Gå til innhold

Politiet frykter 17. mai-terror


  

68 stemmer

  1. 1. Frykter du 17. mai-terror i år

    • Ja
      20
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

Tullete å snakke om innvandring oppe i dette. Norge kunne like greit vært et mål for terrorisme uten innvandring. Det er helt åpne grenser til f.eks. Sverige. Eneste måten å sperre helt for angrep fra folk som ikke er født i norge med etnisk norske foreldre er å få Nordkoreagrensekontroll.

 

Det er mange land i verden med fungerende grensekontroll som klarer å sile ut terrorister og yrkeskriminelle, iallefall en del :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Enten er sjansen høy for å bli rammet, eller så er den lav. I dette tilfellet er den lav. Det er ikke ønsketenkning, det er matematikk.

 

 

Da er du i så fall relativt dårlig i matematikk. Og hvor får du det i så fall fra at sjansen er lav? Er det bare din egen mening du fremlegger som fakta?

 

 

Benekter du at sjansen for at et menneske rammes av terrorisme i Europa er veldig lav, statistisk sett? Altså sammenlignet med andre trusler mot liv og helse? I så fall vil jeg påstå at det er du som er relativt dårlig i matematikk...

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er det tullete? Når du ser på alle angrepene som skjer i Europa, hvor en overveiende andel er utført av innvandrere og asylsøkere, så er det jo en klar sammenheng. Det som er tullete er i så fall å være ignorant og prøve å finne andre teoretiske sammenhenger.

Norge er ikke utlandet, terrorismen i Norge er i hovedsak av etnisk norsk opprinnelse.

Lenke til kommentar

Benekter du at sjansen for at et menneske rammes av terrorisme i Europa er veldig lav, statistisk sett? Altså sammenlignet med andre trusler mot liv og helse? I så fall vil jeg påstå at det er du som er relativt dårlig i matematikk...

Adskillig under sjansen for å bli slått av lynnedslag

 

The odds of becoming a lightning victim in the U.S. in any one year is 1 in 700,000.

http://news.nationalgeographic.com/news/2004/06/0623_040623_lightningfacts.html

 

Probability of Getting Killed by a Refugee Terrorist Is One in 3.6 Billion

http://bigthink.com/paul-ratner/what-are-the-chances-of-being-killed-by-a-terrorist-attack-on-us-soil

 

A cynical individual might wonder who benefits more from the terror induced by terrorism: the terrorists themselves or the politicians and governments who use the public reaction to acts of terror for political gain? Hermann Göring, interviewed during the Nuremberg Trials, said, “The people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same way in any country.”

http://www.newyorker.com/news/news-desk/thinking-rationally-about-terror Endret av Skatteflyktning
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tullete å snakke om innvandring oppe i dette. Norge kunne like greit vært et mål for terrorisme uten innvandring. Det er helt åpne grenser til f.eks. Sverige. Eneste måten å sperre helt for angrep fra folk som ikke er født i norge med etnisk norske foreldre er å få Nordkoreagrensekontroll.

Hvorfor er det ikke terror i land som Polen og Japan som er 100 ganger mer relevant i Norge? Jo, fordi de har nesten ingen innvandrere.

Endret av MathiasOslo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Benekter du at sjansen for at et menneske rammes av terrorisme i Europa er veldig lav, statistisk sett? Altså sammenlignet med andre trusler mot liv og helse? I så fall vil jeg påstå at det er du som er relativt dårlig i matematikk...

 

 

Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg mener statistikk ikke kan brukes i direkte sammenligning med andre trusler, da det er en vesentlig forskjell på terrorisme og ulykker generelt. Forskjellen er at terrorisme ikke er tilfeldig, det er målrettet. Dermed er sjansen for at det kan skje noe på større arrangementer (som f.eks 17.mai) mye større uavhengig av en lav statistikk i Europa generelt. Så statistikk argumentet er direkte misvisende og ignorant i dette tilfelle.

 

Med den tankegangen, kan du jo sette på skylappene og drite i alt som ikke dreper mer enn <sett inn hva nå enn som er mer statistisk signifikant>

Lenke til kommentar

Tullete å snakke om innvandring oppe i dette. Norge kunne like greit vært et mål for terrorisme uten innvandring. Det er helt åpne grenser til f.eks. Sverige. Eneste måten å sperre helt for angrep fra folk som ikke er født i norge med etnisk norske foreldre er å få Nordkoreagrensekontroll.

 

Og kaste ut de som allerede er her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvorfor er det ingen terror i Norge? Utover den etnisk norske terrorismen.

Hvorfor kan man ikke se at norske terrorister er anderledes, og at alt snakk om terrorismen i utlandet derfor er irrelevant?

 

Det sa de sikkert i Sverige inntil nylig og, du så jo hvordan det gikk? Skal vi virkelig være like naiv og tro dette ikke kommer til å skje her hjemme? Vi er ikke skjermet for trenden som vi ser i Europa.

 

Forresten, så var han som drepte 3 stykker på en buss i Sogn for 2 år siden en utvist asylsøker, så nei, jeg tenker at de er av samme ulla her og.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det ikke terror i land som Polen og Japan som er 100 ganger mer relevant i Norge? Jo, fordi de har nesten ingen innvandrere.

Hvorfor er det ingen terror i Norge? Utover den etnisk norske terrorismen.

 

Hvorfor kan man ikke se at norske terrorister er anderledes, og at alt snakk om terrorismen i utlandet derfor er irrelevant?

 

Det er en stor fare for terror i Norge. Finnes nordmenn med utenlandsk bakgrunn som har dratt ned til Syria og har kontaktet IS via sosiale medier. Det kan være flere av dem i Norge uten at myndighetene har kontroll. Viktig å ikke være naiv nå.

 

Har sagt i ett år at det vil skje terror i Sverige, Tyskland og Frankrike - det skjedde. 

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det ingen terror i Norge? Utover den etnisk norske terrorismen.

Hvorfor kan man ikke se at norske terrorister er anderledes, og at alt snakk om terrorismen i utlandet derfor er irrelevant?

 

Det sa de sikkert i Sverige inntil nylig og, du så jo hvordan det gikk? Skal vi virkelig være like naiv og tro dette ikke kommer til å skje her hjemme? Vi er ikke skjermet for trenden som vi ser i Europa.

 

Forresten, så var han som drepte 3 stykker på en buss i Sogn for 2 år siden en utvist asylsøker, så nei, jeg tenker at de er av samme ulla her og.

 

Det er prisen vi må betale for den dumsnille innvandrerpolitikken vår. Det finnes alltid konsekvenser til stedet, uansett hva man gjør. Ikke skyld på meg når det smeller i Norge, har advart mot det i flere år. 

Lenke til kommentar

 

Tullete å snakke om innvandring oppe i dette. Norge kunne like greit vært et mål for terrorisme uten innvandring. Det er helt åpne grenser til f.eks. Sverige. Eneste måten å sperre helt for angrep fra folk som ikke er født i norge med etnisk norske foreldre er å få Nordkoreagrensekontroll.

 

Hvorfor er det tullete? Når du ser på alle angrepene som skjer i Europa, hvor en overveiende andel er utført av innvandrere og asylsøkere, så er det jo en klar sammenheng. Det som er tullete er i så fall å være ignorant og prøve å finne andre teoretiske sammenhenger.

Som f.eks. belgiere som utfører angrep i Frankrike? Hvordan er det aktuelt for innvandringspolitikken til Frankrike?

Lenke til kommentar

 

Tullete å snakke om innvandring oppe i dette. Norge kunne like greit vært et mål for terrorisme uten innvandring. Det er helt åpne grenser til f.eks. Sverige. Eneste måten å sperre helt for angrep fra folk som ikke er født i norge med etnisk norske foreldre er å få Nordkoreagrensekontroll.

Det er mange land i verden med fungerende grensekontroll som klarer å sile ut terrorister og yrkeskriminelle, iallefall en del :)

Eksempler på land som har unngått terror som følge av grensekontroll, og hvor grensekontrollen ikke er en klamp om foten på innbyggerne i landet?

Endret av Sir
Lenke til kommentar

 

Tullete å snakke om innvandring oppe i dette. Norge kunne like greit vært et mål for terrorisme uten innvandring. Det er helt åpne grenser til f.eks. Sverige. Eneste måten å sperre helt for angrep fra folk som ikke er født i norge med etnisk norske foreldre er å få Nordkoreagrensekontroll.

Hvorfor er det ikke terror i land som Polen og Japan som er 100 ganger mer relevant i Norge? Jo, fordi de har nesten ingen innvandrere.

Som jeg har nevnt tidligere så er det fordi disse landene er uinteressante som terrormål. Begge land har åpne grenser til land med muslimer. Det er bare å sette seg på flyet eller i bilen og reise dit.

 

Jeg kunne like godt spurt deg hvorfor det ikke er terror i Norge med så mange innvandrere.

 

Som også nevnt tidligere i tråden er ikke de landene med størst innvandring, land med mye terror. Det ser ikke ut til å være en sammenheng selv om det kan virke sånn når man plukker ut enkelte land som eksempler.

Lenke til kommentar

 

Benekter du at sjansen for at et menneske rammes av terrorisme i Europa er veldig lav, statistisk sett? Altså sammenlignet med andre trusler mot liv og helse? I så fall vil jeg påstå at det er du som er relativt dårlig i matematikk...

 

 

Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg mener statistikk ikke kan brukes i direkte sammenligning med andre trusler, da det er en vesentlig forskjell på terrorisme og ulykker generelt. Forskjellen er at terrorisme ikke er tilfeldig, det er målrettet. Dermed er sjansen for at det kan skje noe på større arrangementer (som f.eks 17.mai) mye større uavhengig av en lav statistikk i Europa generelt. Så statistikk argumentet er direkte misvisende og ignorant i dette tilfelle.

 

Med den tankegangen, kan du jo sette på skylappene og drite i alt som ikke dreper mer enn <sett inn hva nå enn som er mer statistisk signifikant>

 

 

17-mai står ikke i en særstilling i Europa, i forhold til store folkemengder, selv om det er det største vi har i Norge. Politiet må fokusere på å gjøre jobben sin, noe de ikke ville gjort om de ikke vurderte muligheten av dette. De har ikke ansvaret i resten av Europa. Vi andre kan slappe av, i forvisning om at sjansen for at det skal skje noe er lav. Og sjansen for at det skal skje noe med hver enkelt av oss er ekstremt lav.

 

Det er litt artig hvordan folk klarer å selge den gode gamle fremmedfrykten inn hos både seg selv og andre, med terrorisme-kortet. Same shit, different wrapping.

Lenke til kommentar

 

 

Benekter du at sjansen for at et menneske rammes av terrorisme i Europa er veldig lav, statistisk sett? Altså sammenlignet med andre trusler mot liv og helse? I så fall vil jeg påstå at det er du som er relativt dårlig i matematikk...

 

 

Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg mener statistikk ikke kan brukes i direkte sammenligning med andre trusler, da det er en vesentlig forskjell på terrorisme og ulykker generelt. Forskjellen er at terrorisme ikke er tilfeldig, det er målrettet. Dermed er sjansen for at det kan skje noe på større arrangementer (som f.eks 17.mai) mye større uavhengig av en lav statistikk i Europa generelt. Så statistikk argumentet er direkte misvisende og ignorant i dette tilfelle.

 

Med den tankegangen, kan du jo sette på skylappene og drite i alt som ikke dreper mer enn <sett inn hva nå enn som er mer statistisk signifikant>

 

 

17-mai står ikke i en særstilling i Europa, i forhold til store folkemengder, selv om det er det største vi har i Norge. Politiet må fokusere på å gjøre jobben sin, noe de ikke ville gjort om de ikke vurderte muligheten av dette. De har ikke ansvaret i resten av Europa. Vi andre kan slappe av, i forvisning om at sjansen for at det skal skje noe er lav. Og sjansen for at det skal skje noe med hver enkelt av oss er ekstremt lav.

 

Det er litt artig hvordan folk klarer å selge den gode gamle fremmedfrykten inn hos både seg selv og andre, med terrorisme-kortet. Same shit, different wrapping.

 

 

Selv i dag når sannsynligheten for å drepes av terror er så liten så preger det likevel samfunnet så mye at vi og mange andre diskuterer det og tenker på det. Allerede nå gjennomsyrer det samfunnet på flere måter.

 

På 10 og 20 år kan mye skje, hvis terrorfaren fortsetter å stige uhindret ender du opp med et samfunn helt ulikt det vi har i dag.

 

Antall terroranslag kan tidobles og hundredobles og du vil likevel leve omtrent like trygt som i dag, men du vil daglig kunne lese om nye terroranslag.

 

Livet ditt kan forsures på mange måter uten at du stryker med.

Lenke til kommentar

 

 

Probability of Getting Killed by a Refugee Terrorist Is One in 3.6 Billion

http://bigthink.com/paul-ratner/what-are-the-chances-of-being-killed-by-a-terrorist-attack-on-us-soil

Mellom 1975 og 2015 i USA i følge en undersøkelse jeg ikke kan se redegjør for påstanden i særlig grad? 

 

Om vi deler antall drepte bare under siste angrep i Sverige på Europas, eller Sveriges, innbyggere ville vi få et mye høyere tall. Tallet virker således ikke særlig relevant.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over at det ikke allerede har skjedd et av de foregående årene. 17. mai er et såpass enkelt mål med et enormt potensiale for død og lidelse.

 

Jeg håper naturligvis det aldri skjer, men jeg tror nok det er stor fare for at det vil skje noe i de nærmeste årene ja.

 

 

Rart det der.

 

I tiden før masseinnvandring ville noe slikt vært utenkelig, og nå er vi her.

 

?

 

Å angripe 17. mai toget var på agendaen til høyreekstreme allerede i 1983. Da mottok Sagene skole gjentatte trusler om å holde innvandrer-elever (svartskaller) vekk fra barnetoget. Dette fikk både storting - og regjeringsmedlemmer til å stille opp i toget i solidaritet og som brystvern. Her med daværende utenriksminister Knut Frydenlund

 

7Lx80sf.png

Grunnlovsfeiring pdf

 

Det var all grunn til å ta trusselen alvorlig, både tidligere, og senere begikk personer fra miljøene rundt Norsk Front og Nasjonal ulike typer voldelige aksjoner. eks. bomben mot 1. mai toget 1979

 

PYTZ33O.png

https://no.wikipedia.org/wiki/Bombeangrepet_mot_1._maitoget,_1979

 

og også bomben i Nor Mosken

 

IrcxDtY.png

https://no.wikipedia.org/wiki/Bombingen_av_Nor_Mosk%C3%A9

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Tullete å snakke om innvandring oppe i dette. Norge kunne like greit vært et mål for terrorisme uten innvandring. Det er helt åpne grenser til f.eks. Sverige. Eneste måten å sperre helt for angrep fra folk som ikke er født i norge med etnisk norske foreldre er å få Nordkoreagrensekontroll.

 

Og kaste ut de som allerede er her.

 

 

Enkle løsninger for enkle hoder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...