyde, beinbygning, osv).

 

Edit: Ser at jeg endte opp med å skrive mye det samme som G27... Så da kan jeg også som han understreke hvor lite mange jenter faktisk vektlegger utseende. Har flere kompiser som i starten av 20-årene tenkte mye det samme som deg. Men etter å ha vært med endel jenter (ons, forhold, osv) så innså de at det å være 'perfekt' ikke er så viktig. Selvtillit, selvironi og humor er det du kommer langt med her i livet.

Endret av blured
Lenke til kommentar

"Stygg". Det er et sterkt ord, og sjelden et ord som passer til å beskrive noens utseende. Faktisk kan jeg berolige deg, TS, og fortelle deg at jenter flest ikke legger like mye vekt på ditt utseende som du gjør på jenter. Det viktigste er at du er velstelt og gjør en viss innsats for å se bra ut. Går du rundt med mopedbart, masse uren og tørr hud, gule tenner (+ dårlig ånde), "fettete" eller knusktørt hår, busemenn i nesen og ørehår stående ut ørene, med ørevoks på... Da er det ikke mange jenter som vil finne deg attraktiv. Dette er derimot ting du kan gjøre noe med! Stå opp 10 min tidligere om morgenen og bruk litt tid på å stelle deg.

 

Hårfrisyre er også ganske viktig. Finn ut hvilke hårfrisyrer som passer ditt ansiktsform. Finn noen bilder på nettet av kjekkaser med frisyren du tror vil passe deg og spør din frisør om hennes/hans mening. Har du skjegg er det kanon i disse dager. "menns sminke" sies det...

 

Deretter bør du ha en god klesstil. Det viktigste her er passform. Er du en tynn mann skal du ikke gå i XL hettegenser og "slaskebukse". De aller fleste menn ser bra ut i en dongeribukse, hvit t-skjorte og en svart skinnjakke. Du kan starte med det, men husk: passform er viktigst av alt! Kjøp riktig størrelse. Prøv i butikken, og ikke vær redd for å prøve 10 plagg for å henge alt tilbake.

 

Sist men ikke minst; haken opp, brystet frem og skuldrene litt bak og ned. Kroppsholdningen din er viktig. Søk og les. Trening hjelper veldig på dette (og mye annet, som helsen), så vil anbefale deg styrketrening.

 

Du trenger bare å ha det enkle og grunnleggende på plass, så vil du være attraktiv i mange jenters øyne. Så ikke tro du må se ut som David Beckham eller Stian Blipp(han er vel ganske sexy?).

 

Nå har jeg satt på driteren lenge her. Så avslutter innlegget nå.

 

 

Jeg er jente og jeg støtter dette innlegget. Ingen bryr seg hvordan du ser ut ift. det du ikke kan gjøre noe med. Det er alt utenom det som betyr noe for oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utseendet (ikke bare det å være velstelt og gå i rene og pene klær) er viktig for mange, også for dere damer. Mange menn har en topp personlighet, men faller igjennom på utseendet og får derfor "aldri" napp.

 

Men uansett enig i at man bør sørge for å gjøre det beste ut av det utseendet man har, og man kan naturligvis få seg en bra dame uten å være spesielt kjekk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Stygg" er relativt. 
Alle har forskjellige trekk de tiltrekkes og misliker. Du er muligens "stygg" i noens øyne, og kjempefin i noen andres. 

Personlig syns jeg aldri at noen er stygge. Tenker heller at noen er bare litt kjekkere enn andre, i mine øyner.

 

Confidence is key - Av en eller annen grunn virker det ofte (men ikke utelukkende) som at de med best selvtillit fremstår kjekkere enn de som er usikre og desperate etter andre sin godkjennelse. Noe å tenke over.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg føler meg stygg veldig ofte. Jeg er tynn, blek og begynner å bli skallet (kan vel egentlig kalle meg skallet på dette tidspunktet).
Jeg hadde en laaaaang periode hvor jeg følte  meg så stygg at jeg tenkte at det ikke en gang var vits å flirte med noen  damer fordi jeg gadd ikke å bli avslått.

Til slutt så nådde jeg faktisk et punkt hvor jeg ga faen i alt, og bare var meg selv. Helt 100%. Jeg prøvde ikke å framstå som noe jeg ikke var. 

Etter dette har det bare gått oppover. Jeg har en kompis i vennegjengen som (selv om han er stor, og har litt ekstra fett på kroppen) er ganske kjekk. Ser relativt bra ut. Men han skryter hele tiden over små ting som han tror vil imponere andre. Samtidig rakker han ned på andre mannlige venner, spesielt når han  er  rundt damer. Samtidig så er jeg meg selv og oppfører meg skikkelig, er vennlig med alle jeg møter og prater gjerne om mine interesser og viser andre at jeg er interessert i de.

Ja, han har kanskje en større gjeng som kjenner til han (og dette kan virke som han   har en større vennegjeng), men samtidig så har jeg flere folk som faktisk liker meg. 

Dette har ført til at en dame i denne gjengen har tatt initiatived å prate med meg og flirte med meg. Faktisk til det punktet hvor hun unnskylder seg fordi hun føler hun krever min oppmerksomhet litt for mye. Noe som jeg ikke føler er tilfellet i det hele tatt, da jeg liker denne dama. Vi har fått en god tone, og siden hun og jeg jobber ekstremt mye, får vi ikke vår første date  før neste måned.
Hun sier hun ikke prater så mye de andre, men at jeg er "the special one". 

Dette er ikke et innlegg jeg skriver for å vise deg "se hvor heldig jeg er", men heller for å vise deg hvor langt du kommer ved å bare være deg selv. Om jeg skal være så dristig å bruke bruke karakter på henne, så vil jeg si hun er 1-2 ganger bedre en meg. Men det er ikke dette jeg vektlegger mest. Jeg vektlegger karakter, og dette har hun mer en nok av. En helt perfekt match for meg.

Så jeg sier med hele mitt hjerte. VÆR DEG SELV! Jeg var vel kanskje veldig heldig med denne dama, da jeg bor i et tett samfund med ikke så veldig mange mennesker. Men om du bor i ett samfund som f.eks Tr.heim eller noe, oppsøk steder som omfatter dine interesser. Er du interessert i gaming, fotografi, sport etc, oppsøk slike samfunn. Det er her du vil finne din sjelevenn.

Vet ikke om du leser denne tråden mer, men for dere andre som leser tråden for svar, dette er noe å huske på (selv om du kanskje har hørt det tusen ganger før. Men det er en grunn til akkurat det)





PS: Jeg er full, derfor kan det hende mye høres ut som vås. Men jeg mener det jeg skriver.

Endret av Gumpen
Lenke til kommentar

Jeg føler meg stygg veldig ofte. Jeg er tynn, blek og begynner å bli skallet (kan vel egentlig kalle meg skallet på dette tidspunktet).

Jeg hadde en laaaaang periode hvor jeg følte  meg så stygg at jeg tenkte at det ikke en gang var vits å flirte med noen  damer fordi jeg gadd ikke å bli avslått.

 

Til slutt så nådde jeg faktisk et punkt hvor jeg ga faen i alt, og bare var meg selv. Helt 100%. Jeg prøvde ikke å framstå som noe jeg ikke var. 

 

Etter dette har det bare gått oppover. Jeg har en kompis i vennegjengen som (selv om han er stor, og har litt ekstra fett på kroppen) er ganske kjekk. Ser relativt bra ut. Men han skryter hele tiden over små ting som han tror vil imponere andre. Samtidig rakker han ned på andre mannlige venner, spesielt når han  er  rundt venner. Samtidig så er jeg meg selv og oppfører meg skikkelig, er vennlig med alle jeg møter og prater gjerne om mine interesser og viser andre at jeg er interessert i de.

 

Ja, han har kanskje en større gjeng som kjenner til han (og dette kan virke som han   har en større vennegjeng), men samtidig så har jeg flere folk som faktisk liker meg. 

 

Dette har ført til at en dame i denne gjengen har tatt initiatived å prate med meg og flirte med meg. Faktisk til det punktet hvor hun unnskylder seg fordi hun føler hun krever min oppmerksomhet litt for mye. Noe som jeg ikke føler er tilfellet i det hele tatt, da jeg liker denne dama. Vi har fått en god tone, og siden hun og jeg jobber ekstremt mye, får vi ikke vår første date  før neste måned.

Hun sier hun ikke prater så mye de andre, men at jeg er "the special one". 

 

Dette er ikke et innlegg jeg skriver for å vise deg "se hvor heldig jeg er", men heller for å vise deg hvor langt du kommer ved å bare være deg selv. Om jeg skal være så dristig å bruke bruke karakter på henne, så vil jeg si hun er 1-2 ganger bedre en meg. Men det er ikke dette jeg vektlegger mest. Jeg vektlegger karakter, og dette har hun mer en nok av. En helt perfekt match for meg.

 

Så jeg sier med hele mitt hjerte. VÆR DEG SELV! Jeg var vel kanskje veldig heldig med denne dama, da jeg bor i et tett samfund med ikke så veldig mange mennesker. Men om du bor i ett samfund som f.eks Tr.heim eller noe, oppsøk steder som omfatter dine interesser. Er du interessert i gaming, fotografi, sport etc, oppsøk slike samfunn. Det er her du vil finne din sjelevenn.

 

Vet ikke om du leser denne tråden mer, men for dere andre som leser tråden for svar, dette er noe å huske på (selv om du kanskje har hørt det tusen ganger før. Men det er en grunn til akkurat det)

 

 

 

 

 

PS: Jeg er full, derfor kan det hende mye høres ut som vås. Men jeg mener det jeg skriver.

Lenke til kommentar

1) Trening, kjøp deg en sykkel, slank deg noen kg og når du er slank nok, begynner du neste uke, kan du gå ned så mye som 30 kg til november, deretter dediker 5 mnd til styrketrening sånn at du får noob gains, heter det vel, men ikke minst bedre og sterkere helse.
Hvis du kommer så langt er allerede 90% av jobben gjort, så har du 5-6 uker igjen til sommeren sånn at siste finpuss blir lagt. Men det er ikke bare utseendet som gjelder, sånn som f. eks. sykling, selv om du kanskje ikke har tenkt noe særlig om det før, blir det fort vanedannende og selve hobbyen, er på sitt beste kunst, men det er kun opp til deg og hvor mye du legger i den. Men vær ekstra påpasselig i trafikken, velge de minst trafikkerte veiene osv.

 

2) få deg en ordentlig hårklipp, vis ett bilde til frisøren og drøft med han/hun om det vil passe deg

 

3) når du føler deg vel med egen kropp, er det på tide med en ny garderobe. Nå aner jeg ikke hvilke personlighetstrekk du har, så dette blir veldig subjektivt, men det skal ikke mye til; en lysere dongeri, grå genser med svart skinnjakke eller helt hvit t-skjorte, som sitter løst, er over snittet bra, mer enn godt nok altså. Bare å bruke instagram for alt det er verdt. 

 

andre ting som hjelper på utseendet:

 

- få litt farge på kroppen. ikke helt ideelt når man bor her, ikke tenk på solarium, men hvis det er bra vær, benytt anledningen

- barbering, det er sikkert noe du kan få profesjonell hjelp på utenfor internett, da det er veldig individuelt hva som funker.

- gå til tannlegen, spør hva som må til for å få bedre tenner, noe som forresten ikke bare vil hjelpe deg kosmetisk, få på regulering hvis nødvendig

- dra til hudlegen, test og sjekk hvilke hudkremer som funker for deg

- hvis du er uheldig og har en vorte på nasen eller noe lignende, få det fjernet hos en spesialist

- hvis du har kvisearr eller andre typer arr, sjekk opp klinikker som tilbyr laserbehandling og bruk penger på det, hvis du føler det er verdt det

- hvis du har en fettklump i panna, som jeg har, dra til en spesialist og få den fjernet, har hørt at det er lett å gjøre

- enten om du har masse rynker eller ganske få, så er det kun 3 ting som funker: sunt kosthold & trening, solkrem og botox. Man trenger ikke mye botox for å se bedre ut, og det blir stadig mer normalt. Sett bort fra ekstremtilfellene er det ingen som vet at du har brukt det. Man ser ikke bare yngre ut i dagene og ukene etterpå injeksjonen, men det gjør også at man utvikler færre rynker i fremtiden, selv om man ikke tar mer doser siden musklene blir mer avslappet. 

- har ikke gjort så mye research men finn de rette hårproduktene/dusjsåpene, men hvis du har tynnere hår eller hårtap har jeg ikke så mye å komme med, man har legemidler som holder det i sjakk, eller hårtransplasjon (som koster veldig mye...) man får bare krysse fingrene og satse på at det kommer opp en kur om ikke så altfor lenge.

 

 

Alt dette er strengt tatt ikke nødvendig, men det er omtrent slik listen ser ut for de som virkelig bruker tid på å se bra ut, også glemte jeg selvfølgelig godlukt oppi alt dette, men ja, det er enkelt å fikse det også. 
Hvordan du ser ut fra naturens side kan du ikke gjøre noe med uansett, så man må rett og slett bare akseptere det og gjøre deg til den beste versjonen av deg selv, eller gå ned i kjelleren og forbli der... 

 

dette er som sagt basic shit, men vanskelig å huske på, så derfor har jeg skrevet det ned, og prøver å ta én ting om gangen. Men det er etter min mening den rette veien å gå. Ting som bol, solarium, naseoperasjoner, sminke, forme øyenbryna osv...  det er sånt som usikre metro-gutter gjør og er ikke veien man tar.  For da går man bort fra det naturlige og da vil folk kikke enda rarere på deg, enn hva de ville gjort om de traff på kiwi bob. 

 

Jeg har selv brukt altfor mye tid og energi på å finne ut om jeg ser bra nok fra naturens side eller ikke, har sammenlignet meg selv med andre, også videre... og for å være helt ærlig kommer jeg ikke langt med det. Jeg har egentlig bare to valg: det éne er at jeg tror/innser at jeg aldri vil se ut som Zac Efron, og at all energi/trening kun er bortkastet fordi jeg er stygg uansett. Det er en utrolig destruktiv tankegang som ikke fører deg noen steder, og vil bare gjøre deg enda mer miserabel. 

 

Det andre valget jeg har, og strengt tatt det eneste, er å akseptere seg selv, slutte å sammenligne seg selv med andre, gi det ett helhjerta forsøk og om du ikke blir alle jenters hjerteknuser, vil det i hvertfall løfte deg opp minst 2 hakk, fra der du var tidligere. Også er det egentlig kun opp til DEG SELV om du vil gjøre noe med din egen situasjon, tørre å ta sjansen på det som potensielt kan bli en fantastisk tid for deg fremover, eller i verste fall, blir den mer middelmådig, men uansett BEDRE enn å være miserabel, gå rundt i senere tid og være bitter hele tiden, angre på hva som kunne vært og la fortiden være ett vondt minne.

 

Og ja; a lion doesn't concern himself with the opinion of a sheep. Vær din egen konge. Ikke sammenlign deg selv med noen bortsett fra; ditt tidligere jeg.  



Anonymous poster hash: 16095...15e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...