Gå til innhold

Politiet frykter 17. mai-terror


  

68 stemmer

  1. 1. Frykter du 17. mai-terror i år

    • Ja
      20
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

Politiet frykter terror 17. mai, og varsler skjerpede sikkerhetstiltak. 

 

17. mai er det som kjent store folkemengder samlet mange steder i landet, og i tillegg er det en dag hvor man feirer Norge og det norske. Det bør derfor ikke overraske noen at ser på dette som en attraktiv dag for voldelige anslag. 

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/nytt-hastemote-i-politiet-etter-endret-trusselvurdering-fra-pst/67476871

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir definitivt å prøve unngå Karl Johan på 17. mai i år. 

Det har ingenting med terrorfrykt å gjøre da det er noe jeg gjør hvert år pga. kaoset, så egentlig er ingenting forandret for min del. Og jeg blir ikke å være mer på vakt enn jeg vanligvis er, da jeg til vanlig alltid prøver å være observant på omgivelsene rundt meg. Trenger ikke en terrorist for at en bil skal meie ned folk. Er nok at en fører får et illebefinnende og bilen går amok blant folk.

MEN det skal sies at jeg føler at oddsen er større nå enn før for at noen blir å prøve på noe eller at PST/Politiet arresterer noen i relasjon til 17. mai. Jeg blir ikke å endre mine vaner på 17. mai, men det er økt risiko det er det.

Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over at det ikke allerede har skjedd et av de foregående årene. 17. mai er et såpass enkelt mål med et enormt potensiale for død og lidelse.

 

Jeg håper naturligvis det aldri skjer, men jeg tror nok det er stor fare for at det vil skje noe i de nærmeste årene ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over at det ikke allerede har skjedd et av de foregående årene. 17. mai er et såpass enkelt mål med et enormt potensiale for død og lidelse.

 

Jeg håper naturligvis det aldri skjer, men jeg tror nok det er stor fare for at det vil skje noe i de nærmeste årene ja.

 

Det tror ikke jeg. Det er såpass mange som samles både her og der, over hele Europa, uten at det skjer noe av den grunn. Men PST har jo et budsjett å opprettholde. Og da er det tydeligvis muslimske fundamentalister de prioriterer å advare mot. Det er kanskje bare dem de overvåker også, siden de ikke fanger opp høyre-ekstreme terrorister.

 

Uansett om det skulle skje noe, så er sjansen for å rammes så ekstremt lav at å være redd er komplett irrasjonelt. Det ville være mindre irrasjonelt å være redd for fly, tog og biler (uten at det dermed er rasjonelt).

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Jeg er overrasket over at det ikke allerede har skjedd et av de foregående årene. 17. mai er et såpass enkelt mål med et enormt potensiale for død og lidelse.

 

Jeg håper naturligvis det aldri skjer, men jeg tror nok det er stor fare for at det vil skje noe i de nærmeste årene ja.

 

Det tror ikke jeg. Det er såpass mange som samles både her og der, over hele Europa, uten at det skjer noe av den grunn. Men PST har jo et budsjett å opprettholde. Og da er det tydeligvis muslimske fundamentalister de prioriterer å advare mot. Det er kanskje bare dem de overvåker også, siden de ikke fanger opp høyre-ekstreme terrorister.

 

Uansett om det skulle skje noe, så er sjansen for å rammes så ekstremt lav at å være redd er komplett irrasjonelt. Det ville være mindre irrasjonelt å være redd for fly, tog og biler (uten at det dermed er rasjonelt).

 

 

 

Jeg tror veldig mange velger å holde seg unna, nettopp av den grunn. Overhodet ikke en irrasjonell tankegang. Terrorisme, i motsetning til fly-, bil, og andre ulykker du vil bruke for å sette tall og statistikk på ting, inntreffer ikke tilfeldig. Det meste er målrettet, for å skade mest mulig, og helst med en symbolsk verdi, men det vet du nok allerede. Så dermed er det aller høyst rasjonelt å tenke at det er større sjans for at noe skjer på 17.Mai enn på en tilfeldig dag rundt Frognerparken, og statistikken er i beste fall misvisende.

 

Det som virkelig er irrasjonelt og naivt, er å ikke forholde seg til en virkelig verden, der ting ikke er som det alltid har vært. Optimalt sett hadde alle sittet rundt leirbålet, holdt hender, og sunget Kumbaya, og vært venner. Men vi er vel ikke helt der.. 

Lenke til kommentar

Det tror ikke jeg. Det er såpass mange som samles både her og der, over hele Europa, uten at det skjer noe av den grunn. Men PST har jo et budsjett å opprettholde. Og da er det tydeligvis muslimske fundamentalister de prioriterer å advare mot. Det er kanskje bare dem de overvåker også, siden de ikke fanger opp høyre-ekstreme terrorister.

Du burde følge litt bedre med. For det første er det islamistisk terror det stort sett går i for tiden, og for det andre har PST flere ganger advart mot høyreekstreme grupper.

 

Men hva skal man vel med fakta når man har muligheten til å sverte PST litt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er overrasket over at det ikke allerede har skjedd et av de foregående årene. 17. mai er et såpass enkelt mål med et enormt potensiale for død og lidelse.

 

Jeg håper naturligvis det aldri skjer, men jeg tror nok det er stor fare for at det vil skje noe i de nærmeste årene ja.

 

Det tror ikke jeg. Det er såpass mange som samles både her og der, over hele Europa, uten at det skjer noe av den grunn. Men PST har jo et budsjett å opprettholde. Og da er det tydeligvis muslimske fundamentalister de prioriterer å advare mot. Det er kanskje bare dem de overvåker også, siden de ikke fanger opp høyre-ekstreme terrorister.

 

Uansett om det skulle skje noe, så er sjansen for å rammes så ekstremt lav at å være redd er komplett irrasjonelt. Det ville være mindre irrasjonelt å være redd for fly, tog og biler (uten at det dermed er rasjonelt).

 

 

 

Jeg tror veldig mange velger å holde seg unna, nettopp av den grunn. Overhodet ikke en irrasjonell tankegang. Terrorisme, i motsetning til fly-, bil, og andre ulykker du vil bruke for å sette tall og statistikk på ting, inntreffer ikke tilfeldig. Det meste er målrettet, for å skade mest mulig, og helst med en symbolsk verdi, men det vet du nok allerede. Så dermed er det aller høyst rasjonelt å tenke at det er større sjans for at noe skjer på 17.Mai enn på en tilfeldig dag rundt Frognerparken, og statistikken er i beste fall misvisende.

 

Det som virkelig er irrasjonelt og naivt, er å ikke forholde seg til en virkelig verden, der ting ikke er som det alltid har vært. Optimalt sett hadde alle sittet rundt leirbålet, holdt hender, og sunget Kumbaya, og vært venner. Men vi er vel ikke helt der.. 

 

 

Enten er sjansen høy for å bli rammet, eller så er den lav. I dette tilfellet er den lav. Det er ikke ønsketenkning, det er matematikk.

Lenke til kommentar

Om det bare skulle være èn borger som hadde tenkt seg ut i byen men som nå holder seg hjemme denne dagen av alle dager, så har man forært Islamistenes deres første lille seier her i Norge, og det selv uten at noe terror har funnet sted.

 

La oss tenke litt lengre enn som så.

 

"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."

 

Hodet-i-sanden mentalitet er årsaken til at nazistene kunne gjøre som de ville.

Nå er det salafistene som får herje fritt mens folk ser en annen vei og ikke vil blande seg

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et angrep på barnetoget spesielt ville skape sjokkbølger over hele verden. Islamister er akkurat syke nok til å gjøre det. Barna blir martyrer må en vite.

Jeg kjenner mange som sier at de vil unngå sentrum 17 mai. Meg inkludert. Og de vil heller ikke sende barna sine i barnetoget. Håper tidenes dårligst befolkede barnetog blir et signal til myndighetene om hva slags Norge de har skapt. Og at vi nå lever med undertrykkere på en måte vi ikke har sett siden krigen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et angrep på barnetoget spesielt ville skape sjokkbølger over hele verden. Islamister er akkurat syke nok til å gjøre det. Barna blir martyrer må en vite.

 

Jeg kjenner mange som sier at de vil unngå sentrum 17 mai. Meg inkludert. Og de vil heller ikke sende barna sine i barnetoget. Håper tidenes dårligst befolkede barnetog blir et signal til myndighetene om hva slags Norge de har skapt. Og at vi nå lever med undertrykkere på en måte vi ikke har sett siden krigen.

 

Et land som ikke forsvarer grensene må forsvare hele landet.

 

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva i all verden er det du snakker om?

Du kommer kun med stats-spam. Trolling.

 

Demonisering av norske terrorister(frihetskjempere) er poenget med dine innlegg .

 

Du er ekstremt forutsigbar, Hekemo. Løgn, trolling og generell ufyselig sabotasje er ditt kjennemerke.

 

 

Ikke glem et nesten sykelig markeringsbehov :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Enten er sjansen høy for å bli rammet, eller så er den lav. I dette tilfellet er den lav. Det er ikke ønsketenkning, det er matematikk.

 

 

Da er du i så fall relativt dårlig i matematikk. Og hvor får du det i så fall fra at sjansen er lav? Er det bare din egen mening du fremlegger som fakta?

 

Hvis Politiet går ut offentlig med en bekymring for terror angrep på 17.mai, noe de ikke har gjort tidligere, så vil jeg da absolutt si at sjansen er langt større enn før. Jeg velger å tro at Politiet har bedre innsikt i situasjonen enn deg, og dermed med din matematikk vil jeg anslå sjansen for høy.

 

Men for all del. For min del må du gjerne slå et slag for åpenheten og ignorere alt som skjer. Når det smeller så hjelper det fryktelig lite at du slo et slag for åpenheten, resultatet er dessverre det samme. Jeg kommer til å holde meg borte, og jeg skal selvsagt innrømme at det er synd det har kommet så langt, at folk, og ikke minst myndighetene i dette tilfelle, er bekymret for slike ting, som for få år siden var et ikke-tema. Det burde ikke være slik.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Tullete å snakke om innvandring oppe i dette. Norge kunne like greit vært et mål for terrorisme uten innvandring. Det er helt åpne grenser til f.eks. Sverige. Eneste måten å sperre helt for angrep fra folk som ikke er født i norge med etnisk norske foreldre er å få Nordkoreagrensekontroll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Tullete å snakke om innvandring oppe i dette. Norge kunne like greit vært et mål for terrorisme uten innvandring. Det er helt åpne grenser til f.eks. Sverige. Eneste måten å sperre helt for angrep fra folk som ikke er født i norge med etnisk norske foreldre er å få Nordkoreagrensekontroll.

 

 

Hvorfor er det tullete? Når du ser på alle angrepene som skjer i Europa, hvor en overveiende andel er utført av innvandrere og asylsøkere, så er det jo en klar sammenheng. Det som er tullete er i så fall å være ignorant og prøve å finne andre teoretiske sammenhenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...